From the mythical Icarus to Apollo 11 with Stem – Δράση STEM 2.0

Etwinning Έργο – Δράση STEM 2.0 στο 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου

Τη σχολική χρονιά 2019-2020 η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning υλοποίησε τη δράση STEM 2.0. Μέσω της δράσης επιλέχθηκαν 280 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Μέσα σε αυτά και 70 Νηπιαγωγεία από όλη την Ελλάδα. Τα ωφελούμενα σχολεία έλαβαν ανάλογο εξοπλισμό με σκοπό την αξιοποίησή του για τη δημιουργία ανάλογων projects, προσανατολισμένα στο STEM.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου ήταν ένα από τα επιλεγόμενα σχολεία, παρέλαβε το kids First Coding & Robotics και δημιούργησε το Έργο: “From the mythical Icarus to Apollo 11 with Stem”

Το Φεβρουάριο γνωρίσαμε τον Sammy! Το χαριτωμένο ρομπότ Kids First Coding & Robotics που διδάσκει αρχές προγραμματισμού και αναπτύσσει δεξιότητες STEM σε παιδιά προσχολικής ηλικίας!

 

Τα προγράμματα δημιουργούνται απλά και μόνο με  μια σειρά από κάρτες εντολών που δημιουργούν το αλγοριθμικό «μονοπάτι». Καθώς το ρομπότ περνά πάνω από τις κάρτες εντολών, ένας αισθητήρας στο κάτω μέρος του ρομπότ τις διαβάζει μια προς μια και φορτώνει το πρόγραμμα. Στη συνέχεια, τοποθετούμε το ρομπότ στην πίστα που έχουμε δημιουργήσει και το ρομπότ τρέχει το πρόγραμμα. Μπορούμε να προγραμματίσουμε το ρομπότ να κινείται προς διαφορετικές κατευθύνσεις, να ενεργοποιεί το γρανάζι, να ανάβει τα φώτα LED, να αναπαράγει ήχους και να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές κάρτες ενεργειών. Το ενσωματωμένο γρανάζι επιτρέπει την κατασκευή απλών ρομποτικών κατασκευών με βραχίονες ή άλλα κινούμενα μέρη που ανταποκρίνονται σύμφωνα με τις οδηγίες του προγράμματος.

 

 

Σας παρουσιάζουμε το eTwinning Έργο μας για τη Δράση STEM 2.0 …

eTwinning έργο Stem: From the mythical Icarus to Apollo 11 with Stem

 

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε μαθητές ηλικίας 4-6 ετών και η διάρκεια του είναι 6 μήνες από τον Οκτώβριο μέχρι τον Μάρτιο.

Στόχος του έργου είναι να αυξήσει το ενδιαφέρον και την περιέργεια των παιδιών για το Stem, χρησιμοποιώντας διαφορετικά Stem, ρομποτικά παιχνίδια ( όπως Bee Bot, Kids First Coding & Robotics).
Ο ήρωας μας, ο μικρός Ίκαρος έχει ένα όνειρο, να πετάξει. Μαζί του λοιπόν θα ταξιδέψουμε, για να γνωρίσουμε την ιστορική εξέλιξη των πτητικών μηχανών από την αρχαιότητα μέχρι τον 20ο αιώνα.

Από τον Αρχύτα στην εποχή του μυθικού Ίκαρου.
Από τα πρώτα σχέδια του Λεονάρντο Ντα Βίντσι, στην πρώτη επιτυχημένη πτήση με αερόστατο από τους αδελφούς Μονγκολφιέ (Montgolfier).
Από τους αδερφούς Ράιτ και την θρυλική πτήση του πρώτου μηχανοκίνητου αεροπλάνου, στην Αμέλια ‘Ερχαρτ τη πρώτη γυναίκα που διέσχισε πετώντας μόνη τον Ατλαντικό. Και θα ολοκληρώσουμε με την κατάκτηση του Διαστήματος και την εκτόξευση του Apollo 11 με προορισμό την Σελήνη και τριμελές πλήρωμα τους αστροναύτες Νηλ Άρμστρονγκ (αρχηγός της αποστολής), Έντουιν «Μπαζ» Όλντριν (κυβερνήτης της σεληνακάτου) και Μάικλ Κόλινς (κυβερνήτης του διαστημοπλοίου).
Μέσα από αυτό το έργο θα προσπαθήσουμε να ανακαλύψουμε τον πιο ενδιαφέρον και διασκεδαστικό τρόπο να προσελκύσουμε τους μικρούς μαθητές στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά.

Στόχοι του Έργου

Οι μαθητές θα πρέπει:
Να υιοθετήσουν τη μέθοδο Stem μέσω του σχεδιασμού, της συμμετοχής, της αμφισβήτησης, της παρατήρησης και της δοκιμής των ιδεών τους.
Να μάθουν να επιλύουν προβλήματα, να εργάζονται σε ομάδες, να αναπτύξουν δεξιότητες κριτικής σκέψης και δεξιότητες αλγοριθμικής σκέψης.
Να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα τους, τη φαντασία τους, την ικανότητα επικοινωνίας.
Να μάθουν να προγραμματίζουν μικρά ρομπότ.
Να επικοινωνήσουν, να αλληλεπιδράσουν, να συνεργαστούν μέσω των Τ.Π.Ε. για την παραγωγή κοινού έργου.
Να χρησιμοποιούν με ασφάλεια τις Τ.Π.Ε. παράγοντας πολυτροπικά έργα.
Να γνωρίσουν την ιστορική εξέλιξη των πτητικών μηχανών όπως έχει διαμορφωθεί από την αρχαιότητα έως τον 20ο αιώνα.
Και πάνω από όλα να διασκεδάσουν μαθαίνοντας.

Μέλη του Έργου

Μαρία Γκιζλή – 2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου- Βοιωτίας  (Ιδρυτής)

Ευανθία Παναγή – Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού – Κύπρος ( Ιδρυτής)

Παρασκευή Καρέλλα – 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης

Όλγα Παππά – 4ο Νηπιαγωγείο Φαρσάλων

Σπυριδούλα Ίσερη – 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Ειρήνη Πλάκα – 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος

Άννη Σκιαδοπούλου – 1ο Νηπιαγωγείο Κέρκυρας

Γιάννα Καπλάνη – 2ο Νηπιαγωγείο Ευκαρπίας – Θεσσαλονίκη

 

Το έργο είναι χωρισμένο σε ενότητες. Σε κάθε ενότητα ο Ίκαρος μας παρουσιάζει μια πτητική μηχανή, τον εφευρέτη της και μας αναθέτει μια Αποστολή. Στη συνέχεια υπάρχει μια συνεργατική δραστηριότητα σχετική με το θέμα και μια δραστηριότητα με το beebot. Υπάρχει επίσης μία σελίδα με online παιχνίδια για τα παιδιά και μία σελίδα η οποία περιέχει ενσωματωμένο έγγραφο στο οποίο μοιραζόμαστε τις ιδέες μας οι συνεργάτες του έργου.
 
To μήνυμα του Ίκαρου στα παιδιά
http://blabberize.com/view/id/1887045
Εισαγωγή στον προγραμματισμό – Code Week
Lets code with Icarus: Βοήθησε τον Ίκαρο να φτάσει στο  Apollo 11.
Σε συνεργασία on line με το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης, σχεδιάσαμε δυο διαδρομές και βοηθήσαμε τον Ίκαρο να φτάσει στο Apollo 11

 

1η ΕΝΟΤΗΤΑ 

Ο Αρχύτας και η “Περιστερά “του

Η Περιστερά είναι το πρώτο γνωστό ρομπότ στην ιστορία της ανθρωπότητας.Ένα ατμοκίνητο περιστέρι.Ήταν ξύλινη, είχε κυλινδρικό σχήμα, πτερύγια και ράμφος. Πετούσε με ατμό και η πρώτη πτήση της ήταν περίπου 200 μέτρα.

 

Η σύγχρονη Περιστερά

Ένα ρομπότ που πετάει σαν πουλί από τον Markus Fischer και την ομάδα του

 

 
 Πρώτη Αποστολή
Κάναμε κατασκευές με χαρτί, με μπαλόνια, με φτερά…

https://blogs.sch.gr/magkizli/files/2020/06/Η-δική-μας-_Περιστερά_.pdf

 

 
 
Η συνεργατική δραστηριότητα 
On line ψηφοφορία για την ανάδειξη την «καλύτερης»
Περιστεράς.
https://dotstorming.com/b/5a0a154ebe9debfe09409e63

Δραστηριότητα με το Beebot

Επιδαπέδιο παιχνίδι: Ρίχνουμε το ζάρι και προχωράμε το Beebot τόσα βήματα όσα λέει ο αριθμός. Αν σταματήσουμε στο τετράγωνο με την Περιστερά  προχωράμε ένα τετράγωνο μπροστά, αν σταματήσουμε στον Ίκαρο και την Αιμιλία πηγαίνουμε ένα τετράγωνο πίσω. Νικητής αυτός που πρώτος θα φτάσει στον Αρχύτα.

 

 

 

Δραστηριότητα με το Kids first coding & robotics – Όταν η Sammy γνώρισε τη Περιστερά του Αρχύτα

 

2η ΕΝΟΤΗΤΑ 

Ο μυθικός Ίκαρος

 

Ο μύθος του Ίκαρου και του Δαίδαλου

 

Δραστηριότητα με το Beebot

 

Η ιστορία του μυθικού Ίκαρου – Τα παιδιά συνθέτουν την ιστορία βάζοντας τις εικόνες στη σωστή σειρά και στη συνέχεια οδηγούν το Beebot και παρουσιάζουν το μύθο του Ίκαρου.(αρχή, μέση, τέλος)

 

 

Μαθαίνουμε με τον Ίκαρο το φαινόμενο της Τήξης και Πήξης

 

 

Τα Πειράματα μας

 

 

Δραστηριότητα με το Beebot

Τα παιδιά οδηγούν το Beebot σε όποια εικόνα θέλουν. Στη συνέχεια  καλούνται να απαντήσουν αν το φαινόμενο που βλέπουν στην εικόνα είναι Πήξη ή Τήξη και να το δικαιολογήσουν

 

 

 

Συνεργατική Δραστηριότητα

Σε πραγματικό χρόνο συνδεθήκαμε σε ζευγάρια  στο google slides όπου και δημιουργήσαμε ένα πλαίσιο παρόμοιο με το beebot  και τοποθετήσαμε δύο εικόνες με τον Ίκαρο και το Δαίδαλο. Σκοπός του παιχνιδιού ήταν τα παιδιά των δυο νηπιαγωγείων να φτιάξουν δυο διαφορετικές  διαδρομές με βέλη οδηγώντας τον Ίκαρο στον πατέρα του αποφεύγοντας τα εμπόδια (ήλιος και θάλασσα)

 

Συνεργατική δραστηριότητα με το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος.

 

 3η ΕΝΟΤΗΤΑ 
Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι και η “Αεροέλικα”
Η πιο διάσημη πτητική συσκευή  του Λεονάρντο Ντα Βίντσι είναι η Αεροέλικα ή Ελικόπτερο. Είναι ένα ξύλινο πλέγμα με μια πάνινη έλικα από πάνω του η οποία στροβιλίζεται για να προκαλέσει ανύψωση. Το σχέδιο της «αερικής βίδας» χρονολογείται το 1483. Η μηχανή πρέπει να περιστρέφεται με αρκετή ταχύτητα έτσι ώστε η βίδα να «βιδώνει» και να σκαρφαλώνει στον αέρα.
Η ζωή του Λεονάρντο Ντα Βίντσι

 2η ΑΠΟΣΤΟΛΗ

 

Δραστηριότητα με το Beebot

“Διαβάσαμε’’ τον κώδικα με το κινητό και μετά αντικαταστήσαμε τις κάρτες  του κώδικα με τις κάρτες των εφευρέσεων

Οδηγήσαμε το Beebot στις Εφευρέσεις του Ντα Βίντσι
4η ΕΝΟΤΗΤΑ

Στις 19 Σεπτεμβρίου 1783 ένα πελώριο μπαλόνι σαν εξαώροφο σπίτι, από ύφασμα κίτρινο και γαλάζιο διακοσμημένο με την υπογραφή του βασιλιά, ανυψώθηκε  µε θερμό αέρα στις Βερσαλλίες, επίδειξη στο Βασιλιά. Στο καλάθι του μετέφερε τους πρώτους αεροναύτες της Ιστορίας: ένα πρόβατο, έναν πετεινό και µια πάπια. Η “Μονγκολφιέρα”, ταξίδεψε για 8 λεπτά και προσγειώθηκε µε τα ζώα υγιέστατα. Το μπαλόνι έφτασε στα 1.000 μέτρα περίπου και ήταν η πρώτη πτήση µε επιβάτες. 

 

Η επιλογή των ζώων δεν έγινε τυχαία. Το αρνί έχει παρόμοια φυσιολογία με τον άνθρωπο. Η πάπια ήταν συνηθισμένη να πετά σε μεγάλα ύψη. Και ο κόκορας ένα πτηνό που δεν εγκαταλείπει ποτέ το έδαφος, ήθελαν να ελέγξουν πως θα ανταποκριθεί σε συνθήκες μεγάλου υψομέτρου, όντας πουλί.

3η ΑΠΟΣΤΟΛΗ

 

Οι κατασκευές μας

 

 

 

 

Η ζωή του Αρχιμήδη

 

 

 

Η αρχή του Αρχιμήδη στη λειτουργία του Αερόστατου

 

 

 

Δραστηριότητα Κώδικα (ΒΥΘΙΣΗ – ΕΠΙΠΛΕΥΣΗ)

 

 

Πειράματα

Βύθιση και Επίπλευση (υπόθεση – αποτέλεσμα)

 

Δραστηριότητα με το beebot

Οδήγησε το beebot σε όποια εικόνα θέλεις και απάντησε στην ερώτηση: Βυθίζεται ή Επιπλέει; Μπορείς αν θες να βάλεις το αντικείμενο στο νερό για να το επαληθεύσεις

 

Η Επαλήθευση

 

 

Συνεργατική δραστηριότητα

 

Board Game – Βοήθησε τους Montgolfier να φτάσουν στην “Μονγκολφιέρα” 

 

 

Παίζουμε σε ζευγάρια, διαλέγουμε πιόνι και “ρίχνουμε” το ζάρι.Προχωράμε τόσα τετράγωνα μπροστά όσα μας λέει ο αριθμός του ζαριού.Όποιος σταθεί στο τετράγωνο με τον Ίκαρο προχωρά 2 τετράγωνα μπροστά. Όποιος σταθεί στο τετράγωνο της Αιμιλίας προχωρά 1 τετράγωνο μπροστά. Κερδίζει όποιος φτάσει πρώτος στη “Μονγκολφιέρα”.

Παίξαμε μαζί με το Δημόσιο Νηπιαγωγείο Αρεδιού από την Κύπρο…

 

5η ΕΝΟΤΗΤΑ

 

 

Το 1903 κατασκεύασαν το πρώτο αεροπλάνο με έλικα και μηχανή. Η πρώτη τους πτήση στέφθηκε με επιτυχία. Ήταν η πρώτη φορά που άνθρωποι κατάφεραν να πετάξουν με αεροπλάνο με μηχανή. Μέχρι τότε πετούσαν με αερόστατα και ανεμόπτερα.

 

 

Τα μέρη του Αεροπλάνου

 

 

Δραστηριότητα  Κώδικα 

 

4η ΑΠΟΣΤΟΛΗ

 

 

Τα δικά μας Αεροπλάνα

Μετάβαση στο padlet.com

Δραστηριότητα με το Beebot

 

 

Συνεργατική Δραστηριότητα

On line Puzzle με το 7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης

 

6η ΕΝΟΤΗΤΑ

Αμέλια Έρχαρτ

 

 

Μύθος των αιθέρων γένους θηλυκού. Πρωτοπόρος της αεροπορίας, η πρώτη γυναίκα που τιμήθηκε με τον Σταυρό Διακεκριμένης Πτήσης, ως η πρώτη γυναίκα που διέσχισε μόνη της τον Ατλαντικό Ωκεανό. Η τελευταία πτήση της ήταν στις 2 Ιουλίου 1937 για να κάνει το γύρο του κόσμου. Από τότε αγνοείται..

 

Η ζωή της Αμέλια Έρχαρτ με εικόνες …

 

Αεροπλάνο – Pixel Art

 

 

 

Συνεργατική Δραστηριότητα

On line Τρίλιζα με το 4ο Νηπιαγωγείο Αρτέμιδος

 

 

7η ΕΝΟΤΗΤΑ

Κατάκτηση του Διαστήματος και Apollo 11

 

Aς γνωρίσουμε το Διάστημα

 

Το Βιβλίο μας για το Διάστημα

 

 

Ωρίωνας – Μεγάλη και Μικρή Άρκτος – Κασσιόπη – Ανδρομέδα

Ελληνική μυθολογία και Αρχαίοι Αστερισμοί

 

 

 

 

 

Το Ηλιακό μας Σύστημα

 

Αφού γνωρίσαμε το Ηλιακό μας Σύστημα, μπορούμε να παίξουμε… Κάντε κλικ ΕΔΩ και βάλτε τους Πλανήτες σε τροχιά με τη σωστή σειρά τους από τον Ήλιο…και ΕΔΩ για να φτιάξετε το δικό σας Ηλιακό σύστημα.

 

Δραστηριότητα με το Beebot 

Οδηγούμε το beebot στους πλανήτες αρχίζοντας από αυτόν που είναι πιο κοντά στον ήλιο.

 

Apollo 11

Η 20η Ιουλίου 1969 είναι ημερομηνία ορόσημο για την ιστορία της ανθρωπότητας. Για πρώτη φορά ανθρώπινο ον πάτησε το πόδι του σε άλλο πλανήτη και συγκεκριμένα στη Σελήνη. Ήταν δύο από τα μέλη της αμερικανικής διαστημικής αποστολής «Απόλλων 11», οι αστροναύτες Νιλ Άρμστρονγκ και Έντουιν «Μπαζ» Όλντριν.

 

 

Νηλ Άρμστρονγκ – O πρώτος άνθρωπος στο Φεγγάρι

 

 

 

Quiz για τον Νηλ Άρμστρονγκ

 

 

 

Δραστηριότητα με το Beebot

Βοήθησε τον αστροναύτη να φτάσει στο φεγγάρι αποφεύγοντας τους μετεωρίτες και τον εξωγήινο

 

Η Εγκυκλοπαίδεια μας – Συνεργατικό Βιβλίο

https://www.storyjumper.com/book/index/74510795/5dbea631dbcdc

Αξιολόγηση του Έργου μας από γονείς, παιδιά και εκπαιδευτικούς.

 

 

Το Βίντεο παρουσιάστηκε τον Ιούνιο στον υπεύθυνο για τη Δράση STEM 2.0 κο. Άρη Λούβρη  

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.