Στο πλαίσιο του μαθήματος της νεοελληνικής γλώσσα της Γ΄ Γυμνασίου και συγκεκριμένα στην 3η ενότητα «Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί», οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά. Την όλη διαδικασία συντόνιζαν δύο καθηγήτριες (η Μαρία Μιχάλη, φιλόλογος γενικής παιδείας και η Αθανασία Μαχά, φιλόλογος ειδικής Αγωγής).
Οι μαθήτριες/ές εργάστηκαν σε χιουμοριστικά κείμενα (ανέκδοτα) που εμπεριέχουν στερεοτυπικές αντιλήψεις. Στόχοι: 1. Να αναγνωρίσουν μορφές ρατσισμού και στερεοτύπων στα δοθέντα χιουμοριστικά κείμενα. 2. Να κατανοήσουν / συνειδητοποιήσουν ότι το χιούμορ δεν είναι πάντα αθώο και θίγει ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, καθώς συνδέεται με συγκεκριμένες ιδεολογίες και κοινωνικές πεποιθήσεις. 3. Να δημιουργήσουν μετασχηματιστικά κείμενα ανάλογα με τα ενδιαφέροντά τους ως «απάντηση» στις ρατσιστικές/στερεοτυπικές αντιλήψεις των χιουμοριστικών κειμένων.
Σε ένα δίωρο πραγματοποιήθηκε η συζήτηση σε ομάδες και η παρουσίαση στην ολομέλεια της τάξης των απαντήσεων για κάθε φύλλο εργασίας. Σε άλλη συνάντηση θα πραγματοποιηθούν οι μετασχηματιστικές εργασίες. Για τη συνδιδασκαλία μόνο θετικές εντυπώσεις μπορούμε να αναφέρουμε.
Υλικό και ιδέες για την προσέγγιση των χιουμοριστικών κειμένων αντλήθηκε από την πολύ καλή σελίδα: Χιούμορ και Κριτικός Γραμματισμός (https://www.humor-literacy.eu/ )
Στιγμιότυπα από τη συνδιδασκαλία
Τα φύλλα εργασίας
7 σχόλια
Μετάβαση στη φόρμα σχολίων
Μπράβο στις κυρίες και στους μαθητές!!!
Συντάκτης
Σε ευχαριστούμε, Μαρία!
Μπράβο σας!Πολύ ωραία πρόταση!????
Μπράβο σας!Πολύ ωραία πρόταση!????
Συντάκτης
Ευχαριστούμε πολύ, Εύη!
Μαρία, έκλεψα το υλικό και το διαμοίρασα στους συναδέλφους της Β Λυκείου! Συγχαρητήρια!!!
Συντάκτης
Καλά έκανες! Δώσε τον σύνδεσμο για το χιούμορ και τον Κριτικό Γραμματισμό . Πάνω σε αυτό έχει δουλέψει πολύ η καθηγήτριά μου, Βίλλυ Τσάκωνα