Δεν γίνονται νέες αποσπάσεις. Και τώρα τι;

Μόλις σήμερα μάθαμε ότι δεν θα γίνουν αποσπάσεις στο εξωτερικό για το σχολικό έτος 2010-2011. Αναρωτιούνται όλοι: “μα καλά ποιος θα κάνει μάθημα στα σχολεία του εξωτερικού;”

Στη Γερμανία το 2005-2006 αποσπάσθηκαν με την πρώτη Υ.Α. 187 εκπαιδευτικοί. Αν υποθέσουμε ότι δεν έκανε ανάκληση κανείς (που δεν ισχύει βέβαια αλλά κάνουμε αυτή την υπόθεση) και δεν έφυγε κάποιος στην 3ετία (σίγουρα έφυγαν κάποιοι) έχουμε φέτος 187 εκπαιδευτικούς που επιστρέφουν. Θεωρητικά δηλαδή υπάρχουν 187 κενές θέσεις στη Γερμανία για το επόμενο σχολικό έτος (όλων των κλάδων: ΠΕ70, ΠΕ60, ΠΕ02 κ.λ.π.).

Τον ακριβή αριθμό των εκπαιδευτικών που επιστρέφουν με λήξη πενταετίας θα τον μάθουμε σε λίγες ημέρες οπότε και θα αποστείλει η ΔΙ.Π.Ο.Δ.Ε. την “πράξη διαπίστωσης λήξης απόσπασης”.

Πώς θα καλυφθούν οι κενές θέσεις;

  • Δεν γνωρίζουμε ποιες εκπαιδευτικές μονάδες θα συνεχίσουν να λειτουργούν οπότε δεν μπορούμε να προβλέψουμε κενές θέσεις
  • Οι ανάγκες σε διδακτικό προσωπικό πιθανώς να μειωθούν περισσότερο με τις φημολογούμενες συγχωνεύσεις εκπαιδευτικών μονάδων
  • Υπάρχουν εκπαιδευτικοί οι οποίοι έχουν συνάψει γάμο με μόνιμο κάτοικο Γερμανίας και λογικά θα κάνουν αίτηση παράτασης απόσπασης (συμφωνα με τον τελευταίο νόμο του Υπουργείου)
  • Υπάρχει Υ.Α. για τον καθορισμό του ωραρίου των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό (+3 ώρες)

Υπάρχει η δυνατότητα κάλυψης των αναγκών με “συμβασιούχους εκπαιδευτικούς” ή “ομογενείς” ή τέλος πάντων να μην καλυφθούν οι ώρες από αποσπασμένους εκπαιδευτικούς. Για να δούμε τι έχουμε σύμφωνα με τη νομοθεσία (παρ. 1 του άρθρου 22 του Ν.2413/96 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει):

– Έλληνες κάτοχοι πτυχίου ελληνικών ή ξένων αναγνωρισμένων τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων που αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού σε θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ Υ.Α.

– ομογενείς καθώς και Έλληνες μετανάστες μόνιμοι κάτοικοι του εξωτερικού, κάτοχοι πτυχίου ελληνικών ή ξένων αναγνωρισμένων τριτοβάθμιων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, που αποτελεί τυπικό προσόν διορισμού σε θέσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της ημεδαπής. ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ως τώρα, ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕ ΚΑΘΟΡΙΣΜΟ ΘΕΣΕΩΝ (απαιτείται νέα απόφαση αν πρόκειται να αυξηθούν οι θέσεις) ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΗ ΜΕ ΟΡΟΥΣ-ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ. Διαδικασία χρονοβόρα με όργανο επιλογής το Ε.Π.Υ.Σ.Δ.Ε./Ε.Π.Υ.Σ.Π.Ε. Ο.Δ. Γερμανίας. Δεν γνωρίζουμε καν τι θα γίνει με τους συμβασιούχους που απασχολούνται τώρα!

– Αλλοδαποί εκπαιδευτικοί κάτοχοι τίτλου ανωτάτων σχολών, στις περιπτώσεις που αυτό είναι απολύτως αναγκαίο. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΚΔΟΘΕΙ ΣΧΕΤΙΚΗ Υ.Α.

Και πάμε και στη “μαγική” παρ. 24 του Ν.2413/96:

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και  Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων μπορεί να προσλαμβάνονται, ύστερα από αίτησή τους, με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου, εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τις εκπαιδευτικές και διδακτικές ανάγκες της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στο εξωτερικό. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί πρέπει να έχουν τα απαιτούμενα για τον οικείο κλάδο και ειδικότητα προσόντα σπουδών, εφόσον έχουν παρακολουθήσει επιτυχώς ειδικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και να έχουν υποβάλει αίτηση διορισμού στη δημόσια εκπαίδευση της ημεδαπής. Ο αριθμός των αναγκαίων για πρόσληψη εκπαιδευτικών προτείνεται από τον οικείο συντονιστή εκπαίδευσης ή από την οικεία διπλωματική ή προξενική αρχή. Με την ίδια απόφαση καθορίζονται και οι αποδοχές των προσλαμβανομένων.

Με την ίδια διαδικασία μπορεί να προσλαμβάνονται διοικητικοί υπάλληλοι με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου για τη διοικητική στήριξη της λειτουργίας των γραφείων των συντονιστών συμβούλων και των εκπαιδευτικών μονάδων.

2. Εκπαιδευτικοί, εκτός από τους αναφερόμενους στην προηγούμενη παράγραφο, οι οποίοι διαθέτουν τα απαραίτητα προσόντα διορισμού στη χώρα υποδοχής, είναι δυνατόν να προσληφθούν για την κάλυψη εκπαιδευτικών αναγκών.

3. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων καθορίζονται οι προϋποθέσεις και η διαδικασία πρόσληψης, ο αριθμός των προσλαμβανομένων, οι όροι ανανέωσης της σύμβασης και απόλυσης των εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων των προηγουμένων παραγράφων, τα κριτήρια επιλογής, καθώς και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.

ΟΥΤΕ ΑΥΤΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΔΟΘΕΙ ΟΙ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ.

 

Είμαι περίεργος να δω τι θα κάνει το Υπουργείο γιατί οτιδήποτε γίνει απαιτεί γρήγορες κινήσεις και αποστολή πολλών εγγράφων προς τους Συντονιστές και άλλες υπηρεσίες.

 

Η άποψή μου:

– Στα Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας θα πρέπει να διδάσκουν αποκλειστικά εκπαιδευτικοί (αποσπασμένοι ή συμβασιούχοι) με επιμόρφωση στη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας και με πολύ καλή γνώση της γλώσσας.

Στις αμιγείς μονάδες (όσες μείνουν τέλος πάντων) αν δεν έχουμε αποσπασμένους εκπαιδευτικούς (που είναι σίγουρα προτιμότερο) πρέπει να τοποθετούνται εκπαιδευτικοί ΜΕ ΤΑ ΙΔΙΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ με τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν σε σχολεία της ημεδαπής ΑΦΟΥ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΟΙ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟΙ ΤΙΤΛΟΙ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΤΙΜΟΙ! Όποιος προσλαμβάνεται (αφού δεν θα έχουμε αποσπάσεις) ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ (επιτυχία σε διαγωνισμό Α.Σ.Ε.Π. κ.λ.π) όπως συμβαίνει στην Ελλάδα με ότι συνεπάγεται αυτό.

 

Βέβαια μπορεί η απόφαση για μη απόσπαση εκπαιδευτικών στο εξωτερικό να αφορά μόνο στο σχολικό έτος 2010-2011 (έτσι λέει το έγγραφο άλλωστε) οπότε αλλάζουν όλα τα δεδομένα.

 

Για να δούμε.

1 σχόλιο στο “Δεν γίνονται νέες αποσπάσεις. Και τώρα τι;

  1. Δεν έχουν υπογραφεί οι υπουργικές αποφάσεις? Ε, και. Μέχρι να χρειαστούν οι καλύψεις έχουμε 3 μήνες στα γεμάτα. Ξέρεις πόσες υπουργικές αποφάσεις υπογράφονται… Καλή θέληση να υπάρχει.

Αφήστε μια απάντηση