Όχι, δεν πρόκειται για ανακάλυψη μορφής ζωής σε άλλο πλανήτη. Ούτε μας επισκέφθηκαν εξωγήινοι.
Εδώ στον πλανήτη γη, επιστήμονες της NASA ανακάλυψαν ένα βακτήριο που κατοικεί στη λίμνη Μόνο, στην πολιτεία Καλιφόρνια, το οποίο χρησιμοποιεί το στοιχείο αρσενικό για να δημιουργήσει το DNA και τις πρωτεΐνες του.
Το όνομα του αλλόκοτου αυτού στελέχους ονομάστηκε GFAJ-1. Τα περίεργα αυτά βακτήρια μπορούν να υποκαταστήσουν το φώσφορο με το αρσενικό, ως έναν από τα έξι κύρια «δομικά στοιχεία» όλων των μορφών ζωής στον πλανήτη μας. Τα άλλα βασικά συστατικά για τη δημιουργία ζωής είναι ο άνθρακας, το υδρογόνο, το οξυγόνο, το άζωτο και το θείο.
Το αρσενικό είναι τοξικό για τα πιο γνωστούς οργανισμούς, επειδή μπορεί να μιμηθεί τις χημικές ιδιότητες του φωσφόρου, επιτρέποντας έτσι στο δηλητήριο να διαταράξει την κυτταρική δραστηριότητα.
Η σημαντική αυτή ανακάλυψη αποδεικνύει πως μπορεί να υπάρχουν έμβια όντα, σε άλλους πλανήτες, σε χημικά περιβάλλοντα τα οποία, μέχρι σήμερα, δεν είχαμε φανταστεί πως θα μπορούσαν να επιτρέψουν την ύπαρξη ζωής.

πηγή: National Geographic

Oι επιστήμονες που έγραψαν το σχετικό ερευνητικό άρθρο, που κυκλοφόρησε σήμερα στο επιστημονικό περιοδικό Science, είναι οι
Felisa Wolfe-Simon, Jodi Switzer Blum, Thomas R. Kulp, Gwyneth W. Gordon, Shelley E. Hoeft, Jennifer Pett-Ridge, John F. Stolz, Samuel M. Webb, Peter K. Weber, Paul C. W. Davies, Ariel D. Anbar και ο Ronald S. Oremland.

Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτά που γράφτηκαν ως θεωρίες σε ιστορίες επιστημονικής φαντασίας αποδείχτηκαν αργότερα ότι μπορεί να είναι πραγματικότητα!

Στο επεισόδιο της περίφημης σειράς “Ταξίδι στ’ αστέρια”, “Ο διάβολος στο σκοτάδι” του 1967, το διαστημόπλοιο επισκέπτεται έναν πλανήτη, στα ορυχεία του οποίου κάτι μυστηριώδες προκαλεί εκτεταμένες ζημιές. Τα επιστημονικά όργανα του σκάφους δεν μπορούν να εντοπίσουν κάποια μορφή ζωής.
Τότε ο Σποκ, ο δεύτερος κυβερνήτης του διαστημόπλοιου κάνει μια υπόθεση:
Spock: “Ας υποθέσουμε πως υπάρχει ζωή που βασίζεται σε κάποιο άλλο χημικό στοιχείο. Π.χ. το πυρίτιο.”
McCoy (ο αρχίατρος του σκάφους): “Πλάθετε φανταστικά σενάρια, κύριε Σποκ.”
Kirk (ο κυβερνήτης): “Όχι κατ’ ανάγκην, γιατρέ. Θεωρητικά υπάρχει η πιθανότητα ύπαρξης ζωής που να βασίζεται στο πυρίτιο. Μιας εντελώς διαφορετικής δομής φυσικά.”

πηγή: ιστότοπος technovelgy

Στην περίπτωση βέβαια του βακτηρίου που ανακαλύφτηκε στη λίμνη Μόνο [στελέχους GFAJ-1 της οικογενείας Halomonadaceae των Γαμμαπρωτοβακτηρίων], το διαφορετικό χημικό στοιχείο είναι το αρσενικό.