Χτίζουμε την ισότητα-Πολεμάμε τα στερεότυπα: Δράσεις με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Έλα στη θέση μου”

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Έλα στη θέση μου” που έχει ως στόχο την ενημέρωση των μαθητών και των μαθητριών για τα στερεότυπα και τις ανισότητες φύλου ασχοληθήκαμε με ποικίλες  δραστηριότητες. Πιο αναλυτικά, σε ένα πρώτο στάδιο αξιοποιήθηκε το εκπαιδευτικό υλικό του εν λόγω προγράμματος. Στη συνέχεια, οι συζητήσεις -με βάση το υλικό- έδωσαν το έναυσμα για περαιτέρω αναζητήσεις και σχεδιασμό νέων δραστηριοτήτων. Ο σχεδιασμός της όλης εκπαιδευτικής προσέγγισης έγινε με βάση την ταξινομία του Bloom η οποία περιλαμβάνει τα εξής επίπεδα: ΓνωρίζωΚατανοώΕφαρμόζω, Αναλύω, Αξιολογώ, Δημιουργώ. Ουσιαστικά, η συγκεκριμένη ταξινόμηση έδωσε τη δυνατότητα να προσεγγίσουμε το θέμα προχωρώντας από τα πιο απλά στα πιο σύνθετα.
Κεντρική έννοια του προγράμματος αποτέλεσαν τα έμφυλα στερεότυπα και οι τομείς που  αυτά επιδρούν. Έτσι, ασχοληθήκαμε με θέματα, όπως μισθολογικό χάσμα, γυάλινη οροφή, έμφυλα παιχνίδια, έμφυλη βία και γυναικοκτονίες.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 14 μαθήτριες/ές από τη Β και Γ τάξη.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα των ερευνών μας και η τοποθέτησή μας μέσα από εικαστικές δημιουργίες (ατομικές και ομαδικές)
Αποτελέσματα 1ου ερωτηματολογίου :

 

Αποτελέσματα 2ου ερωτηματολογίου (έμφυλα παιχνίδια)

 

 

Αναγνωρίζουμε τα έμφυλα στερεότυπα γύρω μας

Μετάβαση στο padlet.com

 

 

Η τοποθέτησή μας απέναντι στα στερεότυπα μέσα από εικαστικές δημιουργίες με θέμα “Χτίζουμε την Ισότητα Πολεμάμε την ανισότητα”

 

Παίζοντας με τους Σεληνίτες: Οπτικοποίηση κειμένου και εναλλαγή κωδίκων (αρχαία-νέα ελληνικά)

 

Η ασπίδα του Αχιλλέα από τη δική μας ματιά

 

Καλές γιορτές!

1500772 3748127557502 377886012 o

Φύλλο εργασιών και δραστηριοτήτων: Ο πυροβάτης των αστεριών-Θοδωρής Κούκιας

Διδακτική επίσκεψη στο αρχαίο θέατρο του Διονύσου

Με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Γ3 επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο του Διόνυσου. Είδαμε από κοντά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου. Τα παιδιά τα αναγνώρισαν (Μπράβο κα Τσιριγώτη!). Φανταστήκαμε την Ελένη στο μνήμα του Πρωτέα. Πίσω της το επιβλητικό ανάκτορο και κάποιος πίνακας ενδεχομένως έδειχνε τον ποταμό Νείλο “Να ο Νείλος με τις όμορφες νεράιδες…” Μιλήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους οι υποκριτές προσπαθούσαν να κινήσουν το ενδιαφέρον των θεατών (καθώς φορούσαν προσωπείο που σημαίνει ότι οι θεατές δεν έβλεπαν τις εκφράσεις τους και κοθόρνους που δυσκόλευαν τις κινήσεις τους, αλλά ήταν και άντρες και δύσκολα μπορούσαν να προσαρμόσουν τη φωνή τους στο γυναικείο ρόλο). Μιλήσαμε για την Πάροδο. Φανταστήκαμε την είσοδο και τη σκευή του Τεύκρου.

Η μαθήτρια Κατερίνα Μ. διάβασε κάποιους στίχους από τον Πρόλογο, γεγονός που μας έδωσε αφορμή να μιλήσουμε για την ακουστική του αρχαίου θεάτρου.

Στιγμιότυπα από την επίσκεψη

Inkedεικόνα Viber 2021 12 14 17 04 09 269 LIViber 2021 12 14 17 04 09 780Viber 2021 12 14 17 04 04 906Viber 2021 12 14 17 04 04 550Viber 2021 12 14 17 04 03 411

Viber 2021 12 14 17 04 08 698

Υπεύθυνες καθηγήτριες:

Μαρία Μιχάλη

Σία Μαχά

Φωτογραφίες Σία Μαχά

Συνδιδασκαλία στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου

Στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσα της Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στην 3η ενότητα «Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί», οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά. Την όλη διαδικασία συντόνιζαν δύο καθηγήτριες (η Μαρία Μιχάλη, φιλόλογος γενικής παιδείας και η Αθανασία Μαχά, φιλόλογος ειδικής Αγωγής).

Οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν σε χιουμοριστικά κείμενα (ανέκδοτα) που εμπεριέχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις. Στόχοι: 1. Να αναγνωρίσουν μορφές ρατσισμού και στερεοτύπων στα δοθέντα χιουμοριστικά κείμενα. 2. Να κατανοήσουν / συνειδητοποιήσουν ότι το χιούμορ δεν είναι πάντα αθώο και θίγει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, καθώς συνδέεται με συγκεκριμένες ιδεολογίες και κοινωνικές πεποιθήσεις. 3. Να δημιουργήσουν μετασχηματιστικά κείμενα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους ως «απάντηση» στις ρατσιστικές/στερεοτυπικές αντιλήψεις των χιουμοριστικών κειμένων.

Σε ένα δίωρο πραγματοποιήθηκε η συζήτηση σε ομάδες και η παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των απαντήσεων για κάθε φύλλο εργασίας. Σε άλλη συνάντηση θα πραγματοποιηθούν οι μετασχηματιστικές εργασίες. Για τη συνδιδασκαλία μόνο θετικές εντυπώσεις μπορούμε να αναφέρουμε.

Υλικό και ιδέες για την προσέγγιση των χιουμοριστικών κειμένων αντλήθηκε από την πολύ καλή σελίδα: Χιούμορ και Κριτικός Γραμματισμός (https://www.humor-literacy.eu/ )

Στιγμιότυπα από τη συνδιδασκαλία

2Inked4 LI267427836 276114291239306 7712539344484707862 n 1

1

Τα φύλλα εργασίας



Λήψη αρχείου

 

 

 

Καλή σχολική χρονιά!

“Ανοίγουν τα σχολεία, αντίο τεμπελιά, σε λίγο τα θρανία να πιάσουμε δουλειά”.
Καλή σχολική χρονιά με πολλές πολλές αντοχές!

 

Οι περιπέτειες του Οδυσσέα σε μια χρονογραμμή…

 

Ο ΚΑΚΟΣ ΜΑΘΗΤΗΣ-ΛΑΣΚΑΡΑΤΟΣ

Ως παράλληλα…



Λήψη αρχείου

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση