Παρασκευή, 12 Νοέμβριος 2021...7:10 ΜΜ

Μια «συνομιλία» των Μαθηματικών με την Φυσική Αγωγή

Μετάβαση στα σχόλια

Οι μαθητές του τμήματος Α2 του σχολείου μας μαζί με τους εκπαιδευτικούς Παναγοπούλου Ελένη ΠΕ11 και Παπαδούρη Ιωάννη ΠΕ03, οργάνωσαν και πραγματοποίησαν μια διαθεματική διδασκαλία συνδέοντας Μαθηματικές έννοιες με το άθλημα της σφαιροβολίας.

Θέμα της διδασκαλίας: «Ανακαλύπτω τα μαθηματικά μέσα από την σφαιροβολία», στην διάρκεια της οποίας είχαμε την τιμή να παραβρεθεί ο πρόεδρος της ΕΠ.Ε.Σ του σχολείου μας  και καθηγητής του τμήματος Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Χρήστος Τερέζης.

Σκοπός της διαθεματικής προσέγγισης ήταν η ανάδειξη της ιδέας ότι η ενοποίηση της γνώσης και των επιστημονικών θεωριών είναι  ένα αίτημα της εποχής μας και ότι ο προσανατολισμός της εκπαίδευσης θα πρέπει να ακολουθεί αυτό το πνεύμα. Oι μαθητές καλλιέργησαν τον αυθεντικό τρόπο σκέψης, με την χρήση μαθηματικών εννοιών φαινομενικά αποκομμένων από την πραγματική ζωή, μέσω της βιωματικής μάθησης και ταυτόχρονα με την ικανοποίηση από την συμμετοχή τους στο μάθημα της φυσικής αγωγής.

Η διάρκεια της διδασκαλίας ήταν  δυο ώρες. Κατά τη διάρκεια της 1ης ώρας οι μαθητές πειραματίστηκαν χρησιμοποιώντας κατάλληλη διαδραστική εφαρμογή και συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας. Αντιλήφθηκαν έτσι τον τρόπο με τον οποίο διακριτές μαθηματικές ενότητες εμπλέκονται στον υπολογισμό της απόστασης που διανύει η σφαίρα κατά την ρίψη της από έναν αθλητή. Τέλος ανακάλυψαν τους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται η επίτευξη της βέλτιστης επίδοσης.

Κατά τη διάρκεια της 2ης ώρας έγινε εφαρμογή αυτών των γνώσεων με βιωματικό τρόπο. Μέσω του μαθήματος της φυσικής αγωγής σε πραγματικές συνθήκες, έκαναν ρίψεις με την σφαίρα από διαφορετικές γωνίες απελευθέρωσης του οργάνου και με διαφορετικές ταχύτητες ενώ στη συνέχεια συμπλήρωσαν φύλλο εργασίας.

Αναδείχθηκε ο τρόπος με τον οποίο η γνώση των μαθηματικών μπορεί να αξιοποιηθεί πρακτικά στη ζωή και συγκεκριμένα στον αθλητισμό.. Έτσι με την επεξεργασία του θέματος από πολλές οπτικές γωνίες, φωτίστηκαν πολυπρισματικά οι γνώσεις και αναδείχθηκε η σχέση τους με την πραγματικότητα.

Μέσα από αυτή την συνθετική και βιωματική διαδικασία προσπαθήσαμε να ενοποιήσουμε την ψυχή, το σώμα και το μυαλό των μαθητών. Τα παιδιά ικανοποιήθηκαν από το μάθημα και στο σύνολο τους κατέγραψαν πολύ θετικές εντυπώσεις στο μαθητικό ερωτηματολόγιο που τους δόθηκε να συμπληρώσουν στο τέλος του μαθήματος.

processed bb117e7e 44fd 4f76 b457 492c9ed79788 ONieyfHIprocessed b534411a b7d6 4e15 866f 014b77cd194c EcbTrtUp processed 2454d7bb a88f 4032 af85 2c13227a6d92 42CzM4KY processed 477e0835 4243 4688 9478 6b177d893b61 tO9Tal7U processed 24c171ac 6e41 499a bb9f 239cccee0a7e aiSkydci



Αφήστε μια απάντηση

Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων