Την Τετάρτη 12/02/25, πραγματοποιήθηκε από τη ΔΔΕ Ανατολικής Θεσσαλονίκης, στο Προκόπειο Πολυδύναμο Εκκλησιαστικό Κέντρο», Καραμαούνα 29 ,Καλαμαριά Θεσ/νίκης, επιμορφωτική συνάντηση των εκπαιδευτικών των σχολείων ευθύνης. Σε αυτήν συνάντηση αναλύθηκαν θέματα σχεδιασμού, ευκαιρίες καλές πρακτικές και πληροφορίες για τη συμμετοχή στα προγράμματα Erasmus+. Στην επιμορφωτική αυτή συνάντηση έλαβαν μέρος οι παρακάτω ομιλητές:
Δρ Μυλωνάς Δημήτριος, Επόπτης ποιότητας ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης. Τίτλος εισήγησης: «Τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Erasmus Plus παράγοντας βελτίωσης της
επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.» Κιόρογλου Λίνα, ΠΕ1 Διοικ. – Οικονομικού ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης, Τμήμα Προσωπικού Μπάγγαλα Στέλλα, ΠΕ1 Διοικ. – Οικονομικού ΔΔΕ Ανατ. Θεσ/νίκης, Τμήμα Προσωπικού Τίτλος εισήγησης: «Παρουσίαση και υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων στην ΔΔΕ Ανατ.
Θεσ/νίκης» Σιφνιάδου Δέσποινα, ΠΕ87.02-ΠΕ80,00 Νοσηλευτικής και Οικονομικού Τίτλος εισήγησης: «Ευκαιρίες κινητικότητας στην ΕΕΚ στο πλαίσιο Erasmus KA122» Γιαννίκης Γεώργιος, ΠΕ01 Εκπαιδ. Θεμάτων ΔΔΕ Ανατ. Θεσσαλονίκης Τίτλος εισήγησης: «Πρακτικά ζητήματα κατάθεσης αίτησης Erasmus»
Παρακάτω μπορείτε να βρείτε υποστηρικτικό υλικό καθώς και τις εισηγήσεις των ομιλητών.
Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε το επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση», στο Αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου «Διακονία», στις 20 Ιανουαρίου 2025 και ώρες 09.30 -13.00. Το σεμινάριο παρακολούθησαν ο διευθυντής /-ντρια, καθώς και ένας/μία εκπαιδευτικός Πληροφορικής από κάθε σχολική μονάδα.
Οι ενότητες του σεμιναρίου ήταν οι ακόλουθες:
Εισαγωγή σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης
Καλλιέργεια κριτικής σκέψης μαθητών/τριών στην αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης
Σας ενημερώνουμε ότι η Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης διοργανώνει επιμορφωτικό σεμινάριο με θέμα: «Εφαρμογές Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση», το οποίο θα υλοποιηθεί στο Αμφιθέατρο του Συνεδριακού Κέντρου «Διακονία», στις 20 Ιανουαρίου 2025 και ώρες 09.30 -13.00. Το σεμινάριο θα παρακολουθήσουν ο διευθυντής /-ντρια, καθώς και ένας/μία εκπαιδευτικός Πληροφορικής από κάθε σχολική μονάδα. Επομένως, προβλέπονται δύο συμμετοχές ανά σχολείο. Σε περίπτωση κωλύματος του/της Διευθυντή/-ντριας, δύναται να συμμετάσχει ο/η Υποδιευθυντής/-ντρια.
Η παρακολούθηση του σεμιναρίου κρίνεται απαραίτητη. Θα χορηγηθεί βεβαίωση παρακολούθησης.
Οι ενότητες του σεμιναρίου είναι οι ακόλουθες:
Εισαγωγή σε θέματα Τεχνητής Νοημοσύνης
Καλλιέργεια κριτικής σκέψης μαθητών/τριών στην αξιοποίηση εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης
Πρακτικά επιστημονικού Συνεδρίου «Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην Εκπαίδευση», Σάββατο 7 και Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2024, στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Μακεδονίας
Συνδιοργάνωση: Δ.Δ.Ε. Ανατολικής Θεσσαλονίκης και Πανεπιστήμιο Μακεδονίας
Τμ. Εφαρμοσμένης Πληροφορικής, Πανεπιστήμιο Μακεδονίας (https://www.uom.gr/) 7-8 Δεκεμβρίου 2024 (με φυσική παρουσία και με live streaming).
Στόχοι του Συνεδρίου
Κύριος στόχος του Συνεδρίου είναι να συγκεράσει μεθοδολογίες και τεχνικές από τα
γνωστικά αντικείμενα της Εκπαίδευσης και της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) με κύριο
σκοπό την κατανόηση των δυνατοτήτων και των προκλήσεων της ΤΝ στην εκπαίδευση
και να βοηθήσουν στη διαμόρφωση μελλοντικών στρατηγικών.
Επιπλέον στόχος του Συνεδρίου είναι να αποτελέσει ένα επιστημονικό βήμα μέσω του
οποίου θα δοθεί η δυνατότητα σε επιστήμονες από τα διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα να ανταλλάξουν απόψεις και μεθοδολογίες. Παράλληλα, αποσκοπεί στο να ευαισθητοποιήσει νέους ερευνητές και να αναδείξει νέες κατευθύνσεις έρευνας
συνδυάζοντας τις μεθόδους και τα εργαλεία της Εκπαιδευτική διαδικασίας και της
Τεχνητής Νοημοσύνης.
Η επιλογή του τόπου διεξαγωγής του Συνεδρίου έχει ως στόχο τη διασύνδεση της Δ/νσης Β/θμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης με την επιστημονική κοινότητα του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι στόχοι του Συνεδρίου περιλαμβάνουν τα παρακάτω:
1. Ενημέρωση για τις εξελίξεις στην Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ): Παρουσίαση των τελευταίων εξελίξεων στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης και πώς αυτές μπορούν να εφαρμοστούν στον εκπαιδευτικό τομέα. 2. Εξερεύνηση των δυνατοτήτων της ΤΝ στην εκπαίδευση: Συζήτηση για το πώς η ΤΝ μπορεί να βελτιώσει τη διαδικασία μάθησης, την εξατομίκευση της διδασκαλίας και τη διαχείριση των μαθησιακών αναγκών των μαθητών. 3. Βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω ΤΝ: Παρουσίαση πρακτικών παραδειγμάτων και μελετών περίπτωσης όπου η ΤΝ έχει ήδη εφαρμοστεί επιτυχώς για τη βελτίωση της διδασκαλίας, όπως τα έξυπνα συστήματα διδασκαλίας και οι προσαρμοστικές πλατφόρμες μάθησης. 4. Προώθηση της εξατομικευμένης μάθησης: Παρουσίαση της δυναμικής της ΤΝ στην εξατομίκευση της εκπαιδευτικής εμπειρίας για τους μαθητές με βάση τις ατομικές τους ανάγκες και ικανότητες. 5. Ηθικές και κοινωνικές επιπτώσεις της ΤΝ στην εκπαίδευση: Ανάλυση των ηθικών, νομικών και κοινωνικών ζητημάτων που προκύπτουν από τη χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση, όπως τα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα και η ανισότητα στην πρόσβαση. 6. Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών: Εξερεύνηση τρόπων επιμόρφωσης των
εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση της ΤΝ στα σχολικά προγράμματα και την
καθημερινή διδασκαλία. 7. Ανάδειξη εφαρμογών ΤΝ: Εξέταση πρακτικών παραδειγμάτων, όπως προσαρμοστικά συστήματα μάθησης, ανάλυση δεδομένων εκπαιδευτικής διαδικασίας και αυτοματοποιημένη αξιολόγηση μαθητών. 8. Καινοτομία και ανάπτυξη νέων εργαλείων: Ενθάρρυνση της καινοτομίας και της δημιουργίας νέων ψηφιακών εργαλείων που θα στηρίζονται στην ΤΝ και θα στοχεύουν στη βελτίωση της εκπαιδευτικής εμπειρίας. 9. Δημιουργία συνεργασιών: Προώθηση συνεργασιών μεταξύ ακαδημαϊκών ιδρυμάτων, κυβερνήσεων, τεχνολογικών εταιρειών και άλλων φορέων για την αξιοποίηση της ΤΝ στην εκπαίδευση. 10. Μελλοντικές προοπτικές: Προβλέψεις και συζήτηση για το μέλλον της εκπαίδευσης και τον ρόλο που θα διαδραματίσει η Τεχνητή Νοημοσύνη στην εξέλιξη του τομέα.
Θεματικές Ενότητες
Οι θεματικές ενότητες του Συνεδρίου, που ακολουθούν, δεν αποκλείουν την υποβολή
εργασιών που εμπίπτουν στο ευρύτερο επιστημονικό φάσμα της ΤΝ και της Εκπαίδευσης.
Κάθε θέμα θεωρητικό, επιστημολογικό ή πρακτική εφαρμογή που άπτεται του χώρου της Τεχνητής Νοημοσύνης στην Εκπαίδευση είναι ευπρόσδεκτο στο Συνέδριο. Οι παρακάτω θεματικές ενότητες καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, από τις τεχνολογικές εφαρμογές μέχρι τα ηθικά ζητήματα και τις μελλοντικές προοπτικές της ΤΝ στην εκπαίδευση. 1. Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη και την Εκπαίδευση
– Ιστορική εξέλιξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση.
– Βασικές αρχές και ορισμοί της ΤΝ.
– Ο ρόλος της ΤΝ στο σημερινό εκπαιδευτικό τοπίο.
– Τρέχουσες τάσεις και τεχνολογικές εξελίξεις. 2. Προσαρμοστικά Συστήματα Μάθησης και Εξατομικευμένη Εκπαίδευση
– Εφαρμογές προσαρμοστικής μάθησης που χρησιμοποιούν ΤΝ.
– Εξατομίκευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με βάση τις ανάγκες του κάθε μαθητή.
– Τρόποι αξιοποίησης της ΤΝ για την ανάλυση μαθησιακών προτύπων.
– Πλατφόρμες και εργαλεία για την προσαρμοστική μάθηση. 3. Ανάλυση Εκπαιδευτικών Δεδομένων (Learning Analytics)
– Συλλογή και ανάλυση δεδομένων μαθητών με τη χρήση της ΤΝ.
– Προγνωστική ανάλυση για τη βελτίωση της μαθησιακής επίδοσης και την έγκαιρη
παρέμβαση.
– Ηθικές προκλήσεις στη χρήση δεδομένων στην εκπαίδευση.
– Χρήση της ΤΝ για την ανάλυση εκπαιδευτικών δεδομένων (Learning Analytics). 4. Αυτοματοποιημένη Αξιολόγηση και Ανατροφοδότηση
– Εφαρμογές αυτοματοποιημένης αξιολόγησης (βαθμολόγησης) με τη χρήση ΤΝ.
– Βελτίωση της ποιότητας της ανατροφοδότησης μέσω της τεχνολογίας.
– Πώς η ΤΝ μπορεί να μειώσει το φόρτο εργασίας των εκπαιδευτικών.
– Προκλήσεις και ευκαιρίες στην αυτοματοποιημένη αξιολόγηση. 5. Εικονικοί Εκπαιδευτικοί και Ψηφιακοί Βοηθοί
– Ανάπτυξη και χρήση ψηφιακών βοηθών και chatbots για την υποστήριξη των μαθητών.
– Εικονικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα με τη χρήση ΤΝ.
– Ο ρόλος των ρομπότ στην εκπαίδευση. 6. Ηθικά Ζητήματα και Προκλήσεις
– Ηθικά διλήμματα που προκύπτουν από τη χρήση της ΤΝ στην εκπαίδευση.
– Προστασία προσωπικών δεδομένων και ασφάλεια.
– Διασφάλιση ισότητας στην πρόσβαση στην εκπαίδευση μέσω της ΤΝ. 7. Εκπαιδευτικοί και ΤΝ: Επιμόρφωση και Υποστήριξη
– Ανάγκη επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για τη χρήση εργαλείων ΤΝ.
– Παροχή ψηφιακών δεξιοτήτων στους εκπαιδευτικούς.
– Στρατηγικές ενσωμάτωσης της ΤΝ στη διδασκαλία.
– Στρατηγικές και κατευθύνσεις για την ενσωμάτωση της ΤΝ σε εθνικές και διεθνείς
εκπαιδευτικές πολιτικές. 8. Πρακτικές Εφαρμογές της ΤΝ στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
– Παρουσίαση επιτυχημένων παραδειγμάτων και καλών πρακτικών.
– Καινοτόμα εκπαιδευτικά εργαλεία και πλατφόρμες που βασίζονται στην ΤΝ. 9. Συνεργασίες και Καινοτομία στην Εκπαίδευση μέσω ΤΝ
– Συνεργασίες μεταξύ σχολείων, πανεπιστημίων και τεχνολογικών εταιρειών.
– Καινοτόμες προσεγγίσεις στην ανάπτυξη εργαλείων ΤΝ για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
– Χρηματοδότηση και ανάπτυξη νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. 10. Το Μέλλον της Εκπαίδευσης με την ΤΝ
– Προβλέψεις για το μέλλον της εκπαίδευσης με τη χρήση ΤΝ.
– Πώς η ΤΝ μπορεί να επηρεάσει τις εκπαιδευτικές πολιτικές.
– Στρατηγικές προσαρμογής της εκπαιδευτικής διαδικασίας στις τεχνολογικές εξελίξεις.
– Συζήτηση για τις μελλοντικές προοπτικές και τις προκλήσεις που θέτει η ΤΝ.
– Ο ρόλος της τεχνολογίας στη διαμόρφωση του εκπαιδευτικού μέλλοντος.
Παρακολούθηση εργασιών Συνεδρίου
Για την παρακολούθηση του Συνεδρίου, χωρίς υποβολή εργασίας, οι ενδιαφερόμενοι/-ες μπορούν να συμπληρώσουν την αντίστοιχη ηλεκτρονική φόρμα, έως το Σάββατο 30
Νοεμβρίου 2024, μέσω του παρακάτω συνδέσμου:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή