Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ | Κ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
>Η πολεμική δράση των Ρωμαίων οδήγησε στην εντυπωσιακή επέκταση του κράτους τους και στο σχηματισμό της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Αν θέλετε να δείτε τα στάδια της εξάπλωσής τους στον ιστορικό χρόνο, μπορείτε να το κάνετε με τη βοήθεια των δύο διαδραστικών ιστορικών χαρτών που ακολουθούν. Πατώντας σε καθεμιά από τις εικόνες θα οδηγηθείτε στον αντίστοιχο χάρτη.
Τόσος θα γίνει ο πληθυσμός της γης στις 31 Οκτωβρίου του 2011, σύμφωνα με επίσημες εκτιμήσεις του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών!
Στις 31 Οκτωβρίου θα γεννηθεί δηλαδή ο επτακοσιοστός δισεκατομμυριοστός άνθρωπος του πλανήτη.
Βέβαια κανείς δεν μπορεί να προβλέψει ποιο θα είναι αυτό το μωρό ούτε πού θα γεννηθεί ούτε την ακριβή ώρα της γέννησής του.
Το επικείμενο γεγονός έχει προκαλέσει συζητήσεις και διαφωνίες μεταξύ των επιστημόνων σχετικά με το ποιος είναι ο μεγαλύτερος αριθμός κατοίκων τους οποίους μπορεί να «κουβαλήσει» η Γη.
Ποιος είναι ο αριθμός που καθορίζει το πόσοι άνθρωποι θα μπορούσαν να ζήσουν άνετα στον πλανήτη; Πώς μπορεί να τραφεί ένας πληθυσμός που αναπτύσσεται κατά 76 εκατομμύρια τον χρόνο και θα ξεπεράσει τα 9 δισεκατομμύρια το 2050; Μήπως πράγματι το ανθρώπινο βάρος στην γη θα προκαλέσει εντέλει καταστροφή και ανεπανορθωτη περιβαλλοντική ζημιά;
Αυτοί και άλλοι προβληματισμοί παρουσιάζονται στο άρθρο με τίτλο “Στις 31 Οκτωβρίου γινόμαστε 7 δισεκατομμύρια” που διαβάσαμε στο Pathfinder News. Για να διαβάσετε ολόκληρο το άρθρο κάντε κλικ εδώ.
Αν σας ενδιαφέρει να παρατηρείτε τους αριθμούς που δείχνουν τις αλλαγές στον πληθυσμό ανά πάσα στιγμή, μπορείτε να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα που θα βρείτε εδώ (αγγλικά απαραίτητα). Πρόκειται για ένα δικτυακό τόπο που παρουσιάζει στατιστικά στοιχεία του πλανήτη σε πραγματικό χρόνο.
* πηγή: http://news.pathfinder.gr/scitech/735461.html
>οι Ρωμαίοι έδρασαν, εσείς … διαδράστε! »« >πώς μαθαίνουν ιστορία τα δικτυακά φιλαράκια μας;
>Οι Ρωμαίοι κατέκτησαν τη Ελλάδα και οι μαθητές της Ε’ τάξης σ’όλη την Ελλάδα μαθαίνουν γι’αυτό το γεγονός με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, κάποιοι από τους οποίους ξεχωρίζουν.
Το φιλικό ιστολόγιο “ΠΑΙΔΙΟΝ ΤΟΠΟΣ” έχει μια εξαιρετική παρουσίαση που μπορείτε να δείτε κι εσείς πιο κάτω:
Μην παραλείψετε όμως να επισκεφτείτε και την ανάρτησή τους στην οποία περιλαμβάνεται αυτή η παρουσίαση, γιατί θα βρείτε εκεί πολλές πληροφορίες που δίνονται με έναν ιδιαίτερα εντυπωσιακό τρόπο.
Σειρά έχουν οι “Πέμπτη και καλύτεροι 2”, στο ιστολόγιο των οποίων θα βρείτε το σχεδιάγραμμα του μαθήματος με όλες τις σημαντικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να θυμάστε πώς κυβέρνησαν οι Ρωμαίοι τους Έλληνες . Για να το δείτε, πάτε στη σχετική ανάρτησή τους κάνοντας κλικ στην εικόνα:
Εννοείται ότι σας συστήνω ανεπιφύλακτα να περιηγηθείτε και στις υπόλοιπες αναρτήσεις των δύο πολύ αξιόλογων ιστολογίων. Καλή περιήγηση!
>
Ένα παιδικό …ποδήλατο πέρασε μια βόλτα από την αυλή μας για να θαυμάσει τα λουλούδια του τσιμέντου μας.
Δεν είναι άλλο, από το φιλικό ιστολόγιο ΠΟΔήΛΑΤΟ μια ανερχόμενη …δύναμη στο χώρο των ιστολογίων που απευθύνονται σε παιδιά και έχουν και αναρτήσεις γραμμένες από παιδιά.
Τα πεμπτάκια του μικρόκοσμου μπορείτε να το γνωρίσετε τώρα, με αφορμή μια ανάρτησή του με την οποία παρουσιάζει και σχολιάζει με έμπνευση τα δικά μας “λουλούδια του τσιμέντου”.
Αν θέλετε να δείτε τη σχετική ανάρτηση, κάντε κλικ εδώ.
Για την αρχική σελίδα του …ποδηλάτου κλικ στην εικόνα πάνω.
Θα ήταν παράλειψη αν δε σας πρότεινα να επισκεφτείτε το προηγούμενο ιστολόγιο της ίδιας τάξης από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού, το “Δήμο Αστερούπολης”, που μπορεί να σταμάτησε να ενημερώνεται, αλλά έχει αφήσει εποχή με τη δουλειά δασκάλου και μαθητών πέρυσι που ήταν Ε’ δημοτικού. Θα βρείτε πολλά θέματα για “πεμπτάκια”. Κλικ στην αντίστοιχη εικόνα.
>πώς μαθαίνουν ιστορία τα δικτυακά φιλαράκια μας; »« >αν ήμουν αγριόγιδο..
Να ένα μέρος που θα μου άρεσε να ζω: το φαράγγι Βίκου Αώου:
* πηγές: http://wwf.gr/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=151&Itemid=154
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%AF%CE%B3%CE%B1%CE%B3%CF%81%CE%BF%CF%82
>ποδηλατικές τσάρκες Κομοτηνή- Ελληνικό »« >Φυσικής μαθήματος … συνέχεια
>Νέο επίπεδο του παιχνιδιού ξεκλειδώθηκε:
Αν απαντήσατε τον ίδιο , μάλλον χρειάζεται να το ξανασκεφτείτε…
Μην ξεχνάτε (το έχουμε αναφέρει) ότι, εκτός από τη μέθοδο με τη βύθιση σε ογκομετρικό δοχείο, μπορούμε να υπολογίσουμε τον όγκο πολλαπλασιάζοντας μήκος x πλάτος x ύψος.
Αν η απάντησή σας είναι ότι έχουν διαφορετικό όγκο, κερδίσατε ένα ζυγό σύγκρισης (μάζας) και προχωράτε!
Όποια υπόθεση κι αν κάνατε, αφήστε την για λίγο στην άκρη.
Συνεχίζεται…
>αν ήμουν αγριόγιδο.. »« >χαρτογραφήσαμε τα λουλούδια του δικού μας τσιμέντου!
>Με έμπνευση από το μάθημα της Γλώσσας και της Γεωγραφίας αποφασίσαμε να συνδυάσουμε τη χαρτογράφηση της αυλής μας με το θέμα των “λουλουδιών του τσιμέντου”. Βλέπετε, ανθίζουν πολλά τέτοια στην αυλή μας.
Χάλια το τσιμέντο, ζήτω το πράσινο!
Η αποτύπωση των θέσεων των λουλουδιών έγινε από τις ομάδες, που μοιράστηκαν την αυλή. Οι φωτογραφίες τραβήχτηκαν από τη δασκάλα, όταν οι ομάδες δεν κοιτούσαν.
Άραγε, καμάρια μου, παρατηρήσατε αρκετά καλά τα φυτά, ώστε να αναγνωρίσετε ποια ανήκουν στην περιοχή της ομάδας σας;
*Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση με θέμα την επικράτηση των δέντρων πάνω στο τσιμέντο μπορείτε να δείτε στο φιλικό ιστολόγιο “ΠΟΔήΛΑΤΟ”.
>Τα στοιχεία που μας βοηθούν να εντοπίσουμε το χρόνο στον οποίο αναφέρεται ένα κείμενο τα μάθατε. Μπορείτε να τα εντοπίσετε και σ’ ένα ποίημα;
Διαβάστε ένα πολύ όμορφο κι αγαπημένο μου ποίημα, το “Χρονοδιάγραμμα” του Τάσου Λειβαδίτη και προσπαθήστε να εντοπίσετε τα χρονικά στοιχεία:
>χαρτογραφήσαμε τα λουλούδια του δικού μας τσιμέντου! »« >σχολική χαρτογραφία στα χρόνια …της δασκάλας σας
>Ο χρόνος κυλάει και οι μαθητές γίνονται δάσκαλοι. Δεν ξεχνούν όμως τα μαθητικά τους χρόνια…
Με αφορμή την ενασχόλησή μας με τους χάρτες θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας μερικές αναμνήσεις μου σχετικές με τη χρήση και τη μελέτη των χαρτών στο σχολείο την εποχή που ήμουν μαθήτρια του δημοτικού.
Όταν άρχιζε η σχολική χρονιά, στη λίστα με τα ψώνια συμπεριλαμβανόταν και ένα μπλοκ ιχνογραφίας “με ψιλόχαρτο”, που προοριζόταν για την αντιγραφή και …φιλοτέχνηση χαρτών. Βλέπετε, το μάθημα της Γεωγραφίας συνδυαζόταν με αυτό των καλλιτεχνικών, τουλάχιστον στο κομμάτι του σχεδιασμού χαρτών.
Να ποια ήταν η συνηθισμένη διαδικασία:
Μερικοί απ’τους δασκάλους μας αντί για τη αντιγραφή του χάρτη μας δίδασκαν πώς μπορούσαμε να τον σχεδιάσουμε σε μεγέθυνση ή σμίκρυνση με τη χρήση ενός πλέγματος από κουτάκια.
Χρονοβόρα διαδικασία! Εκείνο που σίγουρα συνέβαινε πάντως, ήταν ότι επί 1-2 ώρες τουλάχιστον κοιτάγαμε προσεχτικά όλες τις λεπτομέρειες κάθε χάρτη, ώστε να μη μας ξεφύγει τίποτε.
Αυτά συνέβαιναν στα παλιά χρόνια…
>ο χρόνος ενός ποιήματος »« >ένα μάθημα Φυσικής σαν … ηλεκτρονικό παιχνίδι
>
Αν απαντήσατε “ναι”, κερδίζετε και προχωράτε στο επόμενο επίπεδο!
Αν απαντήσατε “όχι”, είστε σε καλό δρόμο και συνεχίζετε.
Σκεφτείτε το μέχρι το επόμενο μάθημα Φυσικής. (τα υπόλοιπα επίπεδα του παιχνιδιού είναι κλειδωμένα )
>σχολική χαρτογραφία στα χρόνια …της δασκάλας σας »« >πόσο ζυγίζει ένας τόνος;