Tο Scratch μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως περιβάλλον εκμάθησης των βασικών εννοιών του προγραμματισμού σε μαθητές της Γ’ Γυμνασίου.
Η γλώσσα προγραμματισμού Scratch είναι ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον
προγραμματισμού το οποίο αναπτύχθηκε στο MIT Media Lab στην Μασαχουσέτη και εμφανίστηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2007. Χρησιμοποιεί ένα εύχρηστο γραφικό περιβάλλον στο οποίο ο αρχάριος προγραμματιστής συνθέτει προγράμματα με χρήση ψηφίδων διαφορετικών σχημάτων και χρωμάτων που όμως μπορούν να συνδυαστούν μεταξύ τους μόνο με συντακτικά σωστούς τρόπους. Υποστηρίζει τον οδηγούμενο από γεγονότα προγραμματισμό (event-driven programming), τον πολυνηματικό προγραμματισμό (multithreading programming) και τον ταυτόχρονο προγραμματισμό (concurrent programming) αλλά βοηθάει επίσης τους χρήστες να εξοικειωθούν και με άλλες προγραμματιστικές έννοιες όπως είναι οι μεταβλητές, οι λίστες κ.α.
Θέλετε να δείτε έτοιμα Projects με τη βοήθεια του Scratch; Πατήστε εδώ.
- Για να κατεβάσετε το προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch πατήστε εδώ
- Για να δουλέψετε online στο προγραμματιστικό περιβάλλον Scratch πατήστε εδώ.
- Για να κατεβάσετε το βιβλίο Πληροφορικής προσαρμοσμένο στο περιβάλλον Scratch πατήστε εδώ
- Βιβλίο δημιουργίας παιχνιδιών Scratch
- Οδηγός χρήσης Scratch
Βασικές εντολές στο Scratch