Το νερό αποτελεί πηγή ζωής για τον πλανήτη μας τη Γη. Ο Αριστοτέλης μάλιστα θεωρούσε ότι το νερό, ο αέρας, η γη και η φωτιά συνθέτουν τον κόσμο και ζωτικότερο όλων θεωρούσε το νερό. Τη σημασία και την σπουδαιότητα την ξέρουμε όλοι. Την ύπαρξη και τη διαθεσιμότητά του τη θεωρούμε αυτονόητη. Είναι όμως; Πριν μερικά χρόνια θεωρούσαμε τα αποθέματα ανεξάντλητα. Σήμερα όμως ξέρουμε ότι ο αλόγιστη χρήση και η ρύπανση τα έχουν ελαττώσει σημαντικά. Θελήσαμε με τα παιδιά να προβληματιστούμε και να προσεγγίσουμε το νερό με διάφορους τρόπους ώστε να το εκτιμήσουμε όλοι.
Στόχοι:
- Η κατανόηση της έννοιας του κύκλου του νερού.
- Η παρατήρηση των μεταβολών μιας κατάστασης (υγρό – στερεό αέριο).
- Εισαγωγή στις έννοιες «πήξη», «τήξη», «εξάτμιση», «υγροποίηση».
- Κατανόηση της έννοιας «ρύπανσης του νερού».
- Κατανόηση της ιδιαίτερης σημασίας του νερού για ζωικούς και φυτικούς οργανισμούς.
- Η διαμόρφωση θετικής στάσης σε κάθε προσπάθεια διατήρησης και προστασίας των νερών.
- Η γνωριμία της ζωής μέσα στο νερό.
- Η γνωριμία με τα ήθη και έθιμα που σχετίζονται με το νερό.
- Η γνωριμία του νερού ως πηγή ενέργειας
Αφόρμηση θα αποτελέσει η προβολή σε βίντεο του ποιήματος του Ζαχαρία Παπαντωνίου: «Από πού είσαι ποταμάκι», μια βροχερή μέρα στο νηπιαγωγείο μας.
Μπορείτε να το δείτε εδώ.
Επίσης, θα προβάλλουμε βίντεο για τον κύκλο του νερού. Περισσότερα εδώ.