Το μικρό αγόρι και τα 4 αυγά

Το μικρό αγόρι και τα 4 αυγά είναι ένα παραμύθι της Κατρίνας Τσάνταλη από τις εκδόσεις διόπτρα. Η ιστορία με έναν πολύ ευρηματικό τρόπο προσεγγίζει την έννοια της διαφορετικότητας περιγράφοντας την περιπέτεια ενός μικρού αγοριού που ξεκινάει με τη συνάντησή του με μια διαφορετική χελώνα. Η χελώνα του υπόσχεται να του αποκαλύψει ένα μεγάλο μυστικό εάν το αγόρι καταφέρει να εκπληρώσει μια ιδιαίτερη αποστολή : να φέρει στη χελώνα τέσσερα διαφορετικά αυγά. Και κάπως έτσι η περιπέτεια αρχίζει…

Με αφορμή το παραμύθι οργανώστε διαπολιτισμικά μια δραστηριότητα που να περιλαμβάνει διαδικασία, στόχους, μέθοδο διδασκαλίας.

Το παραμύθι βρίσκεται παρακάτω σε μορφή PDF.



Λήψη αρχείου

9 σχόλιαστο “Το μικρό αγόρι και τα 4 αυγά

  1. Θα μπορούσαμε αφού διαβάσουμε το βιβλίο στα παιδιά να οργανώσουμε να παίξουμε ομαδικά παιχνίδια με αυγά.
    1)Παραδοσιακό παιχνίδι της Βόρειας Ελλάδας “Χάσκα”.
    2)Κυνήγι των πασχαλινών αυγών (έθιμο προερχόμενο από τις ΗΠΑ)
    3)Τένις με πλαστικά αυγά (Παραδοσιακό παιχνίδι Αγγλίας)
    4) Baseball (Παραδοσιακό παιχνίδι Αγγλίας)
    Να χωριστούν τα παιδιά σε δυο ομάδες με στόχο να προσπαθήσουν να βάλουν πλαστικά αυγά μέσα σε στεφάνια μέσα από μια διαδρομή σπρώχνοντάς τα με μπαστούνια.πλαστικά αυγά.

  2. 1)Ζωγραφίζω αυτό που μου έκανε μεγαλύτερη εντύπωση από το παραμύθι που διάβασα.
    2)Ζωγραφίζω την ιστορία του μικρού παιδιού.
    ΑΡΧΉ ΜΈΣΗ ΤΕΛΟΣ
    3)Ζωγράφισε δίπλα σε κάθε τόπο το χρώμα του αυγού.
    Άσπρο και καφετί στο κοτέτσι
    Άσπρο με μαύρες πιτσιλιές- Ταξίδι στην Αγγλία
    Σκούρο πράσινο- Ταξίδι στην Αυστραλία
    4)Μπορούμε να κάνουμε ένα αντίστοιχο πείραμα με αυγά στρουθοκαμήλου, χήνας και κότας και αφού παρατηρήσουν τα παιδιά ότι τα αυγά απ έξω είναι το ίδιο με σκληρό κέλυφος μέσα είναι όλα το ίδιο, ασπράδι και κρόκος!

  3. Ωραίο βιβλίο! Δεν το είχα στα υπόψιν μου σίγουρα θα το διαβάσω στα παιδιά. Θα μπορούσαμε αφού διαβάσουμε την ιστορία στα νήπια να τα χωρίσουμε σε ομάδες. Κάθε ομάδα να αναλάβει να βρει πίνακες ζωγραφικής με θέμα το αυγό και το Πάσχα και θα μπορούσαμε να γνωρίσουμε τα έθιμα του Πάσχα και από άλλες χώρες και να βρούμε ομοιότητες με την Ελλάδα.
    1) Πάσχα στην Φινλανδία (Είναι η γιορτή της άνοιξης τα παιδιά μια βδομάδα πριν την Κυριακή του Πάσχα ντύνονται πασχαλινοί λαγοί)
    2)Πάσχα στη Βουλγαρία (τσούγκρισμα αυγών για μέρες, κάθε ένας με ένα αυγό και προσπαθεί να σπάσει τον άλλον. Νικητής βγαίνει αυτός που το αυγό του θα μείνει αλώβητο).
    3)κρύψιμο των αυγών στην Αλβανία (μετά το Πάσχα τα παιδιά βρίσκουν κάποια αυγά, κάποια τα αφήνουν ηθελημένα στο χώμα θαμμένα για καλή σοδειά).

  4. Δραστηριότητες με αφορμή το παραμύθι
    Τίτλος:
    “Ίδιοι διαφορετικοί όλοι χωρούν σ’ αυτή τη γη”.
    Στόχοι:
    α) Εντοπισμός ομοιοτήτων-διαφορών, β) δικαίωμα στη διαφορετικότητα, γ) σεβασμός στην πολυμορφία
    Διαδικασία:
    α) Μετά την ανάγνωση του παραμυθιού ζωγραφίζουμε κι εξηγούμε αυτό που μας έκανε εντύπωση, β) εντοπίζουμε κάποιες βασικές ομοιότητες που έχουμε μεταξύ μας, γ) χρωματίζουμε ομαδικά μια χελώνα με πολύχρωμο καβούκι, δ) δραματοποιούμε το παραμύθι δλδ. γινόμαστε αυγά όλα μεταξύ μας διαφορετικά, ε) ζωγραφίζουμε τον εαυτό μας πάνω σε ένα χάρτινο αυγό και διαλέγουμε ένα σημείο ενός παγκόσμιου χάρτη για να το τοποθετήσουμε, στ) ενώνουμε με γραμμές-συνδέσεις όλα τα αυγά πάνω στο χάρτη, ζ) κάθε παιδί βάζει τη χελώνα να ταξιδέψει πάνω στις γραμμές του χάρτη από αυγό σε αυγό κάνοντας όποια διαδρομή θέλει και κάθε φορά φτάνοντας σε ένα αυγό-παιδί λέει κάτι θετικό που έχει/κάνει το συγκεκριμένο παιδί.

  5. Δραστηριότητα σχετική με βάση το παραμύθι:
    Τοποθέτηση στον χάρτη μιας πινέζας στα μέρη που πήγε το αγόρι και έπειτα γνωριμία και διερεύνηση ( με φωτογραφικό υλικό, πληροφορίες) για την καθημερινότητα και την ζωή των ανθρώπων εκεί. Σύγκριση με την δική μας ζωή και έπειτα παιχνίδι δραματοποίησης όπου ανά ομάδες μπορούν τα παιδιά να παρουσιάσουν κάποια χώρα και τις ιδιαιτερότητες της, με σκοπό τα παιδιά να βρουν ποια χώρα είναι.

  6. ΣΤΟΧΟΣ Σεβασμός στην διαφορετικότητα και την πολυμορφία.
    ΔΡΑΣΤΗΡΙΌΤΗΤΑ Αφού διαβάσουμε την ιστορία θα την δραματοποιήσουμε. Θα ετοιμάσουμε με τα παιδιά τα κουστούμια και θα το δραματοποιήσουμε.
    Στο τέλος της δραματοποίησης μπορούμε να τραγουδήσουμε
    ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΟΠΩΣ ΚΙ ΑΝ ΜΟΙΑΖΟΥΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ
    ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΟΙ

  7. Στόχος της δραστηριότητας είναι η αναγνώριση και ο σεβασμός της διαφορετικότητας και η αποδοχή της πολυμορφίας.
    Αφού διαβάσουμε και συζητήσουμε με τα παιδιά το βιβλίο συνεχίζουμε την ενασχόληση με τη θεματική ενότητα “Σεβασμός στη διαφορετικότητα” με μία δραστηριότητα στην οποία χρησιμοποιούμε πλαστελίνη την οποία φτιάχνουμε όλοι μαζί.
    Συλλέγουμε με τα παιδιά τα υλικά (νερό, αλάτι ,ξυνό, λάδι, αλεύρι, χρώματα ζαχαροπλαστικής).
    Προχωράμε στην παρασκευή με την ανάμιξη των υλικών και την καταμέτρηση και καταγραφή της δοσολογίας.
    Πλάθουμε την πλαστελίνη και πριν τη χρωματίσουμε τη μοιράζουμε στα παιδιά. Μόλις την πάρουν στα χέρια τους ζητάμε να μας περιγράψουν
    πως την αισθάνονται ,με τι μοιάζει, πως μυρίζει (μπορούμε να έχουμε προσθέσει άρωμα).
    Στη συνέχεια προσθέτουμε το χρώμα που επιλέγει κάθε παιδί (μπορεί να γίνει και μίξη χρωμάτων και να δούμε ποιο χρώμα προκύπτει).
    Ξαναπλάθουμε την πλαστελίνη και συζητάμε πάλι αν έχει αλλάξει κάτι σε σχέση με την προηγούμενη φορά στο πως την αισθανόμαστε, με τι μοιάζει κτλ .Το μόνο που έχει αλλάξει είναι το χρώμα!
    Ζητάμε να φτιάξει το κάθε παιδί το δικό του αβγουλάκι (ή παιδάκι) .
    Έχουμε τη δυνατότητα να ενώσουν 1-2 παιδιά την πλαστελίνη τους και
    και να δουν τι θα προκύψει. Παρατηρούμε και αξιολογούμε το αποτέλεσμα της προσπάθειάς μας.
    Εστιάζουμε στη συνέχεια στους ανθρώπους και πόσο μοιάζουμε με την πλαστελίνη. Μπορεί να διαφέρουμε εξωτερικά αλλά όλοι είμαστε άνθρωποι και αν συνεργαστούμε με σεβασμό και αγάπη μόνο υπέροχα πράγματα μπορούν να προκύψουν!

  8. ΣΤΟΧΟΣ:Να μάθουν τα παιδιά την έννοια της διαφορετικότητας.
    ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ:Μπορούμε να παίξουμε κουκλοθέατρο με ήρωες κούκλες διαφορετικών εθνικοτήτων που πρέπει να πάνε για πρώτη φορά σχολείο και τα προβλήματα ,τις στενοχώριες αλλά και τις χαρές που αντιμετωπίζουν και είναι ίδιες

  9. Παρατηρώ τόσα χρόνια οτι τα παιδικά βιβλία ποθαφορούν στη διαφορετικότητα βασίζονται στην παραννόηση οτι όλοι είναι ίδιοι κι ένας ο διαφορετικός(π.χ. “το χαρούμενο λιβάδι” κ.α.)Πραγματικά “Το μικρό αγόρι και τα τέσσερα αυγά” πολύ έξυπνο βιβλίο!Κάνει σαφές οτι διαφορετικοί είμαστε όλοι μεταξύ μας , ακόμα κι αν προερχόμαστε από την ίδια χώρα……ακριβώς όπως και τα δυο αυγά από το ίδιο κοτέτσι.Πιστεύω οτι μόνο έτσι μπορείς να αποδεχτείς το “διαφορετικό” του άλλου, όταν δηλαδή αποδεχτείς και τη δική σου διαφορετικότητα ,ενώ ανήκεις σε μια ομάδα με κοινά στοιχεία , όπως εθνικότητα ,χρώμα δέρματος, θρησκεία κ.τ.λ. Έτσι μπορείς και να μην αφομοιωθείς και να εκφράζεις τις απόψεις σου και να χαράζεις τη δική σου προσωπική διαδρομή. Μια συζήτηση με τα παιδιά για τις ομοιότητες και τις διαφορές μεταξύ τους , πιστεύω θα βοηθούσε πολύ στην εμπέδωση αυτής της έννοιας. Και κατόπιν θα πρότεινα στα παιδιά να ζωγραφίσει κάθε ένα το δικό του αυγό ,χωρίς να κοιτάει το διπλανό του (όπως κάνουν πολλές φορές από ανασφάλεια κάποια παιδιά) και να το παρουσιάσει στην ομάδα, εντοπίζοντας πάλι ομοιότητες και διαφορές. Φυσικά και τα αυγά που αναζητά ο μικρός σε άλλες χώρες εμπλουτίζουν την έννοια της διαφορετικότητας με διεθνικά χαρακτηριστικά και είναι μια καλή αφορμή για να εξερευνήσουμε πώς γιορτάζουν το Πάσχα σε άλλες χώρες και αντίστοιχες γιορτές της άνοιξης σε άλλες θρησκείες , αναζητώντας πληροφορίες στο διαδίκτυο και ξεφυλλίζοντας το βιβλίο της UNICEF “Τα παιδιά του κόσμου.Πως γιορτάζουν”

Τα σχόλια είναι κλειστά.