Γενικό Λύκειο Καρέα
18 Φεβ 2015

Σταυροφορίες: Ο «ιερός» πόλεμος των χριστιανών της Δύσης για να ελευθερώσουν τους Αγίους Τόπους.

Συντάκτης: ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΡΕΑ | Κάτω από: Ερευνητικές και Δημιουργικές Εργασίες

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ, Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ

ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ: κ. Μανιάτη Μαρία

2. Σταυροφορίες from lykkarea

Γ΄ Σταυροφορία (project) from lykkarea

Δ΄ Σταυροφορία & Άλωση της Κωνσταντινούπολης (project) from lykkarea

Σταυροφορίες (project) from lykkarea

2. Σταυροφορίες from lykkarea

1. Σταυροφορίες (project) from lykkarea

4η Σταυροφορία (Project) from lykkarea

Πως σχετίζεται η τέχνη με τις Σταυροφορίες (project) from lykkarea

Λίγα λόγια για την παρουσίαση…

Στις 3 Φλεβάρη στο ΓΕΛ Καρέα οι μαθητές και οι υπεύθυνοι καθηγητές των Ερ. Εργασιών για την Β’ Τάξη, έκαναν τις παρουσιάσεις τους.

 

Η παρακάτω ανακοίνωση είναι από την κοινή παρουσίαση των Ε.Ε (project) με θέματα:

  1. «Θρησκείες του κόσμου» και
  2. «Σταυροφορίες»:  «Ιερός Πόλεμος»

με υπεύθυνους καθηγητές τους π.Γ Ανάγνου και Μ. Μανιάτη αντίστοιχα.

 

Οι μαθητές και οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί συμφώνησαν να παρουσιάσουν εναλλάξ τις εργασίες τους.

Στην αρχή οι μαθητές μίλησαν για τα αίτια της Σταυροφοριών ˙ στη συνέχεια – και από το άλλο project- παρουσίασαν την καθολικότητα και τα πιθανά αίτια του θρησκευτικού φαινομένου.

Στο δεύτερο στάδιο εκτέθηκαν οι σκοποί, οι «δρόμοι», οι αρχηγοί και τα αποτελέσματα των τριών πρώτων Σταυροφοριών ενώ οι μαθητές που μελέτησαν τις θρησκείες προσέγγισαν τη μονοθεϊστική θρησκεία του ιουδαϊσμού με ενδιαφέρουσες πληροφορίες (φιλοσοφικό υπόβαθρο, ήθη, έθιμα, γιορτές της εν λόγω θρησκείας).

Στο τρίτο μέρος παρουσιάστηκε η 4η Σταυροφορία με τις συνέπειες της για την Βυζαντινή και Μεσαιωνική Ευρώπη, ενώ οι μαθητές από το άλλο project μίλησαν για τον ταοϊσμό και τον κομφουκιανισμό (θρησκεία της Κίνας) με σημαντικές πληροφορίες (γιόγκα κτλ).

Στο τέλος, παρουσιάστηκε η επίδραση που άσκησε το ιστορικό γεγονός των Σταυροφοριών στην Τέχνη (μυθιστορήματα αλλά και ταινίες και σειρές του BBC τον 20ο αιώνα) καθώς και οι αρχές της σημαντικότερης θρησκείας της Ινδίας, δηλαδή του ινδουισμού.

Όταν τελείωνε η κάθε παρουσίαση οι μαθητές διατύπωναν ερωτήσεις που απαντούνταν είτε από τους καθηγητές, είτε από τους συμμαθητές τους.

Η πλειονότητα των μαθητών αποτιμώντας την παρουσίαση , συμφώνησε ότι-αν και η τεχνική υποστήριξη και τα υπάρχοντα μέσα ήταν ελλιπή– αποκόμισε αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες, που θα αποδειχθούν χρήσιμες για την προσέγγιση άλλων γνωστικών αντικειμένων, που μελετούν στην τάξη τους.

Αφήστε μια απάντηση