Το ΓΕΛ Νίκαιας διοργάνωσε σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων εκδήλωση στο πλαίσιο του διεθνούς ποδηλατικού αγώνα «ΔΕΗ Tour of Hellas», τον οποίο υποδέχτηκε η πόλη της Λάρισας στις 7 Μαΐου.
Με σύνθημα “Σχολείο σε πετάλι” το σχολείο μας, τη Δευτέρα 27 Απριλίου 2026, ανταποκρινόμενο στο κάλεσμα του Δήμου Λάρισας συμμετείχε στις δράσεις ενόψει του “Διεθνή Ποδηλατικού Γύρου 2026” στέλνοντας ισχυρό μήνυμα υπέρ της οικολογικής μετακίνησης
Οι μαθητές και μαθήτριές μας με συνεργασία, φαντασία και ενθουσιασμό σχημάτισαν με τα σώματά τους ένα “ποδήλατο” που “κινείται” από τους ίδιους τους μαθητές στέλνοντας με ένα ευρηματικό τρόπο το δικό τους μήνυμα υπέρ της κίνησης, της ευεξίας και του σεβασμού προς το περιβάλλον. Η δημιουργία τους αποτυπώθηκε σε φωτογραφία με τη χρήση drone
Οι εκπρόσωποι του Δήμου Λάρισας κ. Ελευθέριος Τσουμάνης, Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Αθλητισμού, η κ. Έλενα Ζήλου, υπεύθυνη αθλητικών δράσεων και ο κ. Κώστας Γαλανόπουλος, στέλεχος του τμήματος Αθλητισμού ενημέρωσαν τους μαθητές /τριές μας και μοίρασαν σε όλους αναμνηστικά.
Ο Διευθυντής κ. Δημήτρης Σακελλαρίου και όλοι οι εκπαιδευτικοί υποστήριξαν την προσπάθεια παιδιών και μοιράστηκαν τη χαρά της συμμετοχής.
Τον συντονισμό και την οργάνωση της δράσης ανέλαβαν οι υπεύθυνες εκπαιδευτικο κ. Δήμητρα Βασιλάκου, ΠΕ11 και η κ. Έλσα Μελιοπούλου, ΠΕ86 , οι οποίες καθοδήγησαν τα παιδιά και στήριξαν με ιδιαίτερη φροντίδα τη συμμετοχή τους.
Ευχαριστούμε θερμά και τους μαθητές του Γυμνασίου που συμμετείχαν με τα ποδήλατά τους και συνέβαλαν με τον ενθουσιασμό και την παρουσία τους στην επιτυχία της δράσης.
Μια εντυπωσιακή μαθητική εκδήλωση διοργανώθηκε με πρωτοβουλία του ΓΕΛ Νίκαιας την Πέμπτη 30 Απριλίου στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νίκαιας.
Στο πλαίσιο του προγράμματος «Σχολεία πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου» οι παιδαγωγικές ομάδες υλοποίησης του προγράμματος 4 σχολείων, του ΓΕΛ Νίκαιας, του 4ου ΓΕΛ Λάρισας, του 2ου ΓΕΛ Κοζάνης και του ΓΕΛ Βελβεντού συμμετείχαν σε προσομοίωση συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, εκδήλωση την οποία στήριξαν έμπρακτα ο Δήμος Κιλελέρ και ιδιαίτερα ο Δήμαρχος Αθανάσιος Νασιακόπουλος, που από την αρχή αγκάλιασε το πρόγραμμα με θέρμη και ενδιαφέρον, το EuropeDirect της Περιφέρειας Θεσσαλίας καθώς και επιχειρήσεις της Νίκαιας.
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Δήμαρχος Κιλελέρ Αθανάσιος Νασακόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Παιδείας Βασίλης Σίμος, η Αντιδήμαρχος Παιδείας του Δήμου Κιλελέρ Σέβη Λαδοπούλου, ο Πρόεδρος της ΤΚ Νίκαιας Γιώργος Ψαρούλης και οι εκπρόσωποι του Europe Direct.
Οι μαθητές των 4 σχολείων χωρίστηκαν σε επιτροπές αντίστοιχες εκείνων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου συζήτησαν, επεξεργάστηκαν και διαμόρφωσαν προτάσεις τις οποίες έθεσαν στη συνέχεια στην κρίση των υπολοίπων «μελών» του «Κοινοβουλίου», τα οποία τις υπερψήφισαν ή τις καταψήφισαν κατά περίπτωση εφαρμόζοντας ένα καινοτόμο σύστημα ηλεκτρονικής ψηφοφορίας μέσω QR code, που υιοθέτησε η διοργανώτρια ομάδα του ΓΕΛ Νίκαιας.
Η συγκεκριμένη δράση δεν αποτέλεσε απλώς μια σχολική δραστηριότητα. Ήταν το αποτέλεσμα συλλογικής προσπάθειας, δημιουργικής σκέψης και ουσιαστικής συνεργασίας των μαθητών που εργάστηκαν για εβδομάδες για την επίτευξη ενός άρτιου αποτελέσματος.
Συναντήθηκαν στη Νίκαια μαθητές και μαθήτριες από την Κοζάνη, το Βελβεντό, τη Λάρισα και τη Νίκαια με έναν κοινό σκοπό: να γίνουν ευρωβουλευτές, να βιώσουν τον δημοκρατικό διάλογο, να εκφράσουν τις απόψεις τους και να προσεγγίσουν ενεργά τις αξίες πάνω στις οποίες οικοδομήθηκε η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πίσω από αυτή την επιτυχημένη εκδήλωση κρύβονται ώρες προετοιμασίας, έρευνας, συνεργασίας και αφοσίωσης. Οι μαθητές απέδειξαν και θα αποδείξουν πως όταν υπάρχει θέληση, υπευθυνότητα και ομαδικό πνεύμα, μπορούν να δημιουργηθούν πράγματα με ουσία και αντίκτυπο.
Σε μια εποχή που η συμμετοχή των νέων στα κοινά είναι πιο σημαντική από ποτέ, τέτοιες πρωτοβουλίες υπενθυμίζουν ότι η δημοκρατία δεν είναι δεδομένη, αλλά απαιτεί αγώνες και διεκδίκηση και οι μαθητές απέδειξα πως μπορούν να είναι αυτοί οι ενεργοί πολίτες του αύριο που θα φέρουν την αλλαγή για έναν ένα κόσμο πιο δίκαιο, πιο καθαρό, πιο ασφαλή και ισότιμο για όλους τους πολίτες του.
Στην ομάδα του ΓΕΛ Νίκαιας, που καθοδήγησε η εκπαιδευτικός Αποστολία Χατζηνικολούλη με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών Γιώτας Βαδόλα και Έλσας Μελιοπούλου, συμμετείχαν οι μαθητές Άγγελος Μπλιάτσιος, Γιάννης Νάστος Ζωή Παπαθανασίου, Ιωάννα Παπαδημητρίου, Μάρκος Βλιώρας, Στέφανος Νικολακούλης, Νεφέλη Αναστασοπούλου, Όλγα Κουτσιαυτούλη, Δέσποινα Γιωτάκη, Βίβιαν Καραλαριώτου και Νίκος Γκίνος.
Στην εκδήλωση που είχε πολύμορφα παιδευτικό χαρακτήρα παρέστησαν επίσης ομάδες μαθητών των σχολείων της Νίκαιας με τη συνοδεία των εκπαιδευτικών τους.
Κάθε σχολείο ένας κύκλος και το ΓΕΛ Νίκαιας ένας από αυτούς!
Η εκδήλωση είχε τίτλο «Παραδοσιακές μελωδίες και βήματα αγάπης, περιμένοντας τα Χριστούγεννα!» και πραγματοποιήθηκε από την ΔΔΕ Λάρισας (Γραφειο Φυσικής Αγωγής), σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων, στο Κλειστό Γυμναστήριο της Νεάπολης.
Σκοπός της, η ενίσχυση του Συλλόγου παιδιών με αυτισμό.
Ηταν ένα διαφορετικό μάθημα που μετέδωσε μηνύματα προσφοράς, χαράς και αλληλεγγύης!
Τη Δευτέρα 23 Ιουνίου στις 20:00 η σχολική κοινότητα του ΓΕΛ Νίκαιας διοργάνωσε, με πρωτοβουλία των μαθητών και μαθητριών της Α’ Λυκείου και του Μαθητικού Συμβουλίου του τμήματος Α2, εκδήλωση στο Πολιτιστικό Κέντρο της Νίκαιας, όπου παρουσιάστηκαν οι δράσεις και οι δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν τη φετινή χρονιά στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης».
Στόχος της εκδήλωσης ήταν να φέρει στο προσκήνιο τον ρόλο του ενεργού πολίτη, ενώ η διοργάνωση έφερε τη σφραγίδα των ίδιων των μαθητών που έδειξαν στην πράξη τι σημαίνει ενεργός και δραστήριος πολίτης!
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του Λυκείου της Νίκαιας θέλησαν να ευαισθητοποιήσουν τους συμμαθητές τους, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα μέλη της τοπικής κοινωνίας αναφορικά με τρεις βασικούς άξονες: την περιβαλλοντική προστασία, τη συμπερίληψη των ατόμων με αναπηρία και την υπεύθυνη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
Μετά από το σύντομο καλωσόρισμα από τον Διευθυντή του ΓΕΛ Νίκαιας Δημήτρη Σακελλαρίου, ακολούθησε η εκδήλωση που περιλάμβανε την παρουσίαση του θεατρικού δρώμενου «Δελτίο Ειδήσεων» που χωρίστηκε σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος του δελτίου παρουσιάστηκαν οι δύο εκδοχές του μέλλοντος, το «Αρνητικό μέλλον» και το «Ιδανικό μέλλον» που μπορούν να χτίσουν οι ενεργοί πολίτες. Το δεύτερο μέρος μετέφερε τους θεατές σε μία καφετέρια όπου είδαν στιγμές από τη ζωή μιας παρέας εφήβων «πίσω από την οθόνη».
Παράλληλα παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήγαγαν τα ίδια τα παιδιά μεταξύ των συμμαθητών τους με πολύ ενδιαφέροντα συμπεράσματα για τις τάσεις και στάσεις των εφήβων της εποχή μας ως προς τις σχέσεις τους με τον κοινωνικό τους περίγυρο.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΓΕΛ Νίκαιας που συμμετείχαν στην εκδήλωση θέλησαν να στείλουν το μήνυμα ότι η κοινότητά μας καλείται να γίνει μέρος μιας κίνησης Ενεργών Πολιτών που θέλουν να δημιουργήσουν έναν κόσμο πιο δίκαιο, βιώσιμο και φιλικό προς όλους.
«Ας γίνουμε όλοι ενεργοί πολίτες που με σεβασμό και αλληλεγγύη θα συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός καλύτερου αύριο» ήταν το κεντρικό μήνυμα που έστειλαν στους παρευρισκόμενους οι οποίοι αντάμειψαν την εξαιρετική παρουσίαση με ένα παρατεταμένο χειροκρότημα!
Την εκδήλωση τίμησαν με την παρουσία τους ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Κιλελέρ κ. Αχιλλέας Χατζούλης, οι εκπαιδευτικοί του ΓΕΛ Νίκαιας, εκπρόσωποι των
Συλλόγων Γονέων του Λυκείου και του Γυμνασίου Νίκαιας, οι γονείς των μαθητών και μέλη της τοπικής κοινωνίας.
Η πρωτοβουλία της εκδήλωσης ανήκε στο μαθητικό συμβούλιο του Α2 τμήματος του σχολείου και στην υλοποίηση συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες των δύο τμημάτων της τάξης. Κεντρικός παρουσιαστής ήταν ο Άγγελος Μπλιάτσιος, Πρόεδρος του τμήματος Α2, που έγραψε και τα κείμενα και είχε και τον συντονισμό της ομάδας, στην οποία συμμετείχαν η Ευαγγελία Κολιοπούλου, η Ζωή Παπαθανασίου, η Ζωή Μητσοπούλου, ο Κωνσταντίνος Δολιανίδης, ο Θωμάς Αρχοντής, η Μαρία Μητσοπούλου, ο Γιάννης Νάστος, ο Στέφανος Νικολακούλης, η Ιωάννα Παπαδημητρίου, η Βάγια Ξυδά, ο Αντώνης Λυμτσιούλης και ο Μάρκος Βλιώρας.
Η ομάδα εργάστηκε υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας του μαθήματος της Πολιτικής Παιδείας Αγγελικής Κουλιοπούλου, η οποία οργάνωσε τη δράση που αναπτύχτηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενεργός Πολίτης» που υλοποιείται από φέτος στα σχολεία όλων των βαθμίδων.
Την Τρίτη, στις 27 Απριλίου, η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας πραγματοποίησε μια ξεχωριστή εξόρμηση.
Η μέρα ξεκίνησε με πεζοπορία από την Αγιά μέχρι το Μεγαλόβρυσο και από εκεί μέχρι τη Μεγάλη Βρύση, πάνω από το χωριό. Άνοιξη παντού! Το μονοπάτι πανέμορφο, η θέα μοναδική! Η κούραση πολλή, μα τα χαμόγελα περίσσευαν! Άλλωστε αυτό που μας έδινε η φύση απλόχερα, έφτανε και περίσσευε για να γεμίσουμε όλοι από χαρά.
Φτάνοντας στο Μεγαλόβρυσο μας υποδέχτηκε ο πρόεδρος της τοπικής κοινότητας, κ. Λάμπρου, ο οποίος στη συνέχεια, μας ξενάγησε στο παλιό σχολείο που λειτουργεί ως λαογραφικό μουσείο και μας μίλησε για την ιστορία του χωριού.
Όσο πλησίαζε η ώρα για το ραντεβού μας με τον Θανάση Παπακωνσταντίνου, η προσμονή και η αγωνία μας μεγάλωνε.
Στο σχολείο προηγήθηκε σχετική προετοιμασία για το έργο και τη ζωή του καλλιτέχνη: είδαμε το ντοκιμαντέρ “Περι-ληψη” του ίδιου, με τραγούδια και αφηγήσεις που ηχογραφήθηκαν στον Κίσσαβο και στο Δέλτα του Πηνειού, προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε την ποίησή του, να καταλάβουμε ποιός είναι, πώς σκέφτεται και ποιες εικόνες της φύσης τον οδηγούν να γράψει και να εκφραστεί.
Ο ίδιος έφτασε χαμογελαστός. Μας καλωσόρισε και από την πρώτη στιγμή δημιούργησε κλίμα οικείο και φιλικό. Συνομίλησε με τα παιδιά σχετικά με τα τραγούδια και το νόημα των στίχων – ποιημάτων του, την εμπνευση που αντλεί από τη φύση και τις εικόνες που αυτή δημιουργεί στο μυαλό του. Απάντησε στις ερωτήσεις των μαθητών, τραγούδησε μαζί τους, και τους μίλησε για τη ζωή του.
Στο τέλος του προσφέραμε τοπικά προϊόντα και μία τρισδιάστατη ζωγραφιά – σκίτσο που δημιούργησε η μαθήτρια Βάγια Γιωτάκη, εμπνευσμένη από το τραγούδι “Ο Πεχλιβάνης” και όλοι μαζί πια γευματίσαμε στην ταβέρνα της πλατείας.
Ήταν μια μοναδική εμπειρία που θα μείνει στη μνήμη όλων μας!
Κλείνοντας θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά για την υποδοχή και τη φιλοξενεία τον κ. Λάμπρου, Προεδρο της τοπικής κοινότητας, και φυσικά τον Θανάση Παπακωνσταντίνου γι΄ αυτη την τόσο ξεχωριστή εμπειρία.
Η Περιβαλλοντική Ομάδα της Α΄και Β΄τάξης του Λυκείου Νίκαιας και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί:
Μία εναλλακτική γιορτή, διαδραστική, με συμμετοχή όλων των μαθητών , είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε φέτος.
Μία γιορτή – εκμπομπή σε “ζωντανή μετάδοση”, στο συγκρότητα Γυμνασίου – Λυκείου Νίκαιας!
Συγκεκριμένα, στην τηλεοπτική εκπομπή “Τηλεπαιχνίδι”, με θέμα την 28η Οκτωβρίου, βρέθηκαν δύο ομάδες μαθητών μας, οι οποίοι και διαγωνίστηκαν για το ποια ομάδα θα μαζέψει τους περισσότερους βαθμούς, έχοντας ταυτόχρονα και τη βοήθεια του κοινού (των μαθητών που παρακολουθούσαν), οι οποίοι καλούνταν να σηκώσουν το αντίστοιχο σημαιάκι (ΑΛΗΘΕΙΑ ή ΨΕΜΑΤΑ) σε πολλές από τις ερωτήσεις!
Στο τέλος μαθητές του Γυμνασίου-Λυκείου Νίκαιας, χόρεψαν παραδοσιακούς χορούς!
Τη γιορτή οργάνωσαν οι κυρίες Μήτσιου Δέσποινα (ΠΕ02) και Τουλουμτζίδου Σοφία (ΠΕ02).
Την Πέμπτη, 8-12-2016, το ΓΕΛ Νίκαιας σε συνεργασία με το ΚΕΣΥΠ και την κυρία Ευπραξία Βλαχοδήμου, προσπάθησαν να προβληματίσουν τους μαθητές της Β τάξης σε ερωτήματα όπως:
Τι πραγματικά ψάχνουν οι εργοδότες σήμερα, σε 14 χώρες, όταν κοιτάζουν τα βιογραφικά υποψηφίων για συνεργασία;
Πόσο…’αγκαλιά με την οθόνη’…βρίσκονται οι έφηβοι στην Ελλάδα;
Που θα βρω πηγές για θέματα σωστής συμπεριφοράς στο διαδίκτυο;
Πώς θα ξεχωρίσω μία είδηση από μια διαφήμιση;
Πώς θα ξεχωρίσω ένα γεγονός από εναν μύθο (hoax) ;
Παγκόσμια ημέρα Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο είναι η δεύτερη μέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα του έτους!
Ημέρα επανάληψης των όσων παλεύουμε να μάθουμε τις προηγούμενες μέρες. Ημέρα που μαζευόμαστε, συζητάμε και αναρωτιόμαστε αν κινούμαστε με ασφάλεια στον διαδικτυακό κόσμο. Αν εχουμε σωστές συμπεριφορές.
Στο σχολείο μας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν μια διαδραστική παρουσίαση και αρκετά βίντεο. Ερωτήσεις, προβληματισμός, αμφισβητήσεις… Όπως έπρεπε δηλαδή, με την ευχή να υιοθετήσουν καλές (ή έστω καλύτερες) συμπεριφορές από την επόμενη ώρα..
Τα σημαντικότερα :
η Ασφάλεια στο Διαδίκτυο είναι περισσότερο σχετική με τη συμπεριφορά παρά με την τεχνολογία
Το ψηφιακό αποτύπωμα (το σημάδι που αφήνουμε στο διαδίκτυο) διαμορφώνει τη διαδικτυακή μας φήμη. Αυτή με τη σειρά της διαμορφώνει τον τρόπο που οι άλλοι μας αντιμετωπίζουν (στο παρόν και το μέλλον). Συνεπώς… Τη διαδικτυακή φήμη και τα μάτια σου!
Πριν δημοσιεύσω σκέφτομαι : Μήπως μπορεί να παρεξηγηθεί; Μήπως αφορά και τρίτους (τους οποίους πρέπει πρώτα να ρωτήσω αν έχουν πρόβλημα με τη δημοσίευση);
Αν πρόκειται να κοινοποιήσω στο facebook αναρωτιέμαι: ποιοι μπορούν να δουν την κοινοποίηση; Χρειάζεται να περιορίσω το κοινό μου;
Ειδικότερα για το facebook: δεν δέχομαι αιτήματα φιλίας από αγνώστους, επισκέπτομαι τις ρυθμίσεις ασφαλείας και θέτω περ ιορισμούς. Δημιουργώ λίστες φίλων – γνωστών – περιορισμένων και έτσι περιορίζω το κοινό μου ανάλογα.
Αν δεχθώ μηνύματα που με κάνουν να νιώθω ασχημα ΔΕΝ ΑΠΑΝΤΩ. ΑΠΟΘΗΚΕΥΩ τη συνομιλία και ΑΝΑΦΕΡΩ ή ΜΠΛΟΚΑΡΩ!!!
Αντιμετωπίζω τους κωδικούς μου, όπως και την οδοντόβουρτσά μου… δεν τους μοιράζομαι!
Στο διαδίκτυο “δεν φωνάζω” και φέρομαι όπως και στον πραγματικό κόσμο. Ισχύει το ίδιο επίπεδο ηθικής και σωστής συμπεριφοράς…
Η Ώρα του Κώδικα είναι ένα παγκόσμιο κίνημα το οποίο έχει προσεγγίσει δεκάδες εκατομμυρίων μαθητές σε περισσότερες από 180 χώρες. Ο καθένας και οπουδήποτε μπορεί να οργανώσει μία εκδήλωση για την Ώρα του Κώδικα.
Σκοπός να φέρουμε μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και κοινωνία πιο κοντά στην επιστήμη και αφού «δοκιμάσουν» μια Ώρα του Κώδικα» κατά τη διάρκεια της εβδομάδας 7-13 Δεκεμβρίου, 2015, να κατανοήσουν καλύτερα με τι ασχολείται η Επιστήμη των Υπολογιστών και σε τι διαφέρει από την απλή χρήση των ΤΠΕ.
Η δική μας «Ώρα Κώδικα» υλοποιήθηκε στο εργαστήριο Πληροφορικής, 7-10 Δεκεμβρίου 2015.
Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν από την αρχή (άλλωστε ο πειρασμός ήταν μεγάλος – έπρεπε να «προγραμματίσουν» τον Alex – ήρωα του minecraft, ώστε να ολοκληρώσει τις αποστολές του!!!).
Το σπουδαίο είναι ότι κατάφερναν να γράφουν γραμμές κώδικα και ταυτόχρονα να κατανοούν τί ακριβώς έγραφαν (ακόμη και οι επαναληπτικές διαδικασίες κατανοήθηκαν γρήγορα)!
Ως πληροφορικός, πρέπει να αναφέρω πως δεν πίστευα σε αυτή τη Μία Ώρα Κώδικα…Θεωρούσα πως είναι σχεδόν μηδαμινή. Όμως, τώρα αν με ρωτάτε, θα σας πω πως είναι καλή αφορμή ώστε να κατανοήσουμε τη διαφορά του προγραμματιστή, με αυτή του χρήστη εφαρμογών.
Και…τελικά φαίνεται να είναι και αρκετή για να ανακαλύψουμε εμείς τους ανερχόμενους προγραμματιστές και αυτοί… το ταλέντο τους!
Μετά από πολλές προσπάθειες, δεκάδες τηλεφωνήματα και συζητήσεις ώστε να κανονιστούν όλα στην εντέλεια, ήμασταν στις 12 το βράδυ στην πλατεία της Νίκαιας όλοι συγκεντρωμένοι για το ταξίδι μας. Θα επισκεπτόμασταν το CERN στη Γενεύη της Ελβετίας.
Το λεωφορείο είχε φτάσει στην ώρα του, και νωρίς το πρωί φτάσαμε στο αεροδρόμιο ¨Ελευθέριος Βενιζέλος¨. Μετά τους σχετικούς ελέγχους επιβιβαστήκαμε στο αεροπλάνο και σε λίγο βρισκόμασταν στον αέρα.
Πολλοί από εμάς πετούσαν για πρώτη φορά και η εμπειρία που αποκτήσαμε ήταν σπουδαία.
Προσγειωθήκαμε στο Bergamo της Ιταλίας. Μας περίμενε το λεωφορείο και μεταβήκαμε στο Μιλάνο.
Εκεί είχαμε την ευκαιρία να περπατήσουμε στους δρόμους του, να θαυμάσουμε τα καταστήματα και να μείνουμε έκθαμβοι στη θέα του Duomo. Δεν παραλείψαμε τη σκεπαστή αγορά του Μιλάνου και φυσικά γευτήκαμε τα υπέροχα ιταλικά παγωτά.
Από το Μιλάνο το απόγευμα αναχωρήσαμε για τη Γενεύη. Η διαδρομή ήταν υπέροχη. Διασχίσαμε την κοιλάδα της Aosta, που χώριζε στη μέση τις γαλλοϊταλικές και ιταλοελβετικές Άλπεις, περάσαμε το περίφημο τούνελ MontBlanc μήκους 11.611 μέτρων και νωρίς το βράδυ φτάσαμε έξω από την Γενεύη, στο Annemasse της Γαλλίας, όπου και διανυκτερεύσαμε.
Η μέρα που περιμέναμε είχε φτάσει. Νωρίς το πρωί αφού διασχίσαμε όλη τη Γενεύη φτάσαμε στο CERN. Μας περίμενε ένας έλληνας επιστήμονας, ο Αναστάσης, ο οποίος μας οδήγησε σε ένα αμφιθέατρο. Εκεί ενημερωθήκαμε για το τι γίνεται στο CERN, πόσοι επιστήμονες εργάζονται, τι ανακάλυψαν, τι ψάχνουν να βρουν, αλλά και το πλήθος των εφαρμογών που έχουν αφετηρία το CERN. Στη συνέχεια μας οδήγησε στο κτήριο ATLASEXPERIMENT όπου είναι εγκατεστημένος ένας από τους τέσσερις μεγάλους ανιχνευτές. Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά μια ομάδα επιστημόνων την ώρα της εργασίας τους, οι οποίοι προσηλωμένοι στις οθόνες των υπολογιστών επιτελούσαν το έργο τους. Παρακολουθήσαμε σε animation τον τρόπο κίνησης και σύγκρουσης των πρωτονίων στον μεγάλο αδρονικό συγκρουστή (LargeHadronicCollinder) όπως μας είπε ο Αναστάσης. Είδαμε από κοντά και αγγίξαμε έναν επιταχυντή που υπήρχε εκεί για επίδειξη, καθώς και τη διαφορά που έχει ένας χάλκινος αγωγός από ένας υπεραγωγό ώστε να διαρρέονται από ρεύμα 13000 Ampere. Είδαμε και φωτογραφίσαμε έναν πίνακα ελέγχου μεταξύ των άλλων και της θερμοκρασίας που βρίσκονταν οι ηλεκτρομαγνήτες που καθοδηγούσαν τις δέσμες των πρωτονίων, 1,9 Kelvin!!!
Οι φωτογραφικές μηχανές και τα κινητά τηλέφωνα απαθανάτιζαν κάθε στιγμή συνεχώς. Όλοι, μαθητές και καθηγητές, προσπαθούσαμε να μη χάσουμε ούτε μια στιγμή. Αυτό που ζούσαμε ήταν ανεπανάληπτο!
Το μεσημέρι ήρθε η ώρα του φαγητού. Που θα τρώγαμε; Πού αλλού; Στο εστιατόριο του CERN.
Ήταν γεμάτο! Όπου βρίσκαμε άδεια θέση καθόμασταν. Δίπλα μας έτρωγαν διακεκριμένοι επιστήμονες, εργαζόμενοι στο CERN. Αξέχαστη εμπειρία! Στο τέλος,δεν παραλείψαμε και το κατάστημα με τα ενθύμια του CERN.
Το απόγευμα μας βρήκε στη Γενεύη. Από τα θαύματα της επιστήμης,στην πόλη θαύμα. Καθαρή, ήσυχη, με πολλούς ποδηλάτες, με σεβασμό στον πεζό από τους οδηγούς των οχημάτων, με περιποιημένα καταστήματα …
Το πρωί της άλλης μέρας πήραμε το δρόμο της επιστροφής. Αλλά η επιστροφή είχε τόσα πολλά να μας δείξει. Οι Άλπεις μπροστά μας, επιβλητικές. Ήταν Σάββατο. Οι Ελβετοί και οι Γάλλοι δεν έχασαν την ευκαιρία να επισκεφτούν τα χειμερινά θέρετρα της περιοχής. Όπως περνούσαμε με το λεωφορείο, βλέπαμε τα τελεφερίκ σε πολλά σημεία να είναι διαρκώς σε κίνηση μεταφέροντας επισκέπτες στις πίστες.
Διασχίσαμε πάλι την κοιλάδα της Aosta, θαυμάζοντας το υπέροχο τοπίο και φτάσαμε αργά το απόγευμα στο ξενοδοχείο στην πόλη Treviso λίγο έξω από την Βενετία.
Το πρωί ήμασταν στο βαπορέτο κατευθυνόμενοι στην πλατεία του Αγίου Μάρκου στην Βενετία. Μπροστά μας βρίσκονταν ο καθεδρικός ναός του Αγίου Μάρκου, το παλάτι των Δόγηδων, η Γέφυρα των Στεναγμών, η ελληνική εκκλησία του Αγίου Νικολάου, το Μεγάλο Κανάλι, ηΓέφυρα Ριάλτο και πολλά άλλα.
Στις 12:00 ακριβώς με το καράβι της γραμμής Βενετία –Ηγουμενίτσα, σαλπάραμε για Ηγουμενίτσα. Ήταν ένα πολύ μακρύ ταξίδι σε ήρεμη θάλασσα, που μας έδωσε την ευκαιρία για ξεκούραση και περισυλλογή.
Το απόγευμα της άλλης μέρας φτάσαμεστη Νίκαια.
Πόσα καινούργια πράγματα αποκομίσαμε από αυτότο ταξίδι;Τι τεράστια εμπειρία αποκτήσαμε;
Οι δυο ραδιοφωνικές μας ομάδες, 18παρά και ΧΥΜΑστηΒΗΤΑ, πήραν μέρος στο 2ο Φεστιβάλ του Ευρωπαϊκού Σχολικού Ραδιοφώνου.
Μοιράστηκαν το στάντ με τη ραδιοφωνική ομάδα των ΡαδιοΑρμενιστών, έδειξαν το έργο τους, πήραν μέρος σε εργαστήρια και παρακολούθησαν τις ανακοινώσεις των νικητών στο διαγωνισμό καλύτερου ραδιοφωνικού σποτ.
Στο τέλος της ημέρας, επισκέφτηκαν τον Λευκό Πύργο και πήραν το δρόμο του γυρισμού.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.