Το Σχολείο μας, το Πειραματικό Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης του Πανεπιστημίου Αιγαίου, από το Φθινόπωρο του 2009 πραγματοποιεί ένα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Διά Βίου Μάθησης /Comenius με τίτλο: History revisited: The Fading Sixties. Θέμα του: τα ήθη, έθιμα και οι παραδόσεις των συμμετεχόντων χωρών στη δεκαετία του ΄60.
Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν σχολεία από την Αγγλία, το Βέλγιο, τη Σλοβακία, την Τσεχία και την Ουγγαρία.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος το Σεπτέμβρη του 2009 επισκέφθηκαν το σχολείο μας καθηγητές από τις παραπάνω χώρες για να σχεδιάσουμε και να προγραμματίσουμε τις κοινές μας ενέργειες και δράσεις. Ακολούθως οι μαθητές μας που έλαβαν μέρος, εργάσθηκαν πάνω στο θέμα συγκεντρώνοντας υλικό, πληροφορίες και παίρνοντας συνεντεύξεις από γιαγιάδες και παππούδες. Στη συνέχεια με τη βοήθεια των καθηγητών έκαναν μια περίληψη των συμπερασμάτων τους και δημιούργησαν διαφάνειες με το επιστέγασμα των εργασιών τους.
Από 20 έως 28 Φεβρουαρίου 2010 επισκεφθήκαμε μία ομάδα 4 καθηγητών και 7 μαθητών την πόλη Λίπανυ της Σλοβακίας και πήραμε μέρος σε μια σειρά σχετικών με το θέμα του προγράμματος εκπ/κών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν σε σπίτια Σλοβάκων. Στο ταξίδι της επιστροφή μας μείναμε 2 μέρες στην πρωτεύουσα της Αυστρίας, τη Βιέννη και επισκεφθήκαμε μουσεία και χώρους ιστορικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
Η συνεργασία μας με τους εταίρους μας συνεχίστηκε μέσω διαδικτύου έως ότου στο διάστημα 10-19 Απριλίου 2010 επισκέφθηκαν την πόλη μας και φιλοξενήθηκαν από εμάς 11 μαθητές από τη Σλοβακία και το Βέλγιο και 5 καθηγητές. Κατά τη διάρκεια της φιλοξενία τους πραγματοποιήσαμε μία σειρά δραστηριοτήτων και εκδηλώσεων εντός του Σχολείου μας αλλά και εκπαιδευτικές επισκέψεις σε μουσεία και χώρους αρχαιολογικού και πολιτιστικού ενδιαφέροντος, αναζητώντας την κουλτούρα, τις παραδόσεις, την καθημερινή ζωή των προγόνων μας, τις διαφορές και τα κοινά στοιχεία των λαών μας.
Στη συνέχεια του προγράμματος επισκεφθήκαμε, 4 καθηγητές και 9 μαθητές, από 18 έως 25 Σεπτεμβρίου το Βέλγιο και ειδικότερα την πόλη Κάστερλι στην επαρχία της Αμβέρσας. Εκεί γνωρίσαμε τον τόπο, την ιστορία του και το εκπ/κό τους σύστημα και θαυμάσαμε την οργάνωση και την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων τους. Επίσης, πραγματοποιήσαμε ταξίδι στις Βρυξέλλες και επίσκεψη στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Επισκεφθήκαμε ακόμη τις πόλεις Μπρυζ και Όστεντ και τις γύρω από το Κάστερλι περιοχές. Συμμετείχαμε σε δραστηριότητες σχετικές με το πρόγραμμα και επιστρέψαμε με τις καλύτερες εντυπώσεις.
Θεωρούμε την επίσκεψή μας αυτή πολύ ενδιαφέρουσα και χρήσιμη, αφού μας δόθηκε η ευκαιρία να γνωρίσουμε τη δομή του εκπ/κού συστήματος, τη χώρα, τον πολιτισμό, την ιστορία του Βελγίου, να ανταλλάξουμε απόψεις σε διάφορα θέματα, να ανανεώσουμε παλιές φιλίες και να γνωρίσουμε νέους φίλους. Ίσως αυτό που μας εντυπωσίασε, όμως, περισσότερο είναι ο τρόπος με τον οποίο έχουν εντάξει οι Βέλγοι εταίροι μας στην εκπαίδευση και στις εν γένει δραστηριότητές τους τα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα εργαστούμε συγκεντρώνοντας τα συμπεράσματά μας πάνω στο θέμα του προγράμματος και καταρτίζοντας μια τελική συγκριτική αναφορά για τα κοινά στοιχεία και τις διαφορές των λαών μας στο θέμα των ηθών –εθίμων και της παράδοσης.
Το πρόγραμμα θα ολοκληρωθεί στις 9-11 Μαΐου 2011 με τη συγκέντρωση των συμμετεχόντων σ΄ αυτό καθηγητών από τις 6 χώρες, στο Κάστερλι.
Πρόγραμμα Comenius “History revisited. The fading sixties” “Life in Greece” (2009-2011)
Το Σχολείο μας, για το σχολικό έτος 2010-2012 συμμετείχε στο Πρόγραμμα Comenius με τίτλο “PAM-INA Perception, Attitude Movement Identity Needs Action“.