ΓΕ.Λ. ΣΚΙΑΘΟΥ

ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΤΟΠΟΣ

ΑΡΧΑΙΑ Γ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ -ΔΙΔΑΓΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ- 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 Φάκελος Υλικού – 2η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΌΤΗΤΑ   Επαναληπτικό Υλικό 

 

Κεντρική Ιδέα της ενότητας

 Η σημασία της φιλοσοφίας για την ανθρώπινη ζωή

 

 Κύρια σημεία της ενότητας

1η παράγραφος

  •  Ο άνθρωπος έχει εφοδιαστεί με το σώμα και με όσα όργανα σχετίζονται με αυτό για να πορευτεί στη ζωή του.
  • Αν όμως κάποιος δεν τα χρησιμοποιεί αυτά τα εφόδια όπως πρέπει μπορεί να προκύψουν κίνδυνοι
  • Ο άνθρωπος πρέπει να επιθυμεί τη γνώση γιατί αυτή θα του επιτρέψει να χρησιμοποιήσει σωστά τα εφόδιά τους

 

  • Πρέπει επομένως να φιλοσοφούμε γιατί έτσι θα μπορέσουμε να είμαστε καλοί πολίτες και να ζήσουμε με επωφελή τρόπο την ιδιωτική μας ζωή

 

 

2η παράγραφος

  • Υπάρχουν 3 είδη γνώσεων (επιστημών) κατά τον Αριστοτέλη και η καθεμιά αποβλέπει σε διαφορετικούς στόχους.
  • Άλλες γνώσεις (επιστήμες) έχουν ρόλο καθοδηγητικό και άλλες ρόλο υπηρετικό
  • Υπάρχει μια επιστήμη που μπορεί να κρίνει ορθά, να θεωρεί ολόκληρο το αγαθό, να χρησιμοποιεί όλα τα πράγματα και να κυβερνά σύμφωνα με τη φύση.Κι αυτή  είναι η φιλοσοφία.

 

  • Πρέπει επομένως να φιλοσοφούμε διότι η η φιλοσοφία εμπεριέχει την ορθή κρίση και την αλάνθαστη και επτακτική φρόνηση.

 

 Ερωτήσεις

  1. Για ποιον λόγο ο άνθρωπος έχει εφοδιαστεί με το σώμα και με τα σχετικά με αυτό όργανα και πώς μπορεί να τα χρησιμοποιήσει;
  2. Πώς μπορεί ο άνθρωπος να χρησιμοποιήσει τα εφόδιά του με σωστό τρόπο;
  3. Γιατί οι άνθρωποι πρέπει, κατά τον τη Αριστοτέλη, να επιθΥούν την επιστήμη (γνώση);
  4. Σε ποιους τομείς του ανθρώπινου βίου προκύπτουν  οφέλη για τον άνθρωπο

από τη φιλοσοφική δραστηριότητα;

  1. Σε ποια διάκριση των επιστημών προχωρά ο Αριστοτέλης και ποια λειτουργική σχέση θεωρεί ότι έχουν μεταξύ τους;
  2. Να εντοπίσετε μέσα στο κείμενο  τα χαρακτηριστικά της φιλοσοφίας που καθιστούν την φιλοσοφία την ανώτερη των επιστημών;
  3. Να βρείτε ποια στοιχεία του κειμένου τού προσδίδουν δεοντολογικό χαρακτήρα. 
  4. Να σχολιάστε σε υφολογικό επίπεδο τη χρήση του υποθετικού λόγου στο κείμενο.
  5. Ποιο είναι το περιεχόμενο των όρων επιστήμη και φρόνηση στο κείμενο και ποι ήταν η σημασία τους στο προηγούμενο;

 

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων