ΓΕ.Λ. ΣΚΙΑΘΟΥ

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

Γ΄ΛΥΚΕΊΟΥ ΑΡΧΑΙΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ

Φάκελος υλικού   Ενότητα 3η

 Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία

 

Κεντρική Ιδέα της ενότητας

Η φιλοσοφία ως προϋπόθεση για την ευδαιμονία

 

 Κύρια σημεία της ενότητας

  •  Οι άνθρωπο παροτρύνονται να φιλοσοφούν χωρίς ηλικιακή διάκριση 

Γιατί :  η διατήρηση της ψυχικής υγεία είναι εξαιρετικά σημαντική σε κάθε φάση της ανθρώπινης ζωής

 

  • Οι άνθρωποι μπορούν να φιλοσοφούν αλλά και να επιζητούν την ευτυχία σε όλες τις φάσεις της ζωής τους

         Γιατί: 

α)Όταν ο ηλικιωμένος φιλοσοφεί, ανανεώνεται καθώς σκέφτεται με ευγνωμοσύνη τις εμπειρίες του

 β)Όταν ο νέος φιλοσοφεί, εφοδιάζεται  με ωριμότητα του επιτρέπει να μη φοβάται το μέλλον

 

Εν κατακλείδι,  ο άνθρωπος οφείλει να εστιάζει την προσοχή του σε ό,τι τον οδηγεί στην ευτυχία γιατί η ευτυχία αποτελεί τον υπέρτατο στόχο στον βίο του.

 

Τα επιχειρήματα της ενότητας

Α΄ επιχείρημα

1η Προκείμενη: Η ψυχική υγεία είναι σημαντική για όλους τους ανθρώπους

2η Προκείμενη: Η φιλοσοφία βοηθά στη διατήρηση της ψυχικής υγείας εννοείται

 Συμπέρασμα είναι απαραίτητο να φιλοσοφούμε σε κάθε ηλικιακή φάση της ζωής μας

 

Β΄ επιχείρημα

1η Προκείμενη:Οι γεροντότεροι  με τη φιλοσοφία αποκτούν νεανική διάθεση

2η Προκείμενη:Οι νεότεροι με τη φιλοσοφία γίνονται πιο ώριμοι

 Συμπέρασμα:Οι άνθρωποι πρέπει να φιλοσοφούν και στα νιάτα και στα γηρατειά τους. 

 

 Ερωτήσεις

  1. Ποια συμβουλή δίνει ο Επίκουρος τόσο στους νέους όσο και στους ηλικιωμένους σχετικά με τη φιλοσοφία;
  2. Πώς επηρεάζει η φιλοσοφία την ψυχή του ανθρώπου;
  3. Πώς ο Επίκουρος συνδέει τη φιλοσοφία με την ευδαιμονία;
  4. Πιστεύει ο Επίκουρος ότι υπάρχει κάποια κατάλληλη στιγμή για να φιλοσοφεί ο άνθρωπος;
  5. Τι μπορούν να κερδίσουν τόσο οι νέοι όσο και οι γέροντες  από την ενασχόλησή τους με τη φιλοσοφία;
  6. Πώς βοηθάει η φιλοσοφία τον γεροντότερο άνθρωπο να παραμείνει νέος;
  7. Πώς βοηθάει η φιλοσοφία τον νεότερο άνθρωπο  στον βίο του;
  8.   Πώς ο Επίκουρος προβάλλει τη σημασία της ευδαιμονίας;
  9. Να βρείτε ποια στοιχεία του κειμένου τού προσδίδουν παραινετικό και δεοντολογικό χαρακτήρα. 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων