Υπάρχει κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση;

Ας ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στην ηλεκτρονική μας παρέα με μια έκφραση του Hanley:

«Η πολυπολιτισμική εκπαίδευση απαιτεί βαθιά και κριτική σκέψη, φαντασία και δέσμευση για τη δημιουργία ενός αύριο που θα συμπεριλαμβάνει τον πλούτο όλων των ιστοριών και όλων των λαών. Είναι μια άλλη πλευρά του διαρκούς ανθρώπινου ταξιδιού προς τη δικαιοσύνη και ωθεί τους ανθρώπους προς την εκπλήρωση των υποσχέσεων της δημοκρατίας».

Μπορείτε να σχολιάσετε την άποψη αυτή. Συμφωνείτε ή διαφωνείτε; 

10 σχόλιαστο “Υπάρχει κοινωνική ανισότητα στην εκπαίδευση;

  1. Συμφωνώ απόλυτα!Το σχολείο καλείται να ανταποκριθεί σε νέα πολυπολιτισμικά δεδομένα.Εκτος από τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών στα οποία πρέπει να υπάρξει αναδιάρθωση πρέπει και οι εκπαιδευτικοί να τροποποιήσουν τις μεθόδους διδασκαλίας τους για να ανταποκρίνονται περισσότερο στα ενδιαφέροντα των πολιτισμικά διαφορετικών μαθητών .

  2. Συμφωνώ , όπως φαντάζομαι και πολλοί άλλοι σε θεωρητικό επίπεδο…. Αναρωτιέμαι όμως πόσοι από μας φοβόμαστε στην πράξη να ανοίξουμε την αγκαλιά μας και να συμπεριλάβουμε διαφορετικές κουλτούρες. Είναι το άγνωστο που μας τρομάζει ή έχουμε ανασφάλεια και ημιμάθεια για το δικό μας πολιτισμό κι αυτό μας κάνει να νιώθουμε απειλή; Και τελικά πόσο ουσιαστικά διαφέρουμε από κάποιον που εκφράζει ανοιχτά τη διαφωνία του άρα και το φόβο που τον οδηγεί σε αυτή; Αν ψάξω βαθειά μέσα μου κι αντιμετωπίσω τις ανασφάλειές μου , νομίζω τότε θα μπορώ να αγαπήσω το διαφορετικό σε μένα και στους άλλους και όπως λέει κι ο ποιητής……
    “Αν όλα τα παιδιά της γης πιάναν γερά τα χέρια
    κορίτσια αγόρια στη σειρά και στήνανε χορό
    ο κύκλος θα γινότανε πολύ πολύ μεγάλος
    κι ολόκληρη τη Γη μας θα αγκάλιαζε θαρρώ.”
    ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ

  3. Συμφωνώ. και το σχολείο καλείται μέσα από τα προγράμματα πολυπολιτισμικής εκπαίδευσης να βοηθήσει.

  4. Συμφωνώ με την άποψη αυτή, η οποία αποτυπώνει την ιδανική εκδοχή μιας εκπαίδευσης απόλυτα συνυφασμένης με την πραγματικότητα, δηλαδή το ταξίδι της ζωής των ανθρώπων σε έναν κόσμο που πρεσβεύει ή πρέπει να πρεσβεύει πανανθρώπινες αξίες δικαιοσύνης και δημοκρατίας. Ωστόσο, απαιτείται να πηγάζει από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που να αντιπροσωπεύει και να καλλιεργεί την πολυπολιτισμική συνείδηση πρώτα στους εκπαιδευτικούς και στη συνέχεια σε όλη τη σχολική κοινότητα (μαθητές, γονείς), ώστε η κριτική σκέψη, η φαντασία και η δέσμευση να μην αποτελούν εφόδια μεμονωμένων εκπαιδευτικών πρακτικών.

  5. Μέσα από την πολυπολιτισμική εκπαίδευση στο σχολείο οι μαθητές ενθαρρύνονται να αποκτήσουν για τον εαυτό τους και για τους άλλους ελεύθερη διατύπωση γνώσεων, απόψεων να θεωρούν ότι η γλωσσική επικοινωνία είναι ένα θετικό βήμα για την καθημερινή μας επικοινωνία.

  6. Υπάρχουν εκπαιδευτικές πολιτικές όπως προγράμματα για αλλοδαπούς, μετανάστες, μειονότητες για παράδειγμα που έχουν αποσπασματικό χαρακτήρα και η αποτελεσματικότητά τους είναι περιορισμένη. Αν και τις τελευταίες δεκαετίες είναι γεγονός ότι έγιναν κάποια βήματα για την ‘αμβλυνση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων παρόλα αυτά η κοινωνική ανισότητα όχι μόνο εξακολουθεί να διέπει τα εκπαιδευτικά συστήματα αλλά δείχνει και να βαθαίνει. Εμφανίζεται με νέες μορφές και σε άλλα επίπεδα.

  7. Η πολυπολιτισμική μετάλλαξη των κοινωνιών τα τελευταία χρόνια έχει επιφέρει αλλαγές σε όλα τα επίπεδα της ζωής .Το σχολείο προκείμενου να ανταποκριθεί στη σύγχρονη πραγματικοτητα θα πρέπει να υιοθετήσει έναν ανθρωπιστικό χαρακτήρα.Συμφωνώντας με την άποψη αυτή,πιστεύω ότι είναι αναγκαίο το εκπαιδευτικό σύστημα να φροντίσει μέσα απο καινούργιες εκπαιδευτικές και οργανωτικές πρακτικές για την προετοιμασία των μαθητών ωστε να ενταχθούν ομαλά στη σύγχρονη πολυπολιτισμική κοινωνια καλλιεργώντας τον αμοιβαίο σεβασμό , την αποδοχή της διαφορετικότητας, την ισότητα,την αλληλεγγύη.

  8. Συμφωνώ,και επειδή η κοινωνία μας είναι πλέον πολυπολιτισμική πρέπει τόσο το σχολείο όσο και οι εκπαιδευτικοί να είναι σε θέση να καλλιεργούν την αποδοχή της διαφορετικότητας

  9. Συμφωνώ με την άποψη αυτή, το σχολείο στις μέρες μας έχει γίνει διαπολιτισμικό. Ωστόσο, κανείς δεν ήταν προετοιμασμένος για μια τέτοια αλλαγή. Το αναλυτικό πρόγραμμα χρειάζεται αλλαγές και η εκπαιδευτική κοινότητα ενημέρωση και αποδοχή της διαφορετικότητας.

  10. Οφείλουν τόσο το σχολείο όσο και οι εκπαιδευτικοί να καλλιεργούν τον αμοιβαίο σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Στόχος όλων πρέπει να είναι το “ένα σχολείο για όλους”. Τα εμπόδια και οι δυσκολίες πιθανόν στην αρχή να είναι μεγάλα, αλλά αξίζουν μπροστά στο αποτέλεσμα που θα επιτευχθεί.

Τα σχόλια είναι κλειστά.