Συμμετοχή στον 8ο Διεθνή Μαθητικό διαγωνισμό, Δίκτυο Σχολείων «Τα σχολεία αναζητούν την ιστορία τους»

Οι μαθητές/τριες της Β΄Λυκείου Γενικού Λυκείου Παλαιόχωρας και οι μαθήτριες της Γ΄Γυμνασίου Παλαιόχωρας συμμετείχαν στον 8ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό που διοργάνωσε το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) και  το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα «Το σχολείο αφηγείται…».

Σκοπός  του εκπαιδευτικού προγράμματος είναι να ενισχύσει εκπαιδευτικούς και μαθητές να ασχοληθούν ενεργά με την τοπική ιστορία και ειδικότερα την τοπική εκπαιδευτική ιστορία, να γίνουν «ερευνητές» και να αναδείξουν την ιστορία των σχολείων που εργάζονται και φοιτούν, να μελετήσουν αρχειακό υλικό, να συλλέξουν προφορικές μαρτυρίες, να δημιουργήσουν οπτικοακουστικές εφαρμογές, να διατυπώσουν συμπεράσματα για την εκπαιδευτική ζωή στο παρελθόν, να αφυπνίσουν την εκπαιδευτική μνήμη, να αναστοχαστούν την εκπαιδευτική ζωή στο παρόν μέσω των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που θα εκπονήσουν και να ανοίξουν το σχολείο στην κοινότητα. Στόχος του προγράμματος είναι να αναδειχθεί η δύναμη της προφορικής μαρτυρίας ως ιστορικής πηγής.

Η κυρία Σπελέτα Ευτυχία ΠΕ01, εκπαιδευτικός στο Γυμνάσιο και Λύκειο Παλαιόχωρας, με την συνεργασία των εκπαιδευτικών κου Παπαδρακάκη Δημήτρη ΠΕ02 και της κας Μαλανδράκη Αντωνίας ΠΕ02,  καθοδήγησε τους μαθητές/τριες των δυο σχολείων να συλλέξουν πληροφορίες  για την ιστορία του σχολείου από την ίδρυση του το 1912 έως σήμερα. Μελέτησαν την ιστορία του σχολείου αξιοποιώντας το Μουσείο του σχολείου και τα σχολικά αρχεία, επικοινώνησαν με άλλους φορείς, πήραν συνεντεύξεις από εκπαιδευτικούς που εργάστηκαν στο σχολείο, συνέλεξαν φωτογραφικό υλικό  και με τη χρήση ΤΠΕ δημιούργησαν βίντεο με την ιστορία του σχολείου.

Με τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό οι μαθητές/τριες γνώρισαν την ιστορία του σχολείου τους, ανάδειξαν την τοπική ιστορία, συμμετείχαν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης με τη δημιουργία project-video, έμαθαν να αξιοποιούν πηγές και προφορικές μαρτυρίες, διαπίστωσαν τις αλλαγές μέσα στο χρόνο, τις λειτουργίες και τις δραστηριότητες του σχολείου από το παρελθόν μέχρι σήμερα.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση