3ο Διεθνές Μαθητικό Συνέδριο 2024 στην Πράγα, με διοργανώτρια την ELEMASYN

30 Μαΐου 2024 Δεν επιτρέπονται σχόλια Από ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

Τριάντα οκτώ (38) μαθητές- τριες της Γ’ τάξης του Γυμνασίου μας, συνοδευόμενοι από την Διευθύντρια του σχολείου και ομάδα δράσης τριών εκπαιδευτικών συμμετείχαν στις εργασίες του 3ου Διεθνούς Μαθητικού Συνέδριου 2024 για τον Πολιτισμό, το Περιβάλλον και την Επιστήμη, στην Πράγα, με διοργανώτρια την ELEMASYN®, υπό την Αιγίδα του Συμβουλίου της Ευρώπης και του Οικουμενικού Πατριαρχείου. Το Συνέδριο έγινε από τις 1-3-2024 έως τις 5-3-2024.

Η συμμετοχή μας στο Συνέδριο  έγινε με δύο τρόπους: με παρουσίαση στη σκηνή ενός power point, με θέμα “Ταξίδι στο χρόνο” και με παρουσίαση στην έκθεση μιας αφίσας, με θέμα “Aλχημιστές” που οι μαθητές μας δημιούργησαν στα ελληνικά και παρουσίασαν στα αγγλικά. Ειδικότερα, τα παιδιά επέλεξαν ως θέμα της παρουσίασης τους το Αστρονομικό ρολόι της Πράγας καθώς γοητεύτηκαν από το περίτεχνο αυτό ρολόι με τον πολύπλοκο ωρολογιακό μηχανισμό και την «Παρέλαση των Αποστόλων» συνδέοντας το με τον τρόπο μέτρησης του χρόνου στην αρχαία Ελλάδα και τους Έλληνες αστρονόμους. Παράλληλα δε με την προβολή του power point υποδύονταν και τις ανθρώπινες φιγούρες που πλαισιώνουν τις ωρολογιακές πλάκες του ρολογιού.

3ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ-ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ-ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ

ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΟΝΥΣΟΥ ΑΛΧΗΜΙΣΤΕΣ

Στο πλαίσιο αυτού του εκπαιδευτικού ταξιδιού οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας βίωσαν επίσης και μια πλούσια περιήγηση στη Πράγα αλλά και στο κέντρο του Μονάχου (καθώς η επιστροφή στην Αθήνα έγινε από εκεί). Οι ξεναγήσεις τους κατέδειξαν «την χρυσή πόλη» ως ένα ζωντανό μνημείο, που συνδέει το παρόν με το παρελθόν της και καλεί τον επισκέπτη να το αφουγκραστεί, να το γνωρίσει και να νιώσει τυχερός που του δόθηκε η ευκαιρία να βρεθεί εκεί. Πριν και μετά τη πραγματοποίηση της δράσης οι γονείς ενημερώθηκαν με συναντήσεις που διοργανώθηκαν στο σχολείο.

Τα οφέλη για τους μαθητές που συμμετείχαν στη δράση αυτή είναι πολλαπλά καθώς βελτίωσαν τις γνώσεις και τις δεξιότητες τους  στη χρήση Ν.Τ, συνειδητοποίησαν  την αξία  των «καλών αρχών» της αποτελεσματικής ομαδικής εργασίας (συλλογική ευθύνη, προσαρμοστικότητα, εκτίμηση του άλλου, ενεργητική ακρόαση, υπομονή, αποδοχή κριτικής) και βελτίωσαν τη γλωσσική τους δεξιότητα στα αγγλικά. Επίσης ενισχύθηκαν  οι ήπιες δεξιότητες τους(δεξιότητες διαχείρισης χρόνου, συνεργασία, οργανωτικότητα και ανάληψη πρωτοβουλιών για την επίλυση προβλημάτων) και οικοδομήθηκαν συνεργατικές σχέσεις, σε ζητήματα επικοινωνίας, εκτίμησης και εμπιστοσύνης μεταξύ των εκπαιδευτικών και των μαθητών/τριών καθώς βρεθήκαν και εκτός του σχολικού περιβάλλοντος . Βελτιώθηκε επίσης η αυτοεκτίμηση τους (η συνειδητοποίηση ότι μπορούν να πετύχουν το στόχο τους, η διαχείριση των οικονομικών τους, η επιτυχής τήρηση της ισορροπίας μεταξύ ανεξαρτησίας και εγγύτητας με τους καθηγητές τους  κατά την παραμονή μας στο εξωτερικό) και ενισχύθηκε η Ευρωπαϊκή τους συνείδηση και κουλτούρα.

Screenshot 20240530 185252 Viber Screenshot 20240530 185427 Viber Screenshot 20240530 185227 Viber IMG 9ca8fa966119cae5be0f9609795bb8e6 V Screenshot 20240530 185207 Viber IMG 652308b97bb3eb0561504f749d805a20 V