Το ΓΕΛ Διονύσου ευχαριστεί τον ψυχολόγο του Δήμου Διονύσου κο Λάμπρο Λάσδα για την διάλεξη- συζήτηση με τους διδάσκοντες που πραγματοποίησε την Πέμπτη 30 Νοεμβρίου στο σχολείο μας.
Ενδεικτικά , αναφέρουμε ερωτήματα για τα οποία διημείφθη εποικοδομητική παιδαγωγική προσέγγιση.
1. Για τον εσωτερικό κανονισμό:τρόποι διαχείρισης μαθητών για την εξασφάλιση και τήρηση του (π.χ. πρωινή συγκέντρωση).
2. Διαχείριση παραβατικότητα ατομικής- συλλογικής.
3. Ποινές: αξιοποίηση τους προς όφελος των μαθητών, κλιμάκωση ποινών ατομικών συλλογικών.
4. Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε έναν έφηβο που βιώνει έντονο θυμό μέσα του; Υπάρχει κάποια τεχνική που θα μπορούσαμε να εφαρμόσουμε για να τον βοηθήσουμε να τιθασεύσει αυτό το αρνητικό συναίσθημα ;
5. Να τιμωρείται η απρεπής συμπεριφορά του μαθητή με απομάκρυνση από τη σχολική τάξη ή αυτός ο τρόπος όχι μόνο δεν τον ενεργοποιεί αλλά μπορεί και να τον οδηγήσει σε χειρότερη συμπεριφορά ; Τι συστήνεται ως πιο ενδεδειγμένη στάση του εκπαιδευτικού απέναντι σε κάτι τέτοιο ;
6. Ποια είναι τα αθώα συμπτώματα της κατάθλιψης στους εφήβους ; Πώς συμπεριφερόμαστε όταν τα αντιλαμβανόμαστε; Τι γίνεται όταν συναντούμε αδιαφορία κι άρνηση από την πλευρά των γονέων/ κηδεμόνων;
7. Ποιο είναι το μέλλον του σχολείου από ψυχολογικής άποψης; Θα συνεχίσει να υφίσταται στον 21ο αιώνα το μοντέλο των 4 τοίχων και των 7 ή περισσοτέρων ωρών με 27-28 παιδιά ανά αίθουσα; Και όλα αυτά σε ένα πλαίσιο διαφοροποιημένης διδασκαλίας και μάθησης; Ποσότητα ή ποιότητα; Ποια είναι η πρόταση των Ψυχολόγων;
8. Η ψυχολογία της οθόνης. Τι επιπτώσεις έχει η οθόνη στους εφήβους μαθητές;
Ο Διευθυντής
Κωνσταντίνος Μυταλούλης