Μάθημα αρχαίας ελλ. γλώσσας Α΄: Επανάληψη στις αντωνυμίες

2

Συγγραφέας: ΜΑΡΙΑ ΣΤΑΜΑΤΟΓΛΟΥ | Κατηγορία Μάθημα αρχ.ελλ.γλώσσας Α΄τάξη, Τηλεκπαίδευση | , στις 02-04-2020

Ας ξεσκουριάσουμε!!!

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΙΣ ΑΝΤΩΝΥΜΙΕΣ (Βιβλίο γραμματικής)

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL102/639/4107,18846/

Προσωπική αντωνυμία (Ασκήσεις on-line)

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/b07/b4-6.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/b07/b4-7a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/pros.ant.1a.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/pros.ant.1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/antonimies-keimeno1.htm

Κρατήστε το σκορ και συνεχίστε:

Δεικτική αντωνυμία (Ασκήσεις on-line)

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/askisis%20arxaia/diktiki.antonimia2.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a07/a8-4-1.htm

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/Yliko/Theoria%20arxaia/2askiseis/a10/a10-5.htm

(2)

  • Ο/Η ΤΑΣΟΣ ΜΠΕΣΥΡΗΣ λέει:

    ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ_1

    Κύων καὶ πρόβατον

    Ὅτε τὰ ζῷα φωνὴν εἶχε, τὰ πρόβατα ἔλεγε τῷ δεσπότη·«Ἡμεῖς, ὦ δέσποτα, ἔριά σοι παρέχομεν καὶ τυρόν τοῖς δ’ ἀμνοῖς ἡμῶν τρέφομεν τὰ τέκνα. Σὺ δ’οὐδὲν παρέχεις ἡμῖν, εἰμή ἡμεῖς ἐκ τῆς γῆς λαμβάνομεν· ὁ δε κύων, καίτοι οὐδέν παρέχει σοι, ἐκ τοῦ σίτου καθ’ ἡμέραν λαμβάνει». Ὁ δὲ κύων ἔλεγεν·«῏Ω ἀνόητον πρόβατον, ἡ γλῶσσά σου προτρέχει τῆς διανοίας. Ἐγώ εἰμι χρησιμώτερος ὑμῶν· ἔργον μὲν γὰρ ὑμῶν ἐστι παρέχειν τὰ ἀγαθὰ τῷ δεσπότῃ, ἄλλον δὲ πόνον ὑμεῖς οὐκ ἔχετε. Εἰδ’ ἐγὼ μὴ ἐφύλαττον ὑμᾶς, ἐκινδυνεύετε ἂν πάσχειν κακὰ ὑπὸ τῶν ἐχθρῶν. ὑμᾶς δ’ἀνάγκη ἀεὶ φυλάττειν καὶ σῴζειν ὑμᾶς ἐκ τῶν κινδύνων».
    ΑΙΣΩΠΟΣ
    Λεξιλόγιο
    τόἔριον=το μαλλί
    ὁἀμνός=το πρόβατο
    ὁ τυρός=το τυρί
    ὁκύων=ο σκύλος

    Ερωτήσεις
    1. Για ποιο λόγο παραπονέθηκε το πρόβατο στον αφέντη του;
    2. Πώς υπερασπίστηκε το σκυλί τον εαυτό του;
    3. Πότε έγιναν όλα αυτά;
    4. Ζωγραφίστε με κόκκινο τα ρήματα που βρίσκονται σε χρόνο ενεστώτα και με μπλε τα ρήματα που είναι σε παρατατικό.
    5. Θυμηθείτε τις λέξεις που συνδέονται ετυμολογικά με τη λέξη κύων και γράψτε τις.
    6. Γράψτε την ελεύθερη μετάφραση του κειμένου (προαιρετικά).
    ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΠΑΝΩ ΣΕ ΑΥΤΌ ΤΟ ΑΡΧΕΙΟ WORD, ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΤΕ ΤΟ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΣΑΣ ΣΤΟΝ ΗΥ ΣΑΣ Κ ΣΤΕΙΛΤΕ ΤΟ
    (π.χ. Το κείμενο της ημέρας_1, Σταμάτογλου)

    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

    1) Γιατί αυτά προσφέρουν πολλά στον αφέντη αλλά ο αφέντης τους προσφέρει μόνο γη. Μάλιστα ο αφέντης ταΐζει μόνο τον σκύλο του που δεν του προσφέρει τίποτα
    2) Το σκυλί υπερασπίστηκε τον εαυτό του λέγοντας ότι είναι χρησιμότερος και πως χωρίς αυτόν τα πρόβατα θα είχαν πάθει πολλά κακά από τα αλλά ζώα.
    3) Αυτό έγινε όταν τα ζώα μπορούσαν να μιλήσουν.
    4)
    5)-κυνικός
    6)Όταν τα ζώα μιλούσαν έκαναν παράπονα στον αφέντη ότι του δίνουν τυρί τροφή και μαλλί και αυτός το μόνο που τους δίνει είναι γη. Ο σκύλος αν και δεν προσφέρει τίποτα, τρώει. Τότε ο σκύλος απάντησε στο πρόβατο ότι είναι χρησιμότερος όλων γιατί τους φιλάει να μην κινδυνεύσουν.

  • Ο/Η ΤΑΣΟΣ ΜΠΕΣΥΡΗΣ λέει:

    Κυρία τα έφτιαξα.
    Τα σκορ μου ειναι
    94, 97, 97, 100,100 στις προσωπικές και 90,100,100 στις δεικτικές
    Ευχαριστ’ω

  • Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση