σκιλλς

Το έργο “StemSkills-Escape room” υλοποιήθηκε στη σχολική χρονιά 2021-2022.

Στο έργο συμμετείχαν 7 σχολεία. Συγκεκριμένα:

  •  7ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης (ιδρυτής), 
  •  “ICS G. Solari di Loreto της Ιταλίας (συνιδρυτής)
  •  13ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης,
  •  2ο Νηπιαγωγείο Αλιάρτου
  •  Κέντρο Προσχολικής Αγωγής «Αθανασία Κυρεζή»
  •  1ο Νηπιαγωγείο Καστοριάς
  •  Gönüllü Hizmet Vakfı Aysel Öğücü Anaokulu –Τουρκία  

Το έργο συνδυάστηκε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων τα οποία εφαρμόστηκαν για πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο. Συμπεριλάβαμε τις θεματικές των εργαστηρίων δεξιοτήτων (“Ευ Ζην”, “Φροντίζω το Περιβάλλον”, “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ”, “Δημιουργώ και Καινοτομώ”) σε μια ιστορία περιπέτειας,  συνδυάζοντας τη με το παιχνίδι “Escape room” ή δωμάτιο διαφυγής (στο οποίο μια ομάδα παικτών ανακαλύπτει συνεργατικά στοιχεία, λύνει γρίφους και ολοκληρώνει εργασίες σε ένα ή περισσότερα δωμάτια, προκειμένου να προχωρήσει και να επιτύχει έναν συγκεκριμένο στόχο σε περιορισμένο χρόνο)  και την εκπαίδευση “Stem” ακρωνύμιο των Science-Technology-Engineering-Math προκειμένου να εμπλέξουμε ενεργά τους μικρούς μας μαθητές βοηθώντας τους να αποκομίσουν όλα τα δυνατά οφέλη που προσφέρει το STEM.

Λίγα λόγια για την υπόθεση του έργου!

Ο γνωστός Παλαιοντολόγος και Αρχαιολόγος κος Στεμκατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών διακοπών του σε κάποιο από τα ελληνικά νησιά, επισκέφτηκε ένα μισογκρεμισμένο κάστρο και θέλησε να μάθει την ιστορία του. 

2

Καθώς παρατηρούσε το κάστρο ανακάλυψε μια κρυμμένη πόρτα. Τραβώντας τον ασημένιο κρίκο της βρέθηκε σε έναν μακρύ διάδρομο που οδηγούσε σε μία αίθουσα. Στο κέντρο της αίθουσας, πάνω σε μια λευκή μαρμάρινη στήλη, ήταν τοποθετημένο ένα βιβλίο. Πάνω στο εξώφυλλο του βιβλίου έγραφε με χρυσά γράμματα: “Το βιβλίο με τα μυστικά”. Το άνοιξε γεμάτος περιέργεια και άρχισε να διαβάζει: “Εσύ που ανακάλυψες την αόρατη πύλη και κατάφερες να φτάσεις ως εδώ, είσαι ο εκλεκτός που θα αποκαλύψει το μυστικό του κάστρου. Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί, βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”.

5 

Ο κος Στεμ δεν έβλεπε την ώρα να λύσει το μυστήριο. Γύρισε μια σελίδα στο βιβλίο αλλά ήταν λευκή, όπως και η επόμενη και όλες οι άλλες σελίδες. Σκέφτηκε τότε να ζητήσει την βοήθεια των μικρών του φίλων. Μαζί πάντα βρίσκουν την λύση. Βγήκε από το κάστρο, έγραψε μια κάρτα και την έστειλε στους μικρούς μας μαθητές κι έτσι ξεκίνησε η νέα μας περιπέτεια!

 

ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΣΤΕΜ

Τα παιδιά απάντησαν αμέσως στον κο Στεμ!

1

1ο Escape room-Ευ ζην

Ο κος Στεμ  γύρισε το κάστρο, ξαναδιάβαζε τον γρίφο αλλά δεν μπορούσε να βρει τη λύση του. “Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί, κάθε δωμάτιο κι ένα κουτί. Βρες τα με τη σειρά κι έλα να σου αποκαλύψω μυστικά”. Κοίταξε γύρω του δεν υπήρχε καμία πόρτα. Και τότε ξαφνικά ακούστηκε ένας θόρυβος. Γύρισε και είδε ένα ανοιχτό συρτάρι. Ένα κομμάτι χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε μέσα σε λάμψη. Το μήνυμα έλεγε: “Στα μαλλιά της το κρατεί και πρώτο πρέπει να βρεθεί”. Και τότε μια μυστική πόρτα εμφανίστηκε μπροστά στα μάτια του. Την άνοιξε και μπήκε μέσα.

9

Βρέθηκε σε μια μεγάλη αίθουσα με 4 πόρτες. Δοκίμασε να τις ανοίξει αλλά ήταν όλες κλειδωμένες. Τότε θυμήθηκε το βιβλίο με τα μυστικά: “Κάθε πόρτα κι ένα κλειδί..”. Το μήνυμα στο συρτάρι του έλεγε που να βρει ένα από τα κλειδιά “Στα μαλλιά της το κρατεί και πρώτο πρέπει να βρεθεί” Παιδιά μπορείτε να βοηθήσετε τον κύριο Στεμ να βρει το πρώτο κλειδί; Που νομίζετε ότι πρέπει να ψάξει;

10

Μπράβο το βρήκατε! Το πρώτο κλειδί είναι στο στέμμα της πριγκίπισσας!
Ο κος Στεμ με το κλειδί κατάφερε να ανοίξει την πρώτη πόρτα! Στο δωμάτιο όπως έλεγε κι ο γρίφος, βρήκε ένα κουτί, ένα σεντούκι. Ανοίγοντας το βρήκε ένα παλιό πάπυρο που έλεγε… 
14

Έτσι πήραμε λοιπόν τις πρώτες μας αποστολές οι οποίες ήταν:

 

1η αποστολη

1.Γνωρίζω το σώμα μου
  • Οι αριθμοί στο σώμα μου
b789f08d4
  • Τα δάχτυλα μου και τα δαχτυλικό μου αποτύπωμα
.jpg
ΑΠΟΤΥΠ
  • Οι 5 αισθήσεις

.jpg

  • Οι 5 αισθήσεις – Συνεργατικό Παιχνίδι με το 13ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης!
ΑΙΣΘΗΣΕΙς
Το συνεργατικό βιβλίο των 5 αισθήσεων
ΒΙΒΛΙΟ
Η δική μας Συνεργατική σελίδα είναι για την Αίσθηση!
ΣΥΝΕΡΓ
  • Υγιεινή των δοντιών – Η Αφίσα μας

.jpg

  • Τα όργανα του σώματος

ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤ 1

 

ΟΡΑΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤ 2

Συνεργατικό Παιχνίδι για τα όργανα του σώματος με το Ιδιωτικό Συστεγαζόμενο Νηπιαγωγείο Α. Κυρεζή.
ΟΡΓΑΝΑ
2. Μαθαίνω να τρώω υγιεινά
ΥΓΙΕΙΝΑ
  • Το πρωινό μου στο σχολείο

ΦΑΓΗΤΟ ΜΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

  • Το αγαπημένο μου φαγητό

ΑΓΑΠΗΜ ΦΑΓΗΤΟ

  • Online παιχνίδι

ΦΑΓΗΤΟ

  • Τα γεύματα της ημέρας

ΓΕΥΜΑΤΑ ΤΗς ΗΜΕΡΑς

γευματ ημερ παιχνιδι
  • Δραστηριότητα κώδικα με το bee bot

ΚΩΔΙΚΑ ΦΑΓΗΤΟ

 

3. Νους υγιής σε σώμα υγιές

 

NOYS YGIHS ΠΟΣΤΟΛΕΣ

 

  • Χριστουγεννιάτικη Zumba – Online συνάντηση όλων των συνεργαζόμενων σχολείων!

 

.jpg

 

  • Ασκήσεις  Yoga

ΨΡΑΦΤ

 

4. Ασφάλεια στο Διαδίκτυο – Αποστολές

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟΣΤΟΛ

 

  • Εγώ και το Διαδίκτυο

ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

 

  • Κανόνες ασφαλείας στο Διαδίκτυο

ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

 

  • Επιτραπέζιο Παιχνίδι: Τι είναι Ασφαλές και τι είναι επικίνδυνο στο διαδίκτυο

 

ΠΑΙΧΝ ΔΙΑΔ

 

  • Οι περιπέτειες του Pici

Ο Pici ο μικρός μας φίλος αγνοεί τους κινδύνους που κρύβει το διαδίκτυο και κάνει διαρκώς λάθη. Αποφασίσαμε να τον βοηθήσουμε και του δώσουμε τις κατάλληλες συμβουλές

ΣΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ

 

Picis troubles 2

Ενημερώσαμε τον κύριο Στεμ για την ολοκλήρωση των αποστολών κι εκείνος μας επιβράβευσε με ένα κομμάτι ενός χάρτη!

1

 

2ο Escape Room-Φροντίζω το περιβάλλον

Ο κύριος Στεμ, επέστρεψε στο βιβλίο με τα μυστικά και μια καινούργια σελίδα είχε εμφανιστεί που έλεγε:  “Ανακάλυψες το πρώτο κομμάτι του χάρτη, όμως έχεις ακόμα πολύ δρόμο. Κοίταξε γύρω σου και θα βρεις κι άλλα μυστικά¨” Κοίταξε προς το ξύλινο έπιπλο το δεύτερο συρτάρι άνοιξε κι ένα ακόμα χαρτί με ένα μήνυμα εμφανίστηκε που έλεγε: ” Τη δεύτερη τη μπότα να βάλω δεν μπορώ. Κάτι με εμποδίζει βοήθα να το βρω”. Ο κύριος Στεμ βρέθηκε στην αίθουσα με τις πόρτες. Έπρεπε να βρει το κλειδί για την δεύτερη. Ήταν η σειρά των παιδιών να βοηθήσουν. Που έπρεπε να ψάξει ο κύριος Στεμ;

 

 

 

 

 

 

 

  

Αυτή η εργασία έχει άδεια χρήσης Creative Commons Αναφορά δημιουργού4.0.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση