ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Η Ελληνική Εθνική Επιτροπή για την UNESCO μαζί με το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού, το Ελληνικό Ίδρυμα Πολιτισμού Ιταλίας και την Association Europeenne des Enseignants (AEDE) διοργάνωσαν το 6ο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Συνέδριο με θέμα «Η Ιστορία συναντά τις Τέχνες, τα Γράμματα και την Τεχνολογία: Ο Άνθρωπος και η διαδρομή του από την Αναγέννηση στον σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο» για το σχολικό έτος 2019-2020. Το συνέδριο πραγματοποιήθηκε από 28 Νοεμβρίου 2019 έως 2 Δεκεμβρίου 2019 στο Teatro Toniolo της Βενετίας και μπόρεσαν να λάβουν μέρος 3000 μαθητές/τριες σχολείων της Ελλάδας και της Ιταλίας (250 σχολεία) από τη Γ΄ Γυμνασίου και όλες τις τάξεις του Λυκείου του σχολικού έτους 2019-2020.

Το Πειραματικό ΓΕ. Λ. Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου συμμετείχε στο εν λόγω συνέδριο με αντιπροσωπεία μαθητών και καθηγητών με τη δράση, που έφερε τον τίτλο: “Από τη Χώρα των Εν στη Χώρα του Σήμερα”: Μία σύγχρονη Αναγέννηση της πλατωνικής φιλοσοφίας μέσα από τη “ματιά” των μαθητών, προκειμένου να αναδειχθεί η παιδευτική αξία των αρχαίων ελληνικών μύθων όχι τόσο στη σημασία που έχουν ή που μπορούν να πάρουν, αλλά κυρίως στο συναισθηματικό φορτίο που μεταφέρουν και στην καλλιέργεια της φαντασίας που προσφέρουν. Αδιαμφισβήτητα, η προστιθέμενη αξία του παραμυθιού ως παιδαγωγικού εργαλείου μετάδοσης της γνώσης και μετα-γνώσης του παιδιού, βρίσκεται στη σχέση αλληλεπίδρασης με παιγνιώδη μορφή ανάμεσα στο φανταστικό και στο πραγματικό, στον μύθο και στον λόγο, σ’ έναν εικονικό κόσμο, που γίνεται αντιληπτός περισσότερο διαδραστικά μέσα στην τάξη με τη χρήση της εικονικής πραγματικότητας (ΑΡ) από έναν μετωπικό τρόπο διδασκαλίας.

Στο πλαίσιο αυτού του προβληματισμού έλαβε χώρα η παιδαγωγική δράση αποτύπωσης του μύθου του Πλάτωνα στην νέα ελληνική, μία διασκευή της χαμένης Ατλαντίδας, με τη μετονομασία της σε Χώρα των Εν, μέσα από την εκλαΐκευση των νοημάτων των πλατωνικών διαλόγων Τίμαιος και Κριτίας, με αποδέκτες-δημιουργούς, τους μαθητές του κλάδου των Ανθρωπιστικών Σπουδών της Γ΄ Λυκείου του Πειραματικού ΓΕΛ Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Οι μαθητές μας κλήθηκαν να οπτικοποποιήσουν τον μύθο διανθίζοντάς τον με τις ζωγραφιές τους και να τον ψηφιοποιήσουν με τη χρήση του augmented reality.

Θερμά Συγχαρητήρια αρμόζουν στους συντελεστές και συνδημιουργούς του Συνεδρίου και κυρίως σε όλους τους μαθητές και καθηγητές, που μπόρεσαν να ανταποκριθούν επάξια στις απαιτήσεις του.

 

 

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: https://blogs.sch.gr/lykpeirm/2019/12/04/deltio-typoy/

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση