Screenshot_1Γράφουμε:

  • Πού και πότε συμβαίνουν τα γεγονότα της ιστορίας.
  • Ποιο είναι το κεντρικό πρόσωπο της ιστορίας (κεντρικός ήρωας ).
  • Ποια άλλα πρόσωπα συμμετέχουν ( ήρωες ).
  • Με ποιο γεγονός ξεκινάει η ιστορία (ποιο πρόβλημα ).
  • Με ποια γεγονότα ή πράξεις συνεχίζεται.
  • Πώς τελειώνει η ιστορία ( λύση ).
  • Τι σκέφτονται και τι αισθάνονται τα πρόσωπα (κυρίως το κύριο πρόσωπο για ό,τι συνέβηκε.

     Χρησιμοποιούμε: 

  • Χρόνους του παρελθόντος (κυρίως παρατατικό, αόριστο αλλά και ιστορικό ενεστώτα για ζωντάνια και αμεσότητα).
  • Χρονικές (και αιτιολογικές) προτάσεις.
  • Χρονικούς συνδέσμους, χρονικά επιρρήματα, φράσεις που δηλώνουν χρόνο.
  • Ουσιαστικά και επίθετα στις περιγραφές.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε την παρακάτω παρουσίαση:

πώς αφηγούμαστε μια ιστορία from chrisplev

Το διαδίκτυο δυστυχώς κρύβει πολλούς κινδύνους όπως έχουμε ήδη πει. Για να προστατεύσεις τον εαυτό σου, έχε στο νου σου τα παρακάτω:

  1. Ποτέ μη δεχτείς να συναντήσεις κάποιον άγνωστο που γνώρισες στο Διαδίκτυο. Εάν το κάνεις, φρόντισε να γίνει πάντα σε δημόσιο χώρο και με τη συνοδεία ενός ενήλικα τον οποίο εμπιστεύεσαι, καλύτερα του γονιού σου. Τα άτομα που γνωρίζεις στο Διαδίκτυο μπορεί να λένε ψέματα και να μην είναι πραγματικά αυτοί που ισχυρίζονται.
  2. Μην επισκέπτεσαι τις ιστοσελίδες για τους «άνω των 18 ετών». Για να το λένε αυτό κάποιος λόγος υπάρχει. Είναι καλύτερο να επισκέπτεσαι σελίδες με περιεχόμενο ανάλογο της ηλικίας σου.
  3. Μην ανοίγεις ηλεκτρονικά μηνύματα και επισυναπτόμενα αρχεία  από αγνώστους. Τα μηνύματα αυτά μπορεί να έχουν για “δωράκι” κάποιον ιό, ο οποίος θα μεταδωθεί στον υπολογιστή σου. Φρόντισε να έχεις ένα καλό antivirus. Ρώτα τους γονείς σου, θα γνωρίζουν!
  4. Μην αποκαλύπτεις τα passwords που χρησιμοποιείς. Αν πιστεύεις ότι κάποιος έμαθε τον κωδικό πρόσβασής σου, άλλαξέ τον αμέσως. Διάλεξε κάποιον κωδικό που δεν μπορεί να το φανταστεί κανείς.

Και μην ξεχνάς! Για οποιαδήποτε απορία ή για οτιδήποτε περίεργο είδες κατά την δραστηριότητά σου στο Διαδίκτυο συζητήσέ το  με τους δασκάλους σου, τους γονείς σου και με πρόσωπα που εμπιστεύεσαι.

Ο εθισμός στο διαδίκτυο είναι μια νέα μορφή εξάρτησης. Μπορεί να προκύψει με την πολύωρη ενασχόληση των ανηλίκων αλλά και ενηλίκων σε διαδικτυακές δραστηριότητες όπως είναι τα παιχνίδια, δωμάτια συζητήσεων κ.ά.

Ένας άνθρωπος είναι εθισμένςο όταν παρουσιάζει μία από τις παρακάτω ενδείξεις:

  1. Χρήση του Διαδικτύου για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προτιθέμενο
  2. Κατανάλωση υπερβολικού χρόνου ή/και χρήματος σε δραστηριότητες σχετικές με το Διαδίκτυο
  3. Άγχος και έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο.
  4. Παραμεληση της προσωπική τους υγείας, είτε αυυτό είναι σε θέμα διατροφής είναι κοινωνικότητας.
Πώς το αντιμετωπίζουμε;
  1. Καταρχάς ευαισθητοποιούμαστε και ενημερωνόμαστε για τον εθισμό.
  2. Χρησιμοποιούμε το Διαδίκτυο με μέτρο και με σωστό τρόπο. Αξιοποιούμε το Διαδίκτυο και δεν χανόμαστε μέσα σε αυτό.
  3. Οι γονείς οφείλουν να συζητούν με τα παιδιά τους τούς κανόνες χρήσης του Διαδικτύου. Οφείλουν επίσης να  ελέγχουν και να περιορίζουν το χρόνο που τα παιδιά τους ξοδεύουν στο Διαδίκτυο.

Η πραγματική ζωή βρίσκεται έξω από την πόρτα του δωματίου και του σπιτιού………

28 Νοέ 2012

Ένα υπέροχο βίντεο…

Συντάκτης: Λούκα Μαρία | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

Μια  λεοπάρδαλη σκοτώνει έναν ανυποψίαστο μπαμπουίνο, αλλά της έτυχε κάτι το οποίο ούτε που το περίμενε…

28 Νοέ 2012

Τίγρης – power point

Συντάκτης: Λούκα Μαρία | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

tigris

27 Νοέ 2012

Τίγρης εικόνα

Συντάκτης: Λούκα Μαρία | Κάτω από: Χωρίς κατηγορία

26 Νοέ 2012

Τίγρης

Συντάκτης: Λούκα Μαρία | Κάτω από: Ευέλικτη Ζώνη

Στα πλαίσια της ευέλικτης ζώνης με θέμα “ΤΑ ΖΩΑ” ασχοληθήκαμε και με την τίγρη. Παρακάτω παραθέτω ένα power point αρχείο που ετοίμασα για τα παιδιά.