Νοέ 24
10

«Στα ίχνη του Λυσικράτη» (Ένας αξέχαστος ιστορικός περίπατος στα στενά της Πλάκας)

20241105 120900

Την Τρίτη 5 Νοεμβρίου οι μαθητές μας (του Α1 και Α4) είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν πίσω στο Χρόνο και συγκεκριμένα στην αρχαία Αθήνα της κλασικής περιόδου (5ου και 4ου αι. π. Χ.). Όχημα γι’ αυτό στάθηκε το πρόγραμμα της Εταιρείας «Αθηνογνωσία» με τίτλο «Στα ίχνη του Λυσικράτη». Η ιστορικός-αρχαιολόγος κα Λίλα Πατσιάδου οδήγησε τους μαθητές μας στα στενά της Πλάκας χαρίζοντας τους γνώσεις όχι μόνο για την αρχαία Αθήνα, τον πολιτισμό, το αρχαίο θέατρο και τα χορηγικά μνημεία, αλλά και πληροφορίες που αφορούσαν την ευρύτερη περιοχή της Πλάκας, έτσι όπως αυτή εξελίχτηκε μέσα στους αιώνες.

20241105 114750Οι μαθητές μας καθήμενοι κάτω από τη σκιά του ιερού βράχου της Ακρόπολης στην οδό Θρασύλλου σημείωναν ή παρατηρούσαν πότε το εποπτικό υλικό που έβγαζε από την τσάντα της η κα Πατσιάδου και πότε τον περιβάλλοντα χώρο της Ακρόπολης που σε μάγευε με έναν τρόπο διαφορετικό όσες φορές κι αν τον επισκέπτεσαι.

20241105 120045Περπατήσαμε στην «Οδό Τριπόδων», την αρχαιότερη οδό της Αθήνας, που κάποτε τη διακοσμούσαν χορηγικά μνημεία υψηλού καλλιτεχνικού κάλλους, όπως αυτό του Λυσικράτη. Ενημερωθήκαμε για το μνημείο του Λυσικράτη και κυρίως για τις ιδιόμορφες συνθήκες κάτω από τις οποίες αυτό ήταν το μόνο μνημείο της Οδού Τριπόδων το οποίο διασώθηκε.

20241105 112434Θαυμάσαμε στην οδό Βάκχου ένα υπέροχο νεοκλασικό σπίτι, αντιπροσωπευτικό της Πλάκας, και καταλήξαμε στον αρχαιολογικό χώρο του μνημείου του Λυσικράτη στον οποίο η κα Πατσιάδου έπαιξε ένα υπέροχο μορφωτικό διαδραστικό παιχνίδι με τους μαθητές μας. Άλλοι μαθητές κατέγραφαν στα φύλλα εργασίας αρχιτεκτονικά στοιχεία του μνημείου, άλλοι αναζητούσαν στη βάση του μνημείου σύγχρονες και ασύγχρονες του μνημείου επιγραφές και άλλοι παρακολουθούσαν έναν συμμαθητή τους με ένα αστείο καπέλο να απαγγέλει έξοχα στίχους του Διονυσίου Σολωμού που αναφέρονταν στο μνημείο.

20241105 120136Ευχαριστούμε την κυρία Πατσιάδου, τους συνοδούς καθηγητές, και τους μαθητές μας στην επιτυχία αυτής της καινοτόμου δράσης που δείχνει ότι η ιστορική μάθηση, όταν γίνει βιωματική μπορεί να αποβεί και καρποφόρα.

Ο υπεύθυνος της δράσης

Αμπανάβας Νικόλαος

Φιλόλογος



Δεν επιτρέπονται σχόλια.