Αραμπατζής Μιχάλης

Σεπτέμβριος 19, 2018

Από 20 Σεπτεμβρίου οι αιτήσεις συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην 4η περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ (Οκτώβριος 2018– Ιανουάριος 2019)

Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες κατάρτισης προγραμμάτων από τα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης, στο πλαίσιο της σχετικής Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την υλοποίηση προγραμμάτων κατά την 4η περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ (Οκτώβριος 2018 – Ιανουάριος 2019) της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού – Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» (ΕΠ ΑΝΑΔΕΔΒΜ), που συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, ΕΣΠΑ 2014-2020) και το Ελληνικό Δημόσιο.

Σύμφωνα με τον τρέχοντα προγραμματισμό, οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί θα κληθούν στο τελευταίο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής, ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού συστήματος (MIS) της Πράξης, ενώ τα μαθήματα προβλέπεται να ξεκινήσουν από τη Δευτέρα 29 Οκτωβρίου 2018, και να ολοκληρωθούν στα τέλη Ιανουαρίου 2019.

Η επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ (Εισαγωγική επιμόρφωση για την εκπαιδευτική αξιοποίηση ΤΠΕ) απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των κλάδων και ειδικοτήτων.

Η εφαρμογή χαρακτηριστικών «μεικτού μοντέλου» επιμόρφωσης σε σημαντικό μέρος του συνόλου των προγραμμάτων με την αξιοποίηση ειδικής πλατφόρμας για την υποστήριξη σύγχρονων εξ αποστάσεως επιμορφωτικών συνεδριών, δίνει τη δυνατότητα συμμετοχής σε όλους τους εκπαιδευτικούς, ανεξαρτήτως του τόπου διαμονής και απασχόλησής τους. Έτσι, εκπαιδευτικοί από νησιωτικές περιοχές ή άλλες περιοχές με έλλειψη επιμορφωτών, καθώς επίσης, αποσπασμένοι στο εξωτερικό εκπαιδευτικοί που υπηρετούν σε ελληνικά σχολεία της ομογένειας, θα έχουν τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ.

Περισσότερες πληροφορίες και λεπτομέρειες για την Επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ, την παρούσα περίοδο επιμόρφωσης και τις προϋποθέσεις συμμετοχής, είναι διαθέσιμες στο σχετικό ενημερωτικό σημείωμα που είναι διαθέσιμο εδώ.

Επίσης, καλούνται οι ενδιαφερόμενοι που δεν διαθέτουν κωδικούς εισόδου στο Πληροφοριακό σύστημα της Πράξης (πχ. εκπαιδευτικοί κλάδου Πληροφορικής, εκπαιδευτικοί άλλων κλάδων που δεν έχουν διεξέλθει τη διαδικασία πιστοποίησης Α’ επιπέδου ΤΠΕ και κατ’ εξαίρεση έχουν δικαίωμα συμμετοχής στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης) ή που δεν θυμούνται τους κωδικούς που τους είχαν αποδοθεί κατά την πιστοποίηση Α’ επιπέδου ΤΠΕ,  να ακολουθήσουν άμεσα την αντίστοιχη διαδικασία που περιγράφεται στον σχετικό Οδηγό Απόκτησης ή Ανάκτησης Κωδικών, εδώ, προκειμένου να έχουν έγκαιρα στη διάθεσή τους τον κωδικό πρόσβασης που είναι απαραίτητος για την υποβολή της αίτησής τους.

Για άμεση ενημέρωση, διευκρινίσεις, καθώς και άλλες λεπτομέρειες σχετικά με την οργάνωση και τη διεξαγωγή των προγραμμάτων επιμόρφωσης, τις προθεσμίες κλπ., οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να επισκέπτονται την Πύλη Ενημέρωσης της Πράξης, στην ηλεκτρονική διεύθυνση:

http://e-pimorfosi.cti.gr

ώστε να παρακολουθούν τις ανακοινώσεις και τις συχνές ερωτήσεις που δημοσιεύονται εκεί ή/και να υποβάλλουν τυχόν ερωτήματα ηλεκτρονικά στην υπηρεσία υποστήριξης Help Desk της Πράξης.

Από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο…μια «δυναμική» μετάβαση

Μάντη Ειρήνη Ψυχοπαιδαγωγός 

Η μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνά­σιο είναι μια σημαντική αλλαγή στη ζωή των παιδιών, που σαν γονείς δεν θα πρέπει να παραβλέψουμε.

Παρόλο που τα παιδία αυτής της ηλικίας έχουν βιώσει παρόμοιες μεταβάσεις και στο παρελθόν, όταν για παράδειγμα πήγαν από το Νηπειαγωγείο στο Δημοτικό, η αλλαγή αυτή είναι κάτι παραπάνω από αλλαγή τάξης. Αποτελεί μια ολόκληρη διαδικασία, η οποία περιλαμβάνει όλες τις περιπλοκές που συνεπάγεται μια αλλαγή. Είναι μια μετάβαση από την παιδική ηλικία στην εφηβική, από την εξάρτηση στην ανεξαρτησία, από το γνώριμο στο άγνωστο, από την υπακοή στην αναζήτηση, από τις φιλίες στις σχέσεις κ.ο.κ.

Πέραν όμως από τις αναπτυξιακές, συναισθηματικές και κοινωνικές αλλαγές που τα παιδιά θα κληθούν να αντιμετωπίσουν στο Γυμνάσιο, υπάρ­χουν και οι αντικειμενικές διαφορές Δημοτικού-Γυμνασίου. Διότι στην ουσία και εδώ αλλάζουν όλα : περισσότεροι καθηγητές, περισσότερα μαθήματα, δουλειά στο σπίτι, εξετάσεις, εργασίες, περισσότερες δραστηριότητες και συνεπώς ευθύνες. Οι απαιτήσεις του Γυμνασίου σήμερα είναι πολύ πιο μεγάλες από άλλοτε. Είναι λοιπόν απόλυτα φυσιολογικό αρκετά από τα παιδιά της πρώτης τάξης του Γυμνάσιου να εμφανί­­σουν  δυσ­κολίες προσαρ­μογής στα νέα δεδο­μένα  συνή­θως από την πρώτη μέρα της σχολικής χρονιάς, οι οποίες μπορεί να διαρκέσουν από ένα μήνα μέχρι και ολόκληρη την φοίτηση του παιδιού στο Γυμνάσιο, εαν αυτό δεν λάβει την απαραίτητη στήριξη εγκαίρως.

Η μετάβαση αυτή βέβαια δεν απασχολεί και δεν επηρεάζει όλα τα παιδιά με τον ίδιο τρόπο. Άλλα παιδιά θα ενταχθούν ομαλά και άλλα λιγότερο ομαλά και αυτό εξαρτάται από πλήθος παραγόντων. Αυτό που είναι όμως σχεδόν βέβαιο είναι ότι τα παιδιά που αντιμετώπιζαν δυσκολίες στο Δημοτικό, θα είναι περισσότερο αγχωμένα φοβισμένα και ανήσυχα απ’ ότι τα παιδιά που είχαν καλύτερη επίδοση και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο Δημοτικό.

Σύμφωνα με πρόσφατα ερευνητικά δεδομένα όλα τα παιδιά σε αυτή τη μετάβαση φοβούνται και έχουν άγχος για αρκετά πράγματα που για ΄μας τους μεγάλους μπορεί να φαντάζουν απλά αλλά για τα παιδιά μας δεν είναι όπως:

¨ οι καινούργιοι χώροι των κτιρίων, στους οποίους μπορεί να φοβούνται μήπως χαθούν

¨ η επαφή με τα παιδιά άλλων σχολείων που θα γίνουν οι καινούργιοι συμμαθητές τους

¨ η επαφή με τα μεγαλύτερα παιδιά του Γυμνασίου

¨ ο φόβος για πειράγματα επιθέσεις και κακομεταχειρίσεις

¨ τα καινούργια και δυσκολότερα μαθήματα

¨ ο τρόπος διδασκαλίας των καθη­γητών

¨ η νέα κλίμακα αξιολόγησης (0-20)

¨  οι ωριαίες απουσίες και μια σειρά από άλλα πρακτικά αλλά όχι λιγότερο ουσιαστικά ζητήματα απασχολούν επίσης τους δωδεκα­ετείς μαθητές.

Ένας από τους πιο εμφανείς τρόπους για να διαπιστώσει κανείς δυσκολίες προσαρμογής είναι η μειωμένη επίδοση των μαθητών στα μαθήματα, ειδικά στα πρώτα tests και στο πρώτο τρίμηνο. Η έρευνα έχει δείξει ότι συχνά υπάρχει πτώση στην επίδοση και στα αποτελέσματα ενός μαθητή που βιώνει δυσκολίες προσαρμογής  στο Γυμνάσιο.

Πρέπει όμως να ξεκαθαριστεί ότι ένας μαθητής που στο Δημοτικό είχε μέσο όρο βαθμολογίας 9 δεν είναι απαραίτητο πώς θα αξιολογείται με μέσο όρο 18 στο Γυμνάσιο. Οι δυσκολίες που ορισμένοι μαθητές παρουσίαζαν στη μάθηση ορισμένων διδακτικών αντικειμένων στο Δημοτικό συνήθως αυξάνονται στο Γυμνάσιο. Το γεγονός αυτό δεν αποδίδεται μόνο στην αύξηση των απαιτήσεων του γνωστικού περιεχο­μένου των συγκεκριμένων διδακτικών αντικειμένων αλλά και στην επίδραση άλλων παραγόντων, ενδογενών (π.χ. συναισθηματικοί) ή μη (π.χ. διαπροσωπικές σχέσεις, οικογε­νειακό περιβάλλον).

Σύμφωνα με ερευνητές η μετάβαση αυτή περιλαμβάνει τέσσερις φάσεις:

Την προετοιμασία, την μεταφορα,  την επαγωγή και την ενσωμάτωση

Η προετοιμασία αρχίζει νωρίς, όταν ο μαθητής είναι στο Δημοτικό σχολείο, και περιλαμβάνει μια σειρά από δράσεις που αφορούν στο συναισθηματικό και στο γνωστικό τομέα. Μέσα από αυτές ο μαθητής αναπτύσσει γνώσεις και δεξιότητες που τον χαρακτηρίζουν ως προσωπικότητα και ως μέλος κοινωνι­κών ομάδων. Η μεταφορά από το μαθητή αυτών των  χαρακτηριστικών και των δυνατοτήτων στο Γυμνάσιο τον βοηθά να γεφυρώσει  σε μια δεύτερη φάση τη μια βαθμίδα με την άλλη. Η επαγωγή είναι μια καθημερινή διαδικασία  χρησιμοποίησης και εξέλιξης των γνώσεων και των μηχανισμών που έχουν αποκτηθεί κατά την προετοιμασία και έχουν μεταφερθεί από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο. Η διαδικασία αυτή θα οδηγήσει στην ενσωμάτωση, την τελική φάση, στο τέλος της οποίας  ο μαθητής αισθάνεται ασφαλής και σίγουρος για το νέο του ρόλο ως μαθητής του Γυμνασίου.

Η διάρκεια της κάθε φάσης μπορεί να είναι διαφορετική για τον κάθε μαθητή. Συνεπώς, η καλή προετοιμασία ενδέχεται να φέρει την ενσωμάτωση γρηγορότερα. Αυτή λαμβάνει χώρα από τα χρόνια του Δημοτικού και εμπλέκει πλήθος ανθρώπων που έχουν την ευθύνη των παιδιών όπως γονείς, δάσκαλοι, φίλοι.

Σαν γονείς είναι σημαντικό να συζητάτε με το παιδί σας όλα όσα το απασχολούν, να απομυθοποιείτε καταστάσεις που το βασανίζουν, αλλά και να του αφήνετε χώρο να αρχίσει να αναπτύσσεται αυτόνομα. Επίσης είναι σημαντικό να εξασφαλίσετε ότι το παιδί σας έχει χρόνο για πράγματα που το ευχαριστούν και το ξεκουράζουν. Τέλος, είναι πολύ σημαντικό η προετοιμασία στο γνωστικό τομέα να συμβαδίζει με τη συναι­σθηματική ενδυνάμωση.

Το πέρασμα από το δημοτικό στο γυμνάσιο είναι μια ακόμη αλλαγή στη ζωή του παιδιού αλλά και στη ζωή του γονέα. Όπως και με τις άλλες αλλαγές, χρειάζεται χρόνος, υπομονή και θετική στάση από όλα τα εμπλεκόμενα μέλη. Το παιδί που εισπράττει απαισιοδοξία από το περιβάλλον του είναι πιθανότερο να αντιμετωπίσει δυσκολίες σε αυτή τη μετάβαση απ’ ότι ένα παιδί  που είναι θωρακισμένο με αισιοδοξία.  Μια θερμή υποστήριξη σε αυτή τη δύσκολη περίοδο βοηθάει πολύ τα παιδιά μας σε αυτό το νέο ξεκίνημα. Παρόλ’ αυτά είναι πολύ πιθανόν να ερωτηθείτε από το παιδί σας γιατί πρέπει να περάσει από τόσες δυσκολίες μέχρι να μεγαλώσει… Μια καλή απάντηση σε αυτό το ερώτημα που αφορά όλους μας έχει δωθεί από τον Barrie Hopson και είναι η ακόλουθη: «….Τίποτα και κανείς δεν παραμένει ίδιος. Η φύση απεχθάνεται τα κενά και την στασιμότητα. Ένα σταθερό σημείο δείχνει ότι είναι μια στάση ενός ταξιδιού από τον ένα τόπο στον άλλο. Αν σταθείς κάπου για πολύ το ταξίδι σου θα φθάσει στο τέλος. Μείνε και διασκέδασε αλλά όμως να ξέρεις ότι σε περιμένουν πολλά και διαφορετικά πράγματα ακόμα. Μπορεί να μην είσαι ικανός να διακόψεις το ταξίδι αλλά μπορείς να πετάξεις!»

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο http://www.proseggisi.gr/ στις 27/11/2010.

 

Ιούλιος 7, 2018

ΘΕΜΑ: Επισημάνσεις σχετικά με την Πρόσκληση προς τα ΚΣΕ για την υλοποίηση της 4ης Περιόδου Επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ

Σε συνέχεια της ανακοίνωσης σχετικά με τη δημοσίευση της Πρόσκλησης Π724/21.06.2018 προς τα ΚΣΕ για την υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων κατά την 4η περίοδο επιμόρφωσης Β1 επιπέδου ΤΠΕ (βλ. πλήρες κείμενο Πρόσκλησης ΕΔΩ), με προβλεπόμενη έναρξη τον Οκτώβριο 2018, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα παρακάτω (σημεία ενδιαφέροντος ή διαφοροποιήσεις σε σχέση με τις προηγούμενες περιόδους):

  • Κατ’ εξαίρεση, στην παρούσα περίοδο επιμόρφωσης, δίδεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς, που κατά την κρίση τους διαθέτουν βασικές δεξιότητες Τ.Π.Ε., δηλαδή διαθέτουν την ουσιαστική προϋπόθεση για την παρακολούθηση του προγράμματος, να υποβάλουν αίτηση και να συμμετάσχουν με δική τους ευθύνη στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου Τ.Π.Ε., έστω και αν δεν διαθέτουν πιστοποίηση Α’ επιπέδου ΤΠΕ (δεδομένου ότι, λόγω τεχνικών και διαχειριστικών ζητημάτων που έχουν ανακύψει, δεν έχει καταστεί ακόμη δυνατόν να διεξαχθούν οι προβλεπόμενες στο έργο εξετάσεις πιστοποίησης Α’ επιπέδου Τ.Π.Ε.). Ωστόσο κατά τη διαδικασία κλήρωσης – κατανομής στα προγράμματα, θα δίδεται προτεραιότητα στους έχοντες πιστοποίηση.
  • Σε ορισμένες περιοχές (πχ. Διευθύνσεις Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας), για λόγους που σχετίζονται με το χρηματοδοτικό πλαίσιο της Πράξης και τους περιορισμούς που αυτό θέτει στην κατανομή του διαθέσιμου προϋπολογισμού ανά γεωγραφική περιφέρεια, διατίθεται προς υλοποίηση ιδιαίτερα μεγάλο πλήθος προγραμμάτων (βλ. Πίνακα Παραρτήματος Α της Πρόσκλησης), ενδεχομένως δυσανάλογο του πλήθους των τοπικών εκπαιδευτικών, ενώ σε άλλες περιοχές συμβαίνει το αντίθετο (πχ. Διευθύνσεις Αττικής).
  • Το μεγάλο πλήθος προγραμμάτων στις περιοχές που αυτό παρατηρείται, προορίζεται να καλύψει εκτός από τις τοπικές ανάγκες και επιμορφωτικές ανάγκες άλλων περιοχών, στις οποίες για τους παραπάνω ή και για άλλους λόγους (πχ. έλλειψη επιμορφωτών) δεν είναι δυνατόν να υλοποιηθούν αρκετά ή καθόλου προγράμματα. Για τον ίδιο λόγο διατίθεται επίσης, μεγάλο πλήθος προγραμμάτων κατηγορίας ΙΙ (μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης), σε ποσοστό ~60% επί του συνόλου.
  • Επομένως, τα ΚΣΕ (ιδίως εκείνα των περιοχών με μεγάλο πλήθος προγραμμάτων) θα κληθούν να οργανώσουν προγράμματα μεικτού μοντέλου επιμόρφωσης (ιδίως τύπου IIb), τα οποία θα έχουν την ευχέρεια να στελεχώσουν με επιμορφωτές από οποιαδήποτε περιοχή της χώρας και στα οποία θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί, επίσης από οποιαδήποτε περιοχή της χώρας ή αποσπασμένοι στο εξωτερικό.
  • Με τις παραπάνω ρυθμίσεις δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν, να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής, ανεξάρτητα από τον τόπο απασχόλησης/διαμονής τους και την ειδικότητά τους, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό διασφαλίζει την πλήρωση και διεξαγωγή των προγραμμάτων, τα οποία κατ’ ανάγκη καταρτίζονται και υλοποιούνται σύμφωνα με τους γεωγραφικούς περιορισμούς που τίθενται από το πλαίσιο που διέπει το έργο (προτεραιότητες ΕΣΠΑ 2014-2020).

Τέλος, υπενθυμίζεται ότι η καταληκτική ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τα ΚΣΕ είναι η Δευτέρα 9 Ιουλίου 2018. Η υποβολή αιτήσεων γίνεται ηλεκτρονικά στη διεύθυνση http://e-pimorfosi.cti.gr/mis) (οδηγίες διατίθενται εδώ).

Παραμένουμε στη διάθεσή σας.


Διεύθυνση Επιμόρφωσης και Πιστοποίησης
Ι.Τ.Υ.Ε. – «Διόφαντος»
Πράξη: «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών για την Αξιοποίηση και Εφαρμογή των Ψηφιακών Τεχνολογιών στην Διδακτική Πράξη (Επιμόρφωση Β’ επιπέδου Τ.Π.Ε.)»
του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2014-2020).

Φεβρουάριος 12, 2018

30ωρο …τι ίσχυε, τι ισχύει…

H εικόνα δημιουργήθηκε από τον: Πρόδρομο Π. Ελευθερίου Επίτιμος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών

Eγώ την βρήκα στο www.alfavita.gr.

Φεβρουάριος 5, 2018

Είναι στρεσογόνο το επάγγελμα του Εκπαιδευτικού;

ΧΡΟΝΙΑ ΕΝΤΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ

από την Ελένη Γιώτα (Εκπαιδευτικό Προσχολικής Αγωγής).

Από τη φύση της η διδασκαλία είναι ένα στρεσογόνο ανθρωπιστικό επάγγελμα. Οι εκπαιδευτικοί γίνονται δέκτες αλληλοσυγκρουόμενων απαιτήσεων, οι οποίες προέρχονται από τα παιδιά, τους γονείς, τους συναδέλφους, τους διευθυντές. Συχνά το αποτέλεσμα είναι η αδυναμία ανταπόκρισης σ’ αυτές και η επαγγελματική εξουθένωση. Για να αντιμετωπίσουν έγκαιρα τις πηγές χρόνιας έντασης στον χώρο εργασίας τους, οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να λάβουν μέτρα ξεκινώντας με τη διάγνωση των σωματικών τους συμπτωμάτων, την αποδοχή της κατάστασης και την επιθυμία για αλλαγή. Διαβάστε όλο το άρθρο »

Φεβρουάριος 3, 2018

eTwinning: Καινοτόμος διδασκαλία και δημιουργική μάθηση

Το eTwinning προσφέρει πολλές ευκαιρίες για εφαρμογή καινοτομιών και δημιουργικής μάθησης στην διδακτική πράξη μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει. Οι εκπαιδευτικοί αλλά κυρίως οι μαθητές που συμμετέχουν επωφελούνται από τη συνεργασία που έχουν με τα σχολεία των άλλων χωρών, βγαίνουν από τα στενά όρια της τάξης και το μάθημα αποκτά ευρωπαϊκή διάσταση.

Οι πέντε κύριες περιοχές προστιθέμενης αξίας στις πρακτικές διδασκαλίας και μάθησης μέσα από τα έργα eTwinning είναι οι ακόλουθες (Galvin et al, 2006): Διαβάστε όλο το άρθρο »

Ιανουάριος 22, 2018

Ο Δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται…

Κάτω από: Η Άποψή μου —Με ετικέτα Αραμπατζής Μιχάλης @ 9:32 μμ

Μπορείτε να απολαύσετε αυτή την καταπληκτική ταινία…

         «Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset. Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης. Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926! Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό.

Να κλείσουν τμήματα στα ΕΠΑΛ στα μέσα της χρονιάς;

Κάτω από: Ανακοινώσεις —Με ετικέτα Αραμπατζής Μιχάλης @ 9:24 μμ

Η ΕΛΜΕ Πειραιά σημειώνει σχετικά…

Στα τέλη του Γενάρη ολοκληρώνεται το πρώτο τετράμηνο για όλα τα σχολεία της χώρας. Σύμφωνα με την από τις 24/6/2016 υπουργική απόφαση 103539/Δ4 του πρώην υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη, επιβάλλεται μια “κρυφή” αλλά ιδιαίτερα επικίνδυνη ρήτρα που αφορά όλα τα ΕΠΑΛ της χώρας. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή “εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι το άθροισμα των απουσιών του μαθητή είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που χαρακτηρίζει τη φοίτηση ανεπαρκή, ο μαθητής χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών και δεν λαμβάνεται υπόψη α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών.”

Η εφαρμογή της συγκεκριμένης διάταξης πέρσι πραγματοποιήθηκε εν μέρει (π.χ. δεύτερος εκπαιδευτικός στα εργαστήρια), κάτω από τις αντιδράσεις που υπήρξαν. Η κυβέρνηση ωστόσο έχει διαμηνύσει ότι φέτος θα εφαρμόσει στο ακέραιο τη διάταξη αυτή.

Έτσι, σύμφωνα με την παραπάνω διάταξη, μετά το κλείσιμο τμημάτων από την αρχή της χρονιάς και τις συνέπειες που προέκυψαν, μετά τις καταργήσεις Τομέων και Ειδικοτήτων και τη μεταφορά οργανικών θέσεων συναδέλφων, όλα τα ΕΠΑΛ βρίσκονται μπροστά σε ένα νέο κύμα συγχωνεύσεων τμημάτων στα μισά της χρονιάς!

Το ενδεχόμενο κύμα συγχωνεύσεων και καταργήσεων τμημάτων και τομέων θα σημάνει μοιραία την βίαιη ανακατανομή, ακόμα και εκδίωξη μαθητών από το σχολείο που φοιτούν, όμοια με αυτή που βίωσαν στις αρχές της σχολικής χρονιάς (έκλεισαν 13 τμήματα στα ΕΠΑΛ μόνο του Πειραιά). Ταυτόχρονα, θα σημάνει νέα διόγκωση των τμημάτων, παραπέρα υποβάθμιση της ποιότητας της εκπαίδευσης. Τέλος, θα δημιουργήσει υποχρεωτικά και νέο κύμα εκτοπίσεων και μετακινήσεων εκπαιδευτικών από σχολείο σε σχολείο για να καλύψουν το πολύπαθο ωράριό τους.

Η επιδίωξη του Υπουργείου είναι φανερή και έχει να κάνει με την εξοικονόμηση πόρων, σε βάρος της μόρφωσης των μαθητών. Με άλλα λόγια, έχει να κάνει με την εφαρμογή του δημοσιονομικού κόφτη πάνω στις ανάγκες του λαού για μόρφωση.

Απαιτούμε να ανακληθεί η υπουργική απόφαση!

Να μην κλείσει κανένα τμήμα – τομέας – ειδικότητα των ΕΠΑΛ!

Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά θεωρεί πως ο Σύλλογος Διδασκόντων κάθε σχολείου αποτελεί το όργανο εκείνο, που πρέπει να έχει την αποκλειστική ευθύνη για τον χαρακτηρισμό φοίτησης των μαθητών στο τέλος της σχολικής χρονιάς.

Καλεί τους συναδέλφους να έρθουν σε επαφή με το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ, προκειμένου να οργανωθεί η αντίδρασή μας στην προσπάθεια κλεισίματος τμημάτων.

Από την ιστοσελίδα: http://www.alfavita.gr/

Ιανουάριος 15, 2018

Επισκευές κινητών τηλεφώνων…

Κάτω από: Κατασκευές —— Αραμπατζής Μιχάλης @ 7:57 μμ

Πρίν από αρκετά χρόνια είχα γυρίσει το παρακάτω video στην προσπάθειά μου να επισκευάσω το κινητό μου τηλέφωνο και το ανέβασα τότε στη δημοφιλή υπηρεσία youtube.

Σήμερα χρειάστηκε να αντικαταστήσω την οθόνη του κινητού της κόρης μου, γιαυτό ανέτρεξα στο παρακάτω video για να μάθω τα βήματα που θα έπρεπε να ακολουθήσω.

Ένας φίλος μου όμως μου ζήτησε σε αυτό το άρθρο να προσθέσω και μια παρουσίαση. Η παρακάτω παρουσίαση λοιπόν είναι άσχετη με το θέμα του άρθρου…

Bios from Μιχάλης Αραμπατζής

 

Συνέχεια της περιγραφής για την κατασκευή της λάμπας LED…

Ο χώρος εργασίας στο 2ο ΕΚ Αν. Αττικής

Συνεχίζω την περιγραφής της κατασκευής της λάμπας LED δημοσιευοντας μερικές πιό αναλυτικές φωτογραφίες…

Για να γίνει πιο κατανοητός ο τρόπος κατασκευής μπορείτε να διαβάσετε μερικές οδηγίες που μπορείτε να τις κατεβάσεται από το παρακάτω pdf αρχείο.

Οδηγίες κατασκευής λάμπας LED.pdf

 

©2018 Αραμπατζής Μιχάλης Φιλοξενείται από Blogs.sch.gr

Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων