ΔΙΟΡΘΩΝΟΝΤΑΣ ΤΑ ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ…

… της 4ης ενότητας της Γλώσσας (Διατροφή) και ομαδοποιώντας τα λάθη, υπενθυμίζω:

(για το σχηματισμό των παραθετικών των επιθέτων)

  • τις καταλήξεις -ότερος και -ύτερος του συγκριτικού βαθμού.
  • ότι τα επίθετα σε -ης, -ης, -ες (π.χ. συνεπής) στο συγκριτικό παίρνουν την κατάληξη -έστερος.
  • πως υπάρχουν επίθετα που δε σχηματίζουν παραθετικά (αυτά που δηλώνουν ύλη, τόπο, χρόνο, κατάσταση που δεν αλλάζει καταγωγή π.χ. ελληνικός γήινος, ασημένιος και πολλά άλλα!).

(για το σχηματισμό της άρνησης στις εγκλίσεις)

Δεν κάνω φασαρία το βράδυ. (ΟΡΙΣΤΙΚΗ)

Μην κάνεις φασαρία το βράδυ. (ΥΠΟΤΑΚΤΙΚΗ)

Μην κάνεις φασαρία το βράδυ. (ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ)

Η προστακτική “δανείζεται” την άρνηση της Υποτακτικής.

(για το σχηματισμό της προστακτικής αορίστου σύνθετων ρημάτων με α’ συνθετικό μια πρόθεση)

αναβάλλω – ανάβαλε

αντιγράφω-αντίγραψε

Τα ρήματα στην προστακτική δεν παίρνουν αύξηση!

Επειδή όμως, πρέπει να λέγονται και τα καλά  τα “πήγατε” πολύ καλά:

  • στο σχηματισμό των ανώμαλων παραθετικών
  • στην εύρεση της σημασίας λέξεων και μεταφορικών φράσεων
  • στο σχηματισμό οικογενειών λέξεων και συνθέτων.


Κατηγορίες: ΓΛΩΣΣΑ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση