TO 1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑΣ ΣΤΗ ΣΑΡΔΗΝΙΑ ΤΗΣ ΙΤΑΛΙΑΣ ΜΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ C.H.A.N.G.E.

0

Συγγραφέας: ΝΤΑΦΟΥΛΗ ΣΤΑΜΟΥΛΩ | Κατηγορία Σαρδηνία | , στις 15-12-2019

Το 1ο Γυμνάσιο Καλαμπάκας, στo πλαίσιo του προγράμματος ERASMUS+ 2018-2020: «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ σχολείων» και του εγκεκριμένου σχεδίου με τίτλο «Collaboration to Have Abilities as New Goals of Education: C.H.A.N.G.Ε.- Συνεργασία για την απόκτηση δεξιοτήτων ως νέοι στόχοι της Εκπαίδευσης», συμμετείχε στην τρίτη κινητικότητα η οποία πραγματοποιήθηκε στο Ντετσιμομάνου, κοντά στην πρωτεύουσα της Σαρδηνίας, Κάλιαρι από τις 7 έως τις 11 Απριλίου 2019.

Πρόκειται για μια διακρατική συνάντηση, ως βραχυπρόθεσμη ανταλλαγή ομάδων μαθητών από έξι διαφορετικές χώρες- Πολωνία, Λιθουανία, Ιταλία, Ρουμανία, Τουρκία και Ελλάδα- διάρκειας 5 ημερών. Το σχολείο μας εκπροσώπησαν δυο μαθητές της Γ’ τάξης Γυμνασίου, Αλκιβιάδης Μουλάς και Μαρία Νάστου. Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί του σχολείου μας που συμμετείχαν στην κινητικότητα ήταν η κ. Νταφούλη Ματίνα, ΠΕ06,  ο κ. Λεβέντης Λεωνίδας, ΠΕ 87 και η κ. Κουράκου Γεωργία, ΠΕ06.

Όλες οι δραστηριότητες που έλαβαν χώρα είχαν ως κύριο άξονα την ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με μαθησιακά προβλήματα  και ΕΕΑ μέσω της συνεργατικής μάθησης, παιχνιδιών, κοινωνικών ιστοριών, θεατρικών δρώμενων κ.α. Βασικός στόχος ήταν η προώθηση της ένταξης αυτών των μαθητών καθώς επίσης και η εξερεύνηση των κρυμμένων δυνατοτήτων τους με απώτερο σκοπό την ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης τους.

Περιληπτικά, οι ημέρες της κινητικότητας κύλησαν ως εξής:

  • Τη Δευτέρα, 8 Απριλίου στο σχολείο Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ιταλίας Istituto Tecnico Statale “E. MATTEI” έλαβε χώρα το καλωσόρισμα και η ξενάγηση στους χώρους του σχολείου. Ακολούθησε εκδήλωση με παραδοσιακούς χορούς της Σαρδηνίας. Οι εκπαιδευτικοί επιμορφώθηκαν στο θέμα του ενταξιακού μοντέλου της Ιταλίας και οι μαθητές πήραν μέρος σε δραστηριότητες εντός τάξης.
  • Την Τρίτη, 9 Απριλίου 1. Έγινε παρουσίαση στους εκπαιδευτικούς των Ειδικών Εκπαιδευτικών πρακτικών  του ενταξιακού μοντέλου στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών  και 2. συγκροτήθηκαν μικτές ομάδες μαθητών με και χωρίς ΕΕΑ (Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες) και ανάληψη εργασιών με βάση τις ικανότητές τους.
  • Την Τετάρτη, 10 Απριλίου οργανώθηκε μια πολύ όμορφη μονοήμερη εκδρομή για να γνωρίσουμε τις ομορφιές της Σαρδηνίας, στην παραλία Kία και στο σπήλαιο του Σαντάντι.
  • Την Πέμπτη, 11 Απριλίου, έγιναν πρόβες με τους μαθητές μαζί με τους καθηγητές σε θεατρικά σενάρια-έργα ειδικά διαμορφωμένα για μαθητές με ΕΕΑ. Η χαρά της συμμετοχής και της υιοθέτησης της ενταξιακής αντίληψης «κι εγώ ανήκω κάπου»-«κι εγώ μπορώ να τα καταφέρω» ήταν  έκδηλα στα πρόσωπα των μαθητών-τριών.
  • H τελευταία μέρα, Παρασκευή 12 Απριλίου, έκλεισε αρχικά με τη συζήτηση των συντονιστών του προγράμματος τόσο επί των πεπραγμένων όσο και επί των επικείμενων δραστηριοτήτων του σχεδίου και κατόπιν συμπληρώθηκε το φύλλο αξιολόγησης. Επίσης, απονεμήθηκαν τα πιστοποιητικά παρακολούθησης μαζί με όμορφα δώρα, μεταξύ των οποίων αναμνηστικά καπέλα για τους μαθητές και τοπικά προϊόντα για τους εκπαιδευτικούς. Τέλος, παρουσιάστηκαν και επίσημα τα θεατρικά δρώμενα των μαθητών στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Επιστρέφοντας, εκτός από τις όμορφες στιγμές και τις χρήσιμες εκπαιδευτικές εμπειρίες που βιώσαμε εκεί, αποτυπώσαμε σίγουρα βαθιά μέσα μας την αξία της διαφορετικότητας γιατί μόνο ο σεβασμός και η αποδοχή της διαφορετικότητας μπορεί να χτίσει γέφυρες ανάμεσα στους ανθρώπους.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση