Συμμετοχή των μαθητών/τριών του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων στο Ποιητικό Συμπόσιο

4 5 1Την Τετάρτη 2 Απριλίου 2025 πραγματοποιήθηκε με εξαιρετική επιτυχία στον χώρο του 3ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων το 12ο Λογοτεχνικό Συμπόσιο με την ενθουσιώδη συμμετοχή πλήθους μαθητών και μαθητριών των Λυκείων του Νομού Τρικάλων.

Το 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων συμμετείχε για άλλη μια χρονιά στην πρωτότυπη αυτή εκδήλωση λογοτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας με τρεις μαθητές/μαθήτριες. Συγκεκριμένα:

Ο μαθητής της Β΄ τάξης Νικόλαος Μάνθος με το ποίημά του «Πόσο βαραίνει η καρδιά» κατέθεσε με ευαισθησία και τρυφερότητα συναισθήματα και ανησυχίες διερωτώμενος «Πόσο βαραίνει η καρδιά, όταν την γεμίζει ένα συναίσθημα;».

Η μαθήτρια της Α΄ τάξης Αρετή Πάλλα με το διήγημά της « Η Ελπίδα» παρουσίασε με ενσυναίσθηση την εσωτερική πάλη και τους προβληματισμούς μιας έφηβης που βιώνει την απώλεια του πατέρα έως την απρόσμενη λύτρωση, για να δηλώσει στο τέλος «Μήπως τελικά η ελπίδα δεν είχε χαθεί ;».

Η μαθήτρια της Α΄ τάξης Ιωάννα Πάλλα με το ποίημά της «Χρόνου φείδου» παρομοιάζοντας τη ζωή με πίνακα ζωγραφικής καταλήγει στην ώριμη διαπίστωση πως «για να έχεις ένα ωραίο έργο, δεν χρειάζεται να σπαταλήσεις πολλή μπογιά..».

Οι τρεις εκπρόσωποι της μαθητικής κοινότητας του Λυκείου μας με σοβαρότητα και ευαισθησία παρουσίασαν τις δημιουργίες τους στο ακροατήριο του 12ου Συμποσίου και απόλαυσαν τα έργα λογοτεχνικής έκφρασης μαθητών και μαθητριών των άλλων Λυκείων του Νομού μας, δηλώνοντας με χαρά ότι βίωσαν «μια ξεχωριστή εμπειρία».

Η πρωτοβουλία και ο συντονισμός της συμμετοχής του σχολείου μας στο 12ο Λογοτεχνικό Συμπόσιο ανήκουν στις καθηγήτριες κ. Ευαγγελία Γκάγκα ΠΕ06 και κ. Γεωργία Μπακατσή ΠΕ02.

Ευχαριστούμε τη φιλόξενη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα του 3ου Γενικού Λυκείου Τρικάλων για την αψεγάδιαστη διοργάνωση του Συμποσίου και κυρίως για την ευκαιρία που δίνουν κάθε χρόνο στους μαθητές και στις μαθήτριές μας να εκφράζουν δημιουργικά και να μοιράζονται συναισθήματα και προβληματισμούς μέσω της λογοτεχνίας.

 

Η Διευθύντρια                                       Οι καθηγήτριες

Μαριάννα Αποστόλου                    Ευαγγελία Γκάγκα

Γεωργία Μπακατσή

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Τα Γεφύρια της Κόνιτσας

To Gefyri thς KonitsaςSton BoidomathSton BoidomathTo Gefyri thς Konitsaς

To Gefyri thς Konitsaς

H skala thς Bitsaς

 

Στις 20/21 Μαρτίου 2025 η Περιβαλλοντική Ομάδα Α΄ Λυκείου που υλοποιεί το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα: “ Πόρτα Παναγιά ένα κόσμημα του 13ου αιώνα”. Αρκετοί από τους/τις μαθητές/τριες συμμετέχουν και σε 2ο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα  “Το Γεωπάρκο Μετεώρων, ένας τόπος ιδιαίτερης γεωλογικής, πολιτιστικής και οικολογικής αξίας ”  συμμετείχε σε ένα διήμερο Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΚΕΠΕΑ Κόνιτσας “ Τα Γεφύρια της Κόνιτσας”

Όταν φτάσαμε στο χωριό Βίτσα, συναντήσαμε την συνοδό μας η οποία μας μίλησε για το Γεωπάρκο Βίκου Αώου, μας έδειξε  την πετρόχτιστη βρύση στην είσοδο του χωριού κάτω από τη σκιά μιας μεγάλης αγριοκαστανιάς και ακολουθήσαμε το κεντρικό κατηφορικό καλντερίμι μέχρι την πλατεία του χωριού με τον αιωνόβιο πλάτανο που δεσπόζει στις πλατείες των Ζαγοροχωρίων. Συνεχίσαμε το μονοπάτι του παραδοσιακού χωριού και μας βοήθησε να ξεχωρίσουμε τα πετρώματα φλύσχη και ασβεστόλιθου που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της περιοχής και χαρακτηρίζουν την παραδοσιακή αρχιτεκτονική των σπιτιών  και των πλακόστρωτων μονοπατιών του Ζαγορίου.

Προχωρήσαμε κατηφορίζοντας και είδαμε απομεινάρια από παλιό πέτρινο αλώνι, που στο παρελθόν έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των καθημερινών αναγκών των κατοίκων, οι οποίοι άλεθαν εκεί δημητριακά, όπως σιτάρι και κριθάρι, με τη βοήθεια ζώων όπως μας εξήγησε η συνοδός μας. Στη συνέχεια δίπλα από το γραφικό εκκλησάκι των Ταξιαρχών, ακολουθήσαμε την πέτρινη Σκάλα Βίτσας. Η Σκάλα, κατασκευάστηκε το 1868, και αποτελεί ένα γνήσιο παραδοσιακό λιθόστρωτο μονοπάτι που ένωνε τα χωριά και αποτελούσε βασικό οδικό άξονα για τους κατοίκους της γύρω περιοχής. Το μονοπάτι αυτό βρίσκεται ανάμεσα στην μοναδική χλωρίδα και πανίδα του Εθνικού Δρυμού Βίκου και ένα μεγάλο τμήμα του καλύπτεται από αιωνόβια δέντρα της περιοχής. Κατηφορίζοντας τη Σκάλα καταλήξαμε στην κοίτη της χαράδρας του Βίκου και στο “ δίτοξο γεφύρι του Μίσιου”, που κατασκευάστηκε το 1748 και αποτελεί σήμερα ένα σπουδαίο δείγμα αρχιτεκτονικής κατασκευής και πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας.

Paichnidia sto potamiΣτο τελευταίο τμήμα της διαδρομής περπατήσαμε ανάμεσα σε αγριοτριανταφυλλιές, φουντουκιές, βελανιδιές και κέδρους, και φτάσαμε στο ξακουστό γεφύρι του Κόκκορη, το οποίο κατασκευάστηκε το 1750. Το μονότοξο πέτρινο γεφύρι, αποτελεί ένα από τα πιο διάσημα αξιοθέατα στην περιοχή του Ζαγορίου, δεσπόζει ανάμεσα στα εντυπωσιακά κατακόρυφα βράχια που ορθώνονται επιβλητικά πλάι του και μας εντυπωσίασε με την άριστη αρχιτεκτονική μαεστρία των ηπειρωτών μαστόρων της πέτρας. Στο τέρμα της διαδρομής ανεβήκαμε στο λεωφορείο και φτάσαμε στο ΚΕΠΕΑ Κόνιτσας όπου συστεγάζεται η Μαθητική Εστία, πήραμε τα δωμάτιά μας τακτοποιηθήκαμε και απολαύσαμε το γεύμα μας.

To Gefyri thς KonitsaςΤο απόγευμα με τη συνοδεία εκπαιδευτικού πήγαμε στο Τοξωτό Γεφύρι της Κόνιτσας. Πρόκειται για ένα μονότοξο λιθόκτιστο γεφύρι που διακρίνεται για το τεράστιο τόξο του. Κάτω από την καμάρα του, υπάρχει μια καμπάνα η οποία σήμαινε για να προειδοποιήσει τους περαστικούς να μην διαβούν το γεφύρι όταν φυσούσε δυνατός άνεμος από το εσωτερικό της χαράδρας, οπότε και υπήρχε κίνδυνος να παρασυρθούν και να πέσουν. Κάτω δεξιά από το γεφύρι, ένα ωραίο μονοπάτι οδηγεί προς την Ιερά Μονή Στομίου. Ακολούθησε επίσκεψη στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου, την Μητρόπολη της Κόνιτσας. Ο σημερινός ναός χρονολογείται από το 1842 και κτίστηκε στη θέση παλιότερου που βρισκόταν στη θέση αυτή από το 1612.

Η τοιχοποιία του ναού είναι περίτεχνη στο μεγαλύτερο μέρος της. Εξωτερικά ο ναός είναι ορθογώνιος. Εσωτερικά διαιρείται σε τρία κλίτη και έχει μικρούς και μεγάλους θόλους. Επίσης υπάρχουν δύο γυναικωνίτες σε διαφορετικά επίπεδα. Το τέμπλο του ναού είναι ξυλόγλυπτο με οκτώ μεγάλες εικόνες και τριάντα μικρές σε δύο σειρές. Οι περισσότερες φορητές εικόνες, που φυλάσσονται σήμερα στο ναό, είναι της περιόδου 1850 και έπειτα.

Κατηφορίζοντας φτάσαμε στο Οικιστικό συγκρότημα Χάμκως. Πρόκειται για σύνθετο συγκρότημα κτιρίων του 18ου και 19ου αιώνα, ελάχιστα από τα οποία σώζονται σήμερα και τα οποία αποτελούσαν το σεράϊ του Ζεϊνέλ Μπέη, παππού του Αλή Πασά από την πλευρά της μητέρας του, τη Χάμκω. Τα κτίρια περιέβαλε ψηλός περίβολος με πολεμίστρες και μυστικές εισόδους. Η φρουριακή δομή του οικιστικού συγκροτήματος και η επιβλητική κατασκευή των κτιρίων φανέρωνε  τον πλούτο και τη δύναμη της ισχυρής αυτής οικογένειας που ήταν η επιφανέστερη των μουσουλμάνων της Κόνιτσας με μεγάλη περιουσία στην περιοχή και με τσιφλίκια στη Θεσσαλία. Η νύχτα έφτασε και επιστρέψαμε στη Μαθητική εστία για φαγητό και ύπνο.

Η επόμενη μέρα άρχισε με παρουσιάσεις που αφορούσαν την περιοχή της Κόνιτσας και την ενημέρωση για τους κανόνες που ισχύουν σε έναν Εθνικό Δρυμό. Ακολούθησε η επίσκεψη στο τοξωτό γεφύρι της Κλειδωνιάς στον Βοϊδομάτη. Μάθαμε βιωματικά πάρα πολλά και δεν κουραστήκαμε καθόλου. Απολαύσαμε τον ήχο του ποταμού αναγνωρίζοντας είδη της  χλωρίδας και της πανίδας της περιοχής. Η γνωριμία μας με τα γεφύρια της Κόνιτσας ολοκληρώθηκε. Ευχαριστήσαμε τους εκπαιδευτικούς  που μας συνόδευσαν στις εργασίες πεδίου και στη συνέχεια επισκεφτήκαμε την “Παναγία Μολυβδοσκέπαστηγια να προσκυνήσουμε και να ακούσουμε τον ηγούμενο της Μονής  να μας διηγείται την σπουδαία ιστορία της Μονής. Επόμενη στάση στα Γιάννενα για φαγητό, ξεκούραση και αναχώρηση για τα Τρίκαλα. Ένα διήμερο γεμάτο από γνώσεις, ωραίες εικόνες που σου κόβουν την ανάσα, μυρωδιές και γεύσεις που χαράχτηκαν ανεξίτηλες στη μνήμη μας. Η βιωματική μάθηση βοηθάει τους μαθητές/τις μαθήτριες να κατανοήσουν και να αγαπήσουν το περιβάλλον και αφού το αγαπήσουν μέσα από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, θα μεριμνήσουν για τις ανάγκες όχι μόνο της σημερινής γενιάς αλλά και των μελλοντικών γενεών.

Η αρχηγός της διήμερης επίσκεψης

Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05

Οι συνοδοί καθηγητές

 

Χρήστος Κογιάννης, ΠΕ03

 

Θεοχάρης Κόνιαρης, ΠΕ03

 

 

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Συγχαρητήριο Μήνυμα

ΣΚΑΚΙΗ ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της Σκακιστικής Κίνησης Τρικάλων μας κάνει ιδιαίτερα περήφανους για την επιτυχία του μαθητή μας Καρανάσιου Σωτήρη  που φοιτά στη Β΄ Λυκείου ο οποίος πρώτευσε και ανακηρύχθηκε πρωταθλητής Νομού Τρικάλων και της μαθήτριά μας, Καραγεώργου Παναγιώτας, που φοιτά στη Γ΄ Λυκείου και ήρθε τρίτη στα κορίτσια .

Το σκάκι είναι εργαλείο για τη ζωή αφού απαιτεί σκέψη και τακτική και χρειάζεται πνευματική εγρήγορση δεξιότητες που διαθέτουν η πλειοψηφία των μαθητών του σχολείου μας. Πολλά συγχαρητήρια αξίζουν σε όλους τους καθηγητές του σχολείου μας, και στους γονείς των μαθητών μας που συνέβαλλαν τα μέγιστα για το ήθος και την ολόπλευρη καλλιέργειά τους. Τέλος θέλουμε να συγχαρούμε το Δ. Σ. της Σκακιστικής Κίνησης Τρικάλων και όσους συνέβαλαν στην άρτια διοργάνωση.

Η Διευθύντρια του Λυκείου και ο Σύλλογος Διδασκόντων

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Εκπαιδευτική επίσκεψη του 8ου ΓΕΛ στο Περτούλι στις 27-02-2024

 

5

 

Την Πέμπτη 27 Φεβρουαρίου 2024, η  άφησε στους μαθητές και τις μαθήτριες τις καλύτερες εντυπώσεις. Η μονοήμερη εκπαιδευτική επίσκεψη ήταν για τους μαθητές/τις μαθήτριες μια ευκαιρία να συζητηθούν οι  ωφέλειες, οι αξίες και οι κίνδυνοι του δάσους, να ενημερωθούν για το Ελατόδασος Περτουλίου και τους παραδασόβιους οικισμούς, να έρθουν σε επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής (γεωγραφική θέση, κλιματολογικές συνθήκες), να αντιληφθούν τη μοναδικότητα του εν λόγω Ελατοδάσους (χλωρίδα, πανίδα,), να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη συστηματική εκμετάλλευση του 4δάσους από τους ανθρώπους, να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται το δάσος (πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα), να εντοπίσουν στο πεδίο στοιχεία που μαρτυρούν ανθρώπινη παρέμβαση στο δάσος, να επισημάνουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ανθρώπινης παρέμβασης στο δάσος, να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προστασίας των δασών και να προτείνουν ιδέες για την αρμονική συμβίωση ανθρώπου και φύσης, να καλλιεργήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς τη φυσική κληρονομιά, να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση μέσω των αισθήσεων. Τα λεωφορεία και οι οδηγοί του ΥΠΕΡ ΤΟΥΡΣ (ΚΤΕΛ) σύμφωνα με τις συμφωνηθείσες παροχές ανταποκρίθηκαν πλήρως.

2

Οι οδηγοί ήταν άριστοι στη δουλειά τους, πολύ φιλικοί και εξυπηρετικοί. Τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών/τριών. Δεν υπήρξαν προβλήματα υγείας ή τραυματισμού τους. Μια επίσκεψη στην Πόρτα Παναγιά για τους μαθητές που ασχολούνται με το συγκεκριμένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές και στις μαθήτριες να ακούσουν την ιστορία της Πόρτας Παναγιάς να μάθουν για την ιδιαιτερότητά της που αποτέλεσε κίνητρο για περαιτέρω έρευνα και αναζήτηση πληροφοριών.

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Εκπαιδευτική Επίσκεψη της Β΄ Τάξης του 8ου Λυκείου Τρικάλων στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ)

1 5 1 1

Την Τρίτη 25 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Β΄ τάξης του 8ου Λυκείου Τρικάλων πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς τους Γουσόπουλο Σωτήριο, Ράγια Βίκυ και Κόνιαρη Θεοχάρη.

Η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών δράσεων του σχολείου και είχε ως βασικό στόχο την ενημέρωση των μαθητών/τριών σχετικά με τη λειτουργία της ΣΜΥ, τη στρατιωτική εκπαίδευση και τις επαγγελματικές προοπτικές που προσφέρει η σχολή στους αποφοίτους της.

Κατά την άφιξή τους στη ΣΜΥ, τους μαθητές και τις μαθήτριες υποδέχθηκαν στελέχη της Σχολής, τα οποία τους καλωσόρισαν και τους παρουσίασαν συνοπτικά την ιστορία, τον ρόλο και την αποστολή της ΣΜΥ. Στη συνέχεια, οι μαθητές /τριες παρακολούθησαν αναλυτική παρουσίαση για το πρόγραμμα σπουδών, τις ειδικότητες που προσφέρονται, καθώς και τις προϋποθέσεις εισαγωγής μέσω των Πανελλαδικών Εξετάσεων.

1 2

Έπειτα, ακολούθησε ξενάγηση στις εγκαταστάσεις της Σχολής, όπου οι μαθητές/τριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν τους χώρους διδασκαλίας, τις αίθουσες εκπαίδευσης, τα εργαστήρια και τις αθλητικές εγκαταστάσεις. Επιπλέον, ενημερώθηκαν για την καθημερινή ζωή των σπουδαστών/τριών, τις στρατιωτικές και ακαδημαϊκές υποχρεώσεις τους, καθώς και για τις δυνατότητες επαγγελματικής εξέλιξης μετά την αποφοίτησή τους.

1 4

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η αλληλεπίδραση των μαθητών/τριών με τους σπουδαστές της ΣΜΥ, οι οποίοι μοιράστηκαν προσωπικές εμπειρίες από τη φοίτησή τους, απάντησαν σε ερωτήσεις και παρείχαν πολύτιμες συμβουλές σε όσους ενδιαφέρονται να ακολουθήσουν στρατιωτική καριέρα.

1 3

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με συζήτηση και απολογισμό, όπου οι μαθητές/τριες εξέφρασαν τις εντυπώσεις τους και τη θετική εμπειρία που αποκόμισαν από την ενημέρωση και την ξενάγηση.

Το 8ο Λύκειο Τρικάλων εκφράζει τις θερμές του ευχαριστίες στη Διοίκηση και το προσωπικό της ΣΜΥ για την υποδοχή, την αναλυτική ενημέρωση και την εξαιρετική φιλοξενία, που συνέβαλαν στην ουσιαστική πληροφόρηση και επαγγελματική καθοδήγηση των μαθητών/τριών μας.

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Η εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών της Α και Β Λυκείου στο Κ.Ε.ΠΕ.Α Περτουλίου Τρικάλων

Η εκπαιδευτική επίσκεψη μαθητών της Α και Β Λυκείου στο
Κ.Ε.ΠΕ.Α Περτουλίου Τρικάλων, την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024, ολοκληρώθηκε ομαλά.
Το μονοήμερο εκπαιδευτικό πρόγραμμα υλοποίησαν μαθητές/τριες που συμμετέχουν
σε δύο Περιβαλλοντικά Προγράμματα του σχολείου για το σχολικό έτος 2024 -2025, με τίτλο: «Μέτρα Προστασίας των μνημείων από τις πλημμύρες» και «Το Γεωπάρκο Μετεώρων, ένας τόπος ιδιαίτερης γεωλογικής, πολιτιστικής και οικολογικής αξίας».
Όλοι οι εκπαιδευτικοί στόχοι της επίσκεψης επιτεύχθηκαν. Οι μαθητές/τριες
παρακολούθησαν το μονοήμερο πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με θέμα
«Αειφόρο Ελατόδασος Περτουλίου» το οποίο υλοποιείται από το Κ.Ε.ΠΕ.Α Περτουλίου –
Τρικκαίων. Στόχος του προγράμματος ήταν οι μαθητές να εισαχθούν στην έννοια ‘δάσος’, να επισημάνουν τις ωφέλειες, τις αξίες και τους κινδύνους του δάσους, να ενημερωθούν για το Ελατόδασος Περτουλίου και τους παραδασόβιους οικισμούς, να έρθουν σε επαφή με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής (γεωγραφική θέση, προσανατολισμός,
κλιματολογικές συνθήκες), να αντιληφθούν τη μοναδικότητα του εν λόγω δάσους (χλωρίδα, πανίδα, βιότοπος, μορφολογία), να αποκτήσουν γνώσεις σχετικά με τη συστηματική εκμετάλλευση του δάσους από τους ανθρώπους (επιστημονική ομάδα του ΑΠΘ), να κατανοήσουν τους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι εκμεταλλεύονται το δάσος (πλεονεκτήματα, μειονεκτήματα), να εντοπίσουν στο πεδίο στοιχεία που μαρτυρούν ανθρώπινη παρέμβαση στο δάσος, να επισημάνουν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της ανθρώπινης παρέμβασης στο δάσος, να συνειδητοποιήσουν την ανάγκη προστασίας των δασών και να προτείνουν ιδέες για την αρμονική συμβίωση ανθρώπου και φύσης, να καλλιεργήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές ως προς τη φυσική κληρονομιά, να αναπτύξουν περιβαλλοντική συνείδηση μέσω των αισθήσεων.
Στο πλαίσιο του Προγράμματος, έγινε αρχικά στις εγκαταστάσεις του Κ.Ε.ΠΕ.Α
Περτουλίου μία διαδραστική, με τη συμμετοχή των εκπαιδευόμενων, παρουσίαση από τους ειδικούς επιστήμονες του Κ.Ε.ΠΕ.Α για το Ελατόδασος Περτουλίου. Οι μαθητές/τριες ενημερώθηκαν για το οικοσύστημα του δάσους, τη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, τους τύπους φυσικών ενδιαιτημάτων, τον κύκλο της ενέργειας στα δασικά οικοσυστήματα, το  καθεστώς προστασίας και διαχείρισης της περιοχής, την επίδραση της ανθρώπινης
παρέμβασης στην ισορροπία του οικοσυστήματος, καθώς και την προσαρμογή της
ανθρώπινης διαχείρισης με σκοπό την αειφόρο ανάπτυξη του δασικού οικοσυστήματος. Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκαν εργασίες στο πεδίο, όπου με τη βοήθεια των ειδικών
εκπαιδευτών του Κ.Ε.ΠΕ.Α, ακολουθήσαμε ένα μονοπάτι μέσα στο Ελατόδασος Περτουλίου, με κριτήριο την υλοποίηση των στόχων που τέθηκαν και την εμπέδωση κι εφαρμογή των εννοιών που εισήχθησαν κατά το θεωρητικό μέρος του Προγράμματος.
Όσον αφορά στις υπηρεσίες του τουριστικού γραφείου ΛΙΠΑΣ Travel έχουμε να
αναφέρουμε τα εξής:
Όλες οι συμφωνηθείσες, βάσει συμβολαίου, με το πρακτορείο υπηρεσίες τηρήθηκαν στο
ακέραιο. Ο οδηγός μας συνόδευσε κατά τη διάρκεια των μετακινήσεων των μαθητών/τριών με το  λεωφορείο, αλλά και στις επισκέψεις των μαθητών/τριών σε σημεία ενδιαφέροντος. Ο οδηγός ήταν άριστος στη δουλειά του, πολύ φιλικός και εξυπηρετικός.
Τηρήθηκαν όλοι οι κανόνες υγιεινής και ασφάλειας των μαθητών/τριών. Δεν υπήρξαν
προβλήματα υγείας ή τραυματισμού τους

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Τo 8ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Ισπανία με το πρόγραμμα Erasmus+

Erasmus

Τo 8Ο ΓΕΛ Τρικάλων στην Ισπανία με το πρόγραμμα Erasmus+

Κατά τη σχολική χρονιά 2024-2025 το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων αξιοποιώντας τις δυνατότητες του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus plus υλοποιεί το εγκεκριμένο πρόγραμμα Erasmus+/ KA1 Δράση μαθησιακής κινητικότητας προσωπικού σχολικής εκπαίδευσης με τίτλο «In search of a school without borders» και κωδικό 2024-1-EL01-KA122-SCH-000221690, το οποίο πραγματοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στόχος του προγράμματος είναι οι εκπαιδευτικοί μας να επιμορφωθούν σε στρατηγικές και διδασκαλίες με βάση την πολυμορφία μέσα στην τάξη για ένα “ανοιχτό” σχολείο χωρίς προκαταλήψεις καθώς και στην αξιοποίηση των ΤΠΕ με την εφαρμογή ψηφιακών εργαλείων στην διαφοροποιημένη διδασκαλία. Οι εκπαιδευτικοί θα λειτουργήσουν ως πρεσβευτές στην προώθηση της Ευρωπαϊκής συνεργασίας μέσω της οικοδόμησης σχέσεων με άλλους οργανισμούς και σχολεία ενισχύοντας την διά  βίου μάθηση και την Ευρωπαϊκή ταυτότητα του σχολείου μας.

Στο πλαίσιο αυτό εντάχθηκε και η πρώτη προγραμματισμένη ροή κινητικότητας στη Τενερίφη της Ισπανίας από 02/02/2025 έως 08/02/2025 με συμμετοχή σε επιμορφωτικό σεμινάριο στην αγγλική γλώσσα με θέμα: Diversity in the classroom: teaching tolerance and overcoming prejudices and discrimination”. Το σχολείο μας εκπροσωπήθηκε από τους εκπαιδευτικούς Μαριάννα Αποστόλου ΠΕ05, Σεραφείμ Σαμορέλη και  Ευαγγελία Γκάγκα ΠΕ06.

Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί λειτουργήσαμε σε περιβάλλον προσωπικής αλλά και συνεργατικής μάθησης και επιμορφωθήκαμε πάνω στις νέες παιδαγωγικές θεωρίες αναφορικά με την κουλτούρα συμπερίληψης και καλλιέργειας ανεκτικότητας και σεβασμού στο περιβάλλον της σχολικής τάξης. Πιο συγκεκριμένα, η κατάρτιση αποσκοπούσε στην εξοικείωση των εκπαιδευτικών στην αναγνώριση και προώθηση της διαφορετικότητας στο σχολικό περιβάλλον με συγκεκριμένα παραδείγματα, ασκήσεις προσομοίωσης και αφήγησης αλλά και ιδέες και εργαλεία για τον σχεδιασμό των μαθημάτων. Τέλος, συζητήθηκαν και προτάθηκαν τρόποι κατά μέτωπον αντιμετώπισης των στερεοτύπων και προσωπικών προκαταλήψεων, αναπτύσσοντας παράλληλα πολιτισμικές ευαισθησίες και ανεκτικότητα.

Κατά τη διάρκεια της επιμόρφωσης δόθηκε επίσης η ευκαιρία για συνεργασία και ανταλλαγή απόψεων και καλών πρακτικών με εκπαιδευτικούς από άλλες ευρωπαϊκές χώρες (Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Πορτογαλία και Αυστρία).

Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί με την δεύτερη ροή κινητικότητας με συμμετοχή τριών ακόμη εκπαιδευτικών του σχολείου στην Πορτογαλία τον Ιούνιο του 2025.

Για το 8ο ΓΕΛ Τρικάλων

Η συντονίστρια του προγράμματος

Ευαγγελία Γκάγκα (ΠΕ06)

Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης – Erasmus plus

 

11a11

 

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Φιλοξενία Μαθητών /Μαθητριών και Συνοδών Καθηγητριών στα Τρίκαλα στο πλαίσιο του «Χρυσοπράσινου Φύλλου»

Το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» είναι ένα Διεθνές δίκτυο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης στο οποίο ανήκει το 8ο  ΓΕΛ Τρικάλων. Είμαστε στη δεύτερη χρονιά της διετίας του Διεθνούς δικτύου «Χρυσοπράσινο Φύλλο»  και συνεργαζόμαστε με το Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά στο Κολόσσι.  Από 11 Δεκέμβρη 2024 μέχρι 14 Δεκέμβρη 2024 φιλοξενήσαμε στα όμορφα Τρίκαλα εννέα (9) μαθητές/τριες και 2 καθηγήτριες,  συνοδοί των μαθητών/τριών από το Κολόσσι της Κύπρου. Η εμπλοκή σε ένα πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης βοηθάει τα παιδιά να παρατηρήσουν και να καταγράψουν απίστευτα όμορφες εικόνες, να βιώσουν έντονα συναισθήματα και να κρατήσουν μέσα τους ωραίες αναμνήσεις. Όλα αυτά μας τα διηγήθηκαν τα παιδιά καθώς όταν μιλάνε για τους/τις μαθητές/τριες από την Κύπρο που φιλοξένησαν τα μάτια τους λάμπουν από χαρά και ενθουσιασμό για όσα έζησαν το τετραήμερο και με πόση προσμονή περιμένουν να ανταμώσουν στην Λεμεσό.

Στα Τρίκαλα υπάρχουν αρκετοί ευαισθητοποιημένοι δημότες που στηρίζουν το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» τόσοι που δεν υπάρχουν σε καμιά άλλη πόλη της Ελλάδας (Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων, Δήμος Τρικκαίων, GOODY΄S, ΤΡΙΚΚΗ, ΟΛΥΜΠΟΣ – ΤΥΡΑΣ, Χαλβάς ΜΑΤΗΣ, Μαντείο στην Απόλλωνος, Μεζεδοκαμώματα, Αρτόκοσμος)

Οι στόχοι του «Χρυσοπράσινου φύλλου» είναι:

  • να μπορέσουν οι μαθητές/τριές μας να αναπτύξουν περιβαλλοντική ευαισθησία, θετικές στάσειςκαι συμμετοχικές συμπεριφορές στα ζητήματα της προστασίας της οικολογικής ισορροπίας, της βιώσιμης ανάπτυξης και της ποιότητας της ζωής.
  • να αναπτυχθεί παιδαγωγικός προβληματισμός μεταξύ των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν, ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τα εκπαιδευτικά προγράμματα των δύο χωρών Ελλάδας – Κύπρου.
  • να γίνει ενδυνάμωση των ιστορικών εθνικών και πολιτιστικών δεσμώνπου συνδέουν τους δύο λαούς και να προωθηθεί η φιλία και συνεργασία.

Στην περιβαλλοντική εκπαίδευση δεν τρέχουμε να προλάβουμε την ύλη, αλλά να αναπτύξουμε άλλες δεξιότητες των παιδιών, κριτική σκέψη, υπευθυνότητα, συνεργασία, ομαδικότητα, εμπιστοσύνη, φιλία, δράση. Γιατί ο μαθητής δεν είναι μόνο εγκέφαλος που πρέπει να παραγεμίσουμε, είναι άνθρωπος με σάρκα και οστά, με όραμα και ελπίδα, με αναζητήσεις, με συναισθήματα, με πόνους και αγωνίες. Οι μαθητές/τριες  του Περιφερειακού Λυκείου Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου μας μετέφεραν με εικόνες στο όμορφο νησί της Αφροδίτης και εμείς με τις επισκέψεις μας στο Βαρούσι, στο ποτάμι της πόλης μας, τον Ληθαίο,  στον Μύλο των Ξωτικών τους ξεναγήσαμε στην όμορφη πόλη μας και στα Μετέωρα. «Πέτρινο Δάσος των Μετεώρων» είναι ο τίτλος του προγράμματος και το πρόγραμμά μας αναφέρεται στη τουριστική ανάπτυξη του τόπου μας. Η τουριστική ανάπτυξη ενός τόπου στηρίζεται στο Φυσικό Περιβάλλον, στην Παράδοση και στον Πολιτισμό. Το συγκεκριμένο  πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης σχολικής χρονιάς που ασχοληθήκαμε με τις Εκκλησίες του Βαρουσίου και το Κάστρο της Πόλης μας σημεία ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για τους επισκέπτες της Πόλης μας και έχει στόχο να καλύψει τις ανάγκες της ψυχοσυναισθηματικής ανάπτυξης των μαθητών/μαθητριών μας μέσα από ένα υποστηρικτικό περιβάλλον.

Την Πέμπτη 12 Δεκεμβρίου 2024 οι μαθητές παρακολούθησαν παραδείγματα των Τρικάλων σε ζητήματα κυκλικής οικονομίας που παρουσιάστηκαν στο Δημαρχείο Τρικκαίων. Ο Διευθυντής Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων της ΠΑΔΥΘ (Περιβαλλοντική Αναπτυξιακή Δυτικής Θεσσαλίας) κ. Δημήτρης Γιαννόπουλος – Μηχανικός Περιβάλλοντος, παρουσίασε στους μαθητές και στις μαθήτριες στοιχεία για τη λειτουργία του ΧΥΤΑ, τα νέα έργα και τη συνολική διάσταση της κυκλικής οικονομίας, με έμφαση στη διατροφή. Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου μας με τους φιλοξενουμένους μαθητές από το Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου  παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την παρουσίαση και ζήτησαν να τοποθετηθούν κάδοι κομποστοποίησης  στο 8ο ΓΕΛ Τρικάλων. Στο δημαρχείο παρευρέθηκαν από το 8ο Λύκειο Τρικάλων η Διευθύντρια κ. Μαριάννα Αποστόλου που συντονίζει το πρόγραμμα «Χρυσοπράσινο Φύλλο»  με την κ. Ευαγγελή Κλάντζου και οι εκπαιδευτικοί Μαζαράκη Σοφία συντονίστρια του προγράμματος στο Περιφερειακό Λύκειο Αποστόλου Λουκά Κολοσσίου με τη Δέσποινα Διογένους. Από το 7ο Πειραματικό Γυμνάσιο Τρικάλων παρευρέθηκαν οι εκπαιδευτικοί Ουρανία Τσιούτσια και Βασιλική Μιχαήλ και από το συνεργαζόμενο Γυμνάσιο της Κύπρου το Γυμνάσιο Νεάπολης Λεμεσού η κ. Γκλόρια Ελπιδοφόρου και η Άντρια Μυριανθοπούλου. Στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Αθλητικό Μουσείο Τρικάλων, στο Μουσείο Τσιτσάνη και στις 11:00 υποδεχτήκαμε την Κυπριακή αποστολή στο σχολείο μας με κυπριακά τραγούδια που παρουσιάστηκαν από την υπέροχη χορωδία μας με την καθοδήγηση της κ. Βούλγαρη. Συζητήθηκε η περαιτέρω πορεία των προγραμμάτων και η επόμενη μετακίνηση στην Κύπρο της Ελληνικής αποστολής την Άνοιξη 2025.

Ακολούθησε μάθημα «Τρικαλινή Πίτα» που παρουσίασε η κ. Ασπασία Σαμορέλη στο πλαίσιο του ομίλου του σχολείου μας με τις μαθήτριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων κατενθουσιασμένες. Η κ. Ασπασία αποδείχτηκε εξαιρετική δασκάλα και με υπομονή και μεράκι έδειξε πως γίνεται μια πίτα, τα υλικά, το ζυμάρι, το στρώσιμο, το ράντισμα. Η τυρόπιτα μετά το ψήσιμο ήταν εξαιρετική και οι μαθήτριες που συμμετείχαν έπλασαν φύλλο με βιωματικό τρόπο.  Μέσα από διαδικασίες που αφορούν στη βιωματική και συνεργατική μάθηση οι μαθητές/τριες θα οδηγηθούν στην κατανόηση του εαυτού τους, της ανάπτυξης της προσωπικότητας και της αυτοεκτίμησης. Έτσι οι αυριανοί πολίτες του τόπου μας θα είναι ενεργοί και θα νοιάζονται  για την ποιότητα της ζωής.

Την επόμενη μέρα ακολούθησε ξενάγηση στα Μετέωρα, στην  Ι.Μ. Ρουσάνου και επίσκεψη στο Κέντρο Ψηφιακής προβολής της Ιστορίας και του Πολιτισμού των Μετεώρων όπου παρακολούθησαν δωρεάν σε τρισδιάστατη προβολή τον σχηματισμό των βράχων των Μετεώρων. Οι μαθητές /τριες με τις συνοδούς καθηγήτριες Αποστόλου Μαριάννα, Πατουλιώτη Μαργαρίτα και Μόρμορη Άντρη γνωρίζουν ότι τα σημαντικότερα περιβαλλοντικά προβλήματα οφείλονται σε αλόγιστες ανθρώπινες συμπεριφορές. Γι’ αυτό εμείς οι συντονιστές εκπαιδευτικοί τους αισθανόμαστε την ανάγκη να τους δείξουμε άλλους δρόμους όπως:  της αλληλεγγύης, του αλληλοσεβασμού, της αυτενέργειας, της εθελοντικής προσφοράς, της συνυπευθυνότητας. Δεν περιμένουμε μέσα από την περιβαλλοντική εκπαίδευση να γίνουν οι μεγάλες ανατροπές. Θέλουμε όμως οι σημερινοί/ές ενεργοί μαθητές/τριες και αυριανοί ενεργοί πολίτες να μην περάσουν ανυποψίαστοι στον κόσμο των μεγάλων αλλά:

  1. Να γνωρίσουν ότι τα πάντα γύρω μας είναι αλληλένδετα.
  2. Να μάθουν ότι μια βιώσιμη κοινότητα ζει σε αρμονία με το περιβάλλον.
  3. Να αντιληφθούν ότι το αύριο του τόπου μας είναι και δική μας ευθύνη.
  4. Να αγαπήσουν την ομορφιά που υπάρχει γύρω τους και να την προστατέψουν.

Οι τέσσερις μαθητές / και οι τέσσερις μαθήτριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων: Γκίκας Χρήστος – Μιχαήλ (Α1), Ζιώγκου Ασημίνα – Μαρία (Α1), Ζωγράφου  Μαρία (Α1), Ηλιάδης  Δημήτριος (Α1), Ηλιάδης  Χαράλαμπος (Α1), Φαλτάκας Αθανάσιος (Α3), Γραβάνη Κωνσταντίνα (Β1),  Ζαρκάδα Ευαγγελία (Β1) θα επισκεφτούν την Άνοιξη, από 13 Μάρτη μέχρι 16 Μάρτη 2025, την Λεμεσό, θα γνωρίσουν το Λύκειο του Αποστόλου Λουκά στο Κολόσσι θα φιλοξενηθούν σε μια Κυπριακή οικογένεια και θα συμμετέχουν σε εκδρομές και επισκέψεις σε χώρους με ιστορικό και περιβαλλοντικό ενδιαφέρον.  Θα ήθελα να συγχαρώ για άλλη μια φορά τον κ. Γιώργο Φαραγγιτάκη, εμπνευστή αυτού του προγράμματος που έβαλαν τα θεμέλια πριν 31 χρόνια για να ξεκινήσει αυτό το ξεχωριστό πρόγραμμα!!! Και τον υπεύθυνο του δικτύου «Χρυσοπράσινο φύλλο» Σμπαρούλη Θεμιστοκλή.

Για την ολοκλήρωση του προγράμματος και την επίσκεψη μας στην Κύπρο πάντα μας στήριζαν και  ευελπιστώ ότι θα συνεχίσουν τη στήριξη τους, η Ιερά Μητρόπολη Τρίκκης Γαρδικίου και Πύλης, η Περιφερειακή Ενότητα Τρικάλων και η Αντιπεριφερειάρχης Χρύσα Ντιντή, ο Δήμος Τρικκαίων και ιδιαίτερα ο Αντιδήμαρχος Παιδείας και Πολιτισμού, κ. Μιχάλης Λάππας και ο Νίκος Μπατατέγας για τη στήριξη του σε αυτή μας την προσπάθεια, και όλους τους φίλους που μας στήριξαν είτε ηθικά, είτε οικονομικά και ευελπιστούμε ότι οι πράξεις αυτές θα αποτελέσουν παράδειγμα προς μίμηση και από άλλους συμπολίτες μας. Πολλές ευχαριστίες στην επιχείρηση Goody’s Τρικάλων και στον κ. Λιούτα που πρόθυμα μας ετοίμασε το γεύμα για τους μαθητές/τριες και τις συνοδούς τους. Ευχαριστίες στην Αντιδήμαρχο Καλαμπάκας κ. Μπαντέκα Νάνη για τη δυνατότητα που έδωσε στους/τις μαθητές/τριες της Κύπρου και στους μαθητές/τριες του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων και του 7ου Πειραματικού Γυμνασίου Τρικάλων να δουν δωρεάν σε τρισδιάστατη προβολή τον σχηματισμό των βράχων των Μετεώρων, την γαλακτοβιομηχανία  Όλυμπος – Τυράς, και την γαλακτοβιομηχανία Τρίκκη, τις επιχειρήσεις Χαλβάς Μάτης, Μαντείο στην Απόλλωνος, Μεζεδοκαμώματα Μπουλογιώργος Χαλβάς 1και Κάτι και Αρτόκοσμος για τις χορηγίες τους.

Ευχαριστώ τον Υποδιευθυντή του σχολείου μας κ. Σεραφείμ Σαμορέλη για τον καθημερινό αγώνα και τη συμβολή του στη διοίκηση, τους/τις συναδέλφους του Συλλόγου Διδασκόντων που δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό και θα συνεχίζουν να το κάνουν, χωρίς να σκοντάφτουν στη μιζέρια των καιρών μας. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στην Ασπασία  Σαμορέλη για την προθυμία της να αναλάβει την  διαγενεακή μάθηση πίτας καθώς  η κάθε γενεά μπορεί να προσφέρει στην άλλη γενεά νέα μορφή γνώσης, από τη γνώση της τεχνολογίας και του μοντέρνου τρόπου ζωής και σκέψης μέχρι τη σοφία της παλιάς λογικής και αντίληψης, τη γνώση του γηραιότερου «πολυμήχανου» ατόμου. Κατά τη γνώμη μου μια τέτοια πρακτική έχει πολλά να προσφέρει, αν δει κάποιος όχι μόνο τον ανθρωπιστικό σκοπό πίσω από αυτή την προσπάθεια, αλλά και το λειτουργικό. Πέραν των εμπειριών που μπορεί κάποιος να αποκτήσει και τη γνώση που αναδομείται και αποδομείται στο κάθε άτομο (συμπεριλαμβανομένων απόψεων, στερεοτύπων και προκαταλήψεων), η προσέγγιση αυτή μπορεί να συμβάλει θετικά σε χώρους εργασίας, στον εκπαιδευτικό χώρο, στην οικογενειακή ζωή και στην κοινωνία γενικότερα.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω στους γονείς των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα για την φιλοξενία που παρείχαν στους μαθητές/τριες από την Κύπρο και τους έκαναν να νοιώσουν την ζεστασιά της τρικαλινής φιλοξενίας και πολλές ευχαριστίες στους Κύπριους φιλοξενούμενους  που μας χάρισαν λίγη από την αναζωογονητική αύρα της Κύπρου. Τέλος ευχαριστώ όλους τους μαθητές και τις μαθήτριές μας που προσπαθούν και δεν παύουν να κάνουν όνειρα για ένα καλύτερο αύριο. Εύχομαι το «Χρυσοπράσινο Φύλλο» της δικιάς μας συνεργασίας να συνεχίσει το δρόμο του σ’ ένα πέλαγος Ειρήνης – Αλληλεγγύης & Πολιτισμού που τόσο έχει ανάγκη ο πλανήτης μας για την επιβίωσή του.

Εύχομαι σε όλους Υγεία Χαρές και μια Καλή και Δημιουργική χρονιά!!!

 

Η διευθύντρια του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων και Συντονίστρια του Προγράμματος

Μαριάννα Αποστόλου, ΠΕ05

2019

  18 17 16 15 11  10

5  

 

12 14 13 9 8 7    

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

Το 8o ΓΕΛ Τρικάλων στην 48η Εθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Νέων Ελλάδας

3   1    3 1

Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων έλαβε μέρος στην 48ηΕθνική Συνδιάσκεψη Επιλογής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ελλάδας (ΕΚΝΕ), η οποία πραγματοποιήθηκε από τις 13 έως τις 16 Δεκεμβρίου 2024 στη Θεσσαλονίκη. Το σχολείο μας επελέγη να εκπροσωπηθεί με τη μαθήτρια της Β΄ λυκείου, Ζωή Ράκου, η οποία συμμετείχε στην Επιτροπή για τα ανθρώπινα δικαιώματα καθώς και με την υπεύθυνη καθηγήτρια του προγράμματος κ. Ευαγγελία Γκάγκα,  ΠΕ06.

Στη φετινή Συνδιάσκεψη συμμετείχαν επίσης 128 μαθητές και μαθήτριες Λυκείου σχολείων της βόρειας Ελλάδας  αλλά και νέοι από όλη την Ευρώπη. Ειδικά φέτος με χαρά διαπιστώσαμε πως μία πρώην μαθήτρια του σχολείου μας, φοιτήτρια της Ιατρικής πλέον και συμμετέχουσα σε παρελθούσα Συνδιάσκεψη του ΕΚΝΕ, η Μαρία Ερωτοκρίτου, συμμετείχε ως organizer.

Η γλώσσα εργασίας είναι η Αγγλική, οι μαθητές κατανέμονται σε Επιτροπές                          καθεμία από τις οποίες ασχολείται με την εξέταση ενός επίκαιρου ευρωπαϊκού ζητήματος και στη συνέχεια, έχοντας λάβει μέρος σε δραστηριότητες καλλιέργειας ομαδικού πνεύματος, εργάζονται στο πλαίσιο της Επιτροπής, στην οποία έχουν κατανεμηθεί, προκειμένου να συμφωνήσουν στη δημιουργία μιας ομόφωνης Πρότασης Ψηφίσματος στο θέμα που τους έχει τεθεί προς συζήτηση. Στη συνέχεια, η Ολομέλεια της Συνδιάσκεψης συζητά και υιοθετεί ή απορρίπτει τις υποβληθείσες σε αυτή Προτάσεις, σε μία γνήσια άσκηση δημοκρατίας. Οι εγκεκριμένες από την Ολομέλεια Προτάσεις, που καθίστανται πια Ψηφίσματα, κοινοποιούνται από το ΕΚΝΕ σε εθνικούς και διεθνείς φορείς.

Είναι φανερό, λοιπόν, πως το ΕΚΝΕ προσφέρει σε νέους και νέες  από όλη την Ευρώπη την ευκαιρία να αποκτήσουν μία ιδιαίτερη εκπαιδευτική εμπειρία, μέσα από δράσεις που ενισχύουν τη συνειδητοποίηση των Ευρωπαίων νέων/νεάνιδων και συμβάλουν στην ουσιαστικότερη κατανόηση της διαδικασίας της Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, μέσα από τη γνωριμία με συνομηλίκους/ες τους, πολιτισμούς και διαφορετικά περιβάλλοντα από όλη την Ευρώπη, ενώ έρχονται σε επαφή με κρίσιμα τρέχοντα θέματα της ελληνικής και ευρωπαϊκής επικαιρότητας.

Έχοντας μία εξαιρετική παρουσία και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών της Συνδιάσκεψης η μαθήτριά μας Ζωή Ράκου δήλωσε τα εξής:

«Η εμπειρία μου ως συμμετέχουσα στη Συνδιάσκεψη του ΕΚΝΕ αποτελεί πραγματικά κάτι αξέχαστο και πρωτόγνωρο. Συναναστράφηκα με ανθρώπους γεμάτους πάθος και αγάπη, οι οποίοι βοήθησαν και εμένα να ξεδιπλώσω τις ικανότητές μου, να συνεργαστώ μαζί τους, να νιώσω άνετα και εν τέλει να δημιουργήσω όμορφες αναμνήσεις αναπτύσσοντας ταυτόχρονα δεξιότητες και διευρύνοντας τους ορίζοντές μου.»

Η διευθύντρια κ. Μαριάννα Αποστόλου και ο σύλλογος διδασκόντων συγχαίρουμε θερμά τη μαθήτριά μας και της ευχόμαστε πολλές επιτυχίες και διακρίσεις στο μέλλον!!

 

Γκάγκα Ευαγγελία

ΠΕ06 Αγγλικών

Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων 8ου ΓΕΛ Τρικάλων

 

 

 

 

 

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ ΚΑΛΑΘΟΣΦΑΙΡΙΣΗΣ 8ου ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΔΕΥΤΕΡΑ 16-12-2024

   Καθαλοσφαίριση

 Τη Δευτέρα 16 Δεκεμβρίου 2024, στον πρώτο αγώνα της ομάδας μας, στο πλαίσιο του πανελλήνιου σχολικού πρωταθλήματος, η ομάδα καλαθοσφαίρισης αγοριών, κέρδισε την αντίπαλη ομάδα του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, με 50-33 πόντους.  Ο αγώνας διεξήχθη στο κλειστό γυμναστήριο της Μπάρας, στις 09:00 το πρωί.

Όσον αφορά το παιχνίδι, η ομάδα μας, καθόλη την διάρκεια του αγώνα, ήταν μπροστά στο σκορ, με την μεγαλύτερη διαφορά των 17 πόντων, στο  τέλος της 4ης περιόδου.

Στην αρχική 5άδα, ξεκίνησαν οι μαθητές, Κουτρώτσιος Βασίλης, Αργυρόπουλος Στέλιος, Παπαθεοδώρου Παναγιώτης, Μπαλκίζας Αθανάσιος και Ραφαηλίδης Αλέξανδρος. Την υπόλοιπη ομάδα, πλαισίωσαν οι μαθητές, Αργυρόπουλος  Γιώργος, Παπαρσένης Ιωάννης, Γαρούφας Δημήτρης, Ρίζος Θεόφιλος, Σαρμάς Γεώργιος, Τσιόγκας Ευθύμιος, Ηλιάδης Δημήτρης και Κοντοκώστας Ραφαήλ. Ο προπονητής της ομάδας μας, ήταν ο καθηγητής φυσικής αγωγής κ. Γουσόπουλος Σωτήριος.

Η απόδοση της ομάδας του 8ου ΓΕΛ Τρικάλων στο παιχνίδι, δεν ανταποκρινότανε στις πραγματικές δυνατότητες της, αλλά παρόλα αυτά, κατάφερε να πάρει την νίκη. Η συμπεριφορά, των παικτών, τόσο μέσα στον αγωνιστικό χώρο, όσο και έξω από αυτόν ήταν πολύ καλή.

Συγχαίρουμε τους παίκτες και τον προπονητή της ομάδας μας και τους ευχόμαστε καλή συνέχεια στο σχολικό πρωτάθλημα. Επίσης συγχαίρουμε και την αντίπαλη ομάδα του 1ου ΓΕΛ Τρικάλων, για την αξιόλογη προσπάθειά τους και για το «ευ αγωνίζεσθαι».

Ο σύλλογος διδασκόντων του 8ου ΓΕΛ                   Η διευθύντρια του σχολείου

Αποστόλου Μαριάννα

Δημοσιεύθηκε στη 8ο Γενικό Λύκειο Τρικάλων, Δημοσιεύσεις, Μαριάννα Αποστόλου | Σχολιάστε