2ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων “Φύλαξέ το μην πετάς, ανακύκλωσε με μας”

Στο δεύτερο εργαστήριο δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την ανακύκλωση.

Στο πρώτο εργαστήριο, δημιουργούν ένα συμβόλαιο δράσης τμήματος για τη διερεύνησή του σε κλίμα συνεργασίας. Σχεδιάζουν ό,τι γνωρίζουν για τη διαχείριση των άχρηστων αντικειμένων. Παρουσιάζουν στην τάξη τις ζωγραφιές τους.

Έπειτα, οι μαθητές/τριες φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά.Aναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους. Συζητάμε και καταλαβαίνουμε γιατί η γη μας είναι άρρωστη και τα παιδιά ζωγραφίζουν τι χρειάζεται να κάνουμε για να μην είναι άρρωστη πια η γη μας. Παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους στην τάξη.

Στο δεύτερο εργαστήριο, τα παιδιά παρακολουθούν το παρακάτω βίντεο 

και καλούνται να παρατηρήσουν, να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες. Στη συνέχεια, φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πως θα ήταν ο τόπος τους με καλή διαχείριση απορριμμάτων και πως με κακή διαχείριση.

Στο διάλειμμα, γυρίζουμε γύρω από το σχολικό κτίριο ώστε να παρατηρήσουν καλύτερα οι μαθητές τον περιβάλλοντα χώρο με στόχο: (α) να εντοπίσουν τους κάδους που υπάρχουν στη γύρω περιοχή και να τους καταγράψουν, (β) να παρατηρήσουν τυχόν προβλήματα σε σχέση με τα απορρίμματα και να τα καταγράψουν, (γ) να εξετάσουν κατά πόσο το περιβάλλον γύρω από το σχολείο είναι φροντισμένο επαρκώς και να καταγράψουν καλές πρακτικές διαχείρισης των απορριμμάτων που θα εντοπίσουν.

Επιστρέφοντας στην τάξη, καλούνται να εκφράσουν την άποψή τους σε σχέση με την ικανοποιητική φροντίδα του περιβάλλοντα χώρου και προτάσεις βελτίωσης.

Στο 3ο εργαστήριο  καταγράφουν τα απορρίμματα της τάξης και τους τρόπους διαχείρισής τους. Αναγνωρίζουν τη σήμανση της ανακύκλωσης. Κατατάσσουν τα ανακυκλώσιμα σε κατηγορίες (χαρτί, πλαστικό, γυαλί αλουμίνιο ).

Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για την ανακύκλωση, ” Ο Πέρι το Περιβάλλον”

Ενημερώνονται για την επιλογή των ειδών, τη σωστή προετοιμασία τους και απόρριψη τους (οργανικά -ανακυκλώσιμα, σωστό είδος-κάδος, καθαριότητα, όχι συσκευασία σε σακούλες).Τα παιδιά φέρνουν από το σπίτι τους διάφορα ανακυκλώσιμα υλικά και παίζουν ένα κινητικό παιχνίδι όπου διαχωρίζουν τα ανακυκλώσιμα είδη 

1 1  6 1

Συμπληρώνουν 2 φύλλα εργασίας που αφορούν τον διαχωρισμό των υλικών σε ανακυκλώσιμα και μη υλικά. Κατόπιν παίζουν τα ψηφιακά παιχνίδια στην τάξη.

Στο 4ο εργαστήριο, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή μέσω webex με το κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης του δήμου Πεταλουδών,(Κ.Ε.Π.Ε.Α Πεταλουδών) ώστε να παρακολουθήσουμε 2 πολύ ωραία προγράμματα που αφορούν την ανακύκλωση.

1.e-Ο μικρός Ανακυκλωτής και το ρομπότ

2. Παραγωγή Ανακυκλωμένου χαρτιού & Βιβλιοδεσία

Παράλληλα στάλθηκε στους γονείς το παρακάτω link:https://blogs.sch.gr/kpepetal/e-o-mikros-anakyklotis-kai-to-rompot,
στο οποίο τα παιδιά μπορούσαν να κάνουν διαδραστικά φύλλα εργασίας, εφόσον το επιθυμούσαν καθώς και παιχνίδια online που αφορούν την ανακύκλωση
βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή = Flipbooks
διαδραστικά φύλλα εργασίας = liveworksheets
εμπέδωση θεωρίας = Quiz
παιχνίδια online = puzle
αξιολόγηση = quizizz

2

Κάναμε και εμείς την προσπάθεια μας και φτιάξαμε ανακυκλωμένο χαρτί.

  3 1 5 1 4

Στο 5ο εργαστήριο, κάνοντας παρατηρήσεις, διερευνώντας πηγές, και ερχόμενοι σε επαφή με ειδικούς, τα παιδιά βγάζουν τα συμπεράσματα τους, τα οποία αποτελούν τον κύριο σκελετό́ του σεναρίου για ένα θεατρικό́ δρώμενο με θέμα την ανακύκλωση. Μέσω της ιστορίας τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους για τα προβλήματα που σχετίζονται με την ανακύκλωση: (α) η υπερκατανάλωση ειδών και η απόρριψή τους, (β) η επιλογή των ειδών για ανακύκλωση (γ) η κακή προετοιμασία των ανακυκλώσιμων ειδών (ελλιπής καθαριότητα, λανθασμένη ρίψη σε κάδους κτλ)

Εκπαιδευτικό υλικό /Συνδέσεις

 Ψηφιακά παιχνίδια

Παιχνίδι 1 Διακρίνουν τα είδη που ανακυκλώνονται https://learningapps.org/display?v=ppakzw9z321

Παιχνίδι 2 Διαχωρίζουν τις κατηγορίες των ανακυκλώσιμων ειδών http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/3601 (σε τρεις κατηγορίες) https://learningapps.org/display?v=pqcxqzgj521 (σε έξι κατηγορίες)