ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΩΡΟ

                   

Πολλές φορές εμείς οι νηπιαγωγοί καταναλώνουμε άφθονο χρόνο για να βρούμε δραστηριότητες ή να αναζητούμε καινούριες ιδέες για την επόμενη θεματική προσέγγιση . Φυσικά, είναι θεμιτό να προγραμματίζουμε το εκπαιδευτικό μας έργο, αρκεί να μη ξεχνάμε κάτι βασικό : ότι ο χρόνος των ελεύθερων δραστηριοτήτων είναι εξίσου σημαντικός όσο και των οργανωμένων, άρα η διαμόρφωση των γωνιών εξίσου σημαντική, επίσης.

          Παρατηρείται συχνά στα νηπιαγωγεία  τα παιδιά να παίζουν χωρίς επιτήρηση και καθοδήγηση στις γωνιές, τα υλικά που έχουν να είναι ανεπαρκή και οι γωνιές να μην είναι προσδιορισμένες στο χώρο.

Οφείλουμε ως νηπιαγωγοί να θυμόμαστε ότι ο χώρος και η υλικοτεχνική υποδομή είναι καθοριστικά για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών. Πρέπει να διαμορφώνουμε την τάξη μας με τέτοιο τρόπο ώστε τα όρια κάθε γωνιάς να είναι σαφή. Να είναι εξοπλισμένη με πολλά και ποικίλα υλικά για να  δίνουμε στα παιδιά τη δυνατότητα να αναπτύσσουν αβίαστα την προσωπικότητά τους. Να υπάρχουν πολλές και διαφορετικές γωνιές για να ικανοποιούνται τα ενδιαφέροντα, οι κλίσεις και οι επιθυμίες τους.

 Στόχος μας, λοιπόν, είναι να  παρέχουμε ένα περιβάλλον πλούσιο σε ερεθίσματα καθώς τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και την αλληλεπίδραση με το περιβάλλον, το οποίο καθορίζει, επίσης, και τη συμπεριφορά τους. Ξεκινάμε, λοιπόν, τη σχολική χρονιά με κάποιες γωνιές οριοθετημένες, «ξεκάθαρες» και καλά εξοπλισμένες, φροντίζοντας να παίζει συγκεκριμένος αριθμός στις γωνιές. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς διαμορφώνουμε το χώρο ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, τις ανάγκες, τις ικανότητες και τις θεματικές προσεγγίσεις.

Ας έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι η συμπεριφορά και η εξέλιξη των παιδιών, όπως και των ενηλίκων, επηρεάζεται σημαντικά  από το χώρο και τα αντικείμενα.

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.