ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Η ΓΙΟΡΤΗ ΜΑΣ

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Πέμπτη, 24 Μαΐου 2018 5:32 μμ |

 

 Οι μαθητές της Α τάξης στην τελική γιορτή  θα παρουσιάσουν το τραγούδι του Μ.Φιλιππάκη <<η πολύχρωμη αγάπη>>.Στην παράσταση θα φορούν μπλουζάκια τα οποία ζωγράφισαν τα ίδια με όρεξη ,το καθένα με τη δική του φαντασία και καλλιτεχνική ευαισθησία.

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΝΕΣ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΠΛΗΣΙΑΖΟΥΝ…

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 12:04 μμ |  Με ετικέτα |

Αγαπητοί μου γονείς ,

 Τα σχολεία κλείνουν και καλό θα ήταν να μάθουμε πώς να προστατέψουμε τα παιδιά μας  από τις παγίδες του καλοκαιριού. 

Οι διακοπές με τα παιδιά θα πρέπει να προβληματίζουν τους γονείς και να… «κλέβουν» κάτι από την ανεμελιά, αφού τόσο ο ήλιος όσο και η θάλασσα εγκυμονούν κινδύνους για τους μικρούς παραθεριστές.

Μάθετε, λοιπόν, τι πρέπει να γνωρίζετε, ώστε να παίρνετε τις απαραίτητες προφυλάξεις για λογαριασμό των παιδιών σας όταν κάνετε διακοπές.

Στον ήλιο με μέτρο
Ο ήλιος είναι απαραίτητος, καθώς βοηθάει τα παιδιά να αναπτυχθούν σωστά. Όμως, χρειάζεται και πολλή προσοχή, γιατί κρύβει κινδύνους. Βασικός κανόνας είναι τα παιδιά να πηγαίνουν στη θάλασσα το πρωί μέχρι τις 11.00 και το απόγευμα μετά τις 4.00

Επίσης, μην ξεχνάτε να ντύνετε το παιδί σας ελαφρά, να του δίνετε να πίνει συχνά νερό, ποτέ μην το αφήνετε –αν είναι μωρό– κλεισμένο και μόνο στο αυτοκίνητο ή στο τροχόσπιτο κάτω από καυτό ήλιο. Ακόμη, να του φοράτε πάντα γυαλιά ηλίου, καπέλο και ένα ελαφρύ μπλουζάκι όταν παίζει στην παραλία και να το αλείφετε, κάθε δύο ώρες, με μια αντηλιακή κρέμα.

Προστασία από εγκαύματα
Ένα έγκαυμα μπορεί να εμφανιστεί με ελαφριά κοκκινίλα (αν το παιδί εκτέθηκε για λίγο στον ήλιο) ή με κοκκινίλες και αίσθημα καψίματος και ίσως και φουσκάλες (αν η έκθεση στον ήλιο ήταν μεγάλη). Σε τέτοιες περιπτώσεις καλύψτε την περιοχή με μια λιπαρή κρέμα και ανακουφίστε τη με κομπρέσες με ξιδόνερο.

Αν είστε σε περιοχή μακριά από φαρμακείο ή νοσοκομείο, θυμηθείτε ότι το παγωμένο γιαούρτι ανακουφίζει σημαντικά. Σε περίπτωση που παρουσιαστούν φουσκάλες, το λόγο έχει πλέον ο γιατρός.

Αποφύγετε την ηλίαση
Τα παιδιά κινδυνεύουν εύκολα να πάθουν ηλίαση, γι’ αυτό χρειάζεται μεγάλη προσοχή. Τα συμπτώματά της είναι: εγκαύματα, αδιαθεσία, τάση για υπνηλία. Ίσως το παιδί να ζαλίζεται και καμιά φορά –σε σοβαρές περιπτώσεις– η υπνηλία να μετατραπεί σε κώμα.

Πώς αντιμετωπίζεται; Με κομπρέσες και αρκετά υγρά. Σε περίπτωση, όμως, που το παιδί παρά τη βοήθεια δεν καλυτερεύσει το πολύ σε μία ώρα, πρέπει να το πάτε στο νοσοκομείο.

Φροντίστε για τη μελλοντική υγεία τους
Τα παιδιά χρειάζονται ιδιαίτερη προσοχή στον ήλιο, γιατί έχουν λεπτότερο και πιο ευαίσθητο δέρμα από τους ενήλικες και γιατί παραμένουν εκτός σπιτιού για παιχνίδι και αθλήματα περισσότερο (τριπλάσιες ώρες) στη διάρκεια του χρόνου.

Μην ξεχνάτε, επίσης, ότι αφήνοντας το παιδί σας να εκτίθεται υπερβολικά στον ήλιο, διακινδυνεύετε να αυξήσετε τις πιθανότητες εκδήλωσης καρκίνου σε κάποια στιγμή της ζωής του.

Το μελάνωμα, για παράδειγμα, η πιο επικίνδυνη μορφή δερματικού καρκίνου, προσβάλλει όλες τις ηλικίες και συνηθέστερα άτομα που έχουν εκτεθεί περιοδικά στον ήλιο (π.χ., κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών ή χειμερινών διακοπών) και παρόλο που είναι εξαιρετικά σπάνιο στην πρώτη δεκαετία της ζωής, δυστυχώς τα τελευταία 10 χρόνια παρουσιάζει αύξηση της συχνότητάς του σε παιδιά και εφήβους, αποτελώντας το 1-3% του συνόλου των καρκίνων της παιδικής ηλικίας.

Μάθετέ τους να κολυμπούν από μικρά
Αυτή είναι η βασική συμβουλή «ασφαλείας» για την πρόληψη του πνιγμού. Ένα παιδί, μετά τα 2-3 χρόνια του, μαθαίνει κολύμπι ευκολότερα στην πισίνα. Ωστόσο, οι εκπαιδευτές προτιμούν η εκμάθηση να αρχίζει μετά τα 5 χρόνια, καθώς σε αυτή την ηλικία τα παιδιά είναι πιο υπάκουα.

Επίσης, μην ξεχνάτε ότι πέντε εκατοστά νερό αρκούν για να πνίξουν ένα μικρό παιδί! Γι’ αυτό μην αφήνετε τα παιδιά από τα μάτια σας όσο είναι στη θάλασσα. Ούτε και όταν είναι μόνα τους κοντά στο νερό. Πρέπει να τα προσέχετε διαρκώς, ακόμα κι αν ξέρουν κολύμπι ή αν τα νερά είναι ρηχά.

Τα σωσίβια, τέλος, και τα μπρατσάκια τους πρέπει να είναι καλής ποιότητας, να εφαρμόζουν σωστά και να αντιστοιχούν στην ηλικία τους.

Απαγορεύστε τους να μπαίνουν στη θάλασσα μετά το φαγητό
Το ερώτημα πολλών γονέων είναι πόσες ώρες πρέπει να περάσουν ανάμεσα στο γεύμα και το μπάνιο. Για να απαντηθεί αυτό το ερώτημα θα πρέπει να ληφθεί υπόψη η ποσότητα και κυρίως η ποιότητα των τροφών.

Γιατί, όπως είναι φυσικό, άλλο χρόνο χρειάζεται κανείς να χωνέψει τα σάκχαρα ή τα λίπη και άλλο τις πρωτεΐνες. Για παράδειγμα, ένα μεγάλο κομμάτι παστίτσιο χωνεύεται σε 5 ώρες, μια απλή μακαρονάδα σε 2, ενώ ένα μπουκάλι γάλα σε 1 ώρα.

Μεριμνήστε για την καθαριότητα και τη διατροφή τους
Τους καλοκαιρινούς μήνες έχουμε να κάνουμε συχνά με ιώσεις του γαστρεντερικού. Ιούς, δηλαδή, που προκαλούν γαστρεντερίτιδα και οι οποίοι μεταδίδονται μέσω της εντερικής οδού: άλλοτε με την κατανάλωση μολυσμένων τροφών, όπως κοτόπουλο, αβγά (σαλμονέλα, εντερίτιδα) και άλλοτε με την επαφή με μολυσμένα άτομα.

Η οξεία γαστρεντερίτιδα, σπάνια αντιμετωπίζεται με αντιβιοτικά ή αντιδιαρροϊκά

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 11:45 πμ |  Με ετικέτα |

Η ευγνωμοσύνη του μικρού μυρμηγκιού

Εικόνα

Ένα μυρμήγκι πλησίασε σ’ ένα ποταμάκι να πιει νερό. Αλλά το ρεύμα το παρέσυρε και κινδύνευε να πνιγεί.

Τότε, το είδε ένα περιστέρι και το λυπήθηκε. Του έριξε ένα κλαδί, και το μυρμήγκι πιάστηκε και σώθηκε.

Στην όχθη που βγήκε το μυρμήγκι, είδε έναν κυνηγό που είχε βάλει στο μάτι το περιστέρι.

Το μυρμήγκι έτρεξε όσο πιο γρήγορα μπορούσε και, τη στιγμή που ο κυνηγός ετοιμαζόταν να πιάσει το περιστέρι, το μυρμηγκάκι τον δάγκωσε δυνατά στην πατούσα και τον ξάφνιασε.

Έτσι, το περιστέρι πρόλαβε και πέταξε μακριά.

Αίσωπος

 ΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΥΘΟ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΠΩΣ ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ  ΓΙΑ ΝΑ ΧΑΡΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΓΝΩΜΟΣΥΝΗ ΣΟΥ  ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΠΟΥ ΤΗΝ ΑΞΙΖΕΙ.

 

ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΑ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 11:37 πμ |  Με ετικέτα |

    Οι μαθητές της Α τάξης στέλνουν   μηνύματα  οικολογικού περιεχομένου.Η ευαισθησία τους και η αγνότητα της 

ψυχής τους  φαίνεται  μέσα από αυτά που γράφουν.Ας την απολαύσουμε…

 Πράσινο το χρώμα των δέντρων,το χρώμα της φύσης.Όμως το                                                      καίμε, το πετάμε,.δεν το αγαπάμε.

                   Κόκκινο το χρώμα της φωτιάς, το χρώμα της καρδιάς,  το  χρώμα  της αγάπης.  

                   Κόκκινο το χρώμα της παπαρούνας που κλαίει λυπημένη,περιτριγυρισμένη από μαργαρίτες.Όμως εμείς και την αγάπη και τα δάση τα πετάμε και δεν τα αγαπάμε και τα καίμε, τα χαλάμε

             Γαλάζιο είναι το όνομά μου, το φόρεμά μου είναι η θάλασσα και το στέμμα μου ο ουρανός.Όμως κι εμένα καταστρέφετε και το κόκκινο και το πράσινο  εξαφανίσατε.Πώς θα ζήσετε; Aυτά θα έλεγε αν μιλούσε το γαλάζιο χρώμα του ουρανού.

                                                                                                                     Να αγαπάμε τη ζωή και τα χρώματά της.Τις ομορφιές της να φυλάμε…

Μέσα από τις λέξεις  κρύβονται οι ανησυχίες των μικρών οικολόγων της  Α τάξης.

                       

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΑΙΔΕΙΑ

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Τετάρτη, 23 Μαΐου 2018 11:35 πμ |  Με ετικέτα |

https://youtu.be/i08DKBO2bL8

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΦΑΡΜΟΓΗ

 

 

ΔΩΣΤΕ ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ .ΜΗΝ ΕΠΑΙΝΕΙΤΕ

Κάτω από: Μικροί Οικολόγοι | ΧΑΤΖΗΜΑΝΩΛΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Τρίτη, 22 Μαΐου 2018 4:57 μμ |  Με ετικέτα |

Για μια υγιή αυτοεκτίμηση, είναι σημαντικό να νιώθεις ότι διαθέτεις «τόσο όσο» (δηλ. όσο χρειάζεται) ─ ούτε πάρα πολύ, ούτε πολύ λίγο.
Μην αφήσετε το παιδί να πιστέψει ότι αν σε κάποιο τομέα, βρίσκεται στο μέσο όρο ή στο φυσιολογικό, αυτό σημαίνει ότι δεν είναι καλός ή δεν αξίζει.

 

KidsConfidence_icon2 Προσέχετε τι λέτε. Τα παιδιά μπορεί να είναι πολύ ευαίσθητα στα λόγια των γονιών τους αλλά και των άλλων. Επαινέστε το παιδί σας, όχι μόνο όταν κάνει κάτι με επιτυχία αλλά και για την προσπάθειά του. Χρειάζεται βέβαια να είστε ειλικρινείς. Για παράδειγμα, αν το παιδί δεν τα πάει τόσο καλά ώστε να μπει σε μια ποδοσφαιρική ομάδα, μπορείτε να του πείτε: «Εντάξει, δεν μπήκες στην ομάδα αλλά είμαι πολύ περήφανη για την προσπάθεια που έκανες.». Ανταμείψτε την προσπάθεια και την ολοκλήρωση αντί για το αποτέλεσμα.

KidsConfidence_icon4

Το παιδί μπορεί να μην έχει μεγάλη δεξιότητα σε κάποια πράγματα. Οπότε, αν το βοηθήσετε να ξεπεράσει την απογοήτευση, θα μάθει σε ποιους τομείς έχει περισσότερες ικανότητες και σε ποιους, λιγότερες. Ως ενήλικες, μπορούμε να πούμε π.χ. «Είμαι φάλτσος» ή «Δεν τα καταφέρνω στα μαστορέματα». Οπότε, χρησιμοποιείστε τη ζεστασιά και το χιούμορ για να βοηθήσετε το παιδί να μάθει για τον εαυτό του και να εκτιμήσει τι είναι αυτό που τον κάνει μοναδικό. Είναι επίσης σημαντικό να ενημερώνετε τους δασκάλους του παιδιού για τα δυνατά του στοιχεία, ώστε να τα ενθαρρύνουν περαιτέρω.

Και φυσικά, είναι σκόπιμο να μιλάτε με θετικά λόγια για το παιδί σας, όταν είναι παρόντες σημαντικοί άνθρωποι για τη ζωή του, π.χ. δάσκαλοι, φίλοι, παππούδες κλπ.

KidsConfidence_icon2 Δώστε θετικό παράδειγμα. Αν είστε πολύ σκληροί με τον εαυτό σας, απαισιόδοξοι ή μη ρεαλιστές, σχετικά με τις ικανότητες και τους περιορισμούς που εσείς έχετε, τα παιδιά σας μπορεί τελικά να σας μιμηθούν.

Φροντίστε την δική σας αυτοεκτίμηση και έτσι το παιδί θα έχει ένα σπουδαίο πρότυπο. Δείτε τον εαυτό σας με θετικό τρόπο. Ένας καλός, θετικός γονέας είναι εκείνος που ξέρει ότι δεν είναι τέλειος αλλά εκτιμά τον εαυτό του, ενώ προσπαθεί πάντα να εξελιχθεί και να βελτιωθεί.

KidsConfidence_icon2 Εντοπίστε και διορθώστε τις λανθασμένες πεποιθήσεις. Είναι σημαντικό, ως γονείς, να εντοπίζετε τις παράλογες απαιτήσεις των παιδιών από τον εαυτό τους, είτε αφορούν την τελειότητα είτε την ελκυστικότητα είτε οτιδήποτε άλλο. Βοηθώντας τα παιδιά να θέσουν πιο σωστά και ρεαλιστικά κριτήρια αξιολόγησης του εαυτού τους, τα βοηθάτε να έχουν μια υγιή αντίληψη για τον εαυτό τους.

Οι λανθασμένες αντιλήψεις για τον εαυτό, μπορεί να γίνουν πραγματικότητα για το παιδί. Για παράδειγμα, ένα παιδί που γενικά πάει καλά στο σχολείο αλλά δυσκολεύεται στην αριθμητική, μπορεί να πει «Δεν τα καταφέρνω στην αριθμητική. Είμαι κακός μαθητής.». Αυτό αφενός είναι μια λανθασμένη γενίκευση και αφετέρου μπορεί να επηρεάσει το παιδί προς την αποτυχία. Ενθαρρύνετε το παιδί να δει την κατάσταση με πιο αντικειμενικό τρόπο. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε: «Είσαι καλός μαθητής. Τα πας καλά στο σχολείο. Η αριθμητική είναι απλά ένα μάθημα στο οποίο χρειάζεται να ασχοληθείς περισσότερο χρόνο. Θα σε βοηθήσω κι εγώ αν το θέλεις.»

KidsConfidence_icon2 Είναι καλό να είστε αυθόρμητοι και στοργικοί. Η αγάπη σας θα τονώσει την αυτοεκτίμηση του παιδιού σας. Δώστε του αγκαλιές και πείτε του ότι το αγαπάτε. Όταν βλέπετε ότι κάνει προσπάθεια για να καταφέρει κάτι ή δοκιμάζει ξανά σε κάτι που πριν είχε αποτύχει, πείτε του ότι νιώθετε περήφανοι γι’ αυτό. Γενικά, είναι καλό να του θυμίζετε ότι νιώθετε τυχεροί και περήφανοι που είστε γονείς του.

 

KidsConfidence_icon2  Επαινέστε το παιδί συχνά και με ειλικρίνεια, χωρίς να το παρακάνετε, γιατί αν έχει πολύ μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του, μπορεί να έχει προβλήματα στη σχέση με φίλους και να απομονωθεί κοινωνικά, πράγμα που θα επιδράσει αρνητικά στην αυτοεκτίμησή του.

KidsConfidence_icon2 Δώστε θετική και ξεκάθαρη ανατροφοδότηση. Αν του πείτε «Πάντα όταν εκνευρίζεσαι, είσαι σε έξαλλη κατάσταση!», μπορεί να νιώσει ότι δεν έχει κανέναν έλεγχο στα ξεσπάσματά του. Θα ήταν καλύτερα να του πείτε «Κατάλαβα ότι ήσουν πολύ θυμωμένος με τον αδερφό σου αλλά ήταν ωραίο που κατάφερες να μιλήσεις γι’ αυτό αντί να φωνάξεις ή να χτυπήσεις.» Αυτό δίνει αναγνώριση στα συναισθήματα του παιδιού, επιβραβεύει την επιλογή που έκανε και το ενθαρρύνει να κάνει πάλι τη σωστή επιλογή την επόμενη φορά.

KidsConfidence_icon2 Βοηθήστε το παιδί να ασχοληθεί με δημιουργικές δραστηριότητες που ενθαρρύνουν τη συνεργασία αντί για τον ανταγωνισμό και βοηθούν ιδιαίτερα στην ενίσχυση της αυτοεκτίμησης. Για παράδειγμα, τα προγράμματα καθοδήγησης όπου ένα μεγαλύτερο παιδί βοηθάει ένα μικρότερο να μάθει να διαβάζει, είναι πολύ καλά και για τα δύο παιδιά. Επίσης, ο εθελοντισμός και η συνεισφορά στην τοπική κοινωνία, μπορεί να έχει θετική επίδραση στην αυτοεκτίμηση όλων όσων εμπλέκονται.

KidsConfidence_icon2 Ενθαρρύνετε το παιδί να πάρει υγιή ρίσκα. Ενθαρρύνετε το παιδί να εξερευνήσει κάτι νέο, όπως το να δοκιμάσει ένα διαφορετικό φαγητό, να βρει έναν νέο φίλο κλπ. Αν και πάντα υπάρχει η πιθανότητα της αποτυχίας, χωρίς ρίσκο δεν υπάρχουν πολλές δυνατότητες για επιτυχία. Οπότε, αφήστε το παιδί να πειραματιστεί με ασφάλεια και αντισταθείτε στην παρόρμησή σας να παρέμβετε. Για παράδειγμα, δεν χρειάζεται να τον «σώσετε» αν δείχνει μια ήπια απογοήτευση καθώς προσπαθεί να καταλάβει ένα νέο παιχνίδι. Το να παρεμβαίνετε λέγοντας «θα το

κάνω εγώ!», μπορεί να ενθαρρύνει την εξάρτηση και να μειώνει την αυτοπεποίθηση του παιδιού.

Χτίστε την αυτοεκτίμησή του, αντισταθμίζοντας την ανάγκη σας να τον προστατέψετε, με την ανάγκη του να αναλαμβάνει καινούργια καθήκοντα.

 

KidsConfidence_icon2 Επιτρέψτε να συμβούν λάθη. Όταν το παιδί κάνει επιλογές και παίρνει ρίσκα, κάποιες φορές θα κάνει και λάθη. Αυτά είναι πολύτιμα μαθήματα για να χτίσει την αυτοεκτίμησή του.
Οπότε αν το παιδί βάλει το πιάτο του πολύ κοντά στην άκρη του τραπεζιού και αναποδογυρίσει, ενθαρρύνετέ το να σκεφτεί τι διαφορετικό μπορεί να κάνει την επόμενη φορά. Έτσι δεν θα πέσει η αυτοεκτίμησή του και θα καταλάβει ότι είναι θεμιτό να κάνει λάθη κάποιες φορές.

Όταν κάνετε εσείς κάποια βλακεία, παραδεχτείτε το. Όταν αναγνωρίζετε τα λάθη σας και τα ξεπερνάτε, δίνετε ένα δυνατό μήνυμα στο παιδί σας. Το διευκολύνετε να αποδεχτεί τις δικές του αδυναμίες.

KidsConfidence_icon2 Επιβραβεύστε τα θετικά. Όλοι ανταποκρίνονται θετικά στην ενθάρρυνση, οπότε προσπαθήστε να αναγνωρίσετε τα καλά πράγματα που κάνει το παιδί σας κάθε μέρα, φροντίζοντας να μπορεί να σας ακούσει. Για παράδειγμα, πείτε στον πατέρα του «Ο Μιχάλης έπλυνε όλα τα λαχανικά για το φαγητό.» Θα απολαύσει και τον έπαινό σας και την ενθαρρυντική ανταπόκριση του πατέρα του.

Επίσης, χρειάζεται να είστε συγκεκριμένοι. Αντί να πείτε «Έκανες καλή δουλειά», πείτε, «Σ’ ευχαριστώ που περίμενες τόσο υπομονετικά στη σειρά.» Αυτό θα ενισχύσει την αίσθηση του, ότι τα καταφέρνει και ότι έχει αξία και θα του επιτρέψει να ξέρει ακριβώς τι έκανε σωστά.

KidsConfidence_icon2 Αποφύγετε τις συγκρίσεις. Σχόλια του τύπου: «Γιατί δεν είσαι καλό παιδί σαν το Φώτη;», θα κάνουν το παιδί να νιώσει άσχημα για τον εαυτό του. Ακόμη και οι θετικές συγκρίσεις όπως: «Είσαι ο καλύτερος παίχτης», είναι δυνητικά επιβλαβείς για το παιδί, γιατί μπορεί να δυσκολευτεί να ανταποκριθεί σ’ αυτή την εικόνα.

 

Αν πείτε στο παιδί ότι το εκτιμάτε γι’ αυτό που είναι, παρά για το πώς είναι σε σχέση με τους άλλους, θα μπορέσει πιο εύκολα να αναγνωρίσει την αξία του.

Όταν κάνουν οι άλλοι τέτοιες συγκρίσεις, βεβαιώστε το παιδί σας ότι είναι ιδιαίτερο και μοναδικό με το δικό του τρόπο.

KidsConfidence_icon2 Προσφέρετε ενσυναίσθηση. Αν το παιδί νιώσει απογοήτευση επειδή δεν μπορεί να κάνει όσα κάνουν οι συνομήλικοί του (π.χ. δεν μπορώ να παίξω τόσο καλό ποδόσφαιρο όπως ο Νίκος), δείξτε του ενσυναίσθηση και μετά τονίστε μία ικανότητά του. Για παράδειγμα, μπορείτε να πείτε «Ο Νίκος παίζει καλό ποδόσφαιρο. Και συ ζωγραφίζεις πολύ ωραία.» Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μάθει ότι όλοι έχουμε δυνατότητες και αδυναμίες και ότι δεν χρειάζεται να είναι τέλειος για να νιώθει καλά με τον εαυτό του.

KidsConfidence_icon2 Δώστε ενθάρρυνση. Κάθε παιδί χρειάζεται από τους αγαπημένους του ανθρώπους, το είδος της υποστήριξης που του δίνει το μήνυμα: «Πιστεύω σε σένα. Βλέπω την προσπάθειά σου. Συνέχισε έτσι!» Ενθάρρυνση σημαίνει να αναγνωρίζεις την πρόοδο ─ όχι μόνο να επιβραβεύεις την επίτευξη. Οπότε αν το παιδί σας προσπαθεί να κλείσει τα κουμπιά του, πείτε του «Κάνεις καλή προσπάθεια και σχεδόν τα κατάφερες!» αντί «Όχι έτσι. Άσε να το κάνω εγώ.»

Υπάρχει διαφορά ανάμεσα στον έπαινο και στην ενθάρρυνση. Το ένα επιβραβεύει το κατόρθωμα (π.χ. «Το κατάφερες!») ενώ το άλλο επιβραβεύει το άτομο (π.χ. «Είμαι περήφανη για σένα!»). Ο έπαινος μπορεί να κάνει το παιδί να νιώσει ότι είναι «καλό» μόνο όταν κάνει κάτι τέλεια. Η ενθάρρυνση, αναγνωρίζει την προσπάθεια. Για παράδειγμα, είναι πιο βοηθητικό να πούμε «Πες μου για τη ζωγραφιά σου. Βλέπω ότι σου αρέσει το κόκκινο.» αντί «Είναι η πιο ωραία ζωγραφιά που έχω δει ποτέ!». Ο πολύς έπαινος μπορεί να υπονομεύσει την αυτοεκτίμηση του παιδιού, γιατί ενδέχεται να του δημιουργήσει πίεση να έχει υψηλές επιδόσεις και μια διαρκή ανάγκη για έγκριση από τους άλλους.

 

Οπότε, δώστε έπαινο με σύνεση και μέτρο και προσφέρετε άφθονη ενθάρρυνση. Αυτό θα βοηθήσει το παιδί να μεγαλώσει νιώθοντας καλά με τον εαυτό του.

KidsConfidence_icon2 Θέστε στόχους μαζί με το παιδί. Ο στόχος πρέπει να είναι κάτι εφικτό, όπως το να ντυθεί μόνο του, να έχει τελειώσει μια εργασία μέχρι συγκεκριμένη ώρα κοκ.

Προσαρμόστε τους στόχους στην ηλικία και τις δυνατότητες του παιδιού, γιατί, αν ο στόχος δεν είναι εφικτός για το παιδί, αυτό θα έχει αρνητική επίδραση στην αυτοεκτίμησή του. Καθώς το παιδί εργάζεται προς την επίτευξη του στόχου, επαινέστε την προσπάθεια και την επιτυχία του, στα βήματα που κάνει.

KidsConfidence_icon2 Ασκήστε κριτική στην συμπεριφορά και όχι στο άτομο. Αποφύγετε σχόλια τύπου: «Είσαι κακό παιδί», όταν δεν σας αρέσει η συμπεριφορά του. Μπορείτε να του πείτε: «Αυτό που έκανες δεν είναι ωραίο», «Δεν μου αρέσει αυτή η συμπεριφορά» κοκ.

To   παραπάνω  άρθρο  αποτελεί έναν αποτελεσματικό και άρα πολύτιμο οδηγό τεχνικών και τρόπων διαχείρισης της συμπεριφοράς των παιδιών μας!!!

ΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΡΘΡΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ:

Παναγιώτα Κυπραίου
Ψυχοθεραπεύτρια – Συντονίστρια Σχολών Γονέων