Blocks: always and everywhere!

“Blocks: always and everywhere” eTwinning Έργο

 

Λίγα λόγια για το Έργο

Τα παιδιά μπορούν να μάθουν τα πάντα μέσω του παιχνιδιού.

Αυτό το έργο αφορά τη χρήση του δημιουργικού και εκπαιδευτικού ρόλου των μπλοκ στην ανάπτυξη των παιδιών. Το έργο του παιδιού είναι απλά … να διασκεδάζει. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για κάθε παιδί να γνωρίζει τον κόσμο γύρω του και να μεγαλώνει κανονικά. Όταν επιλέγουμε ένα παιχνίδι για ένα παιδί, προσπαθούμε να παρέχουμε και εκπαιδευτικό ρόλο και ψυχαγωγία. Και, καθώς οι απλούστερες λύσεις είναι συχνά οι καλύτερες … τι είναι καλύτερο από το να παίζεις με μπλοκ;

Σε αυτό το έργο θα ανακαλύψουμε τον τρόπο με τον οποίο τα παιδιά χρησιμοποιούν διαφορετικά είδη μπλοκ κατά τη διάρκεια του δημιουργικού τους παιχνιδιού, ενώ εμπλέκουν διαφορετικούς θεματικούς τομείς και επιτυγχάνουν πολλαπλούς στόχους.

Στόχοι του Έργου

Σύμφωνα με τον Μαχάτμα Γκάντι «Η πραγματική εκπαίδευση συνίσταται στο να βγάλεις τα καλύτερα από τον εαυτό σου», και έτσι, οι στόχοι αυτού του έργου είναι:

– γνωριμία με τη χρήση μπλοκ για δημιουργικά παιχνίδια σε άλλες χώρες

– διαμόρφωση βασικών ικανοτήτων στα παιδιά

– συλλογή πρακτικών ιδεών, μεθόδων, παιχνιδιών, εμπειριών μέσω συνεργασίας με εκπαιδευτικούς από άλλες χώρες

– ανάπτυξη της δημιουργικότητας των παιδιών, της καινοτομίας, της δημιουργικής επίλυσης προβλημάτων, της επικοινωνίας, της συνεργασίας, των κοινωνικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων

– παραγωγή πραγματικής συλλογικής εργασίας

– να εκφραστούν με διαφορετικούς από τους συνηθισμένους (προφορικούς και γραπτούς) τρόπους

– να περάσουν καλά

Μέλη του Έργου

  • Σοφία Νίκα

1st Liti’s Kindergarten

  • Mαρία Γκιζλή

2nd kindergarten Aliartos

  •  Θεσσαλία Κανέλα
  •   Καλλιρρόη Στανούδη

Kindergarten Chrisavgi

Chrisavgi-Lagadas

  • Joanna Pacholczyk-Mizdalska

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 226 Małego Europejczyka

  • Michaela Rumanková
  • Božena Beníková

Kindergarten Iljusinova

Materská škola Iľjušinova 1

851 03 Bratislava Slovakia

 

Το έργο ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2019 και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2020.

 

1) Σεπτέμβριος – Εμείς και τα μπλοκ μας

– γνωριμία συνεργατών του Έργου

 

– αποστολή ηλεκτρονικών καρτών από συνεργάτη σε συνεργάτη

– παρουσίαση των μπλοκ που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας

 

 

– δημιουργία ενός σύντομου βίντεο (διαφήμιση) κάθε σχολείου, που δείχνει μπλοκ, κ. λπ.

 

 

2) Οκτώβριος – Μπλοκ και έργα τέχνης

– ιδέες για δημιουργικά παιχνίδια που χρησιμοποιούν μπλοκ για να δημιουργήσουν εκ νέου κάποια έργα τέχνης, όπως πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, λαβύρινθους και δημιουργία μιας συλλογικής εικονικής συλλογής.

Σε αυτήν την ενότητα αναδημιουργούμε φημισμένους πίνακες, γλυπτά και αρχιτεκτονικά έργα με το αγαπημένο μας θέμα. 

Εργαζόμαστε σε ζευγάρια και ανταλλάσσουμε πίνακες που πρέπει να αναδημιουργηθούν με μπλοκ και γράφουμε λίγα λόγια για αυτούς.

Τα ζευγάρια είναι…

 

 

Εμείς επιλέξαμε τον πίνακα: Airplane Flying (1915) του Kasimir Malevich….

 

Αναδημιουργήσαμε τον πίνακα με τα μπλοκ μας !!!!

 

Επιλέξαμε τον Πύργο της Αλιάρτου.

Επιβλητικός μεσαιωνικός Πύργος που ανήκει σε μια σειρά από κατασκευές ίδιου τύπου στη Βοιωτία που λειτουργούσαν ως βάση του δικτύου επικοινωνίας και της άμυνας. Κατασκευάστηκε από Καταλανούς φεουδάρχες της περιοχής σε στρατηγικό πέρασμα και αποτελούσε οχυρό για την προστασία του φεουδάρχη και του αγροτικού πληθυσμού της περιοχής σε περίπτωση εχθρικής επιδρομής.

Για τη σημερινή Αλίαρτο ο Καταλανικός Πύργος της αποτελεί ξεχωριστό μνημείο, γιατί είναι από τα πιο καλοδιατηρημένα δείγματα μεμονωμένων οχυρωματικών έργων των Σταυροφόρων ιπποτών στην Ελλάδα, παρόλο που τμήμα του έχει καταρρεύσει από σεισμούς.

Αναδημιουργήσαμε τον Πύργο μας…..

 Η Michaela και η Bozena ( το ζευγάρι μας στη δράση) επέλεξαν τον πίνακα του Vincent Van Gogh:The Mulbery Tree in Autumn…

 

Αναδημιουργήσαμε τον πίνακα…

 

Επέλεξαν επίσης την Πυραμίδα της Αιγύπτου…

Αναδημιουργήσαμε την Πυραμίδα…..

 

 

3) Νοέμβριος – Μπλοκ και μαθηματικά

– ιδέες για μαθηματικά παιχνίδια, με επίκεντρο τον προσανατολισμό, τη συμμετρία και την αρίθμηση.

Πραγματοποιήθηκε on line τηλεδιάσκεψη μέσα από την οποία με κλήρωση, αποφασίστηκε με  ποια ενότητα των Μαθηματικών θα ασχοληθεί ο κάθε συνεργάτης του Έργου.

Εμείς αναλάβαμε το…. Μέτρημα !!!

 

Στη συνέχεια αποδεχτήκαμε την Πρόκληση και ασχοληθήκαμε με τις ενότητες και των άλλων συνεργατών του Έργου μας …..

 

 

 

Ο συνεργατικός μας πίνακας για το “Μπλοκ και Μαθηματικά “

Μετάβαση στο padlet.com

 

4) Δεκέμβριος – Μπλοκ και Χριστούγεννα

– ιδέες για στολίδια με μπλοκ για να στολίσουμε το Χριστουγεννιάτικο δέντρο μας! 

Γυρίσαμε τον τροχό για να δούμε τι στολίδια θα φτιάξουμε με τα μπλοκ μας….

 

Εμείς κληρωθήκαμε να φτιάξουμε ένα Δώρο …..

Ένα Γάντι ….

 

To σκούφο του Άι Βασίλη ….

Κι ένα Τζάκι ….

Στολίσαμε το Χριστουγεννιάτικο Δέντρο μας με τα στολίδια που φτιάξαμε με τα μπλοκ ….

 https://view.genial.ly/5dfe72417c54700fa8f4ec75/interactive-image-interactive-image

 

5) Ιανουάριος – Μπλοκ και κωδικοποίηση

– ιδέες για εκμάθηση κωδικοποίησης, προγραμματισμός με χρήση μπλοκ

1.Δημιουργήσαμε ένα μυστικό αλφάβητο κώδικα με φωτογραφίες των μπλοκ μας – κάθε σχολείο πήρε  4 γράμματα (Θεσσαλία & Καλλιρρόη: A, B, C, D – Michaela & Bozena: E, F, G, H – Maria: I , J, K, L – Ewa & Agnieska: M, N, O, P – Joanna: Q, R, S, T, U – Sophia: V, W, X, Y, Z) και συνέδεσε κάθε γράμμα με μια φωτογραφία ενός μόνο μπλοκ

Στα δικά μας γράμματα I . J . K. L , αντιστοιχήσαμε τα παρακάτω μπλοκ …

 

Και αυτή είναι η Αλφαβήτα μας….

Αφού συνεργαστήκαμε με τους μαθητές μας, επιλέξαμε μερικά σχέδια τέχνης pixel και χρησιμοποιώντας το μυστικό μας αλφάβητο δημιουργήσαμε κρυπτογραφημένες λέξεις:

Αυτή είναι η δική μας κρυπτογραφημένη λέξη

 

Αφού δημιουργήσαμε τις κρυπτογραφημένες λέξεις μας, γυρίσαμε τον τροχό για να δούμε ποια θα αποκωδικοποιήσουμε και θα προσπαθήσουμε να φτιάξουμε με τα μπλοκ μας!

Και αυτά είναι τα Αποτελέσματα….

Εμείς φτιάξαμε το σκυλάκι…..

 

Το συνεργατικό μας beebot “χαλάκι” είναι έτοιμο! Εκτυπώσαμε τις εικόνες και δημιουργήσαμε  το “χαλάκι” στην τάξη μας….

Δημιουργία και παρακολούθηση αλγορίθμων

Κάθε σχολείο θα στείλει τον Κώδικα σε άλλο για να φτάσει σε ένα από τα σχέδια. Ακολουθήσαμε τον κώδικα που μας  έστειλε το σχολείο της Joanna και  φτάσετε στην κρυφή εικόνα ….

Παραλάβαμε αυτο τον κώδικα από τη Joanna….

Τον “διαβάσαμε” με τη βοήθεια του Beebot ….. και φτάσαμε στο Panda

 

Στη συνέχεια στείλαμε τον δικό μας Κώδικα στη Σοφία …..

 

 

Στη συνέχεια …. δημιουργήσαμε συνεργατικά το Λογότυπο του έργου μας!!!!

Επιλέξαμε το αγαπημένο μας γράμμα από τη λέξη BLOCKS…..

Διαλέξαμε το γράμμα Ο …. και το αναδημιουργήσαμε με τα μπλοκ μας!!!!!

 

Έτοιμο το Λογότυπό μας!!!!!!

6) Φεβρουάριος – αξιολόγηση έργου

Αξιολόγηση του Έργου από τους εκπαιδευτικούς….

 

Μετάβαση στο padlet.com

Αξιολόγηση του Έργου από τους μαθητές…..

 

 

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.