Φάκελος Υλικού – 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΌΤΗΤΑ Επαναληπτικό Υλικό
Κεντρική Ιδέα της ενότητας
Η σημασία της φιλοσοφίας για την ανθρώπινη ζωή
Κύρια σημεία της ενότητας
1η παράγραφος
- Ο άνθρωπος έχει εφοδιαστεί με το σώμα και με όσα όργανα σχετίζονται με αυτό για να πορευτεί στη ζωή του.
- Αν όμως κάποιος δεν τα χρησιμοποιεί αυτά τα εφόδια όπως πρέπει μπορεί να προκύψουν κίνδυνοι
- Ο άνθρωπος πρέπει να επιθυμεί τη γνώση γιατί αυτή θα του επιτρέψει να χρησιμοποιήσει σωστά τα εφόδιά τους
- Πρέπει επομένως να φιλοσοφούμε γιατί έτσι θα μπορέσουμε να είμαστε καλοί πολίτες και να ζήσουμε με επωφελή τρόπο την ιδιωτική μας ζωή
2η παράγραφος
- Υπάρχουν 3 είδη γνώσεων (επιστημών) κατά τον Αριστοτέλη και η καθεμιά αποβλέπει σε διαφορετικούς στόχους.
- Άλλες γνώσεις (επιστήμες) έχουν ρόλο καθοδηγητικό και άλλες ρόλο υπηρετικό
- Υπάρχει μια επιστήμη που μπορεί να κρίνει ορθά, να θεωρεί ολόκληρο το αγαθό, να χρησιμοποιεί όλα τα πράγματα και να κυβερνά σύμφωνα με τη φύση.Κι αυτή είναι η φιλοσοφία.
- Πρέπει επομένως να φιλοσοφούμε διότι η η φιλοσοφία εμπεριέχει την ορθή κρίση και την αλάνθαστη και επτακτική φρόνηση.
Ερωτήσεις
- Για ποιον λόγο ο άνθρωπος έχει εφοδιαστεί με το σώμα και με τα σχετικά με αυτό όργανα και πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει;
- Πώς μπορεί ο άνθρωπος να χρησιμοποιήσει τα εφόδιά του με σωστό τρόπο;
- Γιατί οι άνθρωποι πρέπει, κατά τον τη Αριστοτέλη, να επιθΥούν την επιστήμη (γνώση);
- Σε ποιους τομείς του ανθρώπινου βίου προκύπτουν οφέλη για τον άνθρωπο
από τη φιλοσοφική δραστηριότητα;
- Σε ποια διάκριση των επιστημών προχωρά ο Αριστοτέλης και ποια λειτουργική σχέση θεωρεί ότι έχουν μεταξύ τους;
- Να εντοπίσετε μέσα στο κείμενο τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας που καθιστούν την φιλοσοφία την ανώτερη των επιστημών;
- Να βρείτε ποια στοιχεία του κειμένου τού προσδίδουν δεοντολογικό χαρακτήρα.
- Να σχολιάστε σε υφολογικό επίπεδο τη χρήση του υποθετικού λόγου στο κείμενο.
- Ποιο είναι το περιεχόμενο των όρων επιστήμη και φρόνηση στο κείμενο και ποι ήταν η σημασία τους στο προηγούμενο;