marily’s blog

23 Μαρτίου, 2010

“THE PIANO(LIFE IS A SONG) YANN TIERSEN/COMPTINE D’UN AUTRE ETE: L’APRES MIDI”

“THE PIANO (life is a song) YANN TIERSEN/ Comptine d’un autre ete:l’apres midi”

http://www.youtube.com/watch?v=4Z2ljWwIaHs

 Mία ταινία μικρού μήκους με Κινούμενα Σχέδια του Aidan Cibbons(2005),

σε μουσική του Yann Tiersen από την ταινία”Amelie”.

Η παρτιτούρα υπάρχει στο:

www.scribd.com/doc/2416992/Yann-Tiersen-Comptine-autre-ete

 Η φωτογραφία είναι από:voices.gr/wp-content/uploads/Yann-Tiersen-574717.jpgΟ Γιαν Τιερσέν Θεωρείται ο πιο λυρικός ευρωπαίος συνθέτης. Το μεγάλο κοινό τον γνώρισε μέσω της υπέροχης μουσικής που έγραψε για την ταινία του Ζαν-Πιερ Ζενέ «Αμελί» (η οποία έκανε τεράστιες πωλήσεις παγκοσμίως), ο Γάλλος δημιουργός όμως έχει γράψει πολλά άλλα υπέροχα έργα τα οποία το κοινό σιγά σιγά αρχίζει να γνωρίζει.

Έτσι, ύστερα από εξαιρετικές δουλειές, όπως είναι τα «Absente» και «C’ Etait Ici», το πιο ώριμο άλμπουμ της καριέρας του, με τίτλο Retrouvailles, είναι γεγονός. Δεν είναι μόνο οι επιρροές από το γαλλικό chanson, τη μουσική του δρόμου, τα βαλς, την κλασική, τους μεσογειακούς ήχους και τους μινιμαλιστές που διαμορφώνουν το τελικό αποτέλεσμα αυτή τη φορά, αλλά και οι εξαιρετικά σημαντικές συνεργασίες του.

Κατά πρώτον, του αξίζουν συγχαρητήρια γιατί κατάφερε να βγάλει την Ελίζαμπεθ Φρέιζερ των Cocteau Twins από τη σιωπή. Στο ίδιο υψηλό επίπεδο είναι οι συνεργασίες με την Τζέιν Μπίρκιν, τον Στιούαρτ Σταπλς των Tindersticks, αλλά και με τους Ντομινίκ A και Κριστόφ Μιοσέκ. H ευαισθησία σε όλο της το μεγαλείο.

O Tiersen, με το άλμπουμ αυτό (στην Ελλάδα κυκλοφόρησε από την Virin) ανακάλυψε έναν καινούριο τρόπο δουλειάς, φέρνοντας στην επιφάνεια κάθε τι που μπορεί να προσφέρει κάθε μουσικό όργανο και με τον τρόπο αυτό, έγινε πάλι ο μοναδικός αρχιτέκτονας του δικού του έργου. Μοιάζει σαν οι εμπειρίες όλων των τελευταίων ετών να τον απελευθέρωσαν και να του άνοιξαν νέους δρόμους.O Tiersen, με το έργο του αλλά και την απήχηση του στο παγκόσμιο κοινό, αποδεικνύει πως η Γαλλική ρομαντική μουσική έχει συνέχεια και μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς στην σύγχρονη μουσική πραγματικότητα.
Στην «Retrouvailles tour» ο ίδιος βρίσκεται πάνω στην σκηνή τραγουδώντας και παίζοντας με τον δικό του μοναδικό τρόπο κιθάρα και βιολί, ενώ η μπάντα που τον συνοδεύει αποτελείτε από έναν μπασίστα, έναν ντράμμερ, έναν κιθαρίστα. Την ορχήστρα συμπληρώνει το Martenot’s wave, ένα όργανο προάγγελος του συνθεσάιζερ το οποίο χρησιμοποιείται σπάνια.

O Tiersen, όπως λέει ο ίδιος, διανύει μία περίοδο επαναπροσδιορισμού των σχέσεων όπως εξάλλου δηλώνει και ο τίτλος του album (retrouvailles = αυτοί που χάνονται και ξαναβρίσκονται). Είναι μια περίοδος ωριμότητας, την οποία επιμένει με χαρακτηριστική επιμονή να συγκρίνει, με τον καιρό στο Ouessant, όπου ο ουρανός δεν είναι ποτέ καθαρός από σύννεφα.

Θα περάσει αρκετός χρόνος μέχρι ο μουσικός κόσμος να μπορέσει να βρει μία «ετικέτα» να προσδιορίσει τον Tiersen. Το μόνο βέβαιο είναι ότι η μουσική του τα ξεπερνά όλα τα στερεότυπα και καταφέρνει να συγκινεί και να δίνει αισιοδοξία ακόμα και εκεί που είναι όλα μαύρα.

Πηγή: voices.gr/2009/10/26/yann-tiersen/

 

Αφήστε μια απάντηση

©2024 marily’s blog Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση