Ημέρα του Πολικού Εξπρές

a52ce7da aef1 4890 bfa1 78daa3e7e9c3

Ένας από τους πιο διασκεδαστικούς τρόπους για να μπούμε στο πνεύμα των γιορτών είναι να οργανώσουμε στο σχολείο ή την τάξη μας την Ημέρα του Πολικού Εξπρές. Η Ημέρα του Πολικού Εξπρές είναι ένα πιτζάμα πάρτι που έχει με χριστογεννιάτικο θέμα. Οι μαθητές έρχονται στο σχολείο φορώντας τις πιτζάμες τους και παρακολουθούν την ταινία “Πολικό Εξπρές” ως επιβάτες ενός αυτοσχέδιου τρένου, παρέα με το αγαπημένο τους λούτρινο ζωάκι, πίνοντας ζεστή σοκολάτα και τρώγοντας μπισκότα και ποπ κορν. Επιπλέον, συμμετέχουν σε διάφορες άλλες δραστηριότητες με θέμα το Πολικό Εξπρές, το τρένο που μας ταξιδεύει στο Βόρειο Πόλο.

(περισσότερα…)

Πρόγραμμα με εικόνες στην τάξη του Νηπιαγωγείου

Καταγραφή

Τα προγράμματα είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής μας. Μας κρατάνε στη ρουτίνα μας και μας βοηθούν να εκπληρώσουμε τους στόχους μας. Σε μία τάξη προσχολικής αγωγής, το πρόγραμμα είναι θα λέγαμε η «ραχοκοκαλιά» της μέρας μας. Συχνά, οι μαθητές μας ρωτούν «τι θα κάνουμε μετά;», «πότε θα πάμε έξω;» και «πότε θα έρθει η μαμά μου;». Για το λόγο αυτό, από την αρχή της χρονιάς αναρτώ στην τάξη μου καρτέλες με το πρόγραμμα μας οι οποίες έχουν, εκτός από λέξεις, και εικόνες ώστε να μπορούν να τις «διαβάζουν» οι μικροί μου μαθητές και να ξέρουν τι να περιμένουν.

(περισσότερα…)

Τα οφέλη της χρήσης της πλαστελίνης στην προσχολική ηλικία

20200602 142533

Πόσα πραγματικά ξέρουμε για την πλαστελίνη; Το παιχνίδι με την πλαστελίνη συχνά υποτιμάται ως μια απλή, διασκεδαστική δραστηριότητα που κρατά τα παιδιά απασχολημένα, αλλά στην πραγματικότητα έχει πολλαπλά οφέλη για την ανάπτυξη των μαθητών μας.

(περισσότερα…)

Είναι το παιδί μου έτοιμο για το Νηπιαγωγείο; 6 πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς των προνηπίων

καλως ηρθατε

«Πώς μπορώ να βοηθήσω το παιδί μου να προετοιμαστεί για το Νηπιαγωγείο;» Αυτή είναι μια συχνή ερώτηση των γονέων προς τους εκπαιδευτικούς όταν γράφουν το παιδί τους για πρώτη φορά στο Νηπιαγωγείο. Όταν τα παιδιά γίνονται 4 χρονών, δεν είναι πια μωρά, είναι τα «μεγάλα» παιδιά» που είναι έτοιμα να πάνε στο Νηπιαγωγείο.  Υπάρχουν τόσα πολλά πράγματα να μάθουν στο Νηπιαγωγείο – πώς να κάνεις καινούριους φίλους, πώς να λειτουργείς μέσα σε μια τάξη με άλλα παιδιά, πώς να κάθεσαι στα τραπεζάκια για φαγητό, πώς να βρίσκεις τη θέση σου στην παρεούλα, πώς να μπαίνεις στη σειρά για να βγεις από την τάξη, και η λίστα συνεχίζεται! Οι εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής είναι ειδικοί στο να παίρνουν παιδιά με διαφορετικά επίπεδα ικανοτήτων και διαφορετικά υπόβαθρα και να τα φέρνουν όλα στην «ίδια σελίδα». Ωστόσο, τα παιδιά που ξεκινούν το Νηπιαγωγείο με γερές βάσεις θα προσαρμοστούν πολύ ευκολότερα.

(περισσότερα…)

Είσαι νέος εκπαιδευτικός; Μάθε 9 πράγματα που πρέπει να προσέξεις!

Καταγραφή5

Το να ξεκινάς την καριέρα σου ως εκπαιδευτικός μπορεί να είναι κάτι συναρπαστικό, γεμάτο ελπίδες, δυνατότητες, αλλά για να είμαστε ειλικρινείς, είναι και αρκετά αγχωτικό. Αν είστε καινούριοι στην προσχολική αγωγή ή στην εκπαίδευση γενικότερα, εδώ θα βρείτε μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν στο ξεκίνημά σας! Αυτές οι συμβουλές, όμως, είναι εξαιρετικές και για όλους τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς, γεμάτες με υπενθυμίσεις, νέες ιδέες, και μια δόση χιούμορ.

(περισσότερα…)

Η γωνιά του οικοδομικού υλικού στην τάξη του Νηπιαγωγείου

IMG 20230125 075918

Ας είμαστε ειλικρινείς, το αγαπημένο κέντρο μάθησης στην τάξη μας (κυρίως για τα αγόρια) είναι η γωνιά του οικοδομικού υλικού. Αν τους αφήσουμε, θα πηγαίνουν στη γωνιά αυτή κάθε μέρα, όλη μέρα. Αλλά για να είμαστε βέβαιοι ότι μαθαίνουν κιόλας κάθε μέρα, θα πρέπει να ενσωματώσουμε στη γωνιά μας υλικά που προωθούν την ανάγνωση, τη γραφή, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες μέσω του παιχνιδιού. Ακολουθούν μερικές ιδέες.

(περισσότερα…)

Τι σημαίνει μάθηση με βάση το παιχνίδι σε μια τάξη προσχολικής αγωγής;

20200226 104702

Αρχικά θα πρέπει να ορίσουμε τι είναι η μάθηση με βάση το παιχνίδι. Οι περισσότεροι από εμάς θα έλεγαν ότι είναι η μάθηση μέσω του παιχνιδιού. Αλλά αν το δούμε πιο προσεκτικά και σκεφτούμε λίγο βαθύτερα, θα αρχίσουμε να αναρωτιόμαστε: Ποιες άραγε είναι οι δραστηριότητες που αποτελούν πραγματικά μάθηση που βασίζεται στο παιχνίδι; Και πώς η μάθηση με βάση το παιχνίδι σχετίζεται με την ευρύτερη έννοια του παιχνιδιού;
Για παράδειγμα, αν έχουμε μια τάξη γεμάτη με παιχνίδια, και τα παιδιά παίζουν με τα παιχνίδια όλη μέρα, χωρίς να υπάρχει κανένα άλλο είδος εμπλοκής – αυτό αποτελεί μάθηση με βάση το παιχνίδι; Λίγο δύσκολο να απαντηθεί, σωστά;
Νομίζω ότι αυτή η διαφοροποίηση μεταξύ παιχνιδιού και μάθησης με βάση το παιχνίδι είναι δύσκολη, γιατί εξακολουθεί να υπάρχει η προκατάληψη ότι το παιχνίδι αποτελεί μια ανακούφιση από την εργασία ή τη μάθηση και δεν είναι το μέσο με το οποίο τα παιδιά θα δουλέψουν ή θα μάθουν. Ως εκπαιδευτικοί προσχολικής αγωγής θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι τα παιδιά μας μαθαίνουν με τον καλύτερο τρόπο, τον τρόπο με τον οποίο είναι σχεδιασμένα για να μάθουν.

(περισσότερα…)

Τέχνη με έμφαση στη διαδικασία: Ζωγραφίζοντας χωρίς πινέλα

IMG 20221219 084513

Η ζωγραφική με τέμπερα στο καβαλέτο ή στο τραπέζι είναι μια δραστηριότητα που αρέσει σε όλα τα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Όταν τα παιδιά ζωγραφίζουν, χρησιμοποιούν τις αισθήσεις τους και παράλληλα ανοίγεται μπροστά τους ένας απέραντος κόσμος δημιουργικότητας. Σίγουρα η χρήση των πινέλων έχει πολλά πλεονεκτήματα, αλλά εμείς ως εκπαιδευτικοί προσχολικής ηλικίας μπορούμε να γίνουμε πιο δημιουργικοί ώστε να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να πάνε την τέχνη τους ένα βήμα παραπέρα. Ας αφήσουμε, λοιπόν, τα πινέλα στην άκρη και ας προσκαλέσουμε τα παιδιά να ζωγραφίσουν χρησιμοποιώντας πιο ασυνήθιστα εργαλεία.

(περισσότερα…)

Διαχείριση των κέντρων μάθησης στο Νηπιαγωγείο: Ελεύθερη επιλογή ή κυκλική εναλλαγή;

20200116 091901

Μια από τις σκέψεις που μπορεί να έχουμε όταν φτιάχνουμε κέντρα μάθησης (γωνιές) στην τάξη μας είναι αν θα αφήνουμε τα παιδιά να επιλέγουν ελεύθερα το κέντρο μάθησης στο οποίο θα απασχοληθούν κατά τη διάρκεια των ελευθέρων δραστηριοτήτων ή αν θα τα κατευθύνουμε εμείς ώστε να εξασφαλίσουμε ότι θα περάσουν όλα από όλα τα κέντρα μάθησης (κυκλική εναλλαγή). (περισσότερα…)