Aιγυπτιακή κουζίνα: Τα υλικά.

Η βάση της διατροφής των Αιγυπτίων είναι ένα είδους ψωμιού το Aish (λέξη που σημαίνει ζωή).Το ρύζι στην αιγυπτιακή κουζίνα αποτελεί τη δεύτερη σε προτίμηση αμυλούχα τροφή μετά το ψωμί. Άλλο ένα υλικό που χρησιμοποιείται συχνά είναι το ταχίνι.

Οι Αιγύπτιοι προτιμούν τις έντονες γεύσεις. Θεωρούν ότι η καθημερινή χρήση του σκόρδου και του κρεμμυδιού βελτιώνει την υγεία τους. Τα ψάρια και τα κρέατα μαρινάρονται με βότανα, μπαχαρικά και αρωματικά αποκτώντας ιδιαίτερη γεύση.

Τα κρέατα είναι κυρίως μοσχάρι, αρνί και περιστέρι που συνοδεύονται από φασόλια, φάβα, σαλάτα, ρύζι και ζυμαρικά. Τα φρούτα των Αιγυπτίων – πεπόνια, σταφύλια, χουρμάδες, γκουάφα και μάνγκο  – έχουν μοναδική γεύση.  Από τα λαχανικά ξεχωρίζουν τα αγγουράκια, οι ντομάτες, τα κολοκυθάκια, οι μικρές μπάμιες, οι αγκινάρες και ο μαϊντανός. Όσον αφορά στα χορταρικά, το σημαντικότερο είναι ένα είδος μολόχας. Τα γλυκά τους παρασκευάζονται κυρίως με μέλι και σάμνα, εξαιρετικά αρωματικό και θρεπτικό βούτυρο γάλακτος.

Βιβλιογραφία – ιστογραφία (webography)

  1. «Η  ΤΡΟΦΗ σου το ΦΑΡΜΑΚΟ  σου»  του Jean Carper,  εκδόσεις  ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ
  2. «ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ» της Caroline Ellwood, εκδόσεις ΧΡΥΣΗ ΠΕΝΑ
  3. «Σπεσιαλιτέ από την ΚΙΝΕΖΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ» του Kuo Huey Jen, εκδόσεις ΚΑΛΟΚΑΘΗ
  4. «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΟΥΖΙΝΑ» της  Σούλας Μπόζη, εκδόσεις ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ
  5. «ΔΙΑΤΡΟΦΗ: ΓΕΥΜΑΤΑ, ΜΑΓΕΙΡΟΙ & ΚΟΥΖΙΝΕΣ» από την εγκυκλοπαίδεια  ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΗ ΓΝΩΣΗ  του ΡΙΤΣΑΡΝΤ  ΤΕΗΜΣ,  εκδόσεις  ΑΞΙΩΤΕΛΛΗΣ
  6. «ΜΑΡΟΚΙΝΗ ΚΟΥΖΙΝΑ», εκδόσεις  ΜΟΝΤΕΡΝΟΙ ΚΑΙΡΟΙ

Πράκτορες 012: Επιχείρηση Μαθητές στην Κουζίνα…

Εμείς οι μαθητές της Β τάξης του Γενικού Λυκείου Καλαβρύτων στο μάθημα της ερευνητικής εργασίας , επιλέξαμε το θέμα “Μαγειρική του κόσμου μέσα στο χώρο και στον χρόνο” και του δώσαμε τον τίτλο “Πράκτορες 012 Επιχείρηση Μαθητές στην Κουζίνα”.

Θεωρήσαμε ενδιαφέρον να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα διότι ανήκουμε σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία και θέλουμε να γνωρίσουμε την κουλτούρα και τον πολιτισμό άλλων λαών: Το φαγητό είναι κουλτούρα και συμβάλλει στη συμφιλίωση των λαών (!)

Μέσα από αυτή την εργασία στοχεύουμε:

  • να συλλέξουμε πληροφορίες για συνταγές απ’ όλο τον κόσμο.
  • να ταξιδέψουμε στον χώρο και στον χρόνο μέσα από διαφορετικά υλικά και τρόπο μαγειρέματος.
  • να γνωρίσουμε τη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στη διατροφή και τη θρησκεία των λαών.
  • να μάθουμε να μαγειρεύουμε και να δοκιμάζουμε νέες γεύσεις.