ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΝΕΟΧΩΡΙΟΥ ΑΡΤΑΣ

Το ιστολόγιο του σχολείου μας

Κανονισμός Λειτουργίας

Αγαπητοί μαθητές,

Βρισκόμαστε σε αυτό το χώρο για να σας προσφέρουμε ότι καλύτερο μπορούμε με τις γνώσεις και τις εμπειρίες μας. Η δική σας πρόοδος και επιτυχία δίνει και σε μας χαρά και ικανοποίηση.

Για να λειτουργήσει το σχολείο μας αποδοτικά, πρέπει ο καθένας μας να ξέρει τις υποχρεώσεις του αλλά και τα δικαιώματά του. Πρέπει να μάθουμε να δείχνουμε σεβασμό στην προσωπικότητα του άλλου, να μην καταπατούμε τα δικαιώματά του και να τον αντιμετωπίζουμε με κατανόηση και αγάπη.

Με τον κανονισμό λειτουργίας που συντάξαμε μαζί, πιστεύουμε ότι οι σχέσεις μας θα είναι πλέον πιο ξεκάθαρες, θα μειώσουν τις εντάσεις στο σχολείο και οι στόχοι που θα θέτουμε θα μπορούν σε μεγάλο βαθμό να πραγματοποιούνται.

Ο κανονισμός μας , που θα τηρείται από όλους , θα είναι το όπλο μας για την κατάκτηση της γνώσης και της πραγματικής ελευθερίας. Θέλουμε το σχολείο μας να έχει χαρούμενους δασκάλους και ευτυχισμένα παιδιά. Η τήρηση των κανόνων μπορεί καμιά φορά να μας φέρνει μια μικρή στενοχώρια, στο τέλος όμως μας γεμίζει με δύναμη και αυτοπεποίθηση. Μας κάνει να πατάμε στα πόδια μας γερά και να κερδίζουμε την συμπάθεια και την αγάπη των συνανθρώπων μας. Η νεανική ορμή και επαναστατικότητα που είναι τα χαρακτηριστικά της ηλικίας σας, αν συνοδεύονται από ευγένεια και πολιτισμό σίγουρα θα μας οδηγήσουν σε έναν καλύτερο κόσμο.

Ο διευθυντής και οι καθηγητές σου!

  1. Προσέλευση και αποχώρηση

Το Λύκειο Νεοχωρίου αρχίζει τη λειτουργία του στις 08:10 π.μ. με την πρωινή συγκέντρωση και προσευχή στον πρώτο όροφο του σχολείου και συμπληρώνει τις 7 ώρες λειτουργίας του στις 13:40μ.μ. Τα λεωφορεία αναχωρούν στις 13:50.

Όλοι οι μαθητές και οι καθηγητές της πρώτης ώρας οφείλουν να παρευρίσκονται στη συγκέντρωση και προσευχή στο προαύλιο του σχολείου, οι δε εφημερεύοντες καθηγητές πρέπει να βρίσκονται στο σχολείο τους το αργότερο μέχρι τις 8:05 π.μ.

Οι μαθητές που δεν βρίσκονται στο προαύλιο το αργότερο μέχρι τις 08:15 π.μ. δεν γίνονται δεκτοί από τον καθηγητή της πρώτης ώρας. Αυτό ελέγχεται πειθαρχικά και ο μαθητής χρεώνεται με αδικαιολόγητη απουσία. Αν η καθυστέρηση οφείλεται σε προσωπικούς, οικογενειακούς λόγους για τους οποίους δεν ευθύνονται, οφείλουν να απευθύνονται στον διευθυντή που θα κρίνει αν θα εισέλθουν στην τάξη.

Κατά τη διάρκεια της πρωινής προσέλευσης και για λόγους ασφάλειας οι μαθητές απαγορεύεται να μένουν συγκεντρωμένοι έξω από την είσοδο του σχολείου και πρέπει να βρίσκονται μέσα στο προαύλιο.

Μετά την πρωινή συγκέντρωση οι πόρτες του προαυλίου κλείνουν, και η έξοδος των μαθητών απαγορεύεται αυστηρά.

  1. Παραμονή στο σχολικό χώρο

Οποιοσδήποτε δεν ανήκει στη σχολική κοινότητα δεν έχει δικαίωμα εισόδου και παραμονής στο χώρο του σχολείου. Οι επισκέπτες (γονείς, προμηθευτές, κλπ) πρέπει να απευθύνονται αποκλειστικά στον διευθυντή ή στον εφημερεύοντα καθηγητή.

Δεν επιτρέπεται η είσοδος και η παραμονή των μαθητών στο χώρο του γραφείου των καθηγητών χωρίς πρόσκληση ή ιδιαίτερο λόγο. Στο διάλειμμα όλοι οι μαθητές οφείλουν να βγαίνουν από την τάξη και να βρίσκονται στο προαύλιο του σχολείου. Η παραμονή τους στις τάξεις δικαιολογείται μόνο όταν είναι επιμελητές, ή ασθενείς και πάρουν άδεια από τον εφημερεύοντα καθηγητή.

  1. Απουσία καθηγητή

Όταν σε έκτακτες περιπτώσεις δεν γίνεται μάθημα σε κάποιο τμήμα λόγω της απουσίας του καθηγητή η για άλλο λόγο , οι μαθητές δεν πρέπει να ενοχλούν τους συμμαθητές τους και τους καθηγητές που διδάσκουν. Ο πρόεδρος του τμήματος απευθύνεται στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στον διευθυντή οι οποίοι φροντίζουν είτε για την τροποποίηση του προγράμματος είτε να τους απασχολήσουν δημιουργικά στην τάξη, στη βιβλιοθήκη ή όπου αλλού κρίνουν καλύτερα.

  1. Έντυπα -διαφημίσεις

Απαγορεύεται η κυκλοφορία εντύπων στο χώρο του Σχολείου εκτός των εγκεκριμένων από το ΥΠΠΕΘ. Για την ανάρτηση αφισών ή άλλου υλικού στους χώρους του σχολείου οι μαθητές πρέπει να απευθύνονται στο Σύλλογο των καθηγητών και στον διευθυντή, οι οποίοι θα αποφασίσουν για την έγκριση της ανάρτησης.

  1. Αγωγή και συμπεριφορά μαθητών

Έρχομαι στο σχολείο περιποιημένος και καθαρός/ή.

Δεν προκαλώ φθορές στο λεωφορείο κατά την μετακίνησή μου από και προς το Σχολείο.

Η ώρα του σχολείου ξεκινά από τη στιγμή που εισέρχομαι σε αυτό το πρωί, και τελειώνει όταν αναχωρώ το μεσημέρι. Η μαθητική μου ιδιότητα ισχύει εντός και εκτός του Σχολείου. Τόσο στο σχολείο όσο και έξω από αυτό φέρομαι πάντα με ευγένεια και σεβασμό.

Δεν καταστρέφω το σχολείο και τον εξοπλισμό του. Ιδιαίτερα προσέχω τα βιβλία της σχολικής βιβλιοθήκης. Σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς από εμένα, είμαι υποχρεωμένος να την αποκαταστήσω αμέσως.

Η εμφάνιση μου αρμόζει στη μαθητική μου ιδιότητα. Η αμφίεση δεν πρέπει να προκαλεί το κοινό αίσθημα των καθηγητών και των συμμαθητών μου. Το σχολείο είναι χώρος πνευματικής καλλιέργειας και όχι επίδειξης της ενδυμασίας μου.

Συμμετέχω ενεργά στις εκδηλώσεις του σχολείου (εκδρομές, μαθητικές παρελάσεις, σχολικές γιορτές κλπ) και γενικά σε κάθε δραστηριότητα του Σχολείου.

Πρέπει να αποφεύγω τις διενέξεις με τους συμμαθητές μου και να λύνω τις οποιεσδήποτε διαφορές μου με τον διάλογο.

Δεν ασχημονώ, δεν βωμολοχώ και δεν χειροδικώ.

Η εν γένει συμπεριφορά μου στο σχολείο αποτελεί βασικό παράγοντα για την συμμετοχή μου σε εκδηλώσεις του σχολείου, σε περιπάτους, σε μονοήμερες και πολυήμερες εκδρομές.

Για οποιοδήποτε πρόβλημα που δεν μπορώ να αντιμετωπίσω καταφεύγω στον εφημερεύοντα καθηγητή, στον υπεύθυνο τμήματος καθηγητή ή τέλος στον Διευθυντή.

  1. Ασφάλεια και υγιεινή

Δεν φέρνω στο σχολείο το κινητό μου τηλέφωνο. Αν υπάρχει ανάγκη να το έχω μαζί μου, το απενεργοποιώ το πρωί πριν μπω στην αυλή του σχολείου. Το χρησιμοποιώ μόνο σε εξαιρετικές περιπτώσεις και μετά από ειδική άδεια από το Διευθυντή του σχολείου. Η χρήση του κινητού μπορεί να επιβαρύνει την υγεία μου και να παραβιάσει τα ατομικά δικαιώματα των άλλων. Σε περίπτωση ανυπακοής υφίσταμαι τις προβλεπόμενες κυρώσεις. Το σχολείο διαθέτει τηλεφωνικό κέντρο το οποίο είναι στη διάθεση μαθητών και γονέων για οποιαδήποτε περίπτωση υπάρξει ανάγκη.

Το κάπνισμα ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ στον σχολικό χώρο.

Χρησιμοποιώ για τις μετακινήσεις μου το σχολικό λεωφορείο. Είναι παράνομο και πολύ επικίνδυνο να έρχομαι με μηχανή ή αυτοκίνητο και μάλιστα χωρίς άδεια οδήγησης.

Χρησιμοποιώ τους κοινόχρηστους χώρους προσεκτικά και πολιτισμένα.

Διατηρώ την καθαριότητα μέσα και έξω από το κτίριο, και ρίχνω τα απορρίμματα στους ειδικούς κάδους και τα καλάθια που βρίσκονται στο κτίριο και στο προαύλιο

Ποτέ και για κανένα λόγο δεν βγαίνω στο δρόμο χωρίς την άδεια του εφημερεύοντα καθηγητή και του διευθυντή.

  1. Συμπεριφορές στην τάξη μου.

Μπαίνω στην αίθουσα μόλις χτυπήσει το κουδούνι και περιμένω την έναρξη του μαθήματος καθισμένος στο θρανίο μου. Αν έχω γυμναστική η εργαστηριακό μάθημα περιμένω στο γυμναστήριο η στο αντίστοιχο εργαστήριο

Φέρνω πάντα τα βιβλία τα τετράδια και όλα τα απαραίτητα για το κάθε μάθημα.

Διαβάζω καθημερινά στο σπίτι και έρχομαι προετοιμασμένος/η.

Είμαι πειθαρχημένος στη τάξη και παρακολουθώ τον καθηγητή με προσοχή χωρίς να ενοχλώ τους συμμαθητές μου.

Είμαι ευγενικός με όλους.

Δεν εγκαταλείπω την διδασκαλία παρά μόνο με άδεια του καθηγητή, και του διευθυντή.

Δεν διακόπτω το μάθημα χωρίς την άδεια του καθηγητή μου.

Σηκώνω το χέρι μου και περιμένω την άδεια του καθηγητή μου για να μιλήσω.

Όταν δεν καταλαβαίνω κάτι ρωτώ τον καθηγητή μου.

Δεν ντρέπομαι και δε φοβάμαι τι θα πουν οι συμμαθητές μου.

Σέβομαι το χώρο της τάξης μου, φροντίζω να μην φέρνω μέσα φαγητά, χυμούς, καφέδες, κλπ, και να τον διατηρώ καθαρό.

  1. Απουσίες

Δεν κάνω αδικαιολόγητες απουσίες. Με 64 και άνω αδικαιολόγητες απουσίες για το Γυμνάσιο και 50 για το Λύκειο είμαι υποχρεωμένος να επαναλάβω την τάξη.

Αν αρρωστήσω και το σύνολο των απουσιών μου ξεπεράσει τις 114 αποκλείομαι από τις εξετάσεις του Ιουνίου, όταν ο μέσος όρος βαθμολογίας μου δεν υπερβαίνει το 15,5.

Σε περίπτωση δικαιολογημένης απουσίας μου, τις δικαιολογώ με την παρουσία του κηδεμόνα μου αμέσως μετά την επιστροφή μου και ποτέ μετά από 10 ημέρες.

Γνωρίζω ότι οι γονείς μου ενημερώνονται αν υπερβώ τις 30 απουσίες με επιστολή του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος που φέρει αριθμό πρωτοκόλλου.

  1. Δικαιώματα

Ζητώ από τους καθηγητές μου:

Να σέβονται την προσωπικότητά μου.

Να μη κάνουν διακρίσεις σε βάρος μου.

Να με αντιμετωπίζουν με επιείκεια και κατανόηση.

Θέλω να λαμβάνεται υπόψη η γνώμη μου, ιδίως όταν διατυπώνεται ύστερα από διάλογο μέσα στις μαθητικές κοινότητες.

Να με βοηθούν με τις συμβουλές τους να γίνω καλύτερος μαθητής και να βελτιώνω την συμπεριφορά μου απέναντι στο σχολείο και στους συμμαθητές μου.

  1. Κυρώσεις-ποινές

Όταν δε συμμορφώνομαι με τις υποδείξεις των καθηγητών μου και τους κανόνες του σχολείου, θα υποστώ τις κυρώσεις. Αυτές μπορεί να είναι επίπληξη/παρατήρηση, ωριαία αποβολή, ή αποβολή από μία μέχρι πέντε ημέρες, μέχρι και η οριστική απομάκρυνση μου από το σχολείο.

  1. Μαθητικές Κοινότητες ? Υποβολή προτάσεων και διεκδίκηση αιτημάτων

Οι μαθητές έχουν με βάση το νόμο το δικαίωμα να εκλέγουν 5μελή και 15μελή συμβούλια. Η πολιτεία με αυτό τον τρόπο τους αναγνωρίζει ως άτομα ικανά να αποφασίζουν και να λαμβάνουν χρήσιμες αποφάσεις για τον εαυτό τους και το Σχολείο τους. Μέσω της λειτουργίας των μαθητικών κοινοτήτων οι μαθητές θέτουν τα θέματα που τους απασχολούν. Η διεκδίκηση των αιτημάτων τους γίνεται με κόσμιο τρόπο και πάντα στα πλαίσια των ισχυόντων νόμων. Πρέπει να γίνει σαφές ότι τα συμβούλια δεν υπάρχουν μόνο για να διεκδικήσουν οι μαθητές μια εκδρομή ή να οργανώσουν μια μορφή διασκέδασης αλλά και να αναπτύξουν διάφορες δραστηριότητες πολιτιστικού η κοινωνικού χαρακτήρα. Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας φροντίζουν να λύνουν τα προβλήματά τους με κατανόηση και διάλογο αποφεύγοντας την ένταση και τις παράνομες πράξεις (καταστροφές, άσκηση σωματικής η ψυχολογικής βίας, παρεμπόδιση εισόδου σε άλλους μαθητές κλπ).

  1. Καθήκοντα επιμελητών

Ο υπεύθυνος τμήματος ορίζει δύο επιμελητές ανά εβδομάδα με αλφαβητική σειρά. Κατάλογος των επιμελητών τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος, και αντίγραφό του κατατίθεται στη διεύθυνση.

Οι επιμελητές οφείλουν να παραμένουν κατά τα διαλείμματα στην τάξη και να μην επιτρέπουν τη είσοδο σε κανένα. Είναι υπεύθυνοι για οποιαδήποτε ζημιά στην αίθουσα

Είναι υπεύθυνοι για την διατήρηση της καθαριότητας στην τάξη.

Φροντίζουν για το καθάρισμα του πίνακα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος. Φροντίζουν επίσης για την ύπαρξη εποπτικών μέσων, μαρκαδόρου πίνακα, σφουγγαριού και καλαθιού απορριμμάτων στην τάξη.

Αναφέρουν οποιαδήποτε φθορά, είτε προέρχεται από μαθητές του σχολείου είτε από οποιονδήποτε άλλο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος φροντίζουν για τον αερισμό της αίθουσας ανοίγοντας τα παράθυρα και ζητώντας από τους συμμαθητές τους να εκκενώσουν την αίθουσα. Εάν οι συμμαθητές τους δεν ανταποκρίνονται στις υποδείξεις τους, το αναφέρουν στον εφημερεύοντα καθηγητή ή στον Διευθυντή.

  1. Καθήκοντα απουσιολόγων

Οι απουσιολόγοι του τμήματος ορίζονται από τον υπεύθυνο κάθε τμήματος με βάση την βαθμολογία τους κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους (ένας τακτικός και ένας αναπληρωματικός).

Ο απουσιολόγος φτιάχνει το διάγραμμα της αίθουσας με τη βοήθεια του υπεύθυνου καθηγητή για την συγκεκριμένη θέση κάθε μαθητή. Αλλαγή θέσης γίνεται μόνο από τον υπεύθυνο καθηγητή της κάθε τάξης. Το διάγραμμα τοποθετείται στον πίνακα ανακοινώσεων του τμήματος.

Στην αρχή κάθε διδακτικής ώρας ο απουσιολόγος καταχωρεί τις απουσίες στους απόντες συμμαθητές και ζητά από τον καθηγητή κάθε διδακτικής ώρας να ελέγξει και να προσυπογράψει το απουσιολόγιο. Μετά τη λήξη του ωραρίου το παραδίδει για φύλαξη.

  1. Εξωδιδακτικές δραστηριότητες και σχολική ζωή

Το σχολείο θεωρεί την συμμετοχή των μαθητών στις σχολικές δραστηριότητες (παρελάσεις, σχολικοί εορτασμοί, περίπατοι, εκδρομές) ως υποχρέωσή τους. Οι συνθήκες πρέπει να είναι τέτοιες ώστε ο μαθητής να χαίρεται, και να θεωρεί τιμή του τη συμμετοχή σε αυτές.

Τόσο οι ενδοσχολικές εκδηλώσεις, όπως είναι οι σχολικές, οι εθνικές και οι θρησκευτικές γιορτές, όσο και οι άλλες καινοτόμες δράσεις όπως η περιβαλλοντική εκπαίδευση, οι πολιτιστικές δραστηριότητες κλπ, πρέπει να γίνονται με πρωτοβουλίες, και ιδέες των ίδιων των μαθητών.

Η συμμετοχή των μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες λαμβάνεται σοβαρά υπόψη για την επιλογή τους όταν πραγματοποιούνται πολυήμερες σχολικές εκδρομές.

Για την ποιότητα της σχολικής ζωής απαραίτητη είναι η συμμετοχή όλων των μαθητών.

Η ομαλή λειτουργία του Σχολείου εξαρτάται από τον πολιτισμό και το ενδιαφέρον καθενός.

Στο σχολείο πρέπει να επικρατεί κλίμα ελευθερίας, δημοκρατίας, και πολιτισμού.

Τέλος, σε περίπτωση που κάποιο θέμα από τα παραπάνω δεν έχει αντιμετωπισθεί ή κάποιο σημείο δημιουργεί πρόβλημα και πρέπει να αλλάξει, θα το συζητήσουμε και θα προβούμε στις αναγκαίες διορθώσεις.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων