ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΧΑΝΙΑ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΑΤΑΞΗ

Την Τετάρτη 16 Μαρτίου 2022, οι μαθητές της Α΄ Λυκείου Παλαιόχωρας, συνοδευόμενοι από τους εκπαιδευτικούς Παπαδρακάκη Δημήτριο, φιλόλογο, Μαλανδράκη Αντωνία, φιλόλογοκαι Σπελέτα Ευτυχία θεολόγο επισκέφτηκαν τη Δημοτική Πινακοθήκη Χανίων. Είχαν τη χαρά να παρακολουθήσουν από κοντά την έκθεση “Η Ελλάδα μετά την Επανάσταση– Καλλιτεχνικοί Θησαυροί από τη Συλλογή Κρασάκη” η οποία για πρώτη φορά παρουσιάζεται δημοσίως και μάλιστα στη γενέτειρα του συλλέκτη και δημοσιογράφου της DeutcheWelle, Μιχάλη Κρασάκη, την Κρήτη. Την συλλογή συνθέτουν 167 εκθέματα, σπάνια έργα ζωγραφικής και γλυπτικής, λιθογραφίες και σχέδια, χρηστικά αντικείμενα, ρολόγια και φορεσιές, όπλα και εκδόσεις. Τμήμα της έκθεσης εκτός από τους χώρους της Δημοτικής Πινακοθήκης Χανίων φιλοξενείται παράλληλα και στις αίθουσες του Φιλολογικού Συλλόγου «Ο Χρυσόστομος».

Τα παιδιά με την καθοδήγηση της κας Αθηνάς Γιαννουλάκη ταξίδεψαν από την Ελλάδα της Παλιγγενεσίας και του Φιλελληνισμού στα χρόνια του αγώνα και της ανεξαρτησίας μέσα από τα μάτια των περιηγητών και των εικαστικών. Περιηγήθηκαν  στην έκθεση ξεκινώντας από το ισόγειο όπου ήρθαν σε επαφή με τα έργα Ευρωπαίων ζωγράφων του 19ου αιώνα που είχαν σαν θέμα κυρίως τοπία. Ιδιαίτερα στάθηκαν στο οικείο θέμα του φαραγγιού της Σαμαριάς από άγνωστο ζωγράφο και στο καταπληκτικό έργο του Ιβάν Αϊβαζόφσκι(I.K. Alwasowski) «Πανσέληνος στην Κωνσταντινούπολη». Εντύπωση επίσης τους έκαναν τα σφυρήλατα όπλα και οι πολύτιμες εκδόσεις από κάθε γωνιά της Ευρώπης. Ανεβαίνοντας στον πρώτο όροφο παρατήρησαν τα χαρακτικά των ξένων περιηγητών που απεικονίζουν τοπία και στιγμές από την καθημερινή ζωή των Ελλήνων το 19ο αιώνα. Συνεχίζοντας στον δεύτερο όροφο είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με τα έργα Ελλήνων ζωγράφων της περίφημης σχολής του Μονάχου. Τους εντυπωσίασαν κυρίως η «προσωπογραφία της βασίλισσας Όλγας» του Νικηφόρου Λύτρα και ο «Γέρος Χωρικός» του Νικόλαου Γύζη.

Τέλος, η ερευνητική ομάδα του πολυτεχνείου Κρήτης τους έδωσε τη δυνατότητα διαδραστικής παρατήρησης (επαυξημένη πραγματικότητα) του «Μαέστρου» γλυπτό του Τηλέμαχου Γύζη εμπνευσμένο από το έργο « Εαρινή Συμφωνία» του πατέρα του, Ν. Γύζη ,και του « Έλληνα καβαλάρη» που βρίσκεται πάνω σ’ ένα

επιτραπέζιο ωρολόγιο από επιχρυσωμένο μπρούτζο. Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε στην αίθουσα του Φιλολογικού Συνδέσμου Χρυσόστομου όπου είδαν παραδοσιακές φορεσιές της εποχής, κοσμήματα και κεντήματα, και έβγαλαν αναμνηστικές φωτογραφίες.

Η  συμμετοχή αρκετών παιδιών στη συζήτηση που έγινε την επόμενη μέρα στην τάξη για τα εκθέματα που τους  εντυπωσίασαν, επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο την αλληλεπίδραση που υπήρξε και την επιτυχία της έκθεσης.

 

,

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση