Η ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία

27 Οκτωβρίου, 2011 ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ ΜΑΡΙΑ

Είναι γνωστό σε όλους ότι η εισαγωγή των ΤΠΕ-Ε ξεκίνησε με έργα του ΚΠΣ, όπως η ΟΔΥΣΣΕΙΑ (1997-2002), που είχαν χαρακτήρα πιλοτικό. Με αυτά δημιουργήθηκαν υποδομές, εργαστήρια, δίκτυα, εκπαιδευτικά λογισμικά και παράλληλα επιμορφώθηκαν σε Πανεπιστημιακές Μονάδες οι πρώτοι 120 Επιμορφωτές-ΤΠΕ. Έγινε προσπάθεια να επιμορφωθούν εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη και εφαρμόστηκε για πρώτη φορά «Ενδοσχολική Επιμόρφωση» περίπου 6000 εκπαιδευτικών και ξεκίνησε η επιμόρφωση στις βασικές δεξιότητες (πρώτο επίπεδο).

Την περίοδο 2003-2008 συνεχίστηκε η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις βασικές δεξιότητες. Mετά  από καθυστέρηση τριών χρόνων, επιμορφώνονται περίπου 400 εκπαιδευτικοί Π/θμιας και Δ/θμιας εκπαίδευσης σε Πανεπιστημιακά Κέντρα Εκπαίδευσης (ΠΑΚΕ), αξιοποιώντας ορισμένα από τα λογισμικά που δημιουργήθηκαν με έργα του ΚΠΣ. Παράλληλα πραγματοποιείται επιμόρφωση  εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίηση (δεύτερο επίπεδο) σε πολύ μικρότερο αριθμό από αυτόν που είχε σχεδιαστεί αρχικά (από 15.000 στις 8000 και τελικά λιγότεροι) καλύπτοντας λίγες ειδικότητες, και η οποία όμως ολοκληρώνεται πολύ σύντομα.

Σήμερα, όσον αφορά τα λογισμικά, το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προχώρησε στην προκήρυξη διαγωνισμού για την αγορά επιπρόσθετου εκπαιδευτικού λογισμικού χωρίς να έχουν χρησιμοποιηθεί στη σχολική πράξη τα ήδη υπάρχοντα λογισμικά που προέκυψαν από προηγούμενες δράσεις. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου θα πρέπει να δημιουργηθεί ακόμα ένα μητρώο Επιμορφωτών-ΤΠΕ, να μοιραστούν τα νέα λογισμικά σε όλα τα σχολεία της επικράτειας και να πραγματοποιηθεί επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην παιδαγωγική αξιοποίησή τους. Όλα αυτά θα πρέπει να υλοποιηθούν μέσα σε τρεις μήνες! Αξίζει να σημειωθεί ότι τα λογισμικά που ήδη έχουν επιλεγεί (Επιστολή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στις Περιφερειακές Διευθύνσεις Εκπαίδευσης / 29-8-2008) από αυτόν τον διαγωνισμό, εκτός του ότι ορισμένα είναι της περασμένης δεκαετίας, δε δημιουργήθηκαν με σκοπό να εξυπηρετήσουν τη διδασκαλία στο σχολείο.

Οι μέχρι τώρα ενέργειες φανερώνουν ότι όλα γίνονται χωρίς συντονισμό και χωρίς να υπάρχει καταγεγραμμένο σχέδιο για την ένταξη των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (Τα επτά εμπόδια για την ομαλή ένταξη των «Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας» στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε) / 24-10-2007).

Για να μάθετε περισσότερα για το θέμα της ένταξης στην εκπαιδευτική διαδικασία μπορείτε να επισκεφτείτε υη σελίδα της ελληνικής  ένωσης για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση:

– e – ΔΙΚΤΥΟ – ΤΠΕ, εδώ.

Δημοσιευμένο στην κατηγορία  Χωρίς κατηγορία .

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


Ημερολόγιο

Οκτώβριος 2011
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση