Για τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες…

 

Η Εικονογραφική μέθοδος επινοήθηκε και δημιουργήθηκε από το 1989 ως το 1999 από την ειδική παιδαγωγό Δώρα Μαυρομμάτη. Πρόκειται για μία μέθοδο που μπορεί πραγματικά να βοηθήσει όλους τους μαθητές να κατανοήσουν την ορθογραφία των λέξεων της ελληνικής γλώσσας ακόμα και αυτούς που δεν αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Με γρήγορο και ευχάριστο τρόπο, χωρίς πολλές και ανούσιες επαναλήψεις, δίνει στα παιδιά τη δυνατότητα να απομνημονεύσουν την ορθογραφία των λέξεων.

Τα εικονογραφήματα είναι λέξεις των οποίων η ορθογραφία αποτελείται από γράμματα σχεδιασμένα με συγκεκριμένο τρόπο. Μπορεί να απεικονίζουν ένα πρόσωπο ή ένα πράγμα ή να έχουν ένα νόημα ως ιστορία.

Ο δάσκαλος έχει επιλέξει από πριν τις λέξεις που θα διδάξει, καθώς και τις εικόνες που θα τις αντιπροσωπεύουν.

Η αντικατάσταση των δύσκολων γραμμάτων με μία εικόνα δε γίνεται βέβαια τυχαία, αλλά ακολουθεί κάποιους συγκεκριμένους κανόνες. Υπάρχει δηλαδή συσχέτιση μεταξύ των τρόπων σχεδίασης των εικονογραφημάτων και της απεικόνισης των δύσκολων γραμμάτων της κάθε λέξης, ώστε ο μαθητής να μπορεί να δημιουργήσει συνειρμούς και συσχετίσεις μεταξύ των εικονογραφημάτων και να μάθει ευκολότερα την ορθογραφία των λέξεων. Αναλυτικότερα για τη μέθοδο μπορεί κάποιος να διαβάσει και να ενημερωθεί εδώ!

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση