Το δωράκι μας για την γιορτή της μητέρας

Τα παιδάκια μας δούλεψαν σκληρά… Ζωγράφισαν τα υλικά για την συνταγή της καλύτερης μαμάς του κόσμου, έγιναν μικροί ζωγράφοι και δημιούργησαν μοναδικά πορτρέτα της μαμάς τους, ηχογράφησαν μηνύματα με γλυκά λογάκια και το αποτέλεσμα είναι το παρακάτω βίντεο…

Με πολλή αγάπη στις μανούλες μας ευχόμαστε ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ!!!

Εγγραφές Μαθητών στο Νηπιαγωγείο για το Σχολ. έτος 2020-2021

«Εγγραφές μαθητών/τριών στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-2021»

1ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΑΡΥΜΝΑΣ

Στο Νηπιαγωγείο Λάρυμνας έχουν δικαίωμα εγγραφής τα παιδιά που διαμένουν στην Λάρυμνα και στον Οικισμό Μεταλλείων ΛΑΡΚΟ.

  • ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:2233041056 (πληροφορίες: Ρούσσα Μαρία)
  • EMAIL: mail@1nip-larymn.fth.sch.gr
  • ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΑΙΤΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΩΝ: Δευτέρα έως Παρασκευή 09:30-12:30

 

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας, από το σχολικό έτος 2020-2021 και εφεξής, θα γίνονται μέσω ηλεκτρονικής εφαρμογής με Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής. Την Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής θα υποβάλλει ο γονέας/κηδεμόνας για το Νηπιαγωγείο που ανήκει, βάσει της διεύθυνσης κατοικίας του σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας του Νηπιαγωγείου, μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://proti-eggrafi.services.gov.gr/

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ

 Για το σχολικό έτος 2020-2021 οι ηλεκτρονικές εγγραφές στο Νηπιαγωγείο θα πραγματοποιηθούν από 15 έως 30 Μαΐου 2020Εγγραφές μετά την 30η Μαΐου θεωρούνται εκπρόθεσμες και χρειάζονται την έγκριση του Διευθυντή/ντριας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

ΕΠΑΝΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΗΠΙΩΝ

Η εγγραφή πρoνηπίου στο δεύτερο έτος του Νηπιαγωγείου γίνεται αυτεπάγγελτα, σύμφωνα με την παρ. 5 του αρθρ. 6 του ΠΔ79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109).

ΗΛΙΚΙΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΓΡΑΦΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

Στα Νηπιαγωγεία, για το σχολικό έτος 2020-2021, θα φοιτήσουν μαθητές που έχουν συμπληρώσει τη νόμιμη ηλικία εγγραφής, όπως αυτή ορίζεται στις σχετικές διατάξεις της παρ.3β, του άρθρου 33 του ν. 4521/2018 (ΦΕΚ Α’ 38). Σύμφωνα με αυτές, στα Νηπιαγωγεία εγγράφονται μαθητές/τριες που την 31η Δεκεμβρίου του έτους εγγραφής συμπληρώνουν την ηλικία των τεσσάρων (4) ετών. Συγκεκριμένα, εγγράφονται στα Νηπιαγωγεία για το σχολικό έτος 2020-21, μαθητές γεννημένοι το 2015 και το 2016 και τα Νηπιαγωγεία υποχρεούνται να δεχτούν όλες τις αιτήσεις νηπίων και προνηπίων που έχουν γεννηθεί αυτά τα έτη. Από το σχολικό έτος 2020-2021, η φοίτηση των νηπίων που συμπληρώνουν ηλικία τεσσάρων (4) ετών γίνεται υποχρεωτική σε όλους τους Δήμους της χώρας.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

 Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΑ/ΚΗΔΕΜΟΝΑ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Επικρατείας αρμόδιο για θέματα Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου ο γονέας/ κηδεμόνας πρέπει να ακολουθήσει τα εξής βήματα:

  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με την χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει διαδοχικά τα ακόλουθα:

1) τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου για το οποίο αιτείται την εγγραφή.

  • Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στον γονέα/κηδεμόνα λίστα των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή του μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα.
  • Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και ο γονέας/κηδεμόνας επιλέγει το τέκνο για το οποίο επιθυμεί να υποβάλει αίτηση.
  • Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο η λίστα δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμεί να εγγράψει, έχει τη δυνατότητα να εισάγει μόνος του τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσει τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

2) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας του, την οποία τεκμηριώνει αναρτώντας σε ψηφιακή μορφή εγγράφου σχετικό αποδεικτικό, όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο, ή άλλο δημόσιο πρόσφατο έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

3) το ονοματεπώνυμο άλλου/λων τέκνου/ων, που φοιτά/τούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/χουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσει Βεβαίωση Φοίτησης από τον Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας.

4) εάν επιθυμεί τη φοίτηση του νηπίου/προνηπίου στο Προαιρετικό Ολοήμερο πρόγραμμα ή/και στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής,

5) τα στοιχεία των συνοδών των νηπίων/προνηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρηση τους από τη σχολική μονάδα και

6επιλέγει τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του νηπίου/προνηπίου».

7)Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας ενημερώνεται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσει κατά την επίσκεψή του στη σχολική μονάδα.

8) Πριν την τελική υποβολή της αίτησης, ο χρήστης δηλώνει υπεύθυνα ότι ασκεί τη γονική επιμέλεια του τέκνου που αιτείται εγγραφή, σύμφωνα με τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στο ότι τα δικαιολογητικά για τα (3) και (4) προσκομίζονται στη σχολική μονάδα εντός του χρονικού διαστήματος 15-30 Μαΐου.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (3) και (4) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται τα:

– Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 εγκύκλιο (Α.Δ.Υ.Μ.)

– Βιβλιάριο Εμβολίων, του μαθητή/τριας, ή προσκόμιση άλλου στοιχείου, στο οποίο φαίνεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια (παρ. 4, του άρ. 6 του Π.Δ 79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 23 του ν. 4559/2018 (ΦΕΚ Α’ 142) και από το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13))

 –  Βεβαίωση από ΚΕΣΥ, ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, εφόσον υπάρχει, σε περιπτώσεις μαθητών/τριών με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ΕΕΑ.

ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΠΡΟΩΡΗΣ ΥΠΟΔΟΧΗΣ

 α. Προϋποθέσεις εγγραφής στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα (13:00 – 16:00)

Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται:

  1. Μαθητές/τριες των οποίων εργάζονται και οι δύο γονείς/κηδεμόνες, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους ή κάρτα ανεργίας, στην περίπτωση που είναι άνεργοι. Δικαίωμα εγγραφής δίνεται και στην περίπτωση που προσκομίζεται βεβαίωση εργασίας από τον ένα γονέα/κηδεμόνα και κάρτα ανεργίας από τον άλλο. Για τους αυτοαπασχολούμενους, ελεύθερους επαγγελματίες, αγρότες κτλ. αρκεί η προσκόμιση πρόσφατης βεβαίωσης του ασφαλιστικού τους φορέα ή το πιο πρόσφατο ειδοποιητήριο πληρωμής του τρέχοντος έτους.
  2. Μαθητές/τριες, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευπαθείς και ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: Ι) Πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς/κηδεμόνες με χρόνιες παθήσεις /ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης / φυλακισμένοι. II) Πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ.

 β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):

  1. Στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής δικαίωμα συμμετοχής έχουν νήπια/προνήπια τα οποία είναι εγγεγραμμένα και φοιτούν στο προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα.
  2. Ο ελάχιστος αριθμός για τη λειτουργία του Τμήματος Πρόωρης Υποδοχής είναι τα 5 νήπια/προνήπια.
  3. Ο χρόνος προσέλευσης στο συγκεκριμένο τμήμα είναι 7:45-8:00.

 ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ

  • Μετά την υποβολή της αίτησης, ο γονέας/κηδεμόνας λαμβάνει ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχει δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής του για την πορεία της.
  • Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή του επιστρέφεται στον ίδιο από το Νηπιαγωγείο, προκειμένου να τις πραγματοποιήσει. Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται «αποδεκτή».
  • Σημειώνεται ότι η «αποδοχή» της αίτησης δεν συνεπάγεται απαραίτητα φοίτηση του νηπίου στη δηλωθείσα σχολική μονάδα.
  • Η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου ελέγχει καθημερινά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας την ακρίβεια των στοιχείων των αιτήσεων που υπεβλήθησαν και αποστέλλει ηλεκτρονικό μήνυμα στους ενδιαφερόμενους/νες για την αποδοχή ή μη της αίτησής τους καθώς και τους λόγους για τους οποίους η αίτηση δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
  • Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο Προϊστάμενος/νη, του νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και αποστέλλει στην οικεία Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημερών: α) ονομαστική κατάσταση νηπίων και ονομαστική κατάσταση προνηπίων και β) πίνακα μαθητών/τριών οι οποίοι αιτούνται να παρακολουθήσουν το προαιρετικό ολοήμερο πρόγραμμα.
  • Εντός της ανωτέρω προθεσμίας, σε περιπτώσεις που ο αριθμός αιτήσεων νηπίων και προνηπίων για εγγραφή στο Νηπιαγωγείο είναι μεγαλύτερος του αριθμού των θέσεων του Νηπιαγωγείου ή των συστεγαζόμενων Νηπιαγωγείων: α) υποβάλλει αίτημα στον αρμόδιο Διευθυντή/ντρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα και β) αποστέλλει πίνακα με τα ονόματα των νηπίων – προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων, με την επισήμανση αν πρόκειται για νήπια ή προνήπια καθώς και αν έχουν αδέρφια που φοιτούν στο ίδιο νηπιαγωγείο ή στο συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο. Ειδικότερα, αν ο αριθμός αιτήσεων νηπίων/προνηπίων για εγγραφή υπερβαίνει τους 22 μαθητές/τριες ανά τμήμα εφαρμόζονται όσα προβλέπονται στο άρθρο 6 παρ. 4δ του Π.Δ.79/2017 (ΦΕΚ Α’ 109) όπως τροποποιήθηκε και ισχύει με το άρθρο 74 του ν. 4589/2019 (ΦΕΚ Α’ 13).
  • Ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αποφασίζει, ύστερα από την αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας Τριμελούς Επιτροπής, είτε για τη λειτουργία περισσοτέρων τμημάτων, είτε για την κατανομή των μαθητών σε όμορα Νηπιαγωγεία με κριτήριο τον τόπο κατοικίας τους και ενημερώνει αρμοδίως το Νηπιαγωγείο αποχώρησης και το Νηπιαγωγείο υποδοχής, έως την Παρασκευή 12 Ιουνίου 2020.
  • Τη Δευτέρα 15 Ιουνίου 2020 η Διεύθυνση του νηπιαγωγείου ενημερώνει τους γονείς/κηδεμόνες που είχαν υποβάλει αίτηση εγγραφής του νηπίου τους στο νηπιαγωγείο αυτό σχετικά με το σχολείο φοίτησης του τέκνου τους. Παράλληλα, αναρτά στην είσοδο του σχολείου, σε εμφανές σημείο, ονομαστικό πίνακα των μαθητών: αα) που εγγράφονται και θα φοιτήσουν στο σχολείο, ββ) που θα παρακολουθήσουν το ολοήμερο πρόγραμμα, γγ) που αποχωρούν, καθώς και των σχολείων εγγραφής τους.»
  • Την Τρίτη 16 Ιουνίου 2020 συγκροτούνται τα τμήματα του Νηπιαγωγείου για το σχολικό έτος 2020 – 2021 (Πρωινό Υποχρεωτικό και Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα).

 

*ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΑΔΥΝΑΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΙΤΗΣΗΣ*

  • Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.
  • Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όπως: πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης, με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767).

ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ!!!!

Παίξαμε με τα γράμματα του ονόματος μας

 

το ανασυνθέσαμε…

 

μετρήσαμε τα γράμματα που έχει το κάθε όνομα και κάναμε συγκρίσεις: ποιος έχει τα περισσότερα γράμματα; ποιος τα λιγότερα;

μετατρέψαμε το όνομά μας σε μια κάμπια!!!

 

Το παραμύθι στην εκπαίδευση

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΑΜΥΘΙΟΥ
Το παραμύθι αποτελεί πηγή έμπνευσης, ψυχαγωγίας, ανακούφισης,
παιδαγωγίας. Βρίσκει απήχηση σε μικρούς και μεγάλους. Δεν είναι τυχαίο ότι έχει
επιβιώσει ανά τους αιώνες. Διαθέτει συγκεκριμένα γνωρίσματα που το κάνουν
γνώριμο και αναγνωρίσιμο από όλους.
Αναφορικά με τα μορφολογικά χαρακτηριστικά του, χαρακτηρίζεται από τις
συχνές επαναλήψεις λέξεις, φράσεων ακόμη και μοτίβων δίχως να γίνεται ανιαρό,
κουραστικό ή βαρετό. Απεναντίας, με την επανάληψη προκαλείται η προσοχή και το
ενδιαφέρον του ακροατηρίου και επιτυγχάνεται εξέλιξη της ιστορίας. Η τάση αυτή για
επανάληψη αποτελεί δομικό στοιχείο του παραμυθιού και συνάδει με το αναπτυξιακό
επίπεδο των παιδιών (Νουάρος, 1997). Ο γνωστός παραμυθιολόγος Max Luthi
επισημαίνει τη σημασία της επανάληψης στην καλλιέργεια, γνώσεων, ικανοτήτων και
δεξιοτήτων. Γι΄ αυτό και γίνεται λόγος για την αισθητική λειτουργία της επανάληψης
και τη σημασία της στην εμπέδωση όχι μόνο μιας κερδισμένης γνώσης αλλά τη
συμμετοχή της στις διαδικασίες της ζωής.
Άλλο χαρακτηριστικό είναι η διαδοχή έντασης και χαλάρωσης που κινεί το νήμα
της δράσης και προσφέρει αισθητική απόλαυση, η χρήση των αντιθέσεων, η
παρατακτικότητα των επεισοδίων, η απλή και λιτή δομή του, το καθαρό περίγραμμα
(Μαλαφάντης, 2006). Τα πάντα στο παραμύθι είναι καθαρά και στέρεα, χωρίς
υπερβολές. Όλες οι καταστάσεις απλοποιούνται, δημιουργώντας την αίσθηση του
οικείου και του εφικτού. Τέλος, το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό γνώρισμα του
παραμυθιού αποτελεί το ευτυχές και αίσιο τέλος και η επιβράβευση των προσπαθειών
του ήρωα/ίδας, καθώς έτσι ενσταλάζεται η αισιοδοξία στην ψυχή του ατόμου με
σημαντικές παιδαγωγικές προεκτάσεις στην ωρίμανση και ανάπτυξη του.
Πολλά θα μπορούσε να γράψει κανείς για το παραμύθι. Κατά τον Μερακλή,
αποτελεί μια πολύ σοβαρή υπόθεση, τη σοβαρότητα της οποίας δεν έχουν
αναγνωρίσει αρκετοί.

 

 

 

http://

Μία διαφορετική Πρωτομαγιά

Αυτή η Πρωτομαγιά ήταν διαφορετική καθώς δεν μπορέσαμε να βγούμε ελεύθερα βόλτες και να φτιάξουμε στεφάνια με αγριολούλουδα… Δεν το βάλαμε κάτω όμως!!!

Μαζέψαμε ιδέες από το διαδίκτυο:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Λήψη αρχείου

 

Δημιουργήσαμε λοιπόν μοναδικά λουλούδια τα οποία μετατράπηκαν σε πρωτομαγιάτικα στεφάνια!!! Ιδού το αποτέλεσμα…

Ενώ εσύ μου φώναζες…


Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να σε φοβάμαι…
Ενώ εσύ μου φώναζες, τραυμάτιζες την αυτοπεποίθηση μου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι δεν είχα αξιοπρέπεια επειδή ήμουν μικρός…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να μην τολμάω, να μη δοκιμάζω, να μην προσπαθώ να ανακαλύπτω, να μην παίρνω πρωτοβουλίες, για να μη θυμώνεις…

Ενώ εσύ μου φώναζες, με έκανες να νιώθω ασήμαντος και αδύναμος…

Ενώ εσύ μου φώναζες, μου έδειχνες ότι δεν μπορούσα να σε εμπιστεύομαι…

Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι δεν μπορούσα να σου μιλήσω αν είχα κάποιο πρόβλημα ή κάποιος μου έκανε κακό, γιατί φοβόμουν πώς θα αντιδρούσες…

Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι όταν αγαπάμε κάποιον, έχουμε δικαίωμα να του φερόμαστε άσχημα…

Ενώ εσύ μου φώναζες, η φωνή σου δεν με άφηνε να σκεφτώ τα λόγια σου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, ίδρωνα, η καρδιά μου χτυπούσε δυνατά, το στομάχι και τα αυτιά μου πονούσαν…

Ενώ εσύ μου φώναζες, θύμωνα που δεν νοιαζόσουν για αυτά που ήθελα να σου πω…
Ενώ εσύ μου φώναζες, αναρωτιόμουν που πήγε ο μπαμπάς μου…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες να φωνάζω κι εγώ…

Ενώ εσύ μου φώναζες, ήμουν μόνος μου…

Ενώ εσύ μου φώναζες, σκεφτόμουν ότι δεν μ’ αγαπάς πια…
Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες ότι επιτρέπεται να φέρομαι άσχημα σε κάποιον πιο αδύναμο από μένα…

Ενώ εσύ μου φώναζες, μου μάθαινες πώς να φερθώ στα παιδιά μου όταν μεγαλώσω…

Ενώ εσύ μου φώναζες, δεν φανταζόσουν τον αγώνα που πρέπει να δώσω τώρα που μεγάλωσα, για να μη γίνω σαν εσένα…

Γιατί μερικά παιδιά συμπεριφέρονται άσχημα μπροστά στη μαμά τους;

Πολλές μητέρες ρωτάνε γιατί το παιδί τους αλλάζει συμπεριφορά όταν τις βλέπει. Γιατί ξαφνικά γίνονται απείθαρχα, σκαρφαλώνουν σε καναπέδες, μιλάνε άσχημα, γίνονται προκλητικά, ενώ γνωρίζουν πολύ καλά ότι όλα αυτά αποτελούν μία ανάρμοστη συμπεριφορά, την οποία δεν την έχουν όταν η μητέρα δεν είναι παρούσα.

Tips-for-Frustrated-Moms

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό;

Ο κ. Στέλιος Μαντούδης, Αναπτυξιακός Εργοθεραπευτής εξηγεί ότι υπάρχουν διάφορες απόψεις για το θέμα αυτό, οι επικρατέστερες αιτίες όμως είναι οι εξής:

• Το παιδί αντιδρά με αυτό τον τρόπο γιατί αισθάνεται την έλλειψη της μητέρας

Είναι γεγονός ότι σε αρκετές περιπτώσεις, η μητέρα αναγκάζεται λόγω επαγγελματικών υποχρεώσεων να απουσιάζει πολλές ώρες από το σπίτι. Όταν επιστρέφει πρέπει να κάνει τις καθημερινές δουλειές του σπιτιού, μαγείρεμα, δουλειές κλπ. έτσι μειώνεται ο χρόνος που περνά αποκλειστικά με το παιδί, με αποτέλεσμα να νιώθει ότι η μητέρα βάζει προτεραιότητα τις δουλειές του σπιτιού.

Για να τραβήξει, λοιπόν, το ενδιαφέρον της μητέρας αντιδρά με:

• Γκρίνια: «Θέλω να φάω στο πορτοκαλί πιάτο και όχι στο μπλε»
• Ανυπακοή και άρνηση: – «Κλείσε την τηλεόραση και έλα να φας», – «Όχι θέλω λίγο ακόμη»
• Έχει παράλογες απαιτήσεις: «Δεν θέλω να πιω γάλα το πρωί, θέλω αναψυκτικό κλπ»
• Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να κλιμακωθεί και να φτάσει στην επιθετικότητα, να δαγκώνει, να βρίζει, να χτυπά…
• Ένας άλλος λόγος που αρκετοί ψυχολόγοι θεωρούν ότι ευθύνεται για μια τέτοια συμπεριφορά είναι το συναίσθημα ασφάλειας που δημιουργείται στο παιδί
• Η μαμά είναι το πρόσωπο εκείνο που μπορεί να του λύσει όλα τα προβλήματα, το πρόσωπο στο οποίο έχει όλη την άνεση να συμπεριφερθεί όπως νιώθει, ακόμα και άσχημα
• Το παιδί καθημερινά καλείται να υπακούει σε όρια και κανόνες, είτε είναι στο σχολικό περιβάλλον, είτε ακόμα και στην παιδική χαρά, «Θα περιμένεις τη σειρά σου», «Δεν περπατάμε στον δρόμο», «Δεν τρέχουμε», «Δεν σκαρφαλώνουμε»
• Έτσι, μόλις συναντά τη μαμά του, χαλαρώνει από αυτό το πρόγραμμα και κάνει μία συναισθηματική παλινδρόμηση (μπεμπεκίζει), η οποία εκδηλώνεται με άτακτες ή προκλητικές συμπεριφορές.

uymow

  • Μια λιγότερο συχνή αιτιολογία είναι η ιδιοσυγκρασία του παιδιού, ο χαρακτήρας του.

• Είναι παιδιά δύσκολα, από τη φύση υπάρχουν παιδιά που γεννιούνται και είναι ιδιόρρυθμα στη συμπεριφορά τους
• Μεγαλώνοντας είναι σκληρά, ανυποχώρητα και εξαιρετικά απείθαρχα και ανυπάκουα
• Το αντιφατικό είναι ότι τις περισσότερες φορές οι γονείς αυτών των παιδιών είναι πολύ ήρεμοι, συμπονετικοί και είναι εντυπωσιακή η ηρεμία και η υπομονή με την οποία τα χειρίζονται
• Αυτή η συμπεριφορά μπορεί να εμφανίζεται μόνο μπροστά στους γονείς και συνήθως εξαλείφεται μέχρι την εφηβεία

Πώς πρέπει οι γονείς να αντιδράσουν σε αυτές τις συμπεριφορές;

• Όταν μιλάμε για ένα παιδί 3-4 ετών, προσπαθούμε να ενθαρρύνουμε την καλή συμπεριφορά και να μην επικρίνουμε την άσχημη. Όταν παίζει όμορφα και ήρεμα του λέμε: «Μπράβο, τι καλό παιδί που είσαι» κλπ.
• Αγνοείστε την άσχημη συμπεριφορά του επιλέγοντας να κάνετε κάτι άλλο
• Αγνοείστε το, ασχοληθείτε με κάτι άλλο, διαβάστε ένα βιβλίο ή ποτίστε τα λουλούδια. Όταν σταματήσει τη συμπεριφορά αυτή, τότε ασχοληθείτε πάλι μαζί του ενεργητικά

Σε παιδιά σχολικής ηλικίας καλό είναι να αποφεύγετε σαρκαστικά σχόλια:
• Υποτιμητικά: «Κάνεις σαν μωρό» ή να του μιλάτε εχθρικά «Θα σε τσακίσω»
• Μην το απορρίπτετε: «Σε βαρέθηκα, θα φύγω»
• Μην το απειλείτε: «Δεν θα σου ξαναπάρω τίποτα»
• Μιλήστε του ήρεμα και αποφασιστικά
• Χαμηλώστε στο ύψος των ματιών του, κρατήστε το από τα δύο του χέρια, κάντε βλεματική επαφή και πείτε του: «Δεν μου αρέσει αυτό που κάνεις», με τρόπο που να δείχνει πως περιμένετε από το παιδί να υπακούσει, πως δεν έχει άλλη επιλογή
• Πείτε αυτό που θέλετε και μην περιμένετε ανταπάντηση, επαναλάβετε αυτή τη διαδικασία κάθε φορά που θα κάνει παλαβομάρες
• Στην αρχή μπορεί να χρειαστεί να το κάνετε συχνά, μπορεί να πρέπει συνδυαστικά να τον βάλετε σε μια καρέκλα για λίγο να σκεφτεί αυτό που έκανε
• Δώστε του να καταλάβει ότι θα είναι υπεύθυνος των επιλογών του
• Ότι είναι δικαίωμα του να παίζει όπως θέλει, με όποιο τρόπο θέλει να εκφραστεί, αρκεί να είναι ασφαλές αυτό που κάνει και να σέβεται τους άλλους, να μην τους ενοχλεί

Συμβουλή Ειδικού:
Τα παιδιά καθημερινά δοκιμάζουν τα όρια και τις αντοχές των γονιών τους. Είτε με θετικό είτε με αρνητικό τρόπο μας διεκδικούν, ειδικά όταν ο χρόνος που περνούν μαζί μας είναι λιγοστός. Ας τους μιλήσουμε όταν είναι ήρεμα τα πράγματα, να ανταλλάξουμε απόψεις και να καταλήξουμε σε αποφάσεις. Έτσι, σιγά σιγά το παιδί αντιλαμβάνεται τις συνθήκες και συνεργάζεται καλύτερα.