Σκέψεις για την Αντιμετώπιση του Σχολικού Εκφοβισμού

Τρεις δράσεις για την  αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού κατά την γνώμη μου είναι:

  • Θεατρική παράσταση. Το θέατρο είναι μια μορφή τέχνης που αρέσει στα παιδιά, δείχνουν ενδιαφέρον τόσο στην εμπλοκή τους ως ηθοποιοί, όσο και στην γενικότερη προετοιμασία της παράστασης. Όλη αυτή η διαδικασία φέρνει κοντά όλους τους μαθητές, δίνει θετικό νόημα στην προσωπικότητα τους και δυνατό ρόλο στην σχολική κοινότητα. Δίνεται η ευκαιρία σε μαθητές θύτες να εμπλακούν με θετικό τρόπο σε μια ομαδική δραστηριότητα και μάλιστα έχοντας ηγετικό ρόλο. Έτσι μπορούν να κερδίσουν την αναγνώριση όχι με αρνητικό αλλά με θετικό τρόπο.
  • Εκπαιδευτικό πρόγραμμα για τον σχολικό εκφοβισμό που έχει ως στόχο να καταδείξει τον αρνητικό χαρακτήρα του. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος πραγματοποιούνται μια σειρά από επίσημα παιχνίδια ρόλων και άλλες δραστηριότητες που μπορούν να ‘διδάξουν’ στους μαθητές που εμπλέκονται σε εκφοβισμό εναλλακτικούς τρόπους αλληλεπίδρασης. Επίσης, οι μαθητές μέσω κατάλληλων δραστηριοτήτων, θα μαθαίνουν πώς να βοηθούν τα θύματα και πώς μπορεί να δημιουργηθεί ένα κλίμα στο σχολείο όπου ο εκφοβισμός δεν θα είναι ανεκτή συμπεριφορά.
  • Ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για το σχολικό εκφοβισμό και τους τρόπους αναγνώρισης, διαχείρισης και αντιμετώπισής του από ειδικευμένους επιστήμονες. Η συστηματική συνεργασία για το θέμα με γονείς και κηδεμόνες κρίνεται απαραίτητη.
Κατηγορίες: Γενικά, Σχολική Ζωή. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση