Α’ Τρίμηνο (δράσεις)

8/10/24

Πρώτη γνωριμία της ομάδας μέσα από παιχνίδια. Αν ήμουν ήρωας βιβλίου..

1000010299προσ

Επιπλέον μιλήσαμε για τις βραχογραφίες και πώς ζωγράφιζαν οι άνθρωποι των σπηλαίων. Προσπαθήσαμε να κάνουμε “βραχογραφίες ” με φυσικά χρώματα. Μας ενθουσίασαν τα φυτά που μπορούν να χρωματίσουν στο χαρτί. Τα έργα μας έγιναν καταπληκτικά!  1000010283σπηλια1000010294βιβλιο

Εμπνευστήκαμε από το σπήλαιο των χεριών και από το κυνήγι ζώων της εποχής.

15/10/24 Η ζωή σε άσπρο μαύρο

Φανταστήκαμε τη ζωή σε άσπρο μαύρο και συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας.

1728995976362 1ΚΚ

Μάθαμε για τα πρώτα τυπωμένα ασπρόμαυρα βιβλία, τα οποία είχαν ξυλογραφίες. Προσπαθήσαμε να “τυπώσουμε ” με την τεχνική της ξυλογραφίας.

1728995976383ξυλ1728995976349ξυλογρ

Καθώς οι μύθοι του Αισώπου ήταν από τα πρώτα εικονογραφημένα βιβλία με ασπρόμαυρη εικονογράφηση, παρατηρήσαμε τις ξυλογραφίες τους και αφού επεξεργαστήκαμε τον μύθο με τον “λαίμαργο σκύλο”, προσπαθήσαμε να αποτυπώσουμε ασπρόμαυρες σκηνές από τον μύθο, που είχε και διδακτικό περιεχόμενο.

ΣΚΥΛΟ

22/10/24 Γνωριμία με τα χρώματα

 Οι μαθητές με παιγνιώδη τρόπο και μέσα από το κύκλο των χρωμάτων, προβολή υλικού και πειράματα έμαθαν τα βασικά και συμπληρωματικά χρώματα. Απάντησαν στο ερώτημα  πως βλέπουμε πχ μια κόκκινη μπλούζα ή είναι το μαύρο χρώμα; Συμπληρώσανε αντίστοιχα φύλλα εργασίας

δισκος1729601471732χρωμα1729601471726 1ψ1729601471739φ

29/10/24 Θερμά και ψυχρά χρώματα

Φτιάξαμε δίσκους του Νεύτωνα και παρατηρήσαμε το λευκό χρώμα καθώς γυρίζει. Μετά διαχωρίσαμε τα θερμά και ψυχρά χρώματα και προσπαθήσαμε να σχεδιάσουμε με ψυχρά και θερμά χρώματα , ώστε να παρατηρήσουμε τις αντιθέσεις.

1730210106264δισκος1730210106256δ1730210106243αντ

5/11/2024 Τα βήματα επιλογής μιας σκηνής εικονογράφησης

Αφού συζητήσαμε γιατί είναι σημαντική η εικονογράφηση μιας ιστορίας, τα παιδιά παρακολούθησαν σε βίντεο έναν εικονογράφο. Τους εξήγησε τα βήματα που ακολουθεί ένας εικονογράφος μικρών ιστοριών, ώστε να επιλέξει μια σκηνή της ιστορίας που διάβασε. Οι μαθητές έκαναν υποθέσεις για το ποια σκηνή θέλησε να ζωγραφίσει.1730815946858 υποθ Επιβεβαίωσαν την επιλογή τους μέσα από την απάντηση του εικονογράφου. Παρατήρησαν το στυλ που προτιμά, την ασπρόμαυρη εικόνα που έφτιαξε και τα χαρακτηριστικά που απέδωσε στους ήρωες.  Τέλος, συζήτησαν την επέκταση της ιστορίας

1730815946869 ζ

12/11/24 

Στόχοι:1. Να παρατηρήσουν την εικονογράφηση παραδοσιακών παραμυθιών.

2. Να αναφέρουν τη λειτουργία-χαρακτηριστικά της εικόνας στα παραδοσιακά παραμύθια σε αντιδιαστολή με μια σύγχρονη εικονογραφημένη ιστορία

3. Να αποτυπώσουν την εικόνα των ηρώων – συμβατή με το κείμενο

Δραστηριότητες: Οι μαθητές παρατήρησαν παραμύθια και ιστορίες  και αφού αναφέρθηκαν  τα χαρακτηριστικά της παραδοσιακής και σύγχρονης εικονογράφησης, μέσα από παραδείγματα,  ταξινόμησαν τα βιβλία ανάλογα με τις εικόνες. Στη συνέχεια έγινε  επεξεργασία παραμυθιού (αφήγηση- φύλλο εργασίας) Το βιβλίο παρουσίαζε κυρίως χαρακτηριστικά σύγχρονης εικονογράφησης, όπως παραμόρφωση αντικειμένων, φαντασία, αντιθέσεις κτλ. Τα παιδιά κλήθηκαν να εικονογραφήσουν τον ήρωα ενός παραδοσιακού παραμυθιού αλλά και να προσπαθήσουν να λειτουργήσουν ως σύγχρονοι εικονογράφοι…αυτό τους δυσκόλεψε.  Κυρίως δούλεψαν σε ρεαλιστικό επίπεδο. Σε επόμενα εργαστήρια θα συνεχίσουμε με την επεξεργασία περισσότερων ιστοριών, ώστε να δουν αναλυτικά τη λειτουργία της σύγχρονης εικονογράφησης και να προσπαθήσουν να σχεδιάσουν τα δικά τους εξώφυλλα.

173142131032317314213103281731421310332

19/11/24 Διαφορετικές εικονογραφήσεις της ίδιας ιστορίας

Έγινε επεξεργασία του κλασικού έργου: “Η Αλίκη στη χώρα των θαυμάτων” . Τα παιδιά έμαθαν για την πρώτη ασπρόμαυρη εικονογράφηση, με 42 ξυλογραφίες, παρατήρησαν μια άλλη έκδοση που υπάρχει στη βιβλιοθήκη του σχολείου, όμως είχε ελάχιστες ασπρόμαυρες εικόνες και τέλος είδαν τη σύγχρονη εικονογράφηση του έργου, μέσα από γνωστούς, ελληνικούς εκδοτικούς οίκους. Παρακολούθησαν σύντομο βίντεο της ιστορίας και διάλεξαν τις θεματικές για εικονογράφηση. Η ηρωίδα του Caroll προσφέρεται για αυτό το εργαστήριο, καθώς στην ιστορία υπάρχουν αλλαγές του μεγέθους της , μέσα σε έναν φανταστικό κόσμο που συναρπάζει τα παιδιά. Όλες οι θεματικές εικονογραφήσεις της Αλίκης θα γίνουν ένα μεγάλο κολάζ  σύνθεσης της ιστορίας , που θα εκθέσουμε στο τέλος της χρονιάς.

1732033904851μπισκότο 1732033904856 1αλικη 1732033904861εκδοσεις 1732033904869εξωφυλλα 1732033904873μεγαλη1732628385514αλικη

26/11/24 Χρώματα και συναισθήματα

Στόχος: Να αναφέρουν τη λειτουργία των χρωμάτων σε σχέση με τα συναισθήματα, στηριζόμενοι σε εικόνες του βιβλίου του Τριβιζά: « Η νύχτα της Μπανανόφλουδας»

Αφού έγινε μια εισαγωγική δραστηριότητα για τα συναισθήματα που δημιουργούν τα χρώματα(φύλλο εργασίας), τα παιδιά παρατήρησαν  την εικόνας της παρέλασης του τσίρκου από το βιβλίο: «Η νύχτα της μπανανόφλουδας» Εκφράστηκαν για τα συναισθήματα που μας δημιουργούν αυτές οι  εικόνες με  τα πολλά  χρώματα. Χαρακτηριστικά ανέφεραν το “μπέρδεμα συναισθημάτων! Έπειτα υπέθεσαν τον τίτλο που θα έδιναν στην εικόνα.. Χωρίς να γνωρίζουν το κείμενο είπαν εκπληκτικά πράγματα και εξέφρασαν την επιθυμία να διαβάσουμε το βιβλίο στον όμιλο. Είναι μεγάλη χαρά μου που τα παιδιά μαθαίνουν ολοένα και περισσότερο πώς ένα βιβλίο σε ταξιδεύει και μέσα από τις εικόνες και μέσα από το κείμενο.  Στο τέλος του εργαστηρίου έμαθαν ότι στην επόμενη συνάντησή μας θα έχουν τη δυνατότητα να συνομιλήσουν με εικονογράφο που θα μας επισκεφθεί  και ενθουσιάστηκαν. Σκέφτηκαν κάποιες ερωτήσεις που θα μπορούσαν να του κάνουν. Θα ήθελαν πολύ να μάθουν αν έχει συναντήσει πολλούς συγγραφείς…Ανυπομονούμε να μάθουμε!

1732628385519μπαν 1732628385526 ομ

3/12/24

Επίσκεψη της εικονογράφου Κωσταντίας Σελήσιου(Με αφορμή το βιβλίο: Είναι μλιαχ είναι ίου είναι γιάμι! Συγγραφέας: Μ. Πλούμπη.)

Είχαμε τη χαρά να επισκεφτεί τον όμιλό μας η εικονογράφος  Κωνσταντία Σελήσιου. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν  και ήθελαν να κάνουν πολλές ερωτήσεις για το βιβλίο που εικονογράφησε, πώς σκέφτηκε την εικόνα του ήρωα, αν έχει γνωρίσει άλλους εικονογράφους, αν ξέρει πολλούς συγγραφείς και πώς συνεργάζεται μαζί τους.

1733240041773GENIKH 1

Οι ερωτήσεις ήταν πολλές…και ο χρόνος για την επόμενη δραστηριότητα δεν μας  έφτασε.  Η κ. Σελήσιου μοίρασε ένα φύλλο εργασίας στους μαθητές. Επικεντρώθηκε στην εικονογράφηση ενός ήρωα και πώς αυτός μπορεί να μεταμορφωθεί.

1733240041765HR

Σε τρεις λευκές σελίδες τα παιδιά ζωγράφησαν τον εαυτό τους, ένα ζώο και τέλος έναν επαγγελματία που φοράει στολή. Η δραστηριότητα θα ολοκληρωθεί σε επόμενο εργαστήριο, όπου οι μαθητές θα κόψουν σε συγκεκριμένα σημεία τα φύλλα και θα σχεδιάσουν με τη βοήθεια ριζόχαρτου τον ήρωα, χρησιμοποιώντας όποιον συνδυασμό επιθυμούν.

1733240041753TR1733240041759

Ευχαριστούμε την κ. Σελήσιου για τις χρήσιμες πληροφορίες, για το υλικό που μας δώρισε και για τον πολύτιμο χρόνο της. Εξέφρασε την επιθυμία να ξαναεπισκεφθεί τον όμιλό μας και εμείς την περιμένουμε με χαρά σε κάποιο από τα επόμενα εργαστήρια.