1ο Κριτήριο ( Π Γ Π )
Ποσοστά για την α΄γυμνασίου
Εξισώσεις για την β’ γυμνασίου
Παραγοντοποίηση
(για γ γυμνασίου)
Επανάληψη στη τριγωνομετρία
Μερικά πράγματα από τα παλιά
Όσο προχωράει ο καιρός και δεν γίνεται να βρισκόμαστε από κοντά θα κρατήσουμε ένα χώρο στο διαδίκτυο ανοιχτό για επικοινωνία … και ευκαιρία για μάθηση!!!
Νέα Αρχή
Ο Ανδρέας κληρονόμησε από κάποιον θείο του ένα περιβόλι το οποίο έχει κάπου ένα πηγάδι, με τον καιρό όμως έχει χαθεί και δεν μπορεί με τίποτα να το ανακαλύψει. Το μόνο που θυμάται από πολύ παλιά, είναι πως οι τρεις πορτοκαλιές ήταν σε ίση απόσταση από το πηγάδι, μήπως μπορείτε να τον βοηθήσετε να το ξαναβρεί;
ΠΕΣ ΜΟΥ ΓΙΑΤΙ …
Ένας βασικός παράγοντας που δυσκολεύει την απάντηση μιας ερώτησης είναι η ιδιαιτερότητα και η μοναδικότητα του ανθρώπου που την θέτει. Ο κάθε άνθρωπος έχει τις προσωπικές του εμπειρίες και αναζητήσεις, κάποιες από αυτές τυχαίνει να τις μοιράζεται με άλλους και κάποιες άλλες είναι αποκλειστικά δικές του. Επίσης, ο καθένας μας δίνει ακόμα και στις κοινές μας αναζητήσεις ένα εντελώς δικό του χρώμα, με αποτέλεσμα μερικές ερωτήσεις που διατυπώνονται από πολύ κόσμο με τον ίδιο τρόπο να μην επιδέχονται μια και μόνο γενική απάντηση.
Πολλές φορές η απάντηση που καθησυχάζει τον ένα, δημιουργεί σε κάποιον άλλον αμέτρητες απορίες. Αυτό όμως είναι μάλλον καλό, αφού όλες οι επιστήμες έτσι προοδεύουν και κατά κάποιο τρόπο μπορούμε να πούμε πως έτσι προοδεύει και η ανθρωπότητα. Στην ερώτηση λοιπόν «Πες μου, γιατί πρέπει να μαθαίνουμε Μαθηματικά » το “μου”, η μικρή αυτή λέξη που πολλές φορές εννοείται χωρίς να λέγεται, βάζει ένα από τα μεγαλύτερα εμπόδια στο να βρεθεί μια γενική απάντηση.
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Συζητώντας καθημερινά με μαθητές αναπόφευκτα μου τίθεται πολλές φορές το ερώτημα… «Γιατί πρέπει να μαθαίνουμε μαθηματικά ». Έχω την αίσθηση όμως πως το ερώτημα αυτό κρύβει πολύ περισσότερα πράγματα από όσα μας καλεί να φανερώσουμε. Είναι λοιπόν απαραίτητο να ερευνηθεί σε διάφορα επίπεδα, για να το δούμε λοιπόν.
Αυτό το «Γιατί» που εμφανίζεται σε πάρα πολλά ερωτήματα και με διαφορετικούς τρόπους, εκφράζει πάντα την ίδια απορία; Για παράδειγμα αν αλλάξουμε τη λέξη «μαθηματικά» και βάλουμε στη θέση τους «Ταϊλανδέζικα» θα έχουμε την πρόταση «Γιατί πρέπει να μαθαίνουμε Ταϊλανδεζικα », που εκφράζει, τουλάχιστον για μας τους Έλληνες, μια εύλογη απορία. Αν όμως βάλουμε στη θέση αυτή «να περπατάμε» θα έχουμε την πρόταση «Γιατί πρέπει να μαθαίνουμε να περπατάμε », η οποία όμως δεν φαίνεται και πολύ λογική. Με τα μαθηματικά λοιπόν τι από τα δύο αυτά ισχύει. Πρόκειται για μια εύλογη απορία ή μήπως είναι απλά ένα ανόητο ερώτημα;
Το σημαντικότερο είναι να μπορούμε σε κάθε περίπτωση να βρούμε το νόημα που έχει μια ερώτηση, δηλαδή να καταλάβουμε τι ακριβώς είναι αυτό που αναζητούμε. Τι είναι λοιπόν αυτό που ψάχνουμε κάνοντας την ερώτηση «Γιατί πρέπει να μαθαίνουμε μαθηματικά». Θέλουμε να βρούμε χρησιμότητα… «Που θα μου χρησιμεύσουν τα μαθηματικά» . Μήπως είναι μια έκφραση αγωνίας… «Γιατί μας ταλαιπωρείται τόσο με τα μαθηματικά» . Ίσως είναι και μια υπαρξιακή αναζήτηση… «Γιατί οι άνθρωποι να μαθαίνουμε τόσα πολλά πράγματα ανάγνωση, γραφή, μουσική , μαθηματικά…».
Πρώτη μας δουλεία λοιπόν θα είναι να συνειδητοποιήσουμε τι ακριβώς θέλουμε να βρούμε και μετά θα τρέξουμε να το αναζητήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις.
Καλή χρονιά λοιπόν σε όλους και καλή δύναμη στις αναζητήσεις σας !!!