Εργαστήρια Δεξιοτήτων 8ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης

Στο πλαίσιο του εργαστηρίου Δεξιοτήτων “Φροντίζω το περιβάλλον” και σε συνεργασία με την κ. Βιβή, οι μαθητές και μαθήτριες του Δ’2 (8ου Δ.Σ. Θεσ/νίκης) μας λένε τη γνώμη τους, χρησιμοποιώντας διάφορα λογισμικά στο Εργαστήριο Πληροφορικής έχοντας οδηγό την κ. Μαργαρίτα (Πληροφορικής). Ο τοίχος θα συμπληρωθεί και με τις υπόλοιπες θεματικές ενότητες.

Μετάβαση στο padlet.com

 

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

Συνταγές του Δ΄3

Ταξιδέψτε στη γεύση….συνταγές που θα σας απογειώσουν!

Μετάβαση στο padlet.com

 

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Δραστηριότητες στο Εργαστήριο Πληροφορικής

Οι μαθητές του 8ου Δημοτικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Δημιουργούν στο εργαστήριο Πληροφορικής με την κ. Μαργαρίτα. Φυσικά ο ψηφιακός μας τοίχος όλο και θα μεγαλώνει!!!

Μετάβαση στο padlet.com

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ | Ετικέτες: , | Γράψτε σχόλιο

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ

ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 008

“ΔΙΑΚΟΣΜΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 008” από Μαμά Δέσποινα διατίθεται με άδεια χρήσης CC by-nc-sa-2.0

Κάντε κλικ στη λέξη:  σταυρόλεξο και… λύστε το σταυρόλεξο των των Χριστουγέννων.snowball G2

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ, ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ | Γράψτε σχόλιο

Πανελλήνια Σχολική Ημέρα κατά της Βίας στο Σχολείο

Η 6η  Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως : “Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και εκφοβισμού”. Η ημέρα αυτή αποτελεί μια αφορμή για εκπαιδευτικούς, μαθητές/τριες και γονείς των σχολείων όλης της χώρας να ανταλλάξουν σκέψεις, πληροφορίες και ιδέες και να ενεργοποιηθούν δράσεις ευαισθητοποίησης για την πρόληψη και αντιμετώπιση της σχολικής βίας και εκφοβισμού που εκδηλώνεται μεταξύ και εναντίον των μαθητών/τριών, ώστε να περιοριστούν οι δίαυλοι εκδήλωσης της βίας στη ζωή των ανηλίκων και να αποτραπούν οι αρνητικές συνέπειες στις διαπροσωπικές τους σχέσεις.

Με αφορμή την ημέρα αυτή και μιας και το μάθημα γίνεται από απόσταση αφού η Θεσσαλονίκη είναι στο βαθύ κόκκινο, στο μάθημα της Πληροφορικής προβλήθηκε το παρακάτω βίντεο:

Ο Όλιβερ Μπάτον είναι Φλούφλης

Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές και ζητήθηκε να ετοιμάσουν αφίσες με το συγκεκριμένο θέμα οι οποίες  θα αναρτηθούν στο blog.

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

“Τα σχολεία στέλνουν μήνυμα αγάπης”»

Θα ήθελα να παροτρείνω όλους τους μαθητές μου να συμμευέχουν στη δράση: “Τα σχολεία στέλνουν μήνυμα αγάπης”.

Στο πλαίσιο της έμπρακτης ένδειξης αλληλεγγύης σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, που δοκιμάζεται εξ
αιτίας της πανδημίας, αλλά και σε νοσηλευόμενους με κορωνοϊό, που θα περάσουν τις γιορτινές ημέρες
μακριά από τους οικείους τους, το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων υλοποιεί τη δράση «Τα σχολεία
στέλνουν μήνυμα αγάπης».
Η δράση αφορά στην παρότρυνση των μαθητών/τριών των σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Γενικής και
Ειδικής Εκπαίδευσης να φιλοτεχνήσουν εορταστικές ευχετήριες κάρτες/ζωγραφιές, οι οποίες θα αποσταλούν
σε όποιο από τα δημόσια νοσοκομεία που φαίνονται στο Παράρτημα επιθυμεί κάθε μαθητής/μαθήτρια.
Επιπλέον στοχεύει στην περαιτέρω καλλιέργεια και ανάπτυξη της ενσυναίσθησης των μαθητών/τριών, των
ψηφιακών τους δεξιοτήτων και των εννοιών της προσφοράς και του εθελοντισμού. Συνέχεια

Κατηγορίες: ΑΡΧΙΚΗ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Ώρα για παιχνίδι…

Ανοίξτε τη σελίδα:

https://www.jigsawplanet.com 

Πατήστε την επιλογή Create, επιλέξτε μια εικόνα από τον υπολογιστή σας στο σημείο Image, ορίστε τον αριθμό των κομματιών Pieces και το σχήμα τους Shape και δημιουργήστε Create το δικό σας παζλ. Προσπαθήστε να το λύσετε.

Κάντε κλικ στον παρακάτω σύνδεσμο, για να παίξετε με μια εικόνα που ετοίμασα για εσάς!!  https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3dc8ecd29fb7

Καλή διασκέδαση!!!

 

 

 

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΤΙΚΟ, Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Προσέχω, προβληματίζομαι!!!

για διαδικτυο blog χριστινα

Ποιος κρύβεται πίσω από την οθόνη;

Κλείσαμε τη σχολική χρονιά προβάλλοντας το παρακάτω βίντεο που έδωσε τροφή για συζήτηση. Μετά ζωγραφίσαμε.

Ζωγραφιά από τη Χριστίνα, μαθήτρια του Δ΄1 , 2ου Δ.Σ. Σταυρούπολης Θεσσαλονίκης.

Μια παραγωγή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου/Τομέας Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας (2007) που βρήκαμε εδώ: http://paragoges.pi.ac.cy/?video=413

 

Κατηγορίες: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, Ζωγραφιές | Γράψτε σχόλιο

Γιορτή της μητέρας!!!

γιορτη μητερας ΧριστιναΚαμιά φορά, εμείς τα παιδιά, δε λέμε σ’αγαπώ στη μαμά μας, όταν μεγαλώνουμε. Οι πράξεις μας όμως το μαρτυρούν. Πάντα πίστευα, πιστεύω και θα πιστεύω, ότι μάνα είναι μόνο μία. Από εκείνην ερχόμαστε. Σε εκείνην οφείλουμε ότι υπάρχουμε. Σε εκείνην οφείλουμε τα πάντα. Τη συμπεριφορά μας, το ήθος μας, τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους. Με τους μαθητές του 2ου Δημοτικού σχολείου Σταυρούπολης κάναμε ένα μικρό αφιέρωμα στις μανούλες που τόσο λατρεύουμε και είναι πάντα δίπλα μας, ότι κι αν συμβεί. Είναι κατάθεση ψυχής!!!

***Συγχωρήστε τα ορθογραφικά λάθη των παιδιών!!! Τα άφησα να εκφρασθούν ελεύθερα χωρίς διορθώσεις. Βοήθησα μόνο όπου μου ζητήθηκε.

[slideboom id=1768483&w=425&h=370]

Κατηγορίες: ΔΗΜΟΤΙΚΟ | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Καλώς ήρθες αποκριά!!!

Κάθε χρόνο περιμένουμε την περίοδο των μεταμφιέσεων, του χορού και του ξεφαντώματος. Βάζουμε το μυαλό  και τη φαντασία μας να δουλέψουν, ώστε να βρούμε ιδέες για στολές που θα μας μεταμορφώσουν. Είναι φανταστικά!!!!

Συζητήσαμε με τα παιδιά για τον τρόπο που γιορτάζονται οι Απόκριες σε πολλά μέρη του κόσμου με παρελάσεις, γιορτές και πάρτι στους δρόμους.

Με αφορμή το δικό τους αποκριάτικο χορό αποφάσμασκαισαν να ζωγραφίσουν τις δικές τους μάσκες και να δημιουργήσουν τις δικές τους προσκλήσεις.

Δείτε τις εργασίες όσων δούλεψαν. Μπράβο παιδιά!!!

 

Δείτε το στο slideshare.net

Προσκλήσεις του Δ’1

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

Προσκλήσεις του Δ’2

Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net
Δείτε το στο slideshare.net

 

Κατηγορίες: Γενικά, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, Ζωγραφιές, Χωρίς κατηγορία | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο

Η φάρμα των ζώων_στο Ιντερνετ_από παιδιά

Στα πλαίσια της ασφαλού1ς χρήσης του διαδικτύου και με αφορμή την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου, Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013, οι μαθητές του ολοημέρου, του 18ου Δημοτικού σχολείου Καλαμαριάς συνεργάστηκαν και δημιούργησαν τη συγκεκριμένη παρουσίαση με σκοπό να ευαισθητοποιήσουν παιδιά και γονείς. Διαβάσαμε το βιβλίο των Βερόνοκα Σαμαρά και Γιώργιου Κορμά με τίτλο «Η φάρμα του Διαδικτύου»,  συζητήσαμε, ζωγραφίσαμε,μοιράσαμε ερωτηματολόγια, βγάλαμε συμπεράσματα και σας προσκαλούμε να τα παρακολουθήσετε μαζί μας. 

[slideboom id=998180&w=425&h=370]

 

 

Κατηγορίες: Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, Γενικά, ΔΗΜΟΤΙΚΟ, ΟΛΟΗΜΕΡΟ | Ετικέτες: | Γράψτε σχόλιο
Στις από τον/την ΖΑΡΑΦΙΔΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ | Γράψτε σχόλιο

«Μια εικόνα…χίλιες λέξεις»

Άρθρο από: https://www.semifind.gr/news/view/Nea/592/mia–eikona%E2%80%A6hilies-lexeis—o-rolos-ton-eikonon-stin-anagnosi
15/09/2010

«Μια εικόνα…χίλιες λέξεις» – Ο ρόλος των εικόνων στην ανάγνωση

Εκπαιδευτικά Νέα

Έπιασα πριν λίγο καιρό στα χέρια μου το βιβλίο της Ιστορίας που διδασκόμασταν στο Λύκειο επι εποχής δεσμών, και αυτόματα αναβίωσα το αίσθημα του πανικού που με κατέκλυζε σχεδόν κάθε φορά που το άγγιζα την εποχή των πανελλαδικών εξετάσεων. Τουλάχιστον διακόσιες σελίδες αποτελούμενες από μικρογραμμένες λέξεις , ασφυκτικά κοντά η μια στην άλλη! Τουλάχιστον διακόσιες σελίδες χωρίς ούτε μία εικόνα! Ούτε μια μικρή γραφική αναπαράσταση, ένας πίνακας, ένας χάρτης, λίγο χρώμα.. Κατάφερα να γράψω 19 στις πανελλαδικές.. αλλά δεν κατάφερα να «γράψω» τίποτα στη μακρόχρονη μνήμη μου..
Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο διαφορετικό θα ήταν το διάβασμα στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο , αν τα βιβλία μας ήταν απλά… πιο «όμορφα»;
Ας κάνουμε ένα μικρό νοητικό πείραμα. Κλείστε τα μάτια σας και φανταστείτε πως απολαμβάνετε την αγαπημένη σας κυριακάτικη εφημερίδα. Η ένα αγαπημένο σας περιοδικό. Και τώρα φανταστείτε πώς θα ήταν αυτή η εφημερίδα ή αυτό το περιοδικό , αν δεν είχε εικόνες, χρώματα, πρόσωπα, σχέδια, αριθμούς και σύμβολα. Αλήθεια, έχετε αναλογιστεί ποτέ γιατί όλα αυτά τα έντυπα υλικά τα οποία θεωρούνται ως «ψυχαγωγικά» έντυπα, είναι γεμάτα από κάθε είδους χρώματα, φωτογραφίες και εικόνες; Γιατί οι εκδότες τους πληρώνουν γραφίστες, εξειδικευμένους αρτίστες, για να εμπλουτίζουν τα κείμενα με κάθε είδους οπτικά σύμβολα;

Οι εικόνες & ο εγκέφαλος
Η δύναμη των εικόνων είναι πραγματικά τεράστια και ίσως ακόμα παραμένει σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτη. Οι έρευνες για το ρόλο των εικόνων – οπτικών συμβόλων – στην γνωστική επεξεργασία έχουν αρχίσει εδώ και αρκετές δεκαετίες. Το 1970 δημοσιεύτηκε μια έρευνα στο περιοδικό Scientific America, η οποία αφορούσε σε ένα μνημονικό έργο. Η έρευνα στην ουσία έδειξε ότι η μνήμη μας (δηλαδή η ικανότητα ανάκλησης) είναι σχεδόν τέλεια , όταν καλούμαστε να ανακαλέσουμε εικόνες. Πιο συγκεκριμένα ,κατά τη διάρκεια της έρευνας παρουσιάζονταν στους συμμετέχοντες μια σειρά από εικόνες- φωτογραφίες σε διαφάνειες , και η ικανότητα ανάκλησης των συμμετοχόντων έφτανε στο επιπεδο του 90%. Παρόμοιες έρευνες υποδεικνύουν κάτι ακόμα πιο ενδιαφερον, ότι όσο πιο ΕΝΤΟΝΕΣ είναι οι εικόνες (πιο έντονα χρώματα, πιο ζωηρές και εντυπωσιακές αναπαραστάσεις) η ικανότητα αναγνώρισης- ανάκλησης αυξάνεται σημαντικά, φτάνοντας μέχρι και το 98% ! Έκτοτε τέτοιου είδους έρευνες επαναλαμβάνονται συχνά, επιβεβαιώνοντας τα αρχικά δεδομένα.
Ο λόγος για τον οποίο οι εικόνες αξίζουν όσο χίλιες λέξεις είναι γιατί εκμεταλλεύονται μια πληθώρα εγκεφαλικών μας ικανοτήτων. Τι σημαίνει αυτό; Η επεξεργασία των εικόνων , προϋποθέτει την ταυτόχρονη διέγερση αρκετών περιοχών στον εγκεφαλικό μας φλοιό. Αυτή η πολλαπλή διέγερση συμβαίνει, επειδή τα στοιχεία προς επεξεργασία και η αποκωδικοποίηση που πρέπει να γίνει στον εγκέφαλο όταν «κοιτάζει» μια εικόνα είναι πολλά : προσανατολισμός, χρώμα, μορφή, διάσταση, φαντασία. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που οι εικόνες πολλές φορές αποδεικνύονται πιο δυνατές ή πιο αποτελεσματικές επικοινωνιακά από ότι οι λέξεις. Γιατί πυροδοτούν έναν καταρρακτη εγκεφαλικών και γνωστικών διαδικασιών διαδικασιών πραγμα που έχει ως αποτέλεσμα τη βελτίωση της δημιουργικής σκέψης και μνήμης.

Οι Εικόνες στην εκπαίδευση
Δεν είναι τυχαίο ότι τα πρώτα μας βιβλία, αυτά που μας διάβαζαν οι γονείς μας προτού πάμε σχολείο , αλλά και τα πρώτα μας εκπαιδευτικά βιβλία στο δημοτικό , ήταν γεμάτα από εικόνες. Γιατί;
• Οι έρευνες με βρέφη μας δείχνουν ότι έχουμε μια έμφυτη προτίμηση σε έντονα σχέδια, εικόνες και πρόσωπα. Τα παιδικά βιβλία με αυτόν τον τρόπο γίνονται πιο «θελκτικά» προς τους μικρούς αναγνώστες τους.
• Γιατί μια ιστορία μπορεί να ειπωθεί απλά και μόνο με τη χρήση εικόνων χωρίς τη διαμεσολάβηση γραπτού κειμένου
• Γιατί το παιδί μαθαίνει να συνδυάζει τις εικόνες με τους ήχους – λέξεις
• Γιατί οι εικόνες σπάνε τη μονοτονία ενός γραπτού κειμένου, και δρουν ως «τόποι ξεκούρασης» για τους αναγνώστες που κουράζονται εύκολα.
• Γιατί οι εικόνες βοηθάνε τον αναγνώστη να κάνει συνειρμούς, να χρησιμοποιήσει τη φαντασία του και με αυτόν τον τρόπο να δημιουργήσει τις δικές τους νοητικές εικόνες
• Γιατί μετατρέπουν την ανάγνωση από μια κουραστική , μονότονη και γραμμική διαδικασία, σε μια ευχάριστη και δημιουργική δραστηριότητα κάνοντας χρήση τόσο του αριστερού – λογικού, όσο και του δεξιού – καλλιτεχνικού ημισφαιρίου μας.
Δυστυχώς όμως τα περισσότερα μαθητικά ή ενηλικα εκπαιδευτικά συγγράματα– σε αντίθεση με τα παιδικά βιβλία – δεν καλλιεργούν αυτήν την φυσική μας ικανότητα και προτίμηση να χειριζόμαστε και να επεξεργαζόμαστε εικόνες. Τα περισσότερα είναι μονότονα και άχρωμα. Και αυτό ίσως σε κάποιο βαθμό βασίζεται σε κάποιες εσφαλμένες πεποιθήσεις που στοιχειώνουν την κοινωνία μας και κατ΄επέκταση και τον χώρο της εκπαίδευσης, όπως πχ την υπερβολική σημασία που δίνουμε στις ΛΕΞΕΙΣ η την άποψη ότι οι εικόνες και τα χρώματα είναι επικοινωνιακά σύμβολα παιδικά και άρα ανώριμα και ασήμαντα.
Είναι μάλλον καιρός να συνειδητοποιήσουμε είτε ως εκπαιδευτικοί, είτε ως γονείς ότι είναι πολύ σημαντικό να μάθουμε στα παιδιά να «σκέφτονται» με εικόνες. Τα σχολικά εγχειρίδια έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται προς αυτήν την επιταγή και γίνεται μια φιλότιμη προσπάθεια και η όλη εκπαιδευτική διαδικασία σε σχολεία και πανεπιστήμια να γίνει περισσότερο «φιλική» προς τον οπτικό και δημιουργικό μας εγκέφαλο.

Δεμίρη Νάντια
Msc Brain & Mind sciences

www.openmind.net.gr

Συνέχεια

Κατηγορίες: Χωρίς κατηγορία | Γράψτε σχόλιο

Χριστούγεννα 2019

This gallery contains 6 photos.

Χρόνια Πολλά και καλές γιορτές με τις ζωγραφιές των μαθητών του 2ου και 12ου Δ.Σ. Αμπελοκήπων Θεσσαλονίκης.

Περισσότερες συλλογές | Γράψτε σχόλιο

ΕΠΑΛ

Δημιουργία λογότυπου σχεδιάζοντας διανυσματικά γραφικά.

Στo Inkscape, αλλά και γενικότερα στον σχεδιασμό διανυσματικών γραφικών, οι μαθητές καλούνται να κατασκευάσουν σχήματα που δημιουργούνται από απλούστερα σχήματα και πράξεις μεταξύ μονοπατιών. Υπό αυτό το πρίσμα, αποτελεί ένα ενδιαφέρον παράδειγμα εφαρμογής που απελευθερώνει τη δημιουργικότητα αλλά ταυτόχρονα καλλιεργεί και ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

Για τη διδασκαλία του Inkscape οι μαθητές της Β’ Λυκείου τομέα Πληροφορικής του 2ου ΕΠΑΛ Κοζάνης χρησιμοποίησαν  ένα εισαγωγικό φύλλο εργασίας (που δρα περισσότερο ως εγχειρίδιο αναφοράς),  από το Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πληροφορικής Χίου(http://www.sepchiou.gr/index.php/yliko/appsmenu/42-inkscape).
Οι μαθητές κατέβασαν το λογισμικό ανάλογα με την έκδοση windows που διέθεταν από τη διεύθυνση:
https://inkscape.org/en/release/0.92.2/windows/
Τους ζητήθηκε να χωριστούν σε ομάδες και να κατασκευάσουν το δικό τους λογότυπο για το σχολείο τους.
Λεπτομερείς οδηγίες για τη χρήση του προγράμματος δεν δίνονται και οι μαθητές θα πρέπει να διερευνήσουν το περιβάλλον της εφαρμογής ή να ανατρέξουν στο εισαγωγικό φύλλο εργασίας.
Τα λογότυπα που σχεδίασαν:

 

Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΕΠΑΛ