Αποτελέσματα 2ου ερωτηματολογίου (έμφυλα παιχνίδια)
Αναγνωρίζουμε τα έμφυλα στερεότυπα γύρω μας
Η τοποθέτησή μας απέναντι στα στερεότυπα μέσα από εικαστικές δημιουργίες με θέμα “Χτίζουμε την Ισότητα Πολεμάμε την ανισότητα”
Μάι 08 2022
Αποτελέσματα 2ου ερωτηματολογίου (έμφυλα παιχνίδια)
Αναγνωρίζουμε τα έμφυλα στερεότυπα γύρω μας
Η τοποθέτησή μας απέναντι στα στερεότυπα μέσα από εικαστικές δημιουργίες με θέμα “Χτίζουμε την Ισότητα Πολεμάμε την ανισότητα”
Δεκ 14 2021
Με τις μαθήτριες και τους μαθητές του Γ3 επισκεφτήκαμε το αρχαίο θέατρο του Διόνυσου. Είδαμε από κοντά τα μέρη του αρχαίου θεάτρου. Τα παιδιά τα αναγνώρισαν (Μπράβο κα Τσιριγώτη!). Φανταστήκαμε την Ελένη στο μνήμα του Πρωτέα. Πίσω της το επιβλητικό ανάκτορο και κάποιος πίνακας ενδεχομένως έδειχνε τον ποταμό Νείλο “Να ο Νείλος με τις όμορφες νεράιδες…” Μιλήσαμε για τους τρόπους με τους οποίους οι υποκριτές προσπαθούσαν να κινήσουν το ενδιαφέρον των θεατών (καθώς φορούσαν προσωπείο που σημαίνει ότι οι θεατές δεν έβλεπαν τις εκφράσεις τους και κοθόρνους που δυσκόλευαν τις κινήσεις τους, αλλά ήταν και άντρες και δύσκολα μπορούσαν να προσαρμόσουν τη φωνή τους στο γυναικείο ρόλο). Μιλήσαμε για την Πάροδο. Φανταστήκαμε την είσοδο και τη σκευή του Τεύκρου.
Η μαθήτρια Κατερίνα Μ. διάβασε κάποιους στίχους από τον Πρόλογο, γεγονός που μας έδωσε αφορμή να μιλήσουμε για την ακουστική του αρχαίου θεάτρου.
Στιγμιότυπα από την επίσκεψη
Υπεύθυνες καθηγήτριες:
Μαρία Μιχάλη
Σία Μαχά
Φωτογραφίες Σία Μαχά
Δεκ 13 2021
Στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσα της Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στην 3η ενότητα «Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί», οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά. Την όλη διαδικασία συντόνιζαν δύο καθηγήτριες (η Μαρία Μιχάλη, φιλόλογος γενικής παιδείας και η Αθανασία Μαχά, φιλόλογος ειδικής Αγωγής).
Οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν σε χιουμοριστικά κείμενα (ανέκδοτα) που εμπεριέχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις. Στόχοι: 1. Να αναγνωρίσουν μορφές ρατσισμού και στερεοτύπων στα δοθέντα χιουμοριστικά κείμενα. 2. Να κατανοήσουν / συνειδητοποιήσουν ότι το χιούμορ δεν είναι πάντα αθώο και θίγει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, καθώς συνδέεται με συγκεκριμένες ιδεολογίες και κοινωνικές πεποιθήσεις. 3. Να δημιουργήσουν μετασχηματιστικά κείμενα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους ως «απάντηση» στις ρατσιστικές/στερεοτυπικές αντιλήψεις των χιουμοριστικών κειμένων.
Σε ένα δίωρο πραγματοποιήθηκε η συζήτηση σε ομάδες και η παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των απαντήσεων για κάθε φύλλο εργασίας. Σε άλλη συνάντηση θα πραγματοποιηθούν οι μετασχηματιστικές εργασίες. Για τη συνδιδασκαλία μόνο θετικές εντυπώσεις μπορούμε να αναφέρουμε.
Υλικό και ιδέες για την προσέγγιση των χιουμοριστικών κειμένων αντλήθηκε από την πολύ καλή σελίδα: Χιούμορ και Κριτικός Γραμματισμός (https://www.humor-literacy.eu/ )
Στιγμιότυπα από τη συνδιδασκαλία
Τα φύλλα εργασίας
Σεπ 12 2021
Πρόσφατα σχόλια