2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΛΑΤΑΝΙΑ-ΜΑΛΕΜΕ

Το Νηπιαγωγείο της καρδιάς μας…

Το Πολυτεχνείο Ζει

Νοέ 202419

«Εδώ Νηπιαγωγείο, εδώ Νηπιαγωγείο! Σας μιλάνε τα νήπια & τα προνήπια του 2/θέσιου Νηπιαγωγείου Μάλεμε».

Τμήμα 1

Τιμήσαμε την ημέρα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου βλέποντας σε αρχικό στάδιο σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο- animation, το οποίο και αναλύσαμε μέσω της συζήτησης.

Η εξέγερση του Πολυτεχνείου – 17η Νοεμβρίου 1973

IMG 20241116 131129

Εικόνα 1: Το Πολυτεχνείο

Εν συνεχεία, διαβάσαμε σχετικά βιβλία, παρατηρώντας το πλούσιο εποπτικό υλικό τους και επεξηγήσαμε τις έννοιες την Δημοκρατίας & της Δικτατορίας.

  • Ο μαθητής μας Σ.Γ., σε ρόλο «δασκάλου» έδειξε στην ολομέλεια, ρεαλιστικές εικόνες εκείνης της περιόδου από το βιβλίο του Πολυτεχνείου που έφερε από το σπίτι του.

IMG 20241114 091140

Εικόνα 2  : Εικόνες Πολυτεχνείου

  • Ακολούθησε ο μαθητής Α.Γ., με το βιβλίο: «Η κυρά Δημοκρατία & κυρά Δικτατορία» που επίσης έφερε από το σπίτι του και μας το «διάβασε» επεξηγώντας τις διαφορές των εννοιών Δημοκρατία και Δικτατορία.

IMG 20241114 090502

Εικόνα 3   : Η κυρά Δημοκρατία & η κυρά Δικτατορία

Η ανάγνωση των βιβλίων έγινε με την καθοδήγηση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών της τάξης.

Κατ’ επέκταση των εννοιών Δημοκρατία και Δικτατορία, ακολούθησε διάκριση και ομαδοποίηση  ποικίλων  εικόνων που σχετίζονται με τις εν λόγω έννοιες:

IMG 20241113 094041     hik

Εικόνες  4 & 5  : Ομαδοποίηση εικόνων για τις έννοιες Δημοκρατία & Δικτατορία

Εν συνεχεία, κατασκευάσαμε με συμβατικά υλικά το δικό μας Πολυτεχνείο σε εξατομικευμένο επίπεδο αλλά και σε συλλογικό:

IMG 20241114 073029

Εικόνα 6: Εξατομικευμένη κατασκευή Πολυτεχνείου

Το κάθε παιδί ζωγράφισε ότι ήθελε σχετικά με το Πολυτεχνείο και έπειτα στην «παρεούλα» έγινε η σύνθεση όλων των ιχνογραφημάτων των παιδιών σε ομαδική δράση επί του θέματος.

IMG 20241114 093112IMG 850689503b0afedb8917d298f8e8c1ec VIMG 20241116 125401IMG 20241115 074743

Εικόνα  7-10: Το Πολυτεχνείο μέσα από τα μάτια των παιδιών

Σε δεύτερο χρόνο, μοιράσαμε ρόλους και η κάθε ομάδα παιδιών έπρεπε να κάνει κάτι για το Πολυτεχνείο. Συγκεκριμένα, η μία ομάδα κατασκεύασε γαρύφαλλα, η άλλη το κτίριο του Πολυτεχνείου και τα κάγκελα με εφημερίδες, η άλλη έγραψε τα συνθήματα, η άλλη ζωγράφισε τους φοιτητές και η άλλη κατασκεύασε τις τουτούκες με τις οποίες φώναζαν τα συνθήματα. Η 3d μακέτα του Πολυτεχνείου ολοκληρώθηκε με τα ονόματα όλων των παιδιών.

IMG 20241114 092900 IMG 20241114 093155  IMG 20241114 093512 IMG 20241114 093733IMG 20241114 100046

Εικόνες 11-15  : Συλλογική Κατασκευή Πολυτεχνείου

Όλοι μαζί γίναμε μια γροθιά, μια μεγάλη αγκαλιά και φωνάξαμε τα συνθήματα:

Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία

IMG 20241114 094659

Εικόνα 16 : Το Πολυτεχνείο Ζει

 

Τέλος, ακούσαμε διάφορα τραγούδια σχετικά εκείνης της περιόδου και επιλέξαμε να αναλύσουμε και οπτικά το τραγούδι:

Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο

IMG 20241116 131010 IMG 20241114 073109

Εικόνες  17 & 18 : Εικονόλεξα του τραγουδιού « Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον Τοίχο¨ & ενδεικτικά παιδικά ιχνογραφήματα απεικόνισης του τραγουδιού

 

Τμήμα 2

Για να εισάγουμε τα παιδιά στα γεγονότα που αφορούσαν το Πολυτεχνείο τους παρουσιάσαμε ένα πολύ κατατοπιστικό βίντεο που αναφέρεται στα τότε γεγονότα. Ακολούθησε παρουσίαση αληθινών εικόνων καθώς και βίντεο που είχαν τραβηχτεί τότε.

Διαθέσιμο εδώ:https://www.youtube.com/watch?v=vT71KeoA8pk

Η κ. Μαρία μας διάβασε την Ντενεκεδούπολη και εφόσον έγινε επεξεργασία των νοημάτων του βιβλίου με τα παιδιά, το  δραματοποιήσαμε με τη σειρά. Έπειτα  αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε τους ήρωες του βιβλίου και να κάνουμε μια ομαδική εργασία σχετικά με το βιβλίο κολλώντας τις ζωγραφιές σε χαρτί κάνσον. Στη συνέχεια φτιάξαμε τη Ντενεκεδούπολη χρησιμοποιώντας κούτα και ζωγραφιές των παιδιών.

DSC00929DSC00946DSC00947DSC00948

 

DSC00934 DSC00935

Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την ομάδα φοιτητών που δημιούργησαν τον ραδιοφωνικό σταθμό και έτσι και εμείς φτιάξαμε ένα δικό μας «ραδιοφωνικό σταθμό» που εξέπεμπε στη τάξη μας. Στη συνέχεια πήρε κάθε παιδί το ρόλο του ομιλητή και από το μικρόφωνο του σταθμού έλεγε στο κόσμο τα νέα της εποχής, συνθήματα, ειδήσεις κτλ

Με αποτύπωμα από τις παλάμες των παιδιών φτιάξαμε το περιστέρι της ειρήνης και μέσα γράψαμε τι είναι για το κάθε παιδί η ειρήνη. Ένα ένα τα παρουσιάσαμε στο χώρο της παρεούλας. Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις τους. Ετοιμάσαμε και τα γαρύφαλλα για όσους έχασαν τη ζωή τους για τη λευτεριά και δημιουργήσαμε ένα χώρο στον οποίο και κάναμε κατάθεση των λουλουδιών προς τιμήν των πεσόντων ακούγοντας τον εθνικό μας ύμνο ( φυσικά στο τέλος τα πήραμε σπίτι μας).

DSC00944 DSC00949 DSC00950 DSC00951 DSC00952 DSC00954 DSC00955 DSC00960 DSC00962

 

Στο χώρο της παρεούλας χωρίσαμε σε δυο στήλες τις κάρτες Δημοκρατία –Δικτατορία και τα παιδιά έπρεπε ένα ένα να ταξινομήσει τη κάρτα που αναποδογύριζε.

DSC00956 DSC00958

Τέλος

από κάτω από: Εθνικές εορτές/ Εκδηλώσεις | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Πολυτεχνείο Ζει    

Η Πυραμίδα της Υγιεινής Διατροφής

Νοέ 202412

Μεσογειακή Πυραμίδα Διατροφής

Στα πλαίσια εκπόνησης του 1ου Εργαστηρίου Δεξιοτήτων, 1ης Θεματικής Ενότητας: ¨ΕΥ ΖΗΝ-ΥΓΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ¨, προσκαλέσαμε την μητέρα της Νεφέλης Ρ. την κυρία Σταματία (ως μητέρα μαθήτριας και ως επαγγελματική ιδιότητα: νοσηλεύτρια), να έρθει και να μας δείξει ότι επιθυμεί σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Η ίδια αποδέχτηκε την πρόσκληση με περισσή χαρά και μας ετοίμασε ποικίλα και ενδιαφέροντα πράγματα…

Πρωτίστως, την καλοδεχτήκαμε στην ¨παρεούλα¨ του τμήματος 1 για να μας γνωρίσει:

IMG 20241112 151720

Εικόνα 1: Υποδοχή και Γνωριμία

Εν συνεχεία, συναντήσαμε τους φίλους μας στο τμήμα 2, τους οικοδεσπότες της παρούσας δράσης:


IMG 20241112 151943

Εικόνα 2: Συγχώνευση Τμημάτων

Η δράση ξεκίνησε με προβληματισμό και συζήτηση σχετικά με το τί τρώμε για πρωινό, για να είμαστε γεροί κτλ. Ακολούθησε προβολή  διαφανειών σχετικά με την μεσογειακή πυραμίδα διατροφής: τί πρέπει να τρώμε και σε τί ποσότητες…

IMG 20241112 152041

Εικόνα 3: Η Νεφέλη μας δείχνει ότι θα πρέπει να καταναλώνουμε φρούτα & λαχανικά σε μεγάλες ποσότητες

Εν συνεχεία, το κάθε παιδί κόλλησε και από ένα τρόφιμο στο σωστό μέρος της πυραμίδας έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η πυραμίδα με τα κατάλληλα τρόφιμα και στις σωστές ποσότητες:

IMG 20241111 093447 IMG 20241111 093544 IMG 20241111 094304 IMG 20241112 152122 IMG 20241112 152229 IMG 20241112 152334 IMG 20241112 152351 IMG 20241112 152417 IMG 20241112 152438 IMG 20241112 152501 IMG 20241112 152545 IMG 20241112 152607 IMG 20241112 152626 IMG 20241112 152659 IMG 20241112 152939

Η δράση εντός σχολικής τάξης ολοκληρώθηκε με την εκμάθηση τραγουδιού σχετικό με το θέμα μας.

Μπορείτε  να το ακούσετε :

Στις σαλάτες λέμε ναι.. Στο ψωμάκι λέμε ναι…

Κατ’ επέκταση της δράσης η κυρία Σταματία ετοίμασε ενημερωτικό φυλλάδιο για όλους τους γονείς δίνοντας συμβουλές σχετικά με το πώς μπορεί ο καθένας να βοηθήσει στην αβίαστη μνεία των παιδιών προς της υγιεινή διατροφή. Παρακάτω επισυνάπτω το αρχείο όπου μπορούμε να το βρούμε:



Λήψη αρχείου

 

Και για το τέλος σας παραθέτουμε ένα εξαιρετικό βιβλίο που μας έδωσε  και συνέβαλλε στην διεύρυνση της βιβλιοθήκης μας, το οποίο κοινοποιεί στα παιδιά με ευφάνταστο τρόπο τις καλές συνήθειες την διατροφής:

Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το δείτε…

Η κυρά διατροφή , πρώτη στη μαγειρική

Ειλικρινές ευχαριστίες στην αγαπημένη μας κυρία Σταματία, τόσο για την παρουσία της, όσο και για το πλούσιο υλικό που διέθεσε για όλους μας!

Τέλος

από κάτω από: Δράσεις Σχολείου & Οικογένειας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Πυραμίδα της Υγιεινής Διατροφής    

¨Ισορροπημένη Διατροφή από την Γέννηση μέχρι την Ενηλικίωση¨

Νοέ 20248
Αξιότιμοι Γονείς,
το Κέντρο Κοινότητας του Δήμου Πλατανιά σας προσκαλεί στην ομιλία που διοργανώνει με τίτλο: “Η αξία της ισορροπημένης διατροφής από την γέννηση μέχρι την ενηλικίωση” την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου στις 18:30 στο Δημαρχείο Πλατανιά (Γεράνι). Η δράση θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την σύμβουλο θηλασμού Έλενα Γκίκα από τον Σύνδεσμο Θηλασμού Ελλάδος – La Leche League Greece και τις διατροφολόγους Μπροκαλάκη Μαρία και Σοϊλεντάκη Εμμανουέλα. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

ΑΦΙΣΑ ΔΙΑΤΡΟΦΗ τελικό 2 page 0001

από κάτω από: Συνεργασία Με Φορείς | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ¨Ισορροπημένη Διατροφή από την Γέννηση μέχρι την Ενηλικίωση¨    

28η Οκτωβρίου 1940

Οκτ 202428

Εθνική Επέτειος Του ΌΧΙ/ 28η Οκτωβρίου 1940

Ημέρα Μνήμης, Τιμής & Υπερηφάνειας

Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)

Αρχικά, έγινε προβολή του παρακάτω βίντεο προσομοίωσης των γεγονότων της 28ης Οκτωβρίου 1940 :

Η 28η Οκτωβρίου 1940 για παιδιά (Νηπιαγωγείο – Δημοτικό)

Ακολούθησε διεξοδική συζήτηση με έμφαση στις έννοιες του πολέμου και της ειρήνης:

  • Τί έγινε πριν πολλά χρόνια;
  • Γιατί έγινε πόλεμος;
  • Προσέφερε τίποτα καλό ο πόλεμος στον κόσμο;
  • Πόσο σημαντική είναι η ελευθερία μας;!
  • Είναι σωστό ο ένας λαός να θέλει το κακό του άλλου;
  • Ειρήνη σε όλο τον κόσμο, το πιο σημαντικό αγαθό!

Μαθηματικά, Εικαστικά, Γλώσσα

Διακρίναμε την αρχική φωνή-γράμμα των λέξεων Πόλεμος & Ειρήνη και τα κολλήσαμε με ταινία στο πάτωμα. Εν συνεχεία, παρουσιάστηκε οπτικό υλικό (καρτέλες) σχετικό με τις εν λόγω έννοιες και ακολούθησε αντιστοίχιση και ομαδοποίηση τους. Συγκεκριμένα, τα κάθε παιδί διαλέγει μία καρτέλα και την τοποθετεί στην φωνούλα-γράμμα που αντιστοιχεί. Παράλληλα, γίνεται διάκριση των χρωμάτων:

  • Αν ο Πόλεμος ήταν χρώμα……
  • Αν η Ειρήνη ήταν χρώμα……

IMG 20241027 081632

Εικόνα 1 : Ομαδοποίηση οπτικού υλικού (Πόλεμος & Ειρήνη)

Εικαστικά & Μαθηματικά

Διπλώνουμε στα δύο ένα χαρτόνι Α4 έτσι ώστε να δημιουργηθούνε δύο πλευρές-δύο ομάδες. Αξιοποιώντας την προηγούμενη δράση, στην μία πλευρά του χαρτιού καλούνται τα παιδιά να ζωγραφίσουν κάτι αντιπροσωπευτικό για τον πόλεμο χρησιμοποιώντας τα χρώματά του και κάτι αντίστοιχο για την ειρήνη χρησιμοποιώντας τα δικά της χρώματα.

IMG 20241027 081734 IMG 20241027 081808 IMG 20241025 074843

Εικόνες 2-4: Παιδικά Ινογραφήματα ¨Πόλεμος & Ειρήνη¨

Εικαστικά

Στην «παρεούλα» κατόπιν συζήτησης όλοι μαζί αποφασίζουμε να φτιάξουμε τα δικά μας αεροπλάνα τα οποία θα ρίχνουν καρδιές αντί για βόμβες έτσι ώστε ο κόσμος μας να γίνει καλύτερος! Χρησιμοποιήσαμε εφημερίδες και φτιάξαμε πολιτείες και κόκκινο χαρτί γλασσέ για κατασκευή καρδιών, το σύμβολο της αγάπης. Στο τέλος, γράψαμε : «Κάνουμε ειρήνη, ΟΧΙ πόλεμο»!

IMG 20241027 081915 IMG 20241027 082011 IMG 20241027 082114 IMG 20241024 105214

Εικόνες 5-8: Ομαδική Εργασία «Κάνουμε Ειρήνη, ΟΧΙ πόλεμο»

 

Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)

Προβλήθηκε βίντεο με παραμύθι σχετικό επί του θέματος: Η Ειρήνη του Αριστοφάνη, ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια και ομαδική εργασία με θέμα:

  • η ειρήνη και ο πόλεμος μέσα από τα μάτια των παιδιών.

IMG 20241023 122333IMG 20241025 074905

Εικόνες 9 &10:  Πόλεμος & Ειρήνη

Εικαστικά

Τα παιδιά με απλά υλικά δημιούργησαν το σύμβολο της ειρήνης: ¨Το περιστέρι¨ και το εθνικό μας σύμβολο την ¨Ελληνική Σημαία¨ δίνοντας έμφαση στον χρωματισμό των γραμμών της, τα οποία αρχικά στόλισαν την τάξη μας και εν τέλει δόθηκαν για το σπίτι.

IMG 20241025 074059 IMG 20241025 074104IMG 20241027 102411

Εικόνες 11 -13: Περιστέρι και Ελληνική Σημαία

Μουσική

Εκμάθηση τραγουδιών της 28ης Οκτωβρίου κάνοντας ιδιαίτερη αναφορά στην τραγουδίστρια σύμβολο εκείνης της εποχής, Σοφία Βέμπο.

  1. Βάζει ο Ντούτσε την Στολή του
  2. Κορόιδο Μουσολίνι
  3. Τα ραφτικά της γιαγιάς Με συνοδεία εικονόλεξων
  4. Εθνικός ύμνος

IMG 20241027 102215IMG 20241025 085643IMG 20241027 102342

Εικόνες 14 – 16 :Τα Ραφτικά της Γιαγιάς/ Εικονόλεξο/ Εθνικός Ύμνος

 Γλώσσα

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας , ένας από τους μαθητές της τάξης μας, έφερε βιβλίο σχετικό με την 28η Οκτωβρίου. Ανέλαβε δράση ως δάσκαλος αυτή την φορά και μας το “διάβασε”, σαφώς και με την δική μας καθοδήγηση και υποστήριξη.

IMG 20241027 102013 IMG 20241027 102102

Εικόνες 17 & 18: Ανάγνωση Παραμυθιού

Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)

Προβολή παραμυθιού: «Το Κανόνι της Ειρήνης» που προάγει την αντίληψη της σπουδαιότητας της ειρήνης.

IMG 20241027 102249

Εικόνα 19: «Το Κανόνι της Ειρήνης»

Οι εορταστικές μας εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με αναμνηστικές φωτογραφίες όλης της ΟΜΑΔΑΣ μας!

IMG 20241027 102721 IMG 20241027 103131

 Εικόνες 20 & 21: Αναμνηστικέ Φωτογραφίες 1ου Τμήματος

2ο Τμήμα

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Καθώς πλησιάζει η εθνική μας γιορτή της 28ης Οκτωβρίου δε γινόταν να μην αφιερώσουμε τον απαραίτητο χρόνο ώστε τα παιδιά να μάθουν όσα περισσότερα πράγματα μπορούσαν για το ένδοξο παρελθόν αλλά και για τη σημασία της ειρήνης, του πολέμου, της ελευθερίας, της αγάπης για τη πατρίδα και τόσα ακόμα σπουδαία πράγματα.

Τεχνολογίες πληροφοριών και επικοινωνίας- προτζέκτορας.

            Η εισαγωγή για την 28η Οκτ. έγινε με παρουσίαση οπτικοακουστικού υλικού κατάλληλο για την ηλικία των παιδιών της τάξης. Είδαν σε μορφή ντοκιμαντέρ όλα τα σπουδαία γεγονότα που διαδραματίστηκαν πίσω στο παρελθόν. Τις χώρες που συμμετείχαν στο πόλεμο, τα κατορθώματα των Ελλήνων, την αντίσταση τους, τη κατοχή, το δρόμο προς την Ελευθερία. Συζητήσαμε για τις συνθήκες που επικρατούν σε μια χώρα όταν είναι υπό κατοχή, τι δεινά περνούν οι κάτοικοι της χώρας κτλ.

DSC00757 DSC00758

Αφήγηση παραμυθιού και εικαστικά ( εργασία κατανόησης)

Στο ολοήμερο τμήμα τη σκυτάλη πήρε η εκπαιδευτικός με το υπέροχο παραμύθι «η φάλαινα που τρώει το πόλεμο». Τα παιδιά μαγνητίστηκαν από τις παραστατικές εικόνες και το γλαφυρό κείμενο και έπειτα έκατσαν στα τραπεζάκια ώστε να αποτυπώσουν στο χαρτί όπως ήθελαν αυτό που είχαν ακούσει.

DSC00766 DSC00767

 Ομαδική εργασία

Σε ανακεφαλαίωση των προηγούμενων ενοτήτων ρωτήθηκαν τα παιδιά για το τί είναι ειρήνη και τί πόλεμος. Ποια χρώματα θα χρησιμοποιούσαν για το καθένα; Τι συναίσθημα τους αφήνει η κάθε λέξη; Τι συμβαίνει σε κάθε περίπτωση; Τι μπορούμε και τι δε μπορούμε να κάνουμε;

Το αποτέλεσμα είναι καθαρά από απαντήσεις των παιδιών.

DSC00769

  Μαθηματικά- αντιληπτική ικανότητα και κατηγοριοποίηση

Εικόνες που αφορούσαν τόσο την ειρήνη όσο και τον πόλεμο παρουσιάστηκαν στα παιδιά. Σε μεγάλο χαρτί χωρίστηκαν σε κατηγορίες και ένα ένα παιδί με κλειστά τα μάτια διάλεγε ένα χαρτάκι. Εφόσον παρατηρούσε καλά την εικόνα έλεγε σε όλους εμάς τι βλέπει και αν αφορά την ειρήνη ή τον πόλεμο. Έπειτα έπαιρνε κόλλα και κολλούσε την εικόνα στη σωστή μεριά του χαρτιού. Με την ίδια λογική σε διαφορετικό φόντο συνεχίσαμε σε επόμενη διδακτική ώρα. Τα παιδιά έπρεπε στην διαχωριστική γραμμή που σχηματίζει το πάτωμα της τάξης μας να κατηγοριοποιήσουν τις πλαστικοποιημένες κάρτες που αφορούν την ειρήνη και τον πόλεμο. Παρατηρήσαμε πως η ειρήνη έχει πολλά θετικά και ο πόλεμος πολλά αρνητικά.

DSC00772 DSC00774 DSC00777 DSC00783 DSC00784 DSC00785 DSC00786 DSC00787

 Εικαστικά – εξάσκηση λεπτής κινητικότητας και εκμάθηση σωστής χρήσης υλικών – γλώσσα ( γραφή)

Σε χαρτί κάνσον σχημάτισε η εκπαιδευτικός μεγάλους κύκλους. Τα παιδιά έπρεπε να πάρουν το ψαλίδι τους και να κόψουν περιμετρικά το κύκλο όσο πιο καλά μπορούσε το κάθε ένα. Έπειτα με χαρτί γκοφρέ σε χρώματα λευκού και μπλε τα παιδιά έκαναν μικρά μπαλάκια και με τη χρήση κόλλας τα κόλλησαν σαν κάδρο γύρω γύρω στο κύκλο. Μέσα στο κύκλο έγραψαν την λέξη «ΟΧΙ» και το όνομά τους και τέλος κόλλησαν ένα φύλλο δάφνης.

DSC00788 DSC00789 DSC00790 DSC00791

Εικαστικά- μαθηματικά( αντιληπτική ικανότητα)

Κατασκευή του εθνικού μας συμβόλου. Δόθηκε σαν φύλλο εργασίας η ελληνική σημαία. Στα σημεία που έπρεπε να βάψουν τα παιδιά μπλε είχα δημιουργήσει κουκίδες. Τα παιδιά έπρεπε συγκεντρωμένα να παρατηρήσουν που ακριβώς έπρεπε να ζωγραφίσουν ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι ίδιο με την ελληνική σημαία. Έπειτα κρατήσαμε τις δημιουργίες μας στα χέρια και στην ολομέλεια μας τραγουδήσαμε τον εθνικό μας ύμνο.

DSC00795 DSC00796

Μουσική αγωγή

Τραγουδήσαμε τον εθνικό μας ύμνο, το «κορόιδο Μουσολίνι» καθώς και το «βάζει ο Ντούτσε τη στολή του» και μάθαμε τα λόγια. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε την έννοια του ρυθμού χτυπώντας παλαμάκια και έπειτα κάναμε μια προφορική επεξεργασία  και επεξήγηση στο νόημα των στίχων.

Ανάγνωση παραμυθιού με εργασία κατανόησης

Ανάγνωση του παραμυθιού «Η βαλίτσα». Μια παράξενη βαλίτσα καταφτάνει και μέσα υπάρχει μόνο μια φωτογραφία και ένα φλιτζάνι. Ποια ιστορία κρύβει μέσα αυτή η βαλίτσα; Πώς σχετίζεται με τον πόλεμο;

DSC00798 DSC00799 DSC00800 DSC00801 DSC00802 DSC00803 DSC00804

από κάτω από: Εθνικές εορτές/ Εκδηλώσεις | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 28η Οκτωβρίου 1940    

Το Φθινόπωρο

Οκτ 202425

Φθινόπωρο

14-22/10/2024

Γλώσσα

Εκμάθηση αρχικού φωνήματος της λέξης Φθινόπωρο. Φ & φ Τα παιδιά καλούνται να ακούσουν πολύ καλά την φωνούλα του Φ,φ, να σκεφτούν και να βρουν άλλες λέξεις που ξεκινούν με την ίδια φωνή-γράμμα (π.χ.: φάλαινα, φως κ.α.). Έπειτα, θα πρέπει να εντοπίσουν  το γράμμα Φ,Φ, και να το βάλουν σε κύκλο

IMG 20241014 094703 1 IMG 20241014 094856 1 IMG 20241014 094913 IMG 20241016 074025 1

Εικόνες 1-4: Εντοπίζω και κυκλώνω την φωνούλα-γράμμα Φφ

Εικαστικά & Γλώσσα

Τα παιδιά μόνα τους ζωγραφίζουν ένα δέντρο και γεμίζουν τα κλαδιά του με το γράμμα Φ,φ. Μελετούν προσεκτικά την φορά γραφής του συγκεκριμένου γράμματος, την εκτελούν με το δαχτυλάκι τους και εν τέλει, την γράφουν όπως μπορούν, στολίζοντας τα κλαδιά των δέντρων τους.

IMG 20241014 095936 1IMG 20241018 185020 IMG 20241018 184839 1

Εικόνες 5-7:  Γράφω την φωνούλα- γράμμα Φ,φ

Εικαστικά

Συζητάμε για τα χαρακτηριστικά της εποχής του Φθινοπώρου. Τί δράσεις γίνονται την εποχή αυτή: (ανοίγουν τα σχολεία, τρύγος, σπορά, ελιές, τα φύλλα πέφτουν κ.α.). Εστιάζουμε για αρχή στα χρώματα της φύσης και στο πέσιμο των φύλλων. Διακρίνουμε τα χρώματα του Φθινοπώρου (κίτρινο, κόκκινο, πράσινο, καφέ & πορτοκαλί) και με τα «χρωματιστά» χεράκια μας φτιάχνουμε το δικό μας φθινοπωρινό δέντρο.

IMG 20241018 184758IMG 20241018 184658IMG 20241018 184624

Εικόνες 8-10: Το Φθινοπωρινό μας Δέντρο

Γλώσσα

Δίνεται φύλλο εργασίας γραφής της λέξης ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ. Εφαρμόζεται διαφοροποιημένη προσέγγιση της δράσης. Αναλυτικότερα, τα νήπια καλούνται να κόψουν τα γράμματα -φωνές της λέξης και να τα κολλήσουν βάζοντας στην σειρά (αναγραμματισμός).  Τα προνήπια καλούνται να αντιγράψουν την λέξη όπως μπορούν!

IMG 20241018 184557IMG 20241018 183800

 

Εικόνα 11 & 12: Φύλλο εργασίας «ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ»

Μαθηματικά & Εικαστικά

Ομαδοποίηση Φρούτων και Λαχανικών του Φθινοπώρου:

  • Φρούτα: Πορτοκάλι, Ρόδι, Μήλο, Αχλάδι, Κυδώνι, Κολοκύθα κ.α.
  • Λαχανικά: Μαρούλι, Κουνουπίδι, Μπρόκολο, Πράσο, Σπαράγγι κ.α.

Ακούγοντας την «ραπ των φθινοπωρινών φρούτων», πιάνουμε, μυρίζουμε και γευόμαστε τα φρούτα & τα λαχανικά του φθινοπώρου. Συγκρίνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά μεταξύ τους, ποιο μυρίζει πιο ωραία, ποιο είναι πιο μαλακό- πιο σκληρό, πιο νόστιμο κ.τ.λ.

Εν συνεχεία, γράφουμε τα ονόματά τους , τα ζωγραφίζουμε και κάνουμε τα τυπώματα τους αξιοποιώντας τις φλούδες τους.

IMG 20241018 183119IMG 20241018 183135IMG 20241018 182549IMG 20241018 182759IMG 20241018 182509IMG 20241018 183351IMG 20241016 123144 1

 

Εικόνες 13-19: Φρούτα & Λαχανικά του Φθινοπώρου

Εικαστικά

Με την τεχνική του ΚΟΛΑΖ, φτιάξαμε τα φθινοπωρινά φρούτα. Το κάθε παιδί επέλεξε ένα φρούτο της αρεσκείας του, επέλεξε το σωστό χρώμα πολύχρωμου χαρτιού γλασσέ και κόβοντας & κολλώντας έφτιαξε το φθινοπωρινό του φρούτο σαν ψηφιδωτό.

IMG 20241018 183723 IMG 20241018 183653  IMG 20241018 183552 IMG 20241018 182317

Εικόνες 20-23: Κολάζ Φρούτων

Αισθητηριακό Παιχνίδι

Κλείνουμε με μαντήλι τα μάτια των παιδιών. Χρησιμοποιώντας τις υπόλοιπες αισθήσεις (αφή, όσφρηση), τα παιδιά προσπαθούν να βρουν ποιο φρούτο και ποιο λαχανικό έπιασαν με το χαράκι τους.

IMG d48363feaf4b98ca3818fb12ce04d615 V  IMG 102b7acf76132d09c17fe9a60d38acf2 V IMG 6c8dd0640b5a9a3f4a2ffc9bf2fd491c V

Εικόνες 24-26: Βρίσκω ποιο φρούτο και ποιο λαχανικό είναι

Γευσιογνωσία

Όλοι μαζί τρώμε τα φρούτα & τα λαχανικά που φέραμε από το σπίτι μας. Το κάθε παιδί εκφράζει την προτίμηση του για κάθε φρούτο & λαχανικό. Νικητής των φρούτων αναδείχτηκε το ΜΗΛΟ & των λαχανικών το ΜΑΡΟΥΛΙ.

IMG 20241018 182130 2 IMG 20241018 182210 2 IMG 20241018 182409 1

Εικόνες 27-29: Φρουτοσαλάτα & Λαχανοσαλάτα

Εικαστικά

Αξιοποιώντας τα μπρόκολα ως «σφραγίδες» φτιάξαμε το δικό μας πορτρέτο ενός φθινοπωρινού δέντρου. Το κάθε παιδί χρησιμοποίησε ένα κομμάτι μπρόκολο (που μοιάζει με δεντράκι), και το «βουτούσε» στα φθινοπωρινά χρώματα της αρεσκείας του δημιουργώντας τα τυπώματα του ως τα κλαδιά του δέντρου του.

IMG 20241018 181844 IMG 20241018 181827IMG 20241018 181921 1IMG 20241018 181741

Εικόνες 30-33: Σφραγίδες με μπρόκολο

Ανάγνωση Παραμυθιού

Στα πλαίσια της φιλαναγνωσίας και με αφορμή τα φρούτα του Φθινοπώρου, διαβάζουμε την ιστορία : «Το Δέντρο Που Έδινε» του Σελ Σιλβερσταϊν με πρωταγωνιστή μία μηλιά και ένα μικρό αγόρι.

Συζητήσαμε για την πλοκή της ιστορίας, τους πρωταγωνιστές μας, την σπουδαία φιλία τους, αν θα θέλαμε να αλλάξουμε κάτι στην ιστορία κ.α. Ολοκληρώσαμε την δράση μας με τα ιχνογραφήματα των παιδιών σχετικά με το τί τους άρεσε περισσότερο.

IMG 20241022 103202 IMG f577b57766cd11806e0e2ed5f6ba6007 V

Εικόνες 34& 35: Ανάγνωση Παραμυθιού & Ιχνογράφημα Παιδιού

 

Εικαστικά

Καθώς ξεχωρίσαμε το σταφύλι για την νοστιμιά του και σε συνέχεια της αξιοποίησης της προηγούμενης ιστορίας που προάγει την ΦΙΛΙΑ, γίναμε «ρώγες» σταφυλιού και το κάθε παιδί ζωγράφισε μέσα σε αυτήν τον/την καλύτερη του/της φίλη. Κάποιοι ζωγράφισαν παραπάνω από έναν/ μία φίλο/η και μερικοί επέλεξαν να ζωγραφίσουν τα αδέρφια τους.

IMG 20241018 181724

Εικόνα 36: «Είμαστε ΟΛΟΙ ΦΙΛΟΙ, γλυκό τσαμπί σταφύλι»

Τεχνολογίες Πληροφοριών & Επικοινωνίας (Τ.Π.Ε.)

Εκτελέστηκαν «χειρωνακτικά» διάφορες διαδραστικές εφαρμογές σχετικές με το θέμα μας, προάγοντας την καλλιέργεια εκμάθησης των φωνημάτων των φθινοπωρινών λέξεων  & την ομαδοποίηση των φύλλων με βάση το μέγεθος τους. Μπορείτε να τις βρείτε κάνοντας κλικ στους παρακάτω συνδέσμους:

Κρεμάλα Φθινοπωρινών Λέξεων

Ομαδοποίηση Φύλλων

Αντιστοίχιση Φθινοπωρινών Εικόνων

IMG 20241018 184254 1 IMG 20241018 184141 IMG 20241018 183957 1

Εικόνες 37-39: Διαδραστικές Εφαρμογές

QR CODES Φθινοπωρινών Φρούτων & Λαχανικών

«Διαβάζουμε» κώδικες με το κινητό της μαμάς ή του μπαμπά και ζωγραφίζουμε την εικόνα με το φθινοπωρινό φρούτο ή λαχανικό που μας έτυχε. Αρχικά, εξηγούμε στα παιδιά την λειτουργία του κώδικα: πίσω από μικρές μαύρες βούλες και παύλες ο άνθρωπος με την βοήθεια του υπολογιστή έχει κρύψει μια εικόνα η οποία θα αποκαλυφθεί ΜΟΝΟ με την σάρωση, δηλαδή το μάτι μας δεν μπορεί να την δει αλλά μπορεί το «μάτι»  του κινητού μας (ο σαρωτής ). Χρησιμοποιούμε τον σαρωτή του κινητού μας με την καθοδήγηση των γονιών μας στο σπίτι και όποια εικόνα φθινοπωρινού φρούτου ή λαχανικού αποκαλυφθεί καλούμαστε να την ζωγραφίσουμε και να βρούμε πληροφορίες στο διαδίκτυο σχετικά με αυτήν (π.χ. ευεργετικές ιδιότητες πορτοκαλιού).  Την επόμενη μέρα μοιραζόμαστε το «έργο» που ζωγραφίσαμε και τις πληροφορίες που συλλέξαμε με τους συμμαθητές μας, έτσι ώστε όλοι να μάθουμε για όλα τα φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά που σαρώθηκαν. Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται γράφοντας οι μεγάλοι το όνομα του φρούτου & του λαχανικού ως λεζάντα (γράφουμε στην σειρά τις φωνές-γράμματα του φρούτου & του λαχανικού έτσι όπως το ακούμε με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών)  και αντιγράφοντας  οι μικροί ως λεζάντα το όνομα του κάθε φρούτου ή λαχανικού (αντιγράφουμε το όνομα του φρούτου ή του λαχανικού μας συμβουλεύοντας τις καρτέλες τους που υπάρχουν στον πίνακα αναφοράς στην «παρεούλα» μας) .

  • ΟΔΗΓΊΕΣ ΣΑΡΩΣΗΣ: Ανοίγουμε τον σαρωτή του κινητού μας (όλα τα κινητά έχουν), σαρώνουμε τον κώδικα και αυτόματα το κινητό, μας κατευθύνει σε μία επόμενη σελίδα όπου θα πρέπει να κάνουμε κλικ στο «Άνοιγμα στο Πρόγραμμα Περιήγησης». Τέλος, προβάλλεται η εικόνα με το Φθινοπωρινό Φρούτο ή λαχανικό.

IMG 3d87f3a5bfbd2bba5b6938d8367135ac V 1 IMG 46ca9a584fa3afda02c60f718bf6d91b V

Εικόνες40 & 41: Κωδικοί Με τα Φθινοπωρινά Φρούτα & Λαχανικά

IMG 20241022 093307IMG 20241022 102913

Εικόνες 42 &43: Ιχνογράφηματα Παιδιών/Ιχνογράφημα Αποτελέσματος Σάρωσης & Συλλογής Πληροφοριών Με Τους Γονείς (ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα)

Εικαστικά

Με διάφορα φύλλα διαφορετικού μεγέθους από την ίδια την φύση φτιάξαμε τον κύριο «Φθνιπωρούλη». Σκεφτήκαμε ότι για να δώσουμε ζωή στον κύριο «Φθινοπωρούλη», θα πρέπει να του δώσουμε ανθρώπινη μορφή στο μέτρο του εφικτού. Έτσι, με κλήρωση επιλέξαμε ένα παιδί,  το οποίο και ξαπλώσαμε σε χαρτί του μέτρου για να δανειστούμε το περίγραμμα του σώματός του. Έπειτα, κολλήσαμε όλα τα φύλλα που είχαμε στην διάθεση μας (μικρά & μεγάλα), έτσι ώστε να « γεμίσουμε» το σώμα του.  Το αποτέλεσμα ήταν άκρως εντυπωσιακό!

IMG 20241021 173116 IMG 20241021 093755 IMG 20241021 173224 IMG 20241021 095105

Εικόνες 43-46: Ο «Φθινοπωρούλης»

Μαθηματικά

Ομαδοποιούμε τα φύλα που απέμειναν από την προηγούμενη δράση με βάση το μέγεθος τους. Επισημαίνουμε το μαθηματικό σύμβολο < για μεγαλύτερο και μικρότερο διακρίνοντας ότι τα μεγαλύτερα φύλλα θα πρέπει να μπουν μέσα στο σύμβολο < , σαν να μπαίνουν μέσα στην «αγκαλιά» του . Αντίστοιχα, τα μικρότερα θα πρέπει να μπουν έξω από τη «αγκαλιά του συμβόλου < στην γωνία του. Ακολουθεί σχετικό φύλλο εργασίας: κόβω και κολλώ τα πορτοκάλια αναλόγως με το μέγεθος τους- από το μικρότερο στο μεγαλύτερο.

IMG 20241022 094611 IMG 20241022 095828

Εικόνες 47& 48: Ομαδοποίηση με βάση το μέγεθος

IMG 20241022 111055

Εικόνα 49: Σειροθέτηση με βάση το μέγεθος

Μαθηματικά

Δόθηκαν μπερδεμένα κομμάτια μιας εικόνας με αρίθμηση από το 1-10, η σύνθεση των οποίων δημιουργεί μια φθινοπωρινή εικόνα (π.χ. καλάθι με τα φθινοπωρινά φρούτα). Τα παιδιά καλούνται να βάλουν στην σωστή σειρά τις εικόνες βρίσκοντας την σωστή αρίθμηση (1-10), έτσι ώστε να ολοκληρωθεί η εικόνα τους.

Screenshot 2024 10 15 20 34 57 598 com.pinterest edit Screenshot 2024 10 15 20 34 12 119 com.pinterest edit

Εικόνες: 50& 51:Το Φθινοπωρινό Παζλ με τους αριθμούς

Αισθητηριακό Παιχνίδι-Λεπτή Κινητικότητα

Ακούγοντας το «Τραγούδι του Φθινοπώρου»,  τα παιδιά χρησιμοποιώντας ΜΟΝΟ ένα μανταλάκι ο καθένας και χωρίς να χρησιμοποιήσουν τα χεράκια τους δίνουν ένα φύλλο στον φίλος τους. Όλοι προσπαθούνε έτσι ώστε να μην πέσει κανένα φύλλο κάτω!

IMG 20241021 173354 1 IMG 20241021 173411 1 IMG 20241021 173451 IMG 20241021 173532 IMG 20241021 173706

Εικόνες 52-56: Δίνω το φύλλο στον φίλο μου

 

2ο Τμήμα

Ξεκινήσαμε τη διδακτική ενότητα του φθινοπώρου κατά την οποία υπήρχαν πολλά να μάθουμε. Ποιοι είναι οι μήνες του, πότε είναι, ποια φρούτα και λαχανικά ανήκουν στα εποχικά του φθινοπώρου, τι συμβαίνει στη φύση και άλλα πολλά. Και έτσι ξεκινά το ταξίδι μας.

 

1 Μαθηματικά- απαρίθμηση και επιλογή σωστού

Τα παιδιά καλούνται να μετρήσουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Έπειτα πρέπει να αναγνωρίσουν ανάμεσα σε τρείς αριθμούς το σωστό και να το κυκλώσουν.

DSC00677 DSC00678 DSC00679 DSC00680 DSC00681 DSC00682

2 Γλώσσα – σύνθεση λέξης

Μιας που μαθαίνουμε πληροφορίες σχετικά με την εποχή του φθινοπώρου δεν γίνεται να μην δούμε τη λέξη γραμμένη. Παρατηρούμε το μέγεθος της και έπειτα τα παιδιά με τη σειρά πρέπει να βάλουν ένα ένα τα γράμματα στη σωστή σειρά ώστε να γράφει «φθινόπωρο».

DSC00686 DSC00688

3 Μαθηματικά- παρατήρηση συνόλου και σύνθεση (πάζλ) με αύξουσα σειρά αριθμών

            Τα παιδιά πρέπει να βάλουν σε σειρά τους αριθμούς από το 1 έως το 5 και το αποτέλεσμα να μας δίνει μια άρτια αριθμητική σειρά καθώς και μια ολοκληρωμένη εικόνα ενός φρούτου ή ενός λαχανικού του φθινοπώρου και το οποίο φυσικά πρέπει να ονοματίσουν.

DSC00691 DSC00693 DSC00694 DSC00696 DSC00697 DSC00698 DSC00699 DSC00700 DSC00703 DSC00705

4 Γλώσσα- εκμάθηση γραμμάτων

Ευκαιρίας δοθείσης ξεκινήσαμε να μάθουμε το «φ» του φθινοπώρου. Είδαμε πολλές λέξεις από το ίδιο γράμμα και παρατηρήσαμε στο παρουσιολόγιο της τάξης μας ονόματα που ξεκινούν από το κεφαλαίο γράμμα «Φ» καθώς και άλλα που το εμπερικλείουν μέσα τους. Οπότε σε πίνακα τα παιδιά ξεκίνησαν να κάνουν τις δικές τους προσπάθειες γραφής του γράμματος, όπως μπορούσαν. Αρχικά κεφαλαίο και έπειτα και μικρό.

DSC00718 DSC00720 DSC00721

5 Γλώσσα

Τα παιδιά έχοντας μεγάλο ενδιαφέρον για τις λέξεις που ξεκινούν από το γράμμα Φ,φ ήθελαν να μάθουν περισσότερες. Έτσι ξεκινήσαμε να κάνουμε μια καταγραφή σε χαρτί κάνσον όσες λέξεις μπορούσαν να σκεφτούν οι οποίες ξεκινούν με το συγκεκριμένο γράμμα.

DSC00722

6 Αφήγηση ιστορίας και εικαστικά (ομαδική εργασία)

            Η εκπαιδευτικός της τάξης παρουσίασε μια φανταστική ιστορία για ένα κοριτσάκι που δεν είχε χρήματα για να αγοράσει ρούχα και κρύωνε. Καθώς έκανε τη βόλτα της στην εξοχή τα δέντρα φύσηξαν τα φύλλα τους και της έφτιαξαν μια υπέροχη φορεσιά για να τη προστατέψουν από το κρύο.

Έπειτα με τα φύλλα που είχαν φέρει παιδιά του τμήματος αποφασίσαμε να την φτιάξουμε και εμείς και να στολίσει την τάξη μας για όσο καιρό διαρκεί η εποχή του φθινοπώρου. Φύλλα, κόλλα και φαντασία και ορίστε το αποτέλεσμα

DSC00723 DSC00724 DSC00733

7 Γλώσσα και μαθηματικά.

            Διπλές εικόνες από φρούτα και λαχανικά παρουσιάζονται στα παιδιά. Στην μια κάρτα υπάρχει π.χ. μια κολοκύθα και από κάτω είναι γραμμένο το όνομα της. Στην κάρτα με την ίδια εικόνα που υπάρχει μπροστά τους λείπει από κάτω η λεζάντα με το όνομα και τα παιδιά πρέπει να παρατηρήσουν τόσο την αντίστοιχη εικόνα αλλά συνάμα να αντιστοιχήσουν τη σωστή λέξη. Όταν γίνει το ζευγάρι το αποσύρουμε και στη θέση του μπαίνει καινούριο ζευγάρι ούτως ώστε να μην είναι πολύ εύκολο σαν άσκηση. Η συγκεκριμένη άσκηση οξύνει τη μνήμη, τη παρατηρητικότητα και βοηθάει τα παιδιά να αναγνωρίζουν τα γράμματα.

DSC00734 DSC00737

8 Παρασκευή- δοκιμή φρούτων και λαχανικών

Ζητήθηκαν φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου από τα παιδιά ώστε να τα παρουσιάσουμε στην ολομέλεια μας. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να πιάσουν, να επεξεργαστούν τα τρόφιμα αλλά και να τα μυρίσουν. Όμως πως θα μπορούσε να είναι ολοκληρωμένη η διαδικασία της μάθησης χωρίς τη δοκιμή;

Οι εκπαιδευτικοί της τάξης τηρώντας τους κανόνες υγιεινής ετοίμασαν μια υπέροχη «φρούτο- λαχανικό σαλάτα» και μοίρασαν στα παιδιά. Με όρεξη γεύτηκαν το αποτέλεσμα της διαδικασίας.

DSC00738 DSC00739 DSC00740 DSC00742

9 Εικαστικά – αποτύπωμα φρούτου

            Με ένα μήλο και πολύ φαντασία φτιάξαμε το στολίδι του φθινοπώρου. Κόψαμε στη μέση το μήλο και κάθε παιδί το ακουμπούσε μέσα σε ένα πιάτο με κόκκινη μπογιά. Έπειτα σήκωνε και ακουμπούσε το αποτύπωμα αυτό πάνω σε ένα λευκό χαρτί κάνσον σε σχήμα βάζου. Φυσικά δε θα μπορούσαμε να παραλείψουμε τα φυλλαράκια των μήλων και έτσι με τα δαχτυλάκια τους και πράσινη μπογιά τα επιμελήθηκαν. Περάσαμε σχοινάκι, γράψαμε όνομα και ταξίδεψε σπίτι μας.

DSC00747

 

10 Εικαστικά (ομαδική εργασία)- γλώσσα

            Σήμερα συζητήσαμε εκτενώς για το χρόνο που έχει τέσσερα παιδάκια (τις εποχές) και κάθε εποχή έχει τρείς γιούς, τους μήνες. Συγκεκριμένα εστιάσαμε στους τρείς μήνες του φθινοπώρου. Γράψαμε τους μήνες και τα παιδιά έμπλεξαν τη φαντασία τους και την δημιουργικότητα τους και ζωγράφισαν τους μήνες όπως τους φαντάστηκαν. Καθώς ήταν ομαδική εργασία άλλο παιδί έγραφε τη λεξούλα και έδινε τη σκυτάλη στο επόμενο παιδί που ξεκινούσε να σχεδιάζει μέχρι να φτάσει εκείνη η ώρα να αναλάβει ο επόμενος συμμαθητής. Το αποτέλεσμα ήταν φανταστικό.

DSC00748 DSC00749 DSC00751 DSC00753 DSC00754 DSC00755 DSC00756

11 Νέες τεχνολογίες

Στα παιδιά μοιράστηκαν φύλλα εργασίας για το σπίτι με σκοπό την εμπλοκή της οικογένειας σε αυτή τη δραστηριότητα. Οι γονείς έπρεπε να σκανάρουν το barcode και τα παιδιά να ανακαλύψουν ποιο φρούτο ή λαχανικό κρύβει από πίσω. Έπειτα, σε συνεργασία με τον γονέα που βοήθησε έπρεπε να κάνουν την ζωγραφιά του φρούτου ή του λαχανικού όπως μπορούσαν και να συλλέξουν και άλλες πληροφορίες εφόσον το επιθυμούσαν. Την επόμενη μέρα τα αποτελέσματα παρουσιάστηκαν στην ολομέλεια της τάξης και τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον εφόσον είχαν ξοδέψει ποιοτικό χρόνο για να τα συλλέξουν. Ενδεικτικά παρουσιάζουμε κάποια:

DSC00764DSC00762DSC00763DSC00760

 

από κάτω από: Δράσεις Θεματικών Ενοτήτων | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Το Φθινόπωρο    

Ομάδα Γονέων Προσχολικής Ηλικίας

Οκτ 202413

Εξέχουσα πρωτοβουλία μεταξύ

ΔΙ.ΠΕ. Χανίων & Κέντρου Πρόληψης Περιφερειακής Ενότητας Χανίων

ΑΦΙΣΑ ΟΜΑΔΑΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ page 0001

από κάτω από: Συνεργασία Με Φορείς | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ομάδα Γονέων Προσχολικής Ηλικίας    

Κέντρο Πρόληψης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων

Σεπ 202426

Προσχολική ηλικία: η σημαντικότερη περίοδος ανάπτυξης
της ζωής του ανθρώπου!

                                       Ομάδα Γονέων!      

 

IMG 20240929 1116531
Σας προσκαλούμε στην ομάδα γονέων παιδιών προσχολικής ηλικίας (από ενός μήνα έως πέντε ετών) να μοιραστούμε σκέψεις, προβληματισμούς και συναισθήματα σε σχέση με το ρόλο σας αλλά και σε σχέση με τις ανάγκες και το μεγάλωμα των παιδιών σας, στην τόσο κρίσιμη περίοδο που τίθενται τα θεμέλια της ομαλής ψυχοκοινωνικής τους ανάπτυξης.
Ημέρα, ώρα, τόπος υλοποίησης:, 14, 21, 29 Οκτωβρίου, 4,11,18,25 Νοεμβρίου, 2 Δεκεμβρίου, ώρα 10:00 έως 11:30 στο Κέντρο Πρόληψης (Μιχελιδάκη 17 – 1ος όροφος).
Περισσότερες πληροφορίες και δηλώσεις συμμετοχής θα δίνονται καθημερινά από 8:30-13:30 στα τηλ. 28210 28166, 28210 51214.
Η συμμετοχή στην ομάδα δεν απαιτεί καμία οικονομική επιβάρυνση.
Συντονίστριες: Τερεζάκη Αλεξάνδρα, Κοινωνιολόγος, Νυσταζάκη Ιωάννα, Κοινωνική Λειτουργός,

από κάτω από: Συνεργασία Με Φορείς | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κέντρο Πρόληψης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Χανίων    

Κλινοσκεπάσματα Ολοημέρου (Φθινόπωρο)

Σεπ 202413

Αγαπητοί μας γονείς,

καθώς οι θερμοκρασίες διατηρούνται ακόμη υψηλές, την ερχόμενη Δευτέρα, 16/09/2024 θα χρειαστούμε ένα μαξιλάρι και ένα σεντόνι για την εύρυθμη λειτουργία της χαλάρωσης των παιδιών στο ολοήμερο πρόγραμμα της Σχολικής μας Μονάδας!

Με εκτίμηση οι Εκπαιδευτικοί

από κάτω από: Ενημέρωση Σχολικής Μονάδας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Κλινοσκεπάσματα Ολοημέρου (Φθινόπωρο)    

Αγιασμός Σχ. Έτους: 2024-2025

Σεπ 20248

 image 3

Αγαπητοί μας γονείς,

ο Αγιασμός μας θα πραγματοποιηθεί στον αύλειο χώρο του συστεγαζόμενου Δημοτικού Μάλεμε, την Τετάρτη 11/09/2024, στις 09:00 π.μ. Μετά τον Αγιασμό, παρακαλούμε θερμά, να εισέρθετε μαζί με τους μικρούς μας μαθητές στις αίθουσες του Νηπιαγωγείου για μια πρώτη γνωριμία και σύντομη ενημέρωση σχετικά με την λειτουργία του σχολείου μας.

Κατόπιν μπορείτε να αποχωρήσετε. Την ημέρα αυτή δεν θα πραγματοποιηθεί μάθημα!

Τις ημέρες Πέμπτη 12/09 και Παρασκευή 13/09/2024, το σχολείο μας θα λειτουργήσει μέχρι τις 13:00μ.μ. Το ολοήμερο θα ξεκινήσει την ερχόμενη Δευτέρα 16/09/2024.

Σας περιμένουμε όλους με χαρά!

Με εκτίμηση οι εκπαιδευτικοί:

Καρανδρέα Βασιλική

Παρασκάκη Μαρία

Καλογεράκη Ιωάννα

Παπαγρηγοράκη Κωνσταντίνα

Νάκου Δήμητρα

από κάτω από: Ενημέρωση Σχολικής Μονάδας | με ετικέτα  |  Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Αγιασμός Σχ. Έτους: 2024-2025    

20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Μαρ 202411

IMG 2401

ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

IMG 2934

received 638441881836415 B68B6929 E952 4A87 ABC3 E16886BAA4AF received 1380810429508068 received 1014625569658406 received 864140415387738 received 759488442654291 received 716955590298605 received 692997049220440 received 249390171468692

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ: ΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων