Το πείραμα του Ερατοσθένη

 

Την Παρασκευή, 21 Μαρτίου 2014, σχολεία από όλον τον κόσμο, μετρήσαμε την περιφέρεια της Γης χρησιμοποιώντας την μέθοδο που ακολούθησε ο Ερατοσθένης τον 3ο αιώνα π.Χ.

Ερατοσθένης

Είναι η δεύτερη φορά που το πείραμα θα λάβει χώρα στο σχολείο μας. Πριν 3 χρόνια, με πρωτοβουλία του πολύ καλού εκπαιδευτικού Δήμητρη Πρασόπουλου , ΠΕ04, ενώ τώρα στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο Δίκτυο Καινοτομίας Open Discovery Space και τους μαθητές του τμήματος Τεχνολογίας Επικοινωνιών.

To πείραμα θα διεξαχθεί στο σημείο

google earth

και την ώρα

stellarium

 

Είμαστε έτοιμοι. Το μόνο που μας χρειάζεται είναι : 1 ράβδος, ένα μοιρογνωμόνιο και  μεζούρα .

Το εκπαιδευτικό σενάριο που θα ακολουθήσουμε βασισμένο στο ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης, της κας Τσουρλιδάκη Ελευθερίας, διαθέσιμο στο Open Science Resources.

ΔΙΕΞΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

eratosthenis results

Στο πείραμα συμμετείχαν οι μαθητές του τμήματος Τεχνολογίας Επικοινωνιών και υλοποιήθηκε στα πλαίσια της συμμετοχής του σχολείου μας στο Δίκτυο Καινοτομίας Open Discovery Space.

Η πειραματική διάταξη: ράβδος 1μ πακτωμένη κάθετα σε οριζόντιο επίπεδο, 2 αλφάδια
Η πειραματική διάταξη: ράβδος 1μ πακτωμένη κάθετα σε οριζόντιο επίπεδο, 2 αλφάδια

Για την προετοιασία του πειράματος, εδώ  και σχετικό υλικό, εδώ

Ερατοσθένης 2014 αΣτο πείραμα συμμετείχαν οι μαθητές του τμήματος Τεχνολογία Επικοινωνιών Β΄Λυκείου, και το τελικό παραδοτέο των μαθητών θα είναι μία ατομική εργασία-εργαστηριακή αναφορά .

Ευχαριστούμε τον κο Πρασσόπουλο για τις πολύτιμες οδηγίες του,την κα Κανίδου για την βοήθεια που πρόσφερε στην διεξαγωγή και τον συνάδελφο μαθηματικό από τη Σητεία, κο Περάκη Μιχάλη.

 

ΕΡΕΥΝΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

 

Αφήστε μια απάντηση