Αρχική » Ανακοινώσεις » Διαδικασίες και Οδηγίες

Διαδικασίες και Οδηγίες

ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΟΔΗΓΙΕΣ

Α. Διάρκεια εξέτασης

Η διάρκεια εξέτασης για κάθε μάθημα είναι 2 ώρες, με εξαίρεση το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας που είναι διάρκειας 3 ωρών.

Μετά το τέλος της εξέτασης ο μαθητής αποχωρεί από το χώρο του σχολείου, χωρίς να περιμένει τους άλλους συμμαθητές του.

Β. Τα θέματα

  • Τα θέματα λαμβάνονται από την ύλη που ορίζεται ως εξεταστέα για κάθε μάθημα κατά το έτος που γίνονται οι εξετάσεις.
  • Τα θέματα περιλαμβάνουν ποικιλία ερωτήσεων (π.χ. σύντομης απάντησης, ελεύθερης ανάπτυξης), οι οποίες είναι κλιμακούμενου βαθμού δυσκολίας, αφορούν ευρεία έκταση της εξεταστέας ύλης, είναι εφικτό να απαντηθούν με πληρότητα στον προβλεπόμενο χρόνο και ακολουθούν τη φιλοσοφία των θεσμοθετημένων προγραμμάτων σπουδών και των σχολικών εγχειριδίων.
  • Τα θέματα διατυπώνονται την ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων με τη συνεργασία των καθηγητών που διδάσκουν το ίδιο μάθημα στην ίδια τάξη, είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης του Λυκείου και συνυπογράφονται από τον Διευθυντή του Λυκείου.
  • Οι μαθητές απαντούν υποχρεωτικά σε όλα τα θέματα.

Γ. Ορισμός θεμάτων

  • Τα θέματα των εξετάσεων ορίζονται κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) με τυχαία επιλογή από Τράπεζα Θεμάτων Διαβαθμισμένης Δυσκολίας και κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) από τον διδάσκοντα ή τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
  • Την ημέρα κάθε προγραμματισμένης εξέτασης κατά συγκεκριμένο μάθημα, ο Διευθυντής και ο αντίστοιχοι εκπαιδευτικοί
    Η κλήρωση διενεργείται ως εξής:

    • Είσοδος της σχολικής μονάδας στην ιστοσελίδα της Τράπεζας Θεμάτων.
    • Κληρώνονται με τυχαία επιλογή έξι (6) θέματα από τα οποία τρία (3) για το 2ο και τρία (3) για το 4ο ερώτημα ή τρείς (3) ενότητες θεμάτων.
    • Οι διδάσκοντες επιλέγουν τα θέματα ένα (1) για το 2ο και ένα (1) για το 4ο ερώτημα ή μία ενότητα θεμάτων στην οποία θα εξεταστούν οι μαθητές.
    • Στη συνέχεια, με ευθύνη του Διευθυντή καταχωρίζουν την επιλογή τους στην Τράπεζα Θεμάτων.

Δ. Κατανομή στις αίθουσες

Η κατανομή των μαθητών στις αίθουσες εξέτασης γίνεται, με αλφαβητική σειρά, με την ευθύνη του Διευθυντή του Λυκείου, ο οποίος συντάσσει ονομαστική κατάσταση εξεταζομένων σε κάθε αίθουσα. Παρέκκλιση επιβάλλεται στην περίπτωση αδελφών ή συγγενών μαθητών.

Ε. Τι δεν επιτρέπεται και τι επιτρέπεται

Οι μαθητές κατά την είσοδο τους στην αίθουσα της εξέτασης δεν επιτρέπεται να φέρουν μαζί τους

  • διορθωτικό (blanco),
  • βιβλία,
  • τετράδια,
  • σημειώσεις,
  • κινητά τηλέφωνα (απαγορεύονται ακόμη και κλειστά),
  • υπολογιστικές μηχανές,
  • ηλεκτρονικά μέσα μετάδοσης πληροφοριών ή
  • άλλα αντικείμενα,

εκτός από αυτά που επιτρέπει ο οικείος Σύλλογος Διδασκόντων όπως

  • δύο στυλό διαρκείας (χρώματος μπλε ή μαύρου),
  • μολύβι,
  • γομολάστιχα,
  • γεωμετρικά όργανα,
  • ένα μπουκαλάκι νερό.

ΣΤ. Παραβίαση κανόνων εξέτασης

Αν ο μαθητής

  • φέρει μαζί του στην αίθουσα στην οποία εξετάζεται αντικείμενο ή μέσο από τα ανωτέρω αναφερόμενα ή
  • αντιγράφει κατά τη διάρκεια της εξέτασης από βιβλίο ή οποιουδήποτε είδους σημειώσεις ή από γραπτό δοκίμιο άλλου εξεταζομένου, ή
  • θορυβεί και δεν συμμορφώνεται με τις υποδείξεις των επιτηρητών επιχειρώντας να αντιγράψει ή εμποδίζοντας την εξέταση άλλων εξεταζομένων ή
  • δολιεύεται με άλλο τρόπο την εξέταση του

τότε απομακρύνεται από την αίθουσα εξέτασης με αιτιολογημένη απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου, των επιτηρητών και των διδασκόντων του εξεταζομένου μαθήματος και το γραπτό βαθμολογείται με τον κατώτερο βαθμό μηδέν (0) με απόφαση του Διευθυντή του Λυκείου και μετά από εισήγηση των διδασκόντων του εξεταζομένου μαθήματος.

Ο Διευθυντής του Λυκείου, οι επιτηρητές και οι διδάσκοντες πριν από την επιβολή της ανωτέρω ποινής καλούν σε προφορική απολογία τον μαθητή και συντάσσουν σχετικό πρακτικό που υπογράφεται από τους ανωτέρω. Τα οποιαδήποτε αποδεικτικά στοιχεία επισυνάπτονται στο πρακτικό

Ζ. Απουσία λόγω ασθενείας

Mαθητές που απουσιάζουν δικαιολογημένα από την εξέταση μαθήματος λόγω ασθενείας ή άλλου αποχρώντος λόγου, εξετάζονται άλλη ημέρα εντός της συγκεκριμένης κάθε φορά εξεταστικής περιόδου, την οποία ορίζει με απόφασή του ο Σύλλογος των διδασκόντων έπειτα από αίτηση του κηδεμόνα ή των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι. Η ασθένεια βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.

Τα παραπάνω εφαρμόζονται και για τους μαθητές που αποχωρούν μετά την ανακοίνωση των θεμάτων της εξέτασης λόγω αιφνίδιας και εμφανούς ασθένειας, η οποία βεβαιώνεται από ιατρική γνωμάτευση ή με υπεύθυνη δήλωση των κηδεμόνων των μαθητών ή των ιδίων των μαθητών, εφόσον είναι ενήλικοι.


Η. Βαθμολόγηση

Η βαθμολόγηση των γραπτών δοκιμίων των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων γίνεται στην κλίμακα από μηδέν (0) έως εκατό (100), με ακέραιους μόνο αριθμούς και ο τελικός βαθμός του γραπτού δοκιμίου ανάγεται στην κλίμακα από (0) έως είκοσι (20) και διατυπώνεται ως δεκαδικός με προσέγγιση δεκάτου, όπου απαιτείται.

Στις περιπτώσεις που κατά τον υπολογισμό του βαθμού προκύπτουν περισσότερα του ενός δεκαδικά ψηφία τότε, αν το δεύτερο δεκαδικό ψηφίο είναι ίσο ή μεγαλύτερο του πέντε (5), το πρώτο δεκαδικό ψηφίο προσαυξάνεται στο αμέσως επόμενο παραλειπομένων των λοιπών και αν είναι μικρότερο του πέντε (5), παραλείπονται όλα τα υπόλοιπα πλην του πρώτου δεκαδικά ψηφία.

Θ. Αναβαθμολόγηση

Μέσα σε δύο (2) εργάσιμες ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων οι κηδεμόνες των μαθητών ή οι ίδιοι, εφόσον είναι ενήλικοι, μπορούν να υποβάλουν αίτηση στο σχολείο, με την οποία ζητούν την αναβαθμολόγηση ενός ή περισσότερων γραπτών δοκιμίων. Η αίτηση συνοδεύεται με το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε γραπτό δοκίμιο.

Η διαδικασία που ακολουθείται είναι η εξής:

  1. Η αναβαθμολόγηση γίνεται στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης.
  2. Οι Διευθυντές των Λυκείων, μόλις λήξει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, διαβιβάζουν στην αρμόδια Διεύθυνση Β/θμιας Εκπαίδευσης τα προς αναβαθμολόγηση γραπτά δοκίμια με καλυμμένα το όνομα του μαθητή και τον αρχικό βαθμό του καθηγητή.
  3. Με απόφαση του Διευθυντή της οικείας Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπαίδευσης συγκροτείται τριμελής επιτροπή αναβαθμολόγησης.
  4. Ο τελικός βαθμός της αναβαθμολόγησης είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση, είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από το βαθμό με τον οποίο είχε αρχικά βαθμολογηθεί το γραπτό δοκίμιο από τον οικείο καθηγητή.

Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σύμφωνα με την Φ.253/155439/Β6/16-12-2009 απόφαση της υπουργού Παιδείας, διά βίου μάθησης και Θρησκευμάτων (Β2544 Β) όπως ισχύει για τους οποίους προβλέπεται προφορική εξέταση αντί γραπτής, μπορούν, εφόσον το επιθυμούν, να ζητήσουν επανεξέταση (αναβαθμολόγηση) στα μαθήματα που εξετάσθηκαν.

  • Η νέα αυτή εξέταση διενεργείται στο σχολείο φοίτησής τους από τριμελή επιτροπή, η οποία συγκροτείται από τον Διευθυντή του σχολείου. Στην επιτροπή συμμετέχουν ο Διευθυντής ως πρόεδρος και δύο καθηγητές της ίδιας ειδικότητας ή που έχουν σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, άλλους από αυτούς που διενήργησαν την αρχική εξέταση.
  • Οι μαθητές επανεξετάζονται σε διαφορετικά θέματα στην ίδια εξεταστέα ύλη.
  • Η αίτηση για επανεξέταση υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών ή από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι, στο σχολείο μέσα δύο (2) ημέρες από την έκδοση των αποτελεσμάτων.
  • Η αίτηση συνοδεύεται από το προβλεπόμενο παράβολο για κάθε μάθημα για το οποίο ζητείται επανεξέταση.
  • Ο βαθμός της επανεξέτασης προκύπτει από το Μ.Ο. των βαθμών των δύο εξεταστών – αναβαθμολογητών και είναι ο τελικός γραπτός βαθμός του μαθήματος σε κάθε περίπτωση είτε είναι μεγαλύτερος είτε μικρότερος από το βαθμό της αρχικής εξέτασης.
Φεβρουάριος 2023
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728  

Ενδοσχολική Βία: Πρόληψη & Αντιμετώπιση στο Σχολείο

image 33 1024x414 1

Για να σπάσει ο κύκλος της βίας πρέπει να μιλήσεις πρώτα εσύ» – Το δυνατό μήνυμα που περνάει το σποτ κατά του σχολικού εκφοβισμού

bulling spot 768x471 1

Info Point του σχολείου

image 2
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση