Feed
Άρθρα
Σχόλια

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ   ΣΧΟΛΕΙΟ                                                                       

«Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Δημοτικό, Γυμνάσιο), είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μια αρχική αλλά συγκροτημένη και σφαιρική αντίληψη των βασικών λειτουργιών του υπολογιστή, μέσα σε μια προοπτική τεχνολογικού αλφαβητισμού και αναγνώρισης της Τεχνολογίας της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, αναπτύσσοντας παράλληλα ευρύτερες δεξιότητες κριτικής σκέψης, δεοντολογίας και κοινωνικής συμπεριφοράς. Να έλθουν σε επαφή με τις διάφορες χρήσεις του υπολογιστή ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού – διερευνητικού εργαλείου με τη χρήση κατάλληλου ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης, ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων Παράλληλα οι μαθητές αποκτούν τις απαραίτητες κριτικές και κοινωνικές δεξιότητες που θα τους εξασφαλίσουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης στη γνώση αλλά και δυνατότητες δια βίου μάθησης» (Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Σπουδών, ΔΕΠΣ)

Αποτέλεσμα εικόνας για ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Ειδικότερα για το Δημοτικό Σχολείο: «Σκοπός της εισαγωγής της Πληροφορικής στο Νηπιαγωγείο και στο Δημοτικό Σχολείο είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές και οι μαθήτριες με τις βασικές λειτουργίες του υπολογιστή και να έλθουν σε μια πρώτη επαφή με διάφορες χρήσεις του ως εποπτικού μέσου διδασκαλίας, ως γνωστικού – διερευνητικού εργαλείου και ως εργαλείου επικοινωνίας και αναζήτησης πληροφοριών στο πλαίσιο των καθημερινών σχολικών τους δραστηριοτήτων, με τη χρήση κατάλληλου λογισμικού και ιδιαίτερα ανοικτού λογισμικού διερευνητικής μάθησης. Σε καμία περίπτωση δεν νοείται η διδασκαλία της Πληροφορικής ως γνωστικού αντικειμένου (λαμβανομένου, επιπλέον, υπόψη ότι δε διατίθεται χρόνος στο αντίστοιχο ωρολόγιο πρόγραμμα). Σκοπός είναι ο μαθητής να μαθαίνει με τη χρήση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας παρά για τη χρήση τους». (ΔΕΠΣ)

 

 

Σχετική εικόνα

  • Για την αποτελεσματικότερη χρήση του ΗΥ στο Δημοτικό Σχολείο είναι απαραίτητο το κατάλληλο λογισμικό. Στο εμπόριο κυκλοφορεί ένας σημαντικά μεγάλος αριθμός εκπαιδευτικών τίτλων, που όμως δε διακρίνονται πάντα για τη χρηστικότητά τους.

Για να θεωρηθεί αξιόλογο εκπαιδευτικά ένα λογισμικό θα πρέπει μεταξύ άλλων να:

Εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του υπολογιστή για να συνδράμει τη μαθησιακή διαδικασία Στις δυνατότητες του υπολογιστή περιλαμβάνονται η ανάλυση οθόνης, η ταχύτητα απόκρισης του προγράμματος, τα γραφικά, η δυνατότητα αποδοχής πολλαπλών απαντήσεων κλπ.

  • Είναι φιλικό προς το μαθητή.
  • Προκαλεί το ενδιαφέρον του μαθητή.
  • Προάγει το πρόγραμμα τον προβληματισμό και την έρευνα στο μαθητή.
  • Δίνει την ευκαιρία για απόκτηση γνώσεων και διαδικασιών μάθησης που απουσιάζουν από τη σχολική τάξη.
  • Είναι προσαρμοσμένο στο επίπεδο και τις γνώσεις των μαθητών της ηλικίας στην οποία απευθύνεται.
  • Δίνει την ευκαιρία στο μαθητή να ανακαλύψει τη γνώση, να λύσει προβλήματα και να παρουσιάσει τα αποτελέσματα στα οποία κατέληξε.

 

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων