Δημοσιεύθηκε στην Δελφοί

Εκδρομή στους Δελφούς

Τριήμερη εκδρομή στους Δελφούς
26 – 28 Απριλίου 2018

Διαμονή: Δελφοί (Delphi Palace)
Από τις 26 μέχρι τις 28 Απριλίου 2018 πραγματοποιήθηκε η τριήμερη εκδρομή στους Δελφούς, στην οποία συμμετείχαν η πρώτη και η Δευτέρα τάξη του γενικού λυκείου Κάτω Μηλιάς. Συνολικά 58 μαθητές ακολούθησαν.
Φτάσαμε στους Δελφούς το μεσημέρι και επισκέφθηκε το Αρχαιολογικό Μουσείο των Δελφών. Σε αυτό το πιο εντυπωσιακό θέαμα είναι ο Ηνίοχος, δεσπόζει επιβλητικός ακόμη και χωρίς το άρμα του. Ξεχωρίζει τόσο για την εκφραστικότητα του προσώπου, όσο και του σώματος. Τα μάτια προσδίδουν σε όλο το σύνολο ακόμη μεγαλύτερη ζωντάνια και παραστατικότητα. Ξεχωρίζουν επίσης η Σφίγγα και το ανάθημα του Δαόχου. Μετά από εκεί ήμασταν ελεύθεροι να περιπλανηθούμε στα σοκάκια των γραφικών Δελφών και κάπως έτσι τους γνωρίσαμε. Το βράδυ επισκεφθήκαμε την Αράχωβα, η οποία με τη σικάτη ομορφιά της γοήτευσε πολλούς. Αξιοθαύμαστη είναι μια εκκλησία στην οποία μπορεί κανείς να πάει ανεβαίνοντας 300 περίπου σκαλιά. Αν και κουραστικά, αξίζει τον κόπο. Τα πέτρινα σοκάκια της γραφικά μεν αλλά και εξίσου σύγχρονα, αφήνουν μια γεύση νοσταλγίας στον επισκέπτη και θέληση να την επισκεφτεί ακόμη μια φορά.
Τη δεύτερη μέρα πρώτα επισκεφθήκαμε το σπίτι του λογοτέχνη και ποιητή Άγγελου Σικελιανού στον πιο ψηλό λόφο των Δελφών. Μάθαμε περισσότερα για τη ζωή του, την επαγγελματική και την προσωπική. Είδαμε φωτογραφίες από παραστάσεις που διοργάνωνε αυτός και η σύζυγός του, Εύα. Εντύπωση μας έκανε το γεγονός ότι η γυναίκα του τον αντιμετώπιζε σαν θεό ή καλύτερα ημίθεο και γι’αυτό η πολυθρόνα του έμοιαζε με θρόνο θεού. Αξιοσημείωτο είναι ότι η γυναίκα του κατασκεύαζε τις στολές των ηθοποιών των παραστάσεων μόνη της στον αργαλειό που διέθετε στο σπίτι, και ακόμη και σήμερα διασώζεται σε ένα από τα δωμάτια του σπιτιού. Μετά από  εκεί ξεκινήσαμε για την Ναύπακτο. Μια ώρα μακριά. Εκεί θαμπώνει τον επισκέπτη το βενετσιάνικο κάστρο. Ένας χώρος κατάλληλος για όποιον αναζητά ηρεμία και γαλήνη. Επόμενος προορισμός: Γαλαξίδι. Για ανθρώπους ήρεμους και μοναχικούς θα το χαρακτηρίζαμε. Καταπράσινα νερά και φιλόξενοι άνθρωποι που προσφέρουν τις γνώσεις τους και τη βοήθειά τους πριν καλά καλά τους ζητηθεί. Μια περιοχή γραφική και παραδοσιακή. Προσφέρεται για διαλογισμό και εσωτερική αναζήτηση. Το βράδυ της ίδιας μέρας αφού επιστρέψαμε από το Γαλαξίδι επισκεφθήκαμε μια ταβέρνα στους Δελφούς, όπου διασκεδάσαμε τρώγοντας και χορεύοντας.
Την τρίτη μέρα και τελευταία επισκεφθήκαμε τον Αρχαιολογικό Χώρο των Δελφών. Κούρασε πολλούς, αλλά στο τέλος όλοι φύγαμε ικανοποιημένοι παρά την κούρασή μας. Σαγήνεψε ο θησαυρός των Αθηναίων. Όσο προχωρά κάνεις τόσο πιο πολύ μαγεύεται από τη θέα. Έπειτα άρχισε το ταξίδι της επιστροφής. Με στάση στις Θερμοπύλες,  στο Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Θερμοπυλών, όπου λὐθηκαν απορίες σχετικά με τις μάχες των Σπαρτιατών και όχι μόνο.
Και κάπως έτσι έλαβε τέλος ένα ταξίδι από το οποίο μόνο θετικά στοιχεία μπορούσε κανείς να αποκομίσει …
Τσαούση Κατερίνα
Τσινίκου Ιωάννα
Β2

Η πρώτη μέρα της εκδρομής στους Δελφούς ήταν αφενός κουραστική, κυρίως όμως στη διαδρομή. Αρχικά,πήγαμε στο Μουσείο των Δελφών, όπου είδαμε συναρπαστικά αγάλματα και εικόνες και μετά το βράδυ πήγαμε στην Αράχωβα. Έπειτα,τη  δεύτερη ημέρα πήγαμε στην πολύ όμορφη Ναύπακτο, στο Γαλαξίδι και λίγο αργότερα πήγαμε να εξερευνήσουμε το σπίτι του Συκελιανού. Το βράδυ γυρίσαμε πίσω στους Δελφούς και πήγαμε για φαγητό. Τέλος,την τελευταία μέρα το πρωί πήγαμε στον Αρχαιολογικό χώρο των Δελφών και κατα το μεσημέρι επισκεφτήκαμε τις Θερμοπύλες.

Κατα την γνώμη μου ήταν μία πολύ ωραία εμπειρία που εύχομαι να την ξαναζήσω, καθώς εκτός από το ότι είδαμε πολύ ωραία και καινούργια πρράγματα, μάθαμε και την ιστορία των Δελφών και άλλων σημαντικών προσώπων. Πιστεύω πως όποιος έχει την ευκαιρία να τα δει όλα αυτά δεν πρέπει να  χάνει την ευκαρία. Εύχομαι να κάνουμε και άλλες τέτοιες εκπαιδευτικές εκδρομές.

Παπανικολάου Αναστάσιος Α1

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *